Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie jest dobrze. Nie było mnie tu dwa tygodnie i po powrocie z urlopu nie poznaję mojego ulubionego portalu. Miałam gigantyczny problem z zalogowaniem się, ponieważ... nie mogłam znaleźć przycisku do logowania. Wyeksponowana ikonka do rejestacji, a do logowania dla wieloletniego użytkownika - jakaś strzałka. Nie lubię narzekać i raczej nie piszę zbyt dużo, ale to co zrobiliście z moim ulubionym serwisem nie może się obyć bez mojej krytyki.
Sto dni po ślubie Na razie bez zachwytów. Poprzednie były lepsze.
Sto dni po ślubie
Kot Biblionetkołaj z Kielc obdarował mnie Ukochana diabła Książka zapakowana w uroczy koci papier, że śliczną kocią kartką z życzeniami. Podejrzewam, że gdyby były znaczki pocztowe z kotami, na pewno by je wykorzystał. Bardzo dziękuję i mruczę z zadowolenia.
Bardzo dziękuję Biblionetkołajowi z Puław za Spełnione marzenia Przemiła niespodzianka :-))))
Ja byłam zachwycona tą: Kolacja cyprysu i ognia: Współczesne opowiadania irańskie Jest podzielona jak ich życie, na część kobiecą i męską.
Hmm... Odpowiedziałam pod Twoim postem, a wrzuciło mnie na górę strony. Dziwne rzeczy dzieją się w Biblionetce...
NIE! Jestem świeżo po lekturze i z całą mocą stwierdzam, że nie jest to książka dla każdego (mam na myśli dorosłego), a już z pewnością nie dla szesnastolatki. Wczorajszej nocy rozmyślałam jeszcze nad tą książką i wiem jedno: odstawię tą książkę wysoko na półkę, żeby moja córka, która dopiero uczy się czytać, nie sięgnęła po nią zbyt szybko. Nie dlatego, że nie doceniam Tochmana. Uwielbiam jego styl i nie przejdę obojętnie obok niczego co napi...
A chcielibyście utrzymywać z naszych podatków jakąś miernotę? Bohomaza? Wtedy potrzebna byłaby selekcja, kto jest "Sienkiewiczem" i "Matejką", a kto wywija piórem lub pędzlem bo to łatwa kasa. Wtedy każdy mógłby się uważać za artystę.
Dzikie łabędzie: Trzy córy Chin - 6 Za murami Awinionu - 3 Blondynka w Peru - 3
Gaumardżos!: Opowieści z Gruzji Toast za przodków
Ja też dołączam. W zeszłym roku Biblionetkołaj sprawił mi ogromną niespodziankę i obdarował książką, więc w tym roku trochę mu pomogę. Mój adres bez zmian.
Język niemowląt 5 Gorąca krew 3 Łamiąc wszelkie bariery 3,5 Oczarowanie: Życie Audrey Hepburn 6 Niewinna czarodziejka 1 Sekretny język noworodków, niemowląt, małych dzieci 3
Oczarowanie: Życie Audrey Hepburn Bardzo interesująca, ale dwa maluszki wytrącają mnie z klimatu. Im czytam żubra Pompika Tropy na śniegu i inne opowieści Córka jest zachwycona, a synek jeszcze musi podrosnąć. Jego na razie fascynuje sam głos ;-)
Niestety, nie mam nic z Twoich poszukiwanych, ale może znajdziesz u mnie coś interesującego za "Szmaragd z korony carów"?
Mikołaju z Wrocławia! Bardzo dziękuję Ci za Mozaika. Sprawiłeś mi ogromną niespodziankę. Dziękuję! Dziękuję! Dziękuję!
Chłopiec z latawcem
Tysiąc dni w Toskanii - 4 Tysiąc dni w Orvieto - 5 Tajny agent - 3,5 Jedyna taka noc - 5 A jednak ślub - 2,5
Tysiąc dni w Orvieto
Mój lipiec: Tysiąc dni w Wenecji - 4 W stronę miłości: Opowiadania - 4 Wdowa - 2 Prosto z mostu - 4,5 Jaskółki z Kabulu - 5
Tysiąc dni w Toskanii
Biblioteka utraconych książek - Pechmann Alexander Secesja - Karin Sagner Zakonnica - Denis Diderot Nowele - Jack London Czerwona oberża - Honore De Balzac Ziemia tragiczna - Erskine Caldwell Nocny lot - Antoine de Saint-Exupery W łożnicach królów - J. Benzoni Ostatni z wielkich - F.S. Fitzgerald Wyznania gejszy - Arthur Golden
Ta książka jest naprawdę cudowna. Początek był ciężki, ale potem warczałam na wszystko i wszystkich, którzy chcieli mnie choć na chwilę oderwać od lektury. Może zostaw ją na jakiś czas, ale potem wróć do niej koniecznie, bo warto.
Myślę, że w kilku przypadkach wprowadzenie zawartości zbioru (spisu treści) byłoby bardzo przydatne. Mam na myśli opowiadania Czechowa. Jest kilka wydań, opowiadania się powtarzają. Korzystając z BiblioNETki chciałabym wiedzieć, które wydanie wybrać, żeby jak najmniej opowiadań się zdublowało. Niedawno przeczytałam Rozkwit średniowiecznej Europy Zawiera prace kilku autorów. Jeden z nich pisze o tworzeniu państw/miast na półwyspie apenińskim, i...
Chętnie wzięłabym Zaklinacza koni. Znajdziesz u mnie coś ciekawego?
Tysiąc dni w Wenecji
Można, można. Ja za swój zestaw zapłaciłam dokładnie 294 zł.
Cześć! Czy znajdziesz u mnie coś ciekawego za "Morderca bierze wszystko"?
Może zainteresuje Cię cykl Bracia Kane: Po północy Przed świtem
Czytałam Jesteś jak ogień i bardzo mi się podobało. Jak tylko przeczytam to co leży na stosie, pójdę po jej książki do biblioteki.
Czy coś się stało z linkiem do schowka? Kiedyś mogłam innym użytkownikom wysłać link do mojego schowka, a teraz pod tym linkiem otwiera się ich własny schowek.
Dziecko dla odważnych Mój gagatek w niczym nie ustępuje Pitu i Kudłatej. Aż się boję, co będzie dalej...
Znalazłam taką księgarnię internetową, że musiałam, po prostu musiałam... 23 książki: Dziewczęta z Szanghaju - L. See Iza Anoreczka Miłość po polsku - M. Gretkowska Tamtego lata na Sycylii - M. de Blasi Tysiąc dni w Orvieto - M. de Blasi Ofiara doskonała Na ustach grzechu - M. Samozwaniec Morze Ognia Dziewczyna Gatsby`ego Oczarowanie. Życie Audrey Hepburn Utracone dzieciństwo - Y. Nair List w butelce Kamienna wioska Fatalna namiętn...
Trylogia o Śpiącej Królewnie Anne Rice. Erotyki i innych dziwactw aż do przesytu.
Tak, tak, tak! Uprościłoby mi to życie (i wymiany).
Morze utraconej miłości
Wysłałam priv.
Dziękuję za udane wymiany. Schowek zaktualizowany.
Zapis z czatowania: M do potęgi N
Cienie Wiednia - Jody Shields - klimat secesyjnego Wiednia, powieść detektywistyczna.
Przeczytane w marcu: Ani z widzenia, ani ze słyszenia 5 Daj mi! 4,5 Lekcje małżeńskiej miłości 4,5 Maud z Wyspy Księcia Edwarda: Biografia L. M. Montgomery 5 Nieustraszeni 4,5 Władca pustyni 5 w trakcie: Zapach kwiatów kawy
Cześć! Czy "List w butelce" jest nadal do wymiany? Jeśli tak, to czy znajdziesz coś interesującego wśród moich książek na wymianę?
Cieszę się z udanych wymian. Bardzo dziękuję. Dorzuciłam kilka nowych książek na wymianę w idealnym stanie. Choć czytane, nie noszą tego oznak: Daj mi! Don Juan (sam o sobie opowiada) Dżinn Historia O Madame Sinobroda Niekochana: Z dziennika siedemnastoletniej Perły Sch. Chcę żyć: Dziennik radzieckiej uczennicy 1932-37 Cienie Wiednia Dzban ciotki Becky Katedra Marii Panny w Paryżu Jednoroczna wdowa Kobiety z wielkiego miasta Księ...
Cudowna, wspaniała, genialna - Bóg rzeczy małych
Tu jest większość tego, co przeczytałam o balecie: Bożyszcze tłumów Co to jest balet Co to jest balet Dzikie Orchidee Grand jeté czyli Wielki skok: Rozmowa z Witoldem Grucą Historia Hester Ja, Maja Plisiecka Julia gra Julię Romans z carem Mikołajem i lata następne... Dzieje baletu Żywe Srebro: Życiorys własny Wspomnienia Dla dzieci: Sekret czarnego łabędzia Spełnione marzenia Tajemnica starej wieży Cykl Różowe baletki (10 tomów...
Mój luty: Ani z widzenia, ani ze słyszenia 5 Inne imię miłości 3 Kamienny anioł 5,5
A u mnie zginęło kilka ocen książek. Wiem na pewno, że oceniałam te książki jeszcze w starej wersji Biblionetki, a po pewnym czasie, kiedy edytowałam je w schowku już w nowej B. - widniały jako nieocenione.
"Wojna" dziś wyrusza w świat. Dorzuciłam do schowka jeszcze trochę książek. Jest wśród nich trochę romansów - w stanie od bardzo dobrego do dobrego. Nie są popękane, grzbiety też są równe. Wymienię na różne książki - nie tylko poszukiwane ze schowka, ale np. coś N. Evansa. Zapraszam.
Dorzuciłam kilka nowych, m.in. Wojnę polsko - ruską. Wszystkie moje książki są bardzo zadbane, wyglądają jak nowe.
Dwukrotna podróż w czasie, niestety - nieudana: Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie - 3 Peplum - 2 Poza tym: Lekcja muzyki - 4 Ostatnie dni lata - 1,5 Wieczna miłość - 3,5
Dziękuję za informację. Już go widać :-)
Kradzione chwile na czytanie... Rozważna i romantyczna 5 Lady Susan; Watsonowie; Sanditon 4,5 Daj mi szansę, Tiffany 2,5
Jane Austen - Watsonowie, Sanditon w Lady Susan; Watsonowie; Sanditon
Polecam niedawno wydane Dzieciństwo we dworze szlacheckim w I połowie XIX wieku
Może dlatego, że jest tylko w zarysie. Czytając sięgałam jednocześnie do bardziej szczegółowych opracowań i trochę mnie to rozpraszało.
Dłuuuugo się przedzierałam przez Chcę żyć: Dziennik radzieckiej uczennicy 1932-37, dlatego niewiele innych książek przeczytałam. Poza tym spodziewałam się czegoś więcej po tym pamiętniku dlatego tylko 3,5. A może byłam zbyt żądna sensacji...? Poza tym: Historia sztuki w zarysie 3,5 Pewnego razu w Paryżu 5 - tak lekko mi się czytało... Przesilenie zimowe 4 Słoneczny skarb 2,5. Też stracilam sporo czasu, ale nie mam zwyczaju zostawiać niedokoń...
Mój sierpień w literkach: 1. Celtowie (Rzeczpospolita < praca zbiorowa / wielu autorów >) {3} 2. Idealna róża (Putney Mary Jo) {5 } 3. Poślubić Buddę (Wei Hui Zhou) {4,5 } 4. Prowadził nas los (Choszcz Kinga, Chopin ) {3,5 ) 5. Spotkania po latach (Montgomery Lucy Maud) { 4,5 } 6. Śmiałe posunięcia (Miller Linda Lael) { 4,5 } 7. Tango na prerii (Waller Robert James) { 5 } 8. Usidlony anioł (Carey Suzanne) { 3,5 } 9. Wie...
Gretkowska i Tochman to moi faworyci. Nawet jak się potkną, to trudno mi być obiektywną.
Bardzo dziękuję :-))) Już go dołączam do moich zbiorów.
O! Dzięki wielkie! Jakiś obraz zaczął mi się już wyłaniać.
Kto może mi coś napisać o 2, 9 i 10? Wydaje mi się, że 10 czytałam całkiem niedawno, ale nie mogę z niczym skojarzyć... Proszę...
Czarno to widzę! Lepiej czaruję niż maluję.
Dorzucam mój kwiecień: Anielski hultaj (Putney Mary Jo) 5 Cygański lord (Martin Kat) 5 Diabeł, który ją uwiódł (Lindsey Johanna) 5 Doskonały grzesznik (Jordan Penny ) 2 Na dnie nieba (Gretkowska Manuela) 6 Wściekły pies (Tochman Wojciech) 6 Trochę się poprawiła ilość, odkąd zaczęłam czytać w korkach :-) A że przyszła wiosna, więc i u mnie jest lekko i przyjemnie.
18. Jadwiga Żylińska „Kapłanki, Amazonki i czarownice: Opowieść z końca neolitu i epoki brązu 6500-1150 p.n.e.” 19. Jules Michelet „Czarownica” i koniecznie 23. Marvin Harris „Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury”, tylko, że w mojej bibliotece tego nie mają. Muszę w wojewódzkiej poszukać.
Ja też dziękuję za tak przyjemny konkurs. Zwłaszcza, że czarownice to jeden z moich ulubionych tematów w literaturze. I jeszcze dwie książki tu znalazłam, które koniecznie muszę przeczytać :-)
A ja się przy niej wynudziłam okrutnie. Dopiero III cz. odrobinę mnie ożywiła. Słaby język, za dużo cudownych zbiegów okoliczności, wszystko idzie jak po maśle. Zabrakło mi uczucia niecierpliwości, żeby wiedzieć co będzie dalej.
Wielki Gatsby ma taki klimat. Jak go czytałam, to zawsze słuchałam ragtimów Scotta Joplina.
Wiele książek Jennifer Blake. Musisz przejrzeć opisy.
Ja też nie czytałam. Mam jakiś odrzut od książek, na które rzuca się masa ludzi. Wolę przeczekać aż emocje opadną i pojawią się głosy, czy naprawdę było warto to czytać. A w tym czasie czytam wszystko, czego moja dusza najbardziej potrzebuje.
1. Złota rybka - zachciało się babie pałaców...
U mnie listopad jest bardzo skromniutki, bo wyszywam obrazek pod choinkę dla jednego maluszka i nad nim spędziłam wiekszość wieczorów. Ale udało mi się przeczytać: Historia Hester - Geras Adèle (5) Sabotaż miłosny - Nothomb Amélie (3) Szefowa - Merritt Jackie (3) - przerywnik po stresującej naradzie :-)
Dorzucam jeszcze Katcherine Scholes - Bożyszcze tłumów. Są w niej dwie przyjaciółki głównej bohaterki, które zmagają się z tą chorobą.
"Wspomnienia" Matyldy Krzesińskiej. Cyt. z okładki: "Prima ballerina assoluta" baletu petersburskiego, kochanka ostatniego cara Rosji, pani serca wielkiego księcia Sergiusza, żona wielkiego księcia Andrzeja Romanowa. Uwielbiam balet, dlatego dla mnie ta pozycja była bardzo interesująca, ale myślę, że Ty też znajdziesz w niej coś ciekawego.
Hi, hi, hi - piszę uczciwie - nie jadłam i nie byłam. Wysłałam do sprawdzenia, ale jeśli to jest naprawdę to, co sugerujecie, to powinnam zacząć łatać pamięć.
Dorzucam jeszcze: - Saira Shah - Córka bajarza (W poszukiwaniu mitycznego Afganistanu) - Kolacja cyprysu i ognia - współczesne opowiadania irańskie. Książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Jest podzielona na 2 części: opowiadania pisane przez mężczyzn i opowiadania autorstwa kobiet. Czytając je miałam wrażenie, ze poznaję Iran od środka. Ze wszystkich przeczytanych przeze mnie książek o tej tematyce, ta wydaje mi się najbardziej "żywa&qu...
Przeglądałam kilka razy listę ocenionych książek i nic mi nie pasuje. Może nie przeczytałam jej dość uważnie. Aż mi wstyd, bo dostałam od Was tyle podpowiedzi (bardzo, bardzo dziękuję), że powinnam już dobrze wiedzieć o co chodzi, a jednak pustkę mam w głowie ogromną. Wysłałam do sprawdzenia, ale czarno to widzę.
Poddaję się. Myślałam, że jak się z tym prześpię, to coś się jednak urodzi. A tu NIC. Nauczka na przyszłość - będę zwracała większą uwagę na detale :-)
Bardzo chciałabym wejść do którejś z książek A. Dumasa. Pojedynki na szpady, bale, suknie, pałace... I "Anna Karenina" - niezwykła postać, realna, taka "moja".
Hurra, hurra! Udało mi się z 2, 8, 21 i 26. Ale w żaden sposób nie mogę dojść do 11. Czytałam to na pewno, ale z żadnym tytułem nie mogę tego połączyć. Nawet "czołg" nie pomógł :-(
"Eugenią" byłam zachwycona. Balzac ogólnie ma u mnie Oscara za całokształt :-) A mój październik tak wyglądał: Dom nad rozlewiskiem (Kalicińska Małgorzata) 3 Jedenaście godzin (Simons Paullina) 3 Karuzela (Pilcher Rosamunde ) 3 Lindy i szeryf (Leabo Karen) 1 - potrzebowałam czegoś małego do pociągu (okazuje się, że warto czasem wysilić mięśnie, żeby nie tracić wzroku na darmo) Messalina (Obermeier Siegfried) 2 Miłosierdzie ...
Wysłałam 2 dzieciaczki, które są moimi pupilkami.
Rebis 2003 Przełożyły Maja Chakiewicz i Beata Gontar ad. 1 str. 11 Byłeś na mej drodze wszystkim tym, kim człowiek w ogóle mógłby być. Niewy daje mi się, żeby mogło być dwoje ludzi bardziej szczęśliwych, zanim str. 12 przyszła ta okropna choroba. Niepotrafię już dłużej z nią walczyć, wiem, że rujnowałam Ci życie, że beze mnie mógłbyś pracować. - zwróć uwagę, że błędy w liście są przez autorkę zamierzone. ad. 2 str. 193 Chce powiedzieć ...
Mam książkę pod ręką. Po polsku. Pisz, czego Ci potrzeba :-)
W kinie staram się nie płakać. Gram twardziela, bo najzwyczajniej w świecie wstydzę się przyznać, że jestem nadwrażliwcem i nawet piękny widok wywołuje u mnie potok łez. Ale kiedy siądę sobie w zaciszu mojego pokoju, to mogę się rozpuścić oglądając "Hair" M. Formana, "Zaklinacza koni", "Królową Margot" i "Co się wydarzyło w Madisoon County".
Naprawdę? Obejrzałam ten film i nie zrobił na mnie najmniejszego wrażenia. Rysiek zapracował sobie na taki koniec.
A ja urodziłam się tego samego dnia co: 1772 - Frans Michael Franzén, szwedzki poeta fińskiego pochodzenia, biskup i członek Akademii Szwedzkiej (zm. 1847) 1848 - Piotr Chmielowski, polski krytyk i historyk literatury, profesor (zm. 1904) 1913 - Adam Ochocki, polski dziennikarz prasowy, pisarz, satyryk i autor scenariuszy do filmów animowanych (zm. 1991) 1914 - Gypsy Rose Lee, amerykańska tancerka, aktorka (zm. 1970) 1923 - Brendan Beh...
Rozmarzyłam się... Poszukałam wierszy Czechowicza i on bardziej do mnie przemawia. I zrobiło mi się tak miło, że mieszkam w jego mieście.
Jest piękny... Bardzo dziekuję. Wstyd, że z poezji mam tak mało wiedzy. Nie mogłam się przekonać do żadnego z poetów. Wybierałam tylko pojedyncze utwory i teraz turlają się w mej pamięci najpiękniejsze wersy.
Bardzo Ci dziękuję. Poszukam go jutro w bibliotece :-)))
E. Hemingway - Za rzekę w cień drzew A. Nothomb - Sabotaż miłosny, Higiena mordercy, Kwas siarkowy Shan Sa - Cesarzowa, Brama Niebiańskiego Spokoju Lisa See - Miłość Peonii H. Balzac - Kuzynka Bietka Nie mam umiaru...
Ja też dorzucę swoje 3 grosze: - Królowa Margot - Szepty aniołów - Spragnieni miłości + reszta (cieszę się, że Wong Kar Wai jest tu mile widziany) - Stąd do wieczności - Buntownik bez powodu - Hair - Co się wydarzyło w Madison County - Cinema Paradiso - The Company - Szybcy i wściekli.
Swoje pamiętniki zaczęłam pisać w 1987 r. Nazbierało się troche tomów i mam kłopot ze schowaniem ich. Kilka lat temu przyszło mi do głowy, żeby się ich pozbyć, spalić, zapomnieć o przeszłości... Ale gdy zaczęłam czytać 1994 r. okazało się, że nie muszę zapominać. Nie pamiętałam tego, co złe, niedobre. Przelewając to na papier wyrzuciłam to z siebie, uspokoiłam się, kilka rzeczy wyjaśniłam. Obawiam się tylko, że mogłyby wpaść w ręce moich bliskich...
Najpiękniejsza historia miłosna to Anna Karenina i Wroński. Najlepsza, najprawdziwsza, naj...
Bardzo podoba mi się Twoja opinia o tej książce, ale jest w niej mały błąd. Mtemi zmarł w przeddzień ślubu - nie zdążył zostać mężem Annah.
(merlin) Tysiąc polnych dróg - R. Waller Tango na prerii - R. Waller Ascanio - A. Dumas
Rammstein w samochodzie jest najlepszy! I fajnie się w trasie pomyka... Nightwish i Limpbizkit też się przydaje.
Książka jest doskonała. Przeczytałam ją z największym zainteresowaniem, a film... też mi się podobał, a najbardziej Johnny Depp ;-)
Niestety, ja się nacięłam. Kupiłam książkę i odstawiłam ją na półkę. Po miesiącu, w trakcie lektury okazało się, że brakuje 8 kartek. Niestety - reklamacji nie przyjęli... Ale był to pojedynczy przypadek i nadal jestem ich klientką. Mają ładnie wydane książki i miły personel :-)
Staram się nie przekraczać 100 zł, ale jak tu nie skorzystać z okazji, albo nie złapać nowości...? Nawet karta w bibliotece nie pomaga, bo wiele pozycji po prostu muszę mieć dla siebie.
Dorzucę tu też Hemingwaya.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)