Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W rok 2013 wchodzę, co prawda rozpoczętą w końcówce starego roku, piękną książką: Hiszpański smyczek
Właśnie czytam. Jestem pod ogromnym wrażeniem, zarówno kuchni włoskiej jak i tamtejszej przyrody, głównie chodzi mi o ogrody, polne kwiaty i gaje oliwne. Chętnie przeczytałabym "coś" jeszcze w podobnym klimacie - kuchnia, krajobraz, codzienne życie. Proszę o pomoc.
W grudniu przeczytałam, momentami z dużym wysiłkiem: "A lasy wiecznie śpiewają" (Gulbranssen Trygvea>). Trochę mroczna, surowa. Oceniam na 4.
1 stycznia 2011 zaczęłam czytać: "Co widziały wrony"(Ann-Marie MacDonald).
Czytam " Bracia Karmazow" Fiodora Dostojowskiego wyd. ZNAK
Było wiele takich książek. Pamiętam szczególnie jedną "Chłopcy z Placu Broni". Najbardziej płakałam, a właściwie szlochałam, gdy czytałam ją swojej córce. Była to jej lektura. Do dziś to pamiętam. Młodszej córce zapowiedziałam, że jej już nie przeczytam. Bałam się znowu tego płaczu. Wzrusza mnie nawet wspomnienie o tej przepięknej książce.
Właśnie czytam tę książkę. Już "płynę statkiem " z bohaterami opowieści. Ciekawi mnie zakończenie. Książka rzeczywiście wciąga. Polecam.
Bardzo mi miło. Cieszę się, że odżyło zainteresowanie książką.
Czytam " Autobiografię" Agaty Christie. Autorka wymienia książki, które czytała, które jej czytano i które zrobiły na niej ogromne wrażenie. Autorów, tytułów wymienia wiele, między innymi też " Samotnię" Dickensa. Pisze o niej: " Najbardziej ze wszystkich utworów Dickensa przypadła mi do gustu " Samotnia" i nie zmieniło się to do dziś" ( s. 168). Chciałam czegoś więcej dowiedzieć się o tej książce, stąd mo...
Wspaniała książka, "pachnąca", wciągająca, momentami przerażająca. Oceniłam ją na 6. Uważam, że na to zasługuje. Wywarła na mnie ogromne wrażenie.
Miło było "odwiedzić" te miejsca, "odpocząć" w cieniu lipy.... Chciałoby się tam być, pojechać, zobaczyć. Dziękuję, że mi to umożliwiłeś chociasz w takiej formie. Czytałam z zainteresowaniem. PS.Książkę czytałam długo i dość dawno temu.
Interesująco. Napisane z pasją. Zachęciłaś mnie, "Diano w bladych beżach" do przeczytania tej książki. Czuję zainteresowanie i.. .trochę strach. Jescze raz gratuluję. Dorota
Właśnie czytam. Przeczytałam co prawda niewiele, ale oceniłabym na 4. Na pewno ją skończę, choć czasem idzie mi to czytanie wolno (bywają nudne lub mniej zrozumiałe fragmenty). Jestem w pierwsze części(porwanie dziewczyny), w tej z licznymi wątkami romansowymi. Przede mną cała druga część.
Przeczytałam ostatnio "Małżeństwo Anny" i "Dzieci Anny". Bardzo ciekawe książki, wciągające, miło się czytało. Na okładce jednej z nich była informacja iż nakręcono na ich podstawie serial. Długo myślałam, zastanawiałam się, o jaki mogłoby chodzić i przyznam się, że nie wiem. Może ktoś wie, kojarzy. Proszę o podpowiedź. Do książek Dobraczyńskiego na pewno wrócę i przeczytam sądzę, że jeszcze nie jedną.Z wypowiedzi na forum zai...
Michał Bułhakow "Mistrz i Małgorzata" "Wystarczyło tylko raz spojrzeć na tę wazę, by wiedzieć, że wewnątrz w gęstwinie płomiennego barszczu znajduje się to, co najsmaczniejsze na świecie - kość szpikowa."
Cieszę się, że już masz. Przejrzałam książki w bibliotece, ale nie mogłam znaleźć takiej, która by pasowała do opisu. Było kilka z notką na okładce, dzięki czemu łatwiej mi było je zweryfikować. Te bez opisu przeglądałam dłużej, ale nie pasowały do podanej problematyki. Wśród przejrzanych przeze mnie książek nie było "Trucicieli", może właśnie chodzi Ci o nią. A swoją drogą podziwiam Cię za szybkie podejmowanie decyzji, za taką chęć czy...
A może wiersze Małgorzaty Strzałkowskiej z tomiku "Rady nie od parady". Wiele uczą, w zabawny sposób przekazują wiele życiowych rad.
Jolu, przepraszam. Obiecuję przejrzeć książki w swojej bibliotece, może uda mi się Ci pomóc. Pozdrawiam. Dorota.
Drogi"jakozak", pisząc "u mnie w bibliotece" miałam na myśli bibliotekę miejską. Chętnie sprawdzę, to o co mnie prosisz, ale to trochę potrwa. Dopiero jutro mogę zacząć szukać wskazanej książki, dzisiaj już nie dam rady. Mam nadzieję, że w opisach książek znajdę tę, o którą prosisz. Jak wcześniej pisałam dopiero zaczęłam czytać utwory tego autora. Żałuję co prawda, że tak późno,że dopiero teraz, ale jak mówią " lepiej póź...
U mnie w bibliotece też jest kilkanaście tytułów jego książek. Przyznam, że wcześniej po nie nie sięgnęłam.Nigdy ich nie czytałam. Dosłownie wczoraj "odkryłam" je i wypożyczyłam od razu dwie: "Małżeństwo Anny" i "Dzieci Anny". Zaczęłam czytać tę pierwszą. Jestem bardzo zadowolona. Podoba mi się. Na pewno przeczytam również inne książki tego autora. Nie ominę na pewno "Cień Ojca". Zachęciły mnie do tego Wasz...
pan
lato
Dziękuję za pomoc:)
Książki o przygodach Mikołajka wspaniałe! Polecam młodszym i starszym. Czytałam je po raz pierwszy swoim córkom, a niedawno (rok szkolny 2006\07)w ramach akcji "Cała Polska czyta dzieciom" uczniom klasy 2. Za każdym razem wywoływały u mnie jak i u słuchających wiele radości, częsty śmiech, dawały też powody do głębszych przemyśleń. Miałam okazję wysłuchania fragmentu ( rozdział jak Mikołajek dostał rower) czytanego przez aktorkę, niezap...
W latach siedemdziesiątych i trochę późniejszych czytałam wiele książek Siesickiej. Duże wrażenie wywary na mnie wtedy: Zapałka na zakręcie, Jezioro osobliwości, Bethowen i dżinsy. Pamiętam również, że czytałam Słoneczniki, ale nie wiem czy napisała ją p. Siesicka.
Buszujący w zbożu - ciekawy, intrygujący Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć - dziwny, bardzo opisowy, podobnie jak Godzina pąsowej róży ( zresztą tej samej autorki)
Dziękuję, jest tu rzeczywiście wiele informacji i warto to przejrzeć dokładnie. Będę miała co robić.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)