Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo dziękuję mikołajowi z Bielsko Białej bądź z Białej Podlaskiej (za bardzo się ucieszyłam się z prezentu by zapamiętać) za dwie książki, które z pewnością rozweselą mi codzienne kursowanie w zawsze tłocznych pociągach: "Kota w stanie czystym" Pratchett'a oraz "Jak rozmawiać ze ślimakiem" Clarke'a. Dziękuję! :)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 54 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 46 save 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 32 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 2 out 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 14 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 16 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Migu...
Przedwiośnie
Wyspa
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 36 SAVE 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 22 out 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 46 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - ...
"Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze" (Aglaja Veteranyi)
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 34 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 32 SAVE 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 20 OUT 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 38 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus)22 8. Krystyna ("Krystyna...
"Świat finansjery" Pratchetta ^^
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 44 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 10 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 28 SAVE 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) 50 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 32 8. Marcel (cykl "W...
Ludzie bezdomni
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 30 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 40 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) OUT 10 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta)28 SAVE 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) 48 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 32 8. Marcel (cykl...
Panowie i damy - kooooooocham Pratchett'a! ^^
HP i Zakon Feniksa - tak, tak, jestem jedną z tych co zachwycały się Syriuszem Blackiem ;) im więcej jego osoby tym lepiej ;) ale nawet z perspektywy czasu uważam, że to najlepsza część. HP i Czara Ognia HP i Więzień Azkabanu HP i Książę Półkrwi HP i Kamień Filozoficzny HP i Komnata Tajemnic HP i Insygnia Śmierci - czytając tą część byłam w niebo wzięta, pochłonęłam ją niemalże w całości. Ale tak było z każdym Potterem. Z tym, że słabość ...
Staram się zawsze doczytać książkę do końca. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że nawet jeżeli w tej chwili nudzi mnie niezmiernie, to za dwie-trzy strony zmieni się to zupełnie. I ta właśnie niepewność trzyma mnie przy lekturze. Czasami zdarza się, że książka nie wzbudzi we mnie najmniejszej ciekawości, inne szepcą wtedy z półek podstępnie i w końcu zmuszają do zmiany obiektu zainteresowania. Raz się zdarzyło, że przerwałam książkę z czystej w...
Czasu mam mało, a lista książek do przeczytania zamiast maleć robi się coraz dłuższa i dłuższa, aż boję się do niej zaglądać. Tak jak wielu tutaj znam ten strach przed zbyt krótkim, na ich przeczytanie, życiem ;) Ale póki co w najbliższej przyszłości zamierzam zabrać się za: Świat finansjery (mam istną fazę na Pratchett'a) Ludzie bezdomni - nie dałam rady w trakcie roku szkolnego to teraz trzeba nadrabiać oraz Boso, ale w ostrogach
Ooooo tak, świetna książka :) Pamiętam, że jak omawialiśmy ją w szkole, to zdołała sobą oczarować nawet tych, którzy za czytaniem nie bardzo przepadali, a to nie małe osiągnięcie :) Bardzo mile ją wspominam :)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 32 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) OUT 50 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)32 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 30 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 28 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 34 8. John Coffey ("Zi...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 24 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 34 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz)OUT 48 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 8 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 32 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 32 8. Severus Snape (cykl o Harr...
Zaczynam "Wesele" Wyspiańskiego
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 38 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) OUT 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 32 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 20 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 2 8. Michael Corleone ("Ojciec chr...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 38 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 44 OUT 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 32 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 18 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 12 8. Michael Corleone ("Ojciec ch...
Pratchett: "Świat finansjery", "Panowie i damy" oraz "Ruchome obrazki" :) A najgorsze jest to, że nie mogę ich przeczytać, bo lekturami szkolnymi męczą.
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 38 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 46 OUT 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 30 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 22 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) 14 8. Michael Corleone ("Ojciec ch...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 16 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)28 4. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) OUT 36 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)22 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska)26 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 54 8. Emma Bovary ("Pan...
Mała poprawka: jako, że mnie wyprzedzono i uratowano Kmicica, powinien mieć jednak 38.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 18 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 24 4. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 36 OUT 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 16 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 28 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 50 8. Emma Bovary ("...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 30 OUT 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma Bovary ("Pa...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 32 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 50 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 50 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 OUT 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 12 SAVE 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 10 7. Winnetou ("Winnetou" - Karl May) 4 8. Lisbeth Salander (cykl "Millenniu...
1. Mała Mi ("Muminki" - Tove Jansson) 12 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 36 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska)44 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 50 5. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 32 OUT 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 16 SAVE 7. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)16 8. Winnetou ("Winnetou" - Karl...
"Zbrodnia i Kara" Dostojewski
1. Mała Mi ("Muminki" Tove Jansson) 18 2. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 58 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 46 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen)44 5. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)KILL 26 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow SAVE 26 7. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 26 8. Winnetou ("Winnetou" -...
Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki Chwila Boso, ale w ostrogach odłożyłam na później
Nieznośna lekkość bytu - bo tak genialną książkę trzeba mieć na własność Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki - bo za jej przeczytanie zabieram się od pół roku, bo te wydania książek tego autora (nie jestem pewna jak odmienić nazwisko ;)) z jakiegoś powodu są dla mnie niesamowicie piękne i bo była przeceniona ;)
Moje lektury minionego miesiąca to: Wywiad z wampirem (5,5) Nomów księga wyjścia (5) Nomów księga kopania (4) Nomów księga odlotu (4,5) Nie-Boska komedia (2) Marina (5)
Boso, ale w ostrogach
Wojna futbolowa
Antychrysta
Muzyka poważna na przemian z dyskografią Slayera. Ostatnio coś polubiłam takie połączenia ;)
Marina. Nareszcie :)
Nie-Boska komedia
"Księgi nomów" Pratchetta :)
Niestety w styczniu nie czytałam tak wiele, jak bym chciała, ale cóż zrobić... Pan Tadeusz (3,5) Drużyna Pierścienia (3,5) Kordian (5) Aktualnie czytam: Wywiad z wampirem
Założę się, że ty również czekasz z utęsknieniem na czerwiec, czyż nie? ;) Co do mnie to ostatnio głównie Queen po całości, na zmianę z ostatnią płytą Judas Priest. I jak zwykle Metallica :)
W każdym bądź razie Twoja ocena z pewnością będzie wyższa od mojej. Ja zdołałam dojść tylko do połowy, po czym mocno zirytowana stwierdziłam, że nigdy w życiu nie miałam w rękach czegokolwiek gorszego od tejże właśnie książki. Być może wynika to z mojego sporego przywiązania do samych "Wichrowych wzgórz" i do ich postaci... Bo trzeba przyznać, że powieść Bronte kocham całym sercem... ale do dziś uważam, że książka Thorne nie zasługuje na to, by w...
Naprawdę podoba ci się ta książka? Ja podczas jej czytania nie mogłam się nadziwić jak można było tak bardzo spaczyć historię Bronte...
Wywiad z wampirem - oczarowała mnie już od pierwszej strony. Teraz może być już chyba tylko lepiej :)
Po długiej walce dobrnęłam do końca "Drużyny Pierścienia", a teraz czas na wywiązanie się z obowiązków szkolnych - zaczynam Kordian.
Wichrowe Wzgórza - naprawdę cudo!
A 5,5 w tym roku dostały: Dom Augusty i Wyznania gejszy. Obie właściwie warte szóstki.
To i ja w takim razie podzielę się swoimi szóstkami. Złodziej czasu - z czystej miłości do Pana Pratchetta i jego wielkiego talentu. Czasami, czytając jego książki wpadam w zachwyt, że ludzki umysł jest w stanie tworzyć tak cudowne historie... Innym razem łapię wielkiego doła, gdy zdaję sobie sprawę jak bardzo chciałabym posiadać choć jedną tysięczną jego wyobraźni. W każdym bądź razie świat nie byłby taki sam gdyby nie było Świata Dysku :). ...
Ja mogę od siebie polecić Z pokorą i uniżeniem - jedyne 82 str., a sprawiła mi wiele przyjemności.
Ja też byłabym wdzięczna za parę słów. Brzmi kusząco :)
Niestety nigdy nie dostaje wiele książek pod choinkę tak jak niektórzy, ale z tych, które znalazłam pod choinką jestem bardzo zadowolona :) Mianowicie stałam się posiadaczką: Marina oraz Nomów księga kopania, Nomów księga odlotu i Nomów księga wyjścia w jednym :) Szczególnie Pratchett cieszy mnie ogromnie :) Tak gruuuuby... Kusi by rzucić wszystko co zaczęłam i zabrać się za niego.
W końcu zabrałam się za władcę pierścieni Drużyna Pierścienia. No i wciąż męczę Pan Tadeusz
Z obowiązku: Pan Tadeusz Dla przyjemności: Domofon
Był ktoś może już dzisiaj? Strasznie jestem ciekawa czy warto...
Chętnie przygarnęłabym Antychrysta. Co ty na to?
Tym razem coś lżejszego: Entliczek pentliczek.
Dzięki za słowa otuchy :) Na pewno masz racje.
Oooo... z chęcią się wybiorę. Ktoś miał naprawdę dobry pomysł.
U mnie w tej chwili gości Dżem :) Przygotowuję się do zbliżającego się koncertu owej niesamowitej kapeli.
A to Cię zaskoczę! Mój poczciwy tata, zdecydowanie przedstawiciel płci brzydszej, swego czasu miał dość sporą fazę na Kulki właśnie, i chyba nieźle się przy tym bawił ;) wracał po pracy do domu parzył kawkę i z braku lepszego zajęcia (gdyż książki to on czytał jedynie za czasów młodości, niestety) oddawał się w całości takiej właśnie zabawie. Znudziło mu się jednak, kiedy zabrakło mu cudzych rekordów do pobijania ;) A co do głównego tematu... ...
I jak, i jak? Od razu mi ślinka pociekła jak zobaczyłam, że wyszło coś nowego spod jego pióra, a przecież w kolejce tyle lektur do przeczytania... I kiedy znaleźć czas na przeczytanie tego wszystkiego? Całego życia nawet nie starczy... Szczególnie, że ja nie mam możliwości tak szybkiego czytania jak niektóre użytkowniczki Biblionetki ;) Zazdroszczę ;) Ja obecnie jestem w trakcie zapoznawania się z Lovecraft'em. Czytam Zew Cthulhu, zbiór opowia...
Zew Cthulhu
Brakuje mi czasu na czytanie czegokolwiek co nie jest podręcznikiem od polskiego czy historii (i pomyśleć, że to dopiero październik), a kiedy jest trochę wolnego, to trzeba brać się za lektury. A jest ich tyle, że zaczynam się zastanawiać czy przed feriami uda mi się dorwać do czegoś normalnego. Teraz zabieram się za Cierpienia młodego Wertera
Łups! Chyba po raz pierwszy w życiu Pratchett nie wciągnął mnie już przy pierwszej stronie...
Jeżeli ktokolwiek z was natknie się kiedyś na "Powrót do Wichrowych Wzgórz", z całego serca radzę wam ominąć ją szerokim łukiem (gdyby nie szacunek do książek, to zaproponowałabym natychmiastowe zniszczenie). Szczególnie jeżeli czytało się pierwowzór. Autorka tego nic nie wartego melodramatycznego romansidła w ogóle nie przejęła się tym co stworzyła Bronte. Całkowicie zignorowała charaktery postaci "Wichrowych Wzgórz", co skończyło się chociażby ...
Męczę Potop. Nie jest to łatwe, szczególnie kiedy z półki woła mnie nieprzeczytany jeszcze "Łups!" Pratchetta...
Tym razem Kandyd
Maskarada (5) Kot, który czytał wspak (3) Ćwiczenia z utraty (3,5) Zbyt głośna samotność (5) Dom duchów (5) Dom nad kanałem (3) Wichrowe Wzgórza (6) Powrót do Wichrowych Wzgórz (1)
Świętoszek
Wyznania gejszy
Skończyłam "Dom dusz" - wspaniała książka, przy której zaczęłam żałować, że historii nie uczą w szkołach w ten sam sposób. Może w końcu bym się do niej bardziej przyłożyła. Teraz zabieram się za coś lżejszego - Dom nad kanałem. Nie czytałam Christie od miesięcy i dopiero teraz, kiedy już mam jej książkę w rękach zdałam sobie sprawę jak bardzo mi jej brakowało :)
Dopiero zaczynam, więc na razie ciężko jest mi powiedzieć więcej niż, że zapowiada się dosyć ciekawie :)
No właśnie... Amir sam się potępiał. Nigdy nie wybaczył sobie tego, jak się zachował. Ratując Sohraba wykazał się wielką odwagą i udowodnił, że żałuje i uważam, że zasłużył na to by mu wybaczono. Nie można kogoś tępić za to, że kochał, a przecież właśnie dlatego Amir postąpił tak z Hassanem. Bo ogromnie zależało mu na ojcu. Chciał by ten był z niego dumny, by w końcu zwrócił na niego większą uwagę. A że wybrał taki sposób... był dzieckiem, nie wi...
I jak się podobał "Dom duchów"? Jak wrażenia?
Jestem w podobnej sytuacji... Na pewno mi się podobała. Ale gdyby ktoś zapytał co właściwie mi się podobało, to nie jestem pewna czy potrafiłabym logicznie odpowiedzieć. Ma w sobie jakiś urok... coś magicznego... Z pewnością było warto ją przeczytać :)
Skończyłam Zbyt głośna samotność, a teraz zabieram się za Dom duchów.
Ćwiczenia z utraty
Kot, który czytał wspak Słyszałam o tej serii tyle pozytywnych komentarzy, że w końcu i ja uległam :)
Maskarada Nie zdawałam sobie sprawy jak bardzo tęskniłam za Pratchett'em...
Ostatnio poryczałam się na "Chłopcu z latawcem"... Ale to bardziej ze względu na wspomnienie książki.
Tym razem dorwałam Dom Augusty. Z początku miałam wątpliwości czy to odpowiednia lektura na wakacje... Teraz jednak cieszę się ogromnie, że nie zdecydowałam się na odłożenie jej na później bo bardzo mi się podoba.
Wszystkie stworzenia małe i duże...
Mnie jakoś ta historia nie zachwyciła. Pierwsze spotkanie było wspaniałe - ta grubość i ciekawa okładka... dla mnie cudo. Ale kiedy zaczęłam czytać to okazało się, że najpierw mnie śmieszyła (w negatywnym sensie), głównie z powodu tego początkowego straszenia (bo chyba było tam coś takiego prawda? mam nadzieje, że nie pomyliłam z jakąś inną książką), potem drażniła, a na koniec nudziła. I na tym skończyłam lekturę. Jakoś nie podszedł mi styl auto...
To tak jak na moim polskim :) "Bardzo dobra odpowiedź, płynna i dobrze skonstruowana - mocna trójka" :)
Waugh Evelyn Znowu w Brideshead: Bogobojne i bluźniercze wspomnienia kapitana Karola Rydera Ciężko mi idzie. Nie ma tu kompletnie żadnej akcji... Ale niektóre opisy są tak przyjemne, że nie mogę sobie pozwolić na odłożenie jej bez doczytania do końca.
Amy Tan Córka nastawiacza kości (4) - z braku czasu szło mi dosyć opornie i przez pierwszą połowę książki nie mogłam wczuć się w jej klimat... ale w końcu się udało i jestem zadowolona Michal Viewegh Zapisywacze ojcowskiej miłości (4) - lekka, niesamowicie zabawna, a jednocześnie tak prawdziwa i życiowa książka... Khaled Hosseini Chłopiec z latawcem (6) - po raz pierwszy płakałam podczas czytania... nigdy wcześniej nie czytałam tak pięknej ksią...
Lektur szkolnych ciąg dalszy... Tym razem Cesarz Kapuścińskiego.
Wyszło 28 p. czyli 70% Co prawda mogło być lepiej, ale chyba nie jest tragicznie :)
Niedawno właśnie przeczytałam "Chłopca z latawcem". Powiedzieć, że jestem zachwycona to zdecydowanie za mało. Chyba nigdy wcześniej nie przeczytałam niczego co by mnie pochłonęło aż tak bardzo i wywołało we mnie tak wiele emocji. To o czym pisze i w jaki sposób... niesamowite! Jeżeli jego druga książka jest chociaż w 1/3 tak dobra jak pierwsza to na pewno nie tylko warto, ale trzeba ją przeczytać! Naprawdę polecam każdemu, kto jeszcze n...
Niestety musiałam zawiesić czytanie książek ze swojej prywatnej listy, gdyż lektury szkolne wymusiły na mnie swoje pierwszeństwo... Ledwo skończyłam "Makbeta", a już muszę zaczynać "Hamleta". Całe szczęście nie wymagają one wielkiego wysiłku i samozaparcia...
Tym razem padło na Córka nastawiacza kości
Przeczytałam w gimnazjum. Całe szczęście nie wiedziałam, że to lektura bo pewnie ominęłabym ją szerokim łukiem. A szkoda by było. Bo książka jest genialna! Miałam świetną zabawę przy jej czytaniu :)
Atramentowa śmierć (6) - mam ogromną słabość do całego Atramentowego Świata... i tym razem wciągnął mnie na maksa :) Złe miejsce (1) - może nie powinnam wpisywać oceny, bo książki właściwie nie skończyłam... Ale przeczytałam większość i przez cały ten czas nudziłam się niesamowicie. Odbierała mi chęci do czytania czegokolwiek. Pachnidło (4) - bardzo przyjemna historyjka... ale po filmie spodziewałam się czegoś jeszcze lepszego. Złodziej czasu ...
Jedz, módl się, kochaj Zapowiada się typowo babska lektura... Mam nadzieję, że nie będę żałowała.
Ale Pratchett przecież wciąż pisze. Może trzeba będzie trochę poczekać na tłumaczenie, ale nowe części cały czas powstają :)
W takich chwilach mój strach, że pewnego dnia zabraknie mi jego nowych książek do czytania, znika w cudowny sposób :)
I jak wrażenia? Miałam zamiar zabrać się za to w najbliższym czasie. Warto? A w tej chwili czytam Cień
Zdecydowanie się zgadzam, że Pratchetta czytać warto :) Nie mogę powstrzymać uśmiechu na samą myśl o sięgnięciu po jego książkę, a co dopiero się dzieje podczas czytania :) Trudno o większą przyjemność. U mnie tym razem przyszła pora na Złodziej czasu
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)