Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Wstępnie się zgłaszam. :)
Wichrowe Wzgórza
Odświeżam.
Z najnowszych: Podhale: Wszystko na sprzedaż Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 1
Popieram.
Dzięki. :)
O jaki fajny news. ;)
Dzięki za konkurs i gratuluję zwycięzcom. ;)
Dziękuję. :)
Wrzesień niezbyt imponujący pod względem przeczytanych: 27. Miki i kraina Pradawnych - 3 28. Cmentarz na Pęksowym Brzyzku: Przewodnik - 5 (z półki) 29. Daltonowie wciąż uciekają - 4 (z półki) Jak zwykle nieco lepszy pod względem zaczętych. ;) Biblia Wołanie w górach Wywołanie ogólne... (wspomnienia krótkofalowców) Księżyce Jowisza Nieodkryte Bieszczady istnieją naprawdę
Dziękuję. ;)
;-)
Miałam raczej na myśli, że zanim znalazłam Biblionetkę, pomyślałam, że fajnie gdyby istniało, a istniało, tylko mało znane. :)
Nie moja. :)
Tak ten czas leci. ;) A rozmowy na zlocie zawsze są za krótkie.
Dziękuję. :) A propos artykułu, szczegółów nie pamiętam, w każdym razie pojawił się temat Doroty Masłowskiej i ocenie jej książek. A że niedługo wcześniej też dumałam nad tym, że fajnie by było, gdyby istniał portal, w którym można oceniać książki i na tej podstawie dostawać propozycje innych wartych uwagi. :)
Z ostatnich: Daltonowie wciąż uciekają Sędzia Rywale z Painful Gulch
Jeszcze z sierpniowych: Bokser z Auschwitz: Losy Tadeusza Pietrzykowskiego Cmentarz na Pęksowym Brzyzku: Przewodnik
Dziękuję Syrenko za organizację i wszystkim za spotkanie. :) Miło było Was zobaczyć. :)
Głosuję: Władca skalnej doliny
Sierpień nieco gorszy niż lipiec. Przeczytałam tylko dwie: 25. Śladami tatrzańskich kurierów - 4,5 (z półki) 26. Spadek dla Bzika - 4,5 (z półki) W trakcie trzy: Biblia Wołanie w górach Wywołanie ogólne... (wspomnienia krótkofalowców)
Autobusem jest w miarę szybko tak jak google podpowiadają? :)
Bardzo się cieszę, że mogłam Was w końcu zobaczyć. ;)
Lipiec był całkiem niezły. Pięć książek przeczytanych: 20. Higieniści: Z dziejów eugeniki - 5 21. Waleczne z gór: Nieznane historie bohaterskich kobiet - 5 (z półki) 22. Krzyżyk niespodziany: Czas Goralenvolk - 5 (z półki) 23. More Happy Than Not: Raczej szczęśliwy niż nie - 4,5 24. Furie i inne groteski - 4 Cztery w trakcie: Biblia Wołanie w górach Wywołanie ogólne... (wspomnienia krótkofalowców) Śladami tatrzańskich kurierów
Wstępnie tak, ale jakby co to ok. 12-13. ;)
Wołanie w górach - wciąż czytam, ale może warto zwrócić uwagę. Książka i o górach, i o ratownikach, którzy w górach niosą pomoc potrzebującym.
Spadek dla Bzika Śladami tatrzańskich kurierów
Brak tchu Na dnie w Paryżu i w Londynie
I jeszcze z zaczętych: More Happy Than Not: Raczej szczęśliwy niż nie
W czerwcu tylko cztery: 16. Sarah Bernhardt - 4 (z półki) 17. Zagadki kryminalne PRL -5 (z półki) 18. Prorok - 5 (z półki) 19. Dalton City -5 (z półki) W trakcie: Biblia Wołanie w górach Higieniści: Z dziejów eugeniki
Ostatnio: Krew i honor
Wichry wojny tu chyba pojawiły się polskie wątki.
Albo zgłaszać książkę, którą przeczytaliśmy i oceniliśmy w danym (albo poprzednim) miesiącu. Niezależnie od tematu. Przy okazji wątku wspomnieniowe możnaby zgłosić te najlepszą do wyboru książki miesiąca.
Też zastanawiałam się, jakie będą działania po wyborze książki miesiąca i jak będzie wyglądała promocja ze stronu Biblionetki. Może np. patronat? To tylko luźna propozycja. W każdym razie, na to, czy są prowadzone dyskusje na temat książki miesiąca, to i tak zależy od nas - użytkowników. Właściwie, każdy z nas może założyć temat np. "Książka X - książką miesiąca. Czy słusznie?". ;)
Krzyżyk niespodziany: Czas Goralenvolk Królowie bajek: Opowieść o legendarnym Studiu Filmów Rysunkowych Izbica, Izbica Dalton City
Też czytałam pod tytułem "Coma". I z wymienionymi przez Ciebie chętnie się poznam. ;)
Śpiączka
Przeczytane: 13. Śpiączka - 5 - z majowych najbardziej wciągająca, czy inne jego książki są równie wciągające? 14. Nie zgadzam się - 3,5 15. Marcel Dalton - 3,5 (z półki) W trakcie: Biblia Wołanie w górach Higieniści: Z dziejów eugeniki Zagadki kryminalne PRL
Zgłaszam się.
Sarah Bernhardt
Zimno zimniej zbrodnia Na własną rękę Prorok Marcel Dalton
Bardzo trudny konkurs. Dziękuję za mataczenia. ;)
Mam. Dzięki. ;)
Mam. :) Dzięki. :)
13. Namierzony rodzic. Dziękuję. :)
A skoro jednak konkurs jest, to mogę poprosić o jakieś mataczenia? Bo nic nie znam.
Na marginesie życia Boso, ale w ostrogach Dwie lewe ręce
W kwietniu przeczytane tylko dwie: 11. Zapaść: Reportaże z mniejszych miast - 4 (z półki) 12. Niepowtarzalny urok likwidacji: Reportaże z Polski lat 90. - 4 (z półki) W trakcie cztery, ale tylko jedna odłożona na dłużej: Biblia Wołanie w górach Higieniści: Z dziejów eugeniki Śpiączka
Pięć lat kacetu
Marzec bez polotu, tylko trzy książki: 8. Córka Izebel - 4,5 9. Pocałunek Fauna - 4 10. Teraz - 2,5 W trakcie: Biblia - odłożona na jakiś czas Wołanie w górach - do tej książki wróciłam, ale do końca jeszcze daleko Higieniści: Z dziejów eugeniki - powoli Zapaść: Reportaże z mniejszych miast - a ta mnie wciągnęła. ;)
Po Galicji: O chasydach, Hucułach, Polakach i Rusinach: Imaginacyjna podróż po Galicji Wschodniej i Bukowinie czyli Wyprawa w świat, którego nie ma Czerwone księżniczki PRL-u: Żony, diwy, towarzyszki
Ja raczej nie będę mogła dotrzeć, bo mamy w ostatnich dniach trochę więcej pracy. Mam nadzieję, że będą jeszcze spotkania w weekendy.
A i Haiti kupiłam w wersji papierowej, choć już straciłam nadzieję. :)
Tak, chyba że coś się zmieniło w zasadach.
Oraz: Bastion Polesie: Polskie fortyfikacje na Polesiu w latach 1920-1939
Zgłaszam: Kompania braci
Zaczęłam jeszcze: Córka Izebel
Luty nieco lepszy niż styczeń. Cztery przeczytane: 4. Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata - 5 5. Cichym ścigałam go lotem - 4 6. Hanyska - 4,5 7. Dzieci Hanyski - 5 I trzy w trakcie: Biblia Wołanie w górach Higieniści: Z dziejów eugeniki
Najnowsze: Zagadki kryminalne PRL Wymazana granica: Śladami II Rzeczpospolitej Królowie życia PRL-u: Czerwoni książęta, playboye, towarzysze Rączka rączkę myje i audiobook: Haiti
"Chrobot".
Zgłaszam: Panny z "Wesela": Siostry Mikołajczykówny i ich świat
I żeby nie było. Czasem zaglądam na zakończenie.. ;)
A na pewno wszyscy zamordowani od razu są podani? I gdzie są zwłoki? :)
Ale z drugiej strony mimo, że się sprawdzi zakończenie i już się wie, że to była kucharka, to wciąż można czytać, żeby sprawdzić jak, gdzie i kiedy zrobiła. I czy ktoś jej w tym pomógł. :)
Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata
Zacznę od siebie. :) Pierwsze trzy książki: 1. Notatki samobójcy - 4 2. Gliny z innej gliny - 5,5 (z półki) 3. Samotny jeździec - 4 (z półki) W trakcie: Biblia (ostatnio wróciłam, kończę Księgę Powtórzonego Prawa) Wołanie w górach (wrócę) Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata
To sprawdzę, jak mi się spodoba. A te które wymieniasz też mam w planie, choć akurat nie najbliższych. ;) Do listy reportaży dodałabym jeszcze: Zapaść: Reportaże z mniejszych miast Przyznaję się od razu, że nie czytałam, ale też mam w planie. ;)
Krahelska. Krahelskie
Nie tylko z fantasy jest ten problem. Aż szkoda, zwłaszcza jeżeli się lubi dany cykl. Ehh....
Aktualnie: Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata
I może jeszcze: Springer Filip, przeczytałam co prawda "13 pięter", ale też mam w kolejce "Miasto Archipelag", podejrzewam, że może być ciekawe.
To może polecę: Gitkiewicz Olga jeżeli tematyka, o której pisze Cię interesuje.
I przeczytana w styczniu: Notatki samobójcy
Gliny z innej gliny 🙂
Przeczytany końcem grudnia: Czas Herkulesów jako propozycja. Fajny pomysł na cykl. ;)
Grudzień okazał się nieco lepszy niż listopad. 21. Portret wisielca - 4 (z półki) 22. Artyści, PRL i bezpieka - 3 (z półki) 23. Czas Herkulesów - 5 (z półki) Ale zaczęte i nieskończone książki zawsze się znajdą. Biblia Wołanie w górach :)
W listopadzie się nie chwaliłam. Przeczytałam tylko jedną: 20. Iłła: Opowieść o Kazimierze Iłłakowiczównie - 5 Zaczętych tradycyjnie było więcej: Biblia Wołanie w górach Artyści, PRL i bezpieka Portret wisielca
W ramach prezentu urodzinowego: Król Królestwo
Z ostatnich nabytków: Samotny jeździec Znikająca Polska Waleczne z gór: Nieznane historie bohaterskich kobiet
Może kilku pisarzy z krajów słowiańskich: Bośnia i Hercegowina: Veličković Nenad Słowenia: Vojnović Goran Białoruś: Babina Natalla (Babina Natałka, Babina Natalka) Ukraina: Żadan Serhij Czechy: Urban Miloš
Październik pod względem książkowym okazał się kiepski pod względem ilości przeczytanych. Tylko jedna, ale za to dobra: 19. Rysiek Riedel we wspomnieniach - 5 (z półki) W trakcie, te co zawsze: Biblia Wołanie w górach Artyści, PRL i bezpieka ;)
I oby Biblionetka była zawsze. ;)
Pewnie, że będę. ;) Dziękuję. ;)
Przeczytałam tylko dwie: 15. Opóźnienie może ulec zmianie: Fascynujący świat pociągów oczami maszynisty - 4,5 (z półki) 16. Beduinki na Instagramie: Moje życie w Emiratach - 4,5 Zaczęte mam cztery, z czego pierwsze trzy idą mi jak widać dość opornie: Biblia Wołanie w górach Artyści, PRL i bezpieka Rysiek Riedel we wspomnieniach
Asteriksa w dzieciństwie lubiłam w formie kreskówek. I to są te komiksy, które po Lucky Luke'u chciałabym odświeżyć. ;) Z innymi faktycznie się nie spotkałam.
No nie da się niestety. Dlatego zastanawiałam się ostatnio nad nieco chyba zapomnianą funkcją opiekuna Biblionetki, czy jeszcze ona działa.
O! A widzisz, mi umknął Makuszyński. Chyba muszę sobie odświeżyć przy okazji. ;)
Odświeżę trochę temat, może akurat wpadły Wam w oko ciekawe książki pisane w gwarach.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)