Komentarze użytkownika LouriOpiekun BiblioNETki

nota wydawcy

Książka: Nic nie rani tak jak miłość (Toon Paige)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 29.06.2023 10:15

Oczywiście – nie sądzę, by problemem/powodem zastosowania angielskiego tytułu były zdolności translatorskie :)

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Nic nie rani tak jak miłość (Toon Paige)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 29.06.2023 08:55

Zgadzam się, jak pisałem – nie przekonali mnie zbytnio. I wiem, że pewne tytuły są uzasadnienie nieprzetłumaczone (jak właśnie "Norwegian Wood"). Słyszałem również argumenty, że jest to uzasadnione marketingowo, że młodzież chętniej kupuje takie tytuły – chyba dlatego, że im się kojarzy z mitycznym przefajnym Zachodem (czyli klasyczny kompleks Zachodu, tudzież tzw. mentalność postkolonialna). No ale z drugiej strony przecież cały "środek" ksi...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Nic nie rani tak jak miłość (Toon Paige)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 29.06.2023 07:55

Mnie to także denerwuje, ale ostatnio Czytacze wrzucili film, gdzie próbują to tłumaczyć – nie przekonali mnie zbytnio (szczególnie co do powieści POLSKICH autorów, którzy używają angielszczyzny bez rozsądnego uzasadnienia), ale przynajmniej podają sensowne argumenty: www.youtube.com/watch?v=bW1dMxisRDk ​ Istotnie jednak jest parę "klasycznych" tytułów, które również nie zostały przetłumaczone (niekoniecznie z angielskiego) i nikogo ...

Zobacz całą dyskusję

Lektury 2023r.

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 28.06.2023 15:53

Binio Bill za 94zł (okładkowa 149zł).

Zobacz całą dyskusję

Lektury szkolne - droga przez mękę?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 28.06.2023 09:56

Nie była to wielce opinia, raczej wrażenie zapisane na gorąco ;) Każdemu może się podobać taki "styl" pisania – dla mnie trudno się przebić do sensu przez taki las symboli. Ale i tak dobrze, że nie użyto p0k3m0n1a5t3G0 pI5m4 (=pokemoniastego pisma), które swego czasu było bardzo popularne u młodszych użytkowników internetów ;)

Zobacz całą dyskusję

Młodzieżówki z wątkiem szkolnym

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 27.06.2023 16:27

Poszukaj czegoś tutaj: Szkoła międzywojenna A prócz tego: Księżniczka i chłopcy Słoneczniki Gorycz sławy Kiedy to się zaczyna?: Wybór opowiadań Wszystkie jasne miejsca Wybrane zagadnienia z fizyki katastrof Zabić ptaka 7 razy dziś Kartki z zielonego zeszytu Szalone życie Rudolfa Tajemnica Abigail

Zobacz całą dyskusję

Coś z młodości, coś z rzeczywistości, coś z marzeń

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 22.06.2023 11:38

Ja z jakiegoś powodu książki tej nie miałem, czasy były zbytnio zacofane ;) Ojciec mój był elektronikiem, z powodów zdrowotnych nie zrobił studiów, ale był w tym wybitny i sam się douczał (lata po jego śmierci dowiedziałem się, że pracował nawet w zespole projektującym działo plazmowe PF-1000; miał kilka patentów i jeździł montować swoje projekty do NRD, Rosji, a w latach 90. gdyby nie wojna w Zatoce Perskiej, już prawie wyjechał do Iraku; po...

Zobacz całą dyskusję

Lektury szkolne - droga przez mękę?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 22.06.2023 11:00

Aua, moje oczy…

Zobacz całą dyskusję

Zmarł Cormac McCarthy

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 15.06.2023 14:04

Dokładnie tak. Ja na pewno przeczytam jeszcze Krwawy południk, ale to jest absolutnie inny poziom i rodzaj literatury. Chyba, że to przytyk do poziomu powieściopisarstwa w XXIw.

Zobacz całą dyskusję

Serie wydawnictwa Czarne

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 14.06.2023 07:29

To jak ktoś chętny, zapraszam do współpracy – znalazłem link do zestawienia serii (nie jest dostępny z poziomu żadnego menu): www.biblionetka.pl/s.aspx?l=A [co więcej – hiperłącze nie jest rozwikływane…]

Zobacz całą dyskusję

Serie wydawnictwa Czarne

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 13.06.2023 21:45

Mam wrażenie, że inne nie mają tak dobrze zorganizowanych serii i ścisłej klasyfikacji tytułów. Czarne tu przewodzi moim zdaniem. No i istotnie znakomita większość tytułów do jakiejś serii należy. Plus misz-masz był przepotworny!

Zobacz całą dyskusję

Serie wydawnictwa Czarne

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 13.06.2023 13:51

W uwagach do serii jest eksplikacja: "Uwagi: "Poza Serią" wydawnictwa Czarne nie jest serią wydawniczą sensu stricto, a jedynie zbiorem tytułów, które nie zostały przypisane do żadnej z jego formalnych serii wydawniczych. Ponieważ jednak wydawnictwo Czarne "Poza Serią" traktuje jak równoprawną serię, znalazła się ona także w katalogu Biblionetki. "

Zobacz całą dyskusję

Serie wydawnictwa Czarne

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 13.06.2023 13:30

Co do zasady się zgadzam. Choć oczywiście nie widzę tu także wielkiego problemu istnienia swoistego "worka" na nienależące do serii pozycje, jeśli jest to zgodne z zamysłem czy praktyką wydawnictwa. Wydaje mi się, że kiedyś była jakaś dyskusja na BNetce, jak do tego podejść i ostatecznie konsensusem było przyjęcie konwencji z serią pn. "Poza serią [Czarne]". Nie modyfikowałem nawet owej serii, bo nie to było moim celem, tylko normalizacja nazw se...

Zobacz całą dyskusję

Wina zhańbionej?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.06.2023 23:17

Ekranizacja tej wartościowej klasyki w reżyserii Polańskiego w najbliższy poniedziałek (19.06) o 20:55 w TVP Kultura.

Zobacz całą dyskusję

Serie wydawnictwa Czarne

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.06.2023 17:18

Nie ma nic do poprawiania, aczkolwiek na stronie z seriami brak takowej – jakiś staroć?

Zobacz całą dyskusję

Serie wydawnictwa Czarne

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.06.2023 17:17

Korzystałem z zestawienia serii na stronie wydawnictwa: czarne.com.pl/katalog/serie Nie oceniam sensowności takiej czy innej serii bądź jej nazwy, natomiast niewątpliwie "Poza serią" jest jedną z nich.

Zobacz całą dyskusję

O obecnym nieładzie słów parę.

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 11.06.2023 23:50

Super :) Najpierw trochę muszę pooglądać, by wiedzieć, komu mogę polecić. Uwaga techniczna: warto, by lepiej było Cię słychać – prostymi słowy: jest za cicho.

Zobacz całą dyskusję

Spotkanie z noblistką Tokarczuk

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 09.06.2023 21:59

A propos cytatu o młynkach w "Prawieku" znalazłem coś również o młynkach w 1Q84: Tom 1 i tutaj jakby autor nadał temu jakiś sens: "– Moje uczucie przypomina młynki modlitewne w Tybecie. Kiedy obracasz młynkiem, wartości i uczucia znajdujące się na zewnątrz unoszą się i opadają. Jaśnieją i zatapiają się w mroku. Ale prawdziwa miłość przyczepiona do osi młynka się nie porusza."[456]

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 09.06.2023 15:31

Dokładnie taka sama opinia jak sędziego – w procesie czy na boisku. No przecież oskarżony czy sprawca faulu też będzie się tłumaczył, że wcale nie chciał, że co innego myślał, że w kontekście to nic złego się nie stało itp. Na tym też zasadza się ironia i kpina: że zawsze można udawać, że wcale się nie miało krytyki czy wyśmiania na celu.

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 09.06.2023 13:10

Rozumiem, że powodów może być wiele, podobnie jak "spojrzeń na kulturowo-symboliczną postać świni". Nadal jednak uważam, że utrzymywanie przez Spiegelmana (i jego "tłumaczy"), że nie był świadomy owych negatywnych konotacji, to zwykłe mydlenie oczu. Na jakie rynki był komiks tworzony – czy pierwotnie wyłącznie na takie, gdzie kulturowe skojarzenia świni są wyłącznie pozytywne? Trzeba myśleć o konsekwencjach przyjęcia danej konwencji. Albo można ś...

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 09.06.2023 08:00

Nie dorabiam teorii, tylko piszę o symbolice kulturowej świni i pierwszorzędowych skojarzeniach :) Oczywiście zarówno Spiegelman (jak i Ty jego) może tłumaczyć się gęsto z tego, że absolutnie nic złego nie miał na myśli. Mi to jednak przypomina raczej sytuację rodem z podstawówki, gdy jeden dzieciak podstawia nogę drugiemu, a gdy ów przewrócony uda się do nauczycielki, to tamten pierwszy OCZYWIŚCIE używa tłumaczenia "niechcący" i wszystko je...

Zobacz całą dyskusję

Książki o przyszłości

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 09.06.2023 00:52

Cóż może lepiej pasować do "mam dosyć kosmosu" jak nie Powrót z gwiazd ? :D Do tego na dokładkę Cylinder van Troffa. No a skoro polecano postapo, to koniecznie powinieneś zapoznać się z absolutną i wybitną klasyką, czyli Kantyczka dla Leibowitza.

Zobacz całą dyskusję

Zagłosuj na książkę czerwca!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 07.06.2023 14:02

1. W Dolinie Muminków 2. Absalomie, Absalomie... 3. Rebeka

Zobacz całą dyskusję

BiblioNETkowa książka czerwca - zgłoś swoje propozycje!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 07.06.2023 12:02

A racja, przegapiłem, bo post nie zaczynał się tytułem… Korzystając niejako z okazji dorzucam: – Życie instrukcja obsługi

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Kwantechizm czyli Klatka na ludzi (Dragan Andrzej)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 07.06.2023 08:28

Bardzo interesujący tekst o książce: kompromitacje.blogspot.com/2020/05/d​ragan-odkleja-sie-od-reszty.html

Zobacz całą dyskusję

BiblioNETkowa książka czerwca - zgłoś swoje propozycje!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 07.06.2023 07:52

No i jeszcze: – Dom o siedmiu szczytach – Dom lalki – W domu: Krótka historia rzeczy codziennego użytku …

Zobacz całą dyskusję

O obecnym nieładzie słów parę.

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 06.06.2023 20:19

Rozumiem, że to Twój autorski kanał? :)

Zobacz całą dyskusję

Prosta droga do splątania (niekoniecznie kwantowego) świadomości (niekoniecznie wyższej)

Książka: Zakazana historia Atlantydy: Co ukrywa oficjalna nauka, uznając Atlantydę za mit (Kenyon J. Douglas)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 06.06.2023 14:13

Ja swego czasu przeczytałem książkę, gdzie autor także otrzymywał odpowiedź na KAŻDE pytanie poprzez nacisk drugiej osoby na wyciągniętą przed siebie rękę – jeśli ręka opadała, zdanie, o którym myślał, było fałszywe. Jeśli nie – było prawdziwe.

Zobacz całą dyskusję

Robienie zdjęć książkom w księgarniach

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 06.06.2023 14:06

Dzięki za słowa wsparcia. Na szczęście od tamtego czasu już się zbytnio z tego typu pretensjami nie spotkałem :)

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 05.06.2023 08:04

Oj rzeczywiście ten Sharpe nie śmieszy, niezłe miałem rozczarowanie :D Odjazd według Wilta Twoja ocena: 6,0 Alternatywa według Wilta Twoja ocena: 5,0 Wilt w drodze donikąd Twoja ocena: 5,0 Wilt Twoja ocena: 4,0 Zemsta Skulliona Twoja ocena: 2,0

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 03.06.2023 12:18

Już wyżej pisałem: Warto pamiętać także o tym, że w religii judaistycznej świnia jest zwierzęciem nieczystym, skażającym tych, którzy mają z nią kontakt (vide: najbardziej uwłaczająca praca pasania świń w przypowieści o synu marnotrawnym). Na "zachodzie" także to funkcjonuje – angielskie "you pig!", niemieckie "verfluchte Schweine!" itd. I właśnie w kontekście kulturowym należy to odczytywać. Akcja komiksu dzieje się poza tym pw. na teren...

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.06.2023 18:08

Warto pamiętać także o tym, że w religii judaistycznej świnia jest zwierzęciem nieczystym, skażającym tych, którzy mają z nią kontakt (vide: najbardziej uwłaczająca praca pasania świń w przypowieści o synu marnotrawnym).

Zobacz całą dyskusję

BiblioNETkowa książka czerwca - zgłoś swoje propozycje!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.06.2023 17:32

1. W Dolinie Muminków – do tego magicznego domu ściągają stworzonka małe i duże z bliższej i dalszej okolicy, bo znajdują tam kwintesencję domu. Kto czytał, ten wie! 2. Rebeka – dom, a właściwie posiadłość Manderley, siedziba wielkiej tajemnicy i niezapomniane miejsce akcji magicznej książki. Warto do Manderley wracać!

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.06.2023 07:36

Dokładnie tak, Kamiński obserwował wszystko z wewnątrz. Prócz zastosowania samej teorii gier, bardzo mocno objaśnia także samą "kulturę" więzienną, ów specyficzny świat brutalnych zasad. Zapewne dzisiaj bardzo odmiennie to wygląda, jednak sam portret uderza równie mocno, co beletrystyczna wizja w słynnych Mury Hebronu.

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.06.2023 07:33

Cieszy mnie, że polecanka Gospodinowa się sprawdziła. A zamierzasz kontynuować Kwartet aleksandryjski ? Warto przynajmniej dlatego, że sprawy i motywacje bohaterów zostają postawione w odmiennym świetle. Czasem mocno odmiennym, niemal konfudującym…

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.06.2023 07:27

Ja mam już wypożyczoną :) Ale na pierwszy ogień idzie teraz 1Q84.

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z maja 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 31.05.2023 13:53

Jako uzupełnienie do Rogolla i Berne'a polecam bardzo ciekawą pozycję Gry więzienne: Tragikomiczny świat polskiego więzienia.

Zobacz całą dyskusję

Lektury 2023r.

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 27.05.2023 21:00

Na WTK – w końcu musiało się to stać – piękne wydanie Moby Dick czyli Biały Wieloryb za 38zł.

Zobacz całą dyskusję

Jakub Żulczyk oskarżony o znieważenie prezydenta

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 27.05.2023 07:40

Wyrok ten jest co najwyżej dowodem na upolitycznienie wielu sądów w Polsce. Warto prześledzić historię wyroków różnych sędziów w takich "politycznych" sprawach. Warto również zrobić sobie ćwiczenie intelektualne z określeniem dowolnego innego z (byłych) prezydentów mianem "debila" – czy również nie budziłoby to sprzeciwu? Ja się już nie będę wgłębiał w temat ani wracał do powyższej dyskusji. Ale jeśli komuś podoba się dalsza wulgaryzacja dyskursu...

Zobacz całą dyskusję

O obecnym nieładzie słów parę.

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 27.05.2023 07:06

W kontekście powyższego może Cię bardzo zainteresować taki punkt widzenia: www.youtube.com/watch?v=MTqK5mPUeBU

Zobacz całą dyskusję

Lektury 2023r.

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 27.05.2023 07:03

Lokalny zakup w Żywcu: Okruchy pamięci: Z dziejów Żydów na Żywiecczyźnie (25zł)

Zobacz całą dyskusję

Książka z łamigłówkami, dość gruba, lata 80-te

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.05.2023 08:52

Ja pamiętam takie zeszyty pt. "Wesołe minuty".

Zobacz całą dyskusję

KWP[9][2023-05-21]

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 20.05.2023 23:19

Miałem obawy, czy zdążę, szczególnie że dobrałem sobie w międzyczasie 2 dodatkowe książki z bbteki. Ale końcówka była forsowna, z błyskawicznie czytającymi się Alef i Piknik pod Wiszącą Skałą. Kolejne, jubileuszowe wydanie akcji już niedługo, pewnie za ~2m-ce :)

Zobacz całą dyskusję

Co nowego w BiblioNETce?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 18.05.2023 16:31

Oczywiście, nie jest to zasada – chodzi mi tylko o te przypadki, które właśnie tak mają :) Co masz na myśli, pisząc "poprawić"? Przyznaję szczerze, że dużo łatwiej jest mi po prostu taki numer skasować, skoro jest plik okładki, zamiast weryfikować i korygować numer na prawdziwy EAN. Podobnie przy wprowadzaniu książek – łatwiej wziąć mi okładkę ksiażki ze strony, która jest podstawą wprowadzania do katalogu i skonwertować do png, niż wyszu...

Zobacz całą dyskusję

Co nowego w BiblioNETce?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 18.05.2023 10:23

Jak dla mnie to EAN przeszkadza – wczoraj chociażby przy okazji dodawania zapowiedzi 7. tomu cyklu Algorytm wojny postanowiłem dodać okładki do wcześniejszych tomów. I praktycznie we wszystkich był dodany EAN oraz wgrany plik już wcześniej – a okładka się nie wyświetlała. Wystarczyło, bym edytował książkę: usunął EAN i wówczas okładka się pojawiała.

Zobacz całą dyskusję

"Martin Eden" oraz "Mały Książę" książkami maja!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 15.05.2023 16:12

Brakuje "https://" na początku.

Zobacz całą dyskusję

"Martin Eden" oraz "Mały Książę" książkami maja!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 15.05.2023 16:10

Coś nie działa z tą osobą: www.biblionetka.pl/user.aspx?id=9046

Zobacz całą dyskusję

Głosuj na książki maja!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 09.05.2023 06:24

MOTYW 1: 1. Hrabia Monte Christo 2. Król Maciuś Pierwszy MOTYW 2: 1. Mały Książę 2. Justyna

Zobacz całą dyskusję

Wspomnienia z kwietnia 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 30.04.2023 12:52

KWIECIEŃ 2023 (ΣR=8957;Σm=2272s;𝔼m=2239) Pod znakiem KWP[9][2023-05-21] 1.(19.) Jacked: Chuligańska historia Grand Theft Auto recenzja: GTA – najlepsza z kontrowersyjnych 4.0 (294s) 2.(20.) Podstawy matematyki Zachęcony recką katedra.nast.pl/art.php5?id=7564 5 i pół roku temu zakupiłem tę książkę – dziś żałuję trochę, że wpierw jej nie przejrzałem. Lepszym dla niej tytułem byłoby dosłowniejsze tłumaczenie np. na "Fundamenty matematyki"...

Zobacz całą dyskusję

Co nowego w BiblioNETce?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 29.04.2023 22:41

Taka uwaga jako "nice to have" – obecnie przy dodawaniu nowej książki do katalogu w formularzu brak opcji dodania okładki, dopiero w oknie edycji – niepotrzebne przeklikiwanie! Porada okładkowa: – przeważnie można znaleźć okładki w formacie jpg, można to skonwertować online na stronie np. jpg2png.com – efektem konwersji jest plik większy od wyjściowego, czasem przekracza on limit 1MB – wówczas przydaje się kompresor online: compressp...

Zobacz całą dyskusję

Co nowego w BiblioNETce?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 29.04.2023 15:52

Wywaliłem EAN a dodałem okładkę z pliku i tak działa od razu.

Zobacz całą dyskusję

Co nowego w BiblioNETce?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 29.04.2023 07:28

Ok, usunąłem EAN i już okładka jest widoczna. Może jest możliwość weryfikacji automatycznej i czyszczenia takich "pustych" EANów?

Zobacz całą dyskusję

Co nowego w BiblioNETce?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 29.04.2023 06:06

Wrzucałem dla Serce to samotny myśliwy, ale nie widać – choć przy edycji jest obok "dodaj okładkę": h ttp://emp-scs-uat.img-osdw.pl/img-p/1/ki​pwn/c0aac775/std/e6-172/306643065o.jpg

Zobacz całą dyskusję

Jaką książkę kupiliście ostatnio? Cz. 10

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 28.04.2023 10:55

W takim razie czekam z niecierpliwością na wrażenia!

Zobacz całą dyskusję

Jaką książkę kupiliście ostatnio? Cz. 10

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 27.04.2023 15:15

Ha, czyli (mam nadzieję) bez spoilerskiego wstępu, jak w wydaniu Soni Dragi! Będziesz może porównywał tłumaczenia?

Zobacz całą dyskusję

Jaką książkę kupiliście ostatnio? Cz. 10

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 26.04.2023 15:05

Profesor Stoner w nowym tłumaczeniu?

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 26.04.2023 11:41

Haha, ale ja naprawdę nie deprecjonuję komedii kryminalnych, ani na jotę nie są dla mnie "samym złem", naprawdę! :D Chodzi mi o to, że są literaturą popularną skrajnie łatwo przyswajalną, a przez to mają dużo szersze grono czytelników, niż pozycje "wydumane", zaspokajają potrzeby pozytywnych emocji (kiedyś w harlekinach – chyba wzruszenie i romantyczne uniesienia; dzisiaj w komediach kryminalnych – poprawienie humoru? bawiąc – uczy?), dają potrze...

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 26.04.2023 09:28

Wiesz, nie chcę dyskutować, jak sprawa wygląda z tęsknotą za miłością czy innym tematem, natomiast chodzi mi o proste zajęcie miejsca pewnego typu książek przez innego typu książki. Niewątpliwie moda na harlekiny przeminęła, ale czyta się po prostu coś innego – ja mam wrażenie, że właśnie komedie kryminalne. I chciałbym poznać zdanie innych w tym temacie oraz ewentualne przyczyny takiego stanu rzeczy (zwykła ciekawość – może socjologiczna, skoro ...

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.04.2023 14:29

Może parę wątpliwości rozwieje, a na pewno da odpowiedź na kilka pytań moja rozmowa z autorem komedii kryminalnych, dobrze znanym na BNetce Getner Jacek (za zgodą autora): Jacek Getner: jako autorowi komedii kryminalnych nie wypada mi dyskutować na ten temat i pozostawiam dyskusję Czytelnikom. Ale cieszę się z Pana wypowiedzi bo każda taka próba zdefiniowania gatunku zwiększa jego rozpoznawalność. A nad tym między innymi pracuję. Pozdrawiam ...

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.04.2023 13:45

A to nie czytaliby bardziej zwykłych kryminałów? Może komedie kryminalne coś w sobie łączą – zbrodnia, ale na wesoło ;)

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.04.2023 12:04

W takim razie wcześniej nie wyraziłem się jasno – bywa to moja przypadłość.

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.04.2023 12:02

Ja się jasno "przyznaję" do tego, że czasem czytam literaturę "miałką" – są takie okresy w życiu, gdy po prostu tylko to można. Moją "guilty pleasure" są najczęściej sprawdzone powtórki – nawet literatury dziecięcej czy młodzieżowej albo lekka fantasy czy SF w stylu Pilipiuka (nazywanego "Wielkim Grafomanem" – chyba nawet on sam się tak czasem określa). (na marginesie: nie wyobrażam sobie (choć to takie na czasie) nie móc wyrazić swojego kryt...

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.04.2023 11:51

Dziękuję za zrozumienie, właśnie o to mi chodzi :) Nie chcę tu deprecjonować gatunku, a jedynie przedstawić moje odczucie dotyczące obserwacji, jak wielkim zainteresowaniem cieszyły się kiedyś harlekiny – a jak wielkim cieszą się dziś komedie kryminalne. I zastanawiam się, czy jest to zastąpienie jednego gatunku drugim 1:1 i co spowodowało tę zmianę? Ciekawe też to spostrzeżenie z modą na pisanie – szczególnie przy rozkwicie self-publishingu!...

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.04.2023 11:46

Ale to oznacza, że dla CIEBIE także "łatwo się czytają" jest w jakiejś mierze deprecjonujące w ocenie! I od razu jakieś imputowanie "czepiania się" komedii kryminalnych! Dodatkowo spostrzeżenie moje dotyczy OGROMNEJ POPULARNOŚCI, a nie "zakazów czytania". Przecież komedie kryminalne z założenia są literaturą rozrywkową, lekką w lekturze, z niskim progiem wejścia, bez prób wzbudzania głębszych przemyśleń czy prób analiz świata. Owszem, mogą po...

Zobacz całą dyskusję

Komedie kryminalne to nowe harlekiny?

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 25.04.2023 11:26

Nie oceniam czytelników, tylko literaturę – i nie chodzi mi tutaj wcale o jakość, lecz o to, że obecnie popularność mają właśnie nie harlekiny, a komedie kryminalne. Stąd pytanie: czy zastąpiły one jako obiekt zainteresowania owe harlekiny? (na marginesie: moja babcia i ciotka także się tym swego czasu zaczytywały; w jednym z antykwariatów sprzedawano na wagę oraz na wymianę harlekiny – czy dziś dzieje się tak z komediami kryminalnymi?)

Zobacz całą dyskusję

Lektury 2023r.

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 23.04.2023 23:30

Na "książce za 1zł" w Agrochowskim oraz na TKK: Z domu (1zł) Spław (10zł) Hieny, Modliszki, Czarne Wdowy czyli Jak kobiety zabijają (15zł) Ostatnich gryzą psy czyli O drodze do bogactwa (18zł) – jedna z najstarszych wrzutek do schowka!

Zobacz całą dyskusję

Otwock literacki

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 21.04.2023 12:38

Nooo, to pojawia się prawdziwy cymes, ze zdjęciami Filipa Springera: Świdermajerowie Dla mnie to "musiszmieć" – dobrze, że ktoś to piękno dokumentuje, póki jeszcze nie spłonęło…

Zobacz całą dyskusję

Rbita lektury 2023 roku

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 20.04.2023 08:47

Ale chyba autorka nie chce udowodnić, że większość autorów-mężczyzn jest mizoginistyczna?

Zobacz całą dyskusję

Opowiadanie Zajdla(?)

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 19.04.2023 14:37

O, już się chciałem przyczepić tych 50 lat, a tu się okazuje, że to nie było pisane w latach 80.… "Rok pierwszego wydania: 1965"

Zobacz całą dyskusję

Rbita lektury 2023 roku

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 19.04.2023 08:24

@"Mizoginia": > autorytatywny, mizoginistyczny cherrypicking chodziło o mizoandryczny? Czy o cherrypicking wg mizoginistycznego klucza?

Zobacz całą dyskusję

Rozczarowanie od ulubionego autora

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 18.04.2023 17:14

Mi od razu Paragraf 22 nie przypadł… A co do komiksów – już nawet się nie rozwlekałem nad innymi seriami, które się "wyczerpały", jak choćby "Asterix" albo "Thorgal" (oczywiście od pierwotnych twórców).

Zobacz całą dyskusję

Opowiadanie Zajdla(?)

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 18.04.2023 14:51

Poszukam, choć w tej chwili nie kojarzę – ale ostatnio opowiadania Zajdla czytałem (prócz pojedynczych) ponad 20 lat temu… A może to Ekspedycja mikro ?

Zobacz całą dyskusję

Rozczarowanie od ulubionego autora

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 17.04.2023 20:48

Nie taką implikację miałem na myśli, ale masz rację – przepraszam, przeczytałem raz jeszcze wypowiedzi i to ja zareagowałem alergicznie, pochopnie przypisując Tobie (pewnie i Wwwojtusiowi) obronę OT per fas et nefas. Mam nadzieję, że wybaczysz (świadomemu) alergikowi :)

Zobacz całą dyskusję

Rozczarowanie od ulubionego autora

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 17.04.2023 20:46

Aaach, no tak! "Człowieka imieniem Ove" mam w schowku gdzieś od czasu recenzji z 31.07.2014 i jestem przekonany, że się doczeka lektury :) Lewicowość obyczajowa – to zależy, w końcu wymieniam wyżej jako jednego z ulubionych Henry'ego Millera, który żadnego typu prawicowością nie grzeszy!

Zobacz całą dyskusję

Rozczarowanie od ulubionego autora

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 17.04.2023 15:38

Może to świadczy o celnym oddaniu w "Empuzjonie" tego nawiązania do "Czarodziejskiej góry"? Ja przemęczyłem Manna, dyskutowałem to potem z moją mamą, która była zachwycona, gdy czytała w prewentorium w wieku ~17 lat, a ileś lat później już nie mogła do tego wrócić, nie czuła klimatu. Christie, Siesicka – obu chyba nie wypuszczono na pisarską emeryturę. A co Fredrika Backmana polecisz? Nie znam tego autora wcale.

Zobacz całą dyskusję

Rozczarowanie od ulubionego autora

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 17.04.2023 10:19

Nie Ty jeden się wypowiadałeś :) A mi się po prostu skojarzyło z tym, jak niektóre osoby (na przykład pewne osobliwości sceny politycznej) są zawsze tłumaczone przez swych akolitów. A może dla odmiany – Ty masz jakieś swoje rozczarowania lubianymi autorami, którymi byś się podzielił?

Zobacz całą dyskusję

Rozczarowanie od ulubionego autora

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 17.04.2023 07:36

Ani trochę nudne :) Jak widać o OT nie ma co się wypowiadać, bo jej geniusz nie dla profanów, jak Ty czy ja ;) Ale ta Gra ze śmiercią w tle to chyba książka Ostrowskiej, na temat której wielu tu narzekało – powieść późna, świadcząca raczej o wypaleniu pisarskim. Zaś co do Banach Iwona – znam i cenię jej Chwast, "Pocałunek fauna" mam wciąż w planach – ale wiem, że w pewnym momencie autorka przerzuciła się na komedie kryminalne, niemające zgoła...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Naprawić przyszłość: Dlaczego potrzebujemy lepszych opowieści, żeby uratować świat (Napiórkowski Marcin)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 14.04.2023 16:52

Słuchałem jakiegoś podcastu Napiórkowskiego, jak dla mnie ma lekki bias lewicowo-postępowy. Ale w ogólności zgadzam się – za dużo marudzenia, za dużo pesymizmu i czarnowidztwa w kontekście ludzkiej przyszłości dookoła. Ja bym dorzucił: Nowe Oświecenie: Argumenty za rozumem, nauką, humanizmem i postępem Zmierzch przemocy: Lepsza strona naszej natury Co napawa nas optymizmem czyli Dlaczego jest dobrze a będzie lepiej Drugi wiek maszyny: Prac...

Zobacz całą dyskusję

Książkowy wehikuł czasu - wyprawa szesnasta

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 21:08

1. Dzidzia Do wujka mojego zawsze zwracali się wszyscy per Dzidek. Myślałem, że to od Zdzisława – dopiero na jego pogrzebie dowiedziałem się, że miał na imię Bogusław! Zaś "Dzidkiem" był, ponieważ był najmłodszy z rodzeństwa i jego mama zawsze pieszczotliwie mówiła do niego "dzidziu, dzidziu!" i tak już zostało… Podobnie zresztą z siostrą mojego wychowawcy z liceum: mówił do niej często "Dziunia" od dzidziuni. A daleko nie szukając: na najmłod...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 12:50

Taak, myślę, że najpewniej takie w stylu, jak te zamieszczone…

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 12:49

Ok, czyli pierwsza opcja. Trochę smutne, bo od czasu czytatki o spotkaniu z twórczością tej autorki napisałem około 80 innych CZYTATEK. To z pewnością więcej, niż wszystkich KOMENTARZY moich o niej. Ale to prawda, że była moim wielkim rozczarowaniem oraz uważam ją za przehypowaną. Jest moją traumą czytelniczą.

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 11:20

O, ale w sumie to ciekawe – chodzi o konkretny przypadek autorki i mojej oceny jej "kunsztu" czy też istnieją jakieś arkana mych preferencji, których świadom nie jestem? Bo chętnie się dowiem :)

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 11:18

To jest truizm – na szczęście :) No to ujmijmy to inaczej – czyż zacytowane przeze mnie fragmenty nie brzmią grafomańsko? Albo czy przynajmniej nie są podobne w stylu i charakterze do fragmentu zacytowanego z książki Deville'a? Tu nie chodzi o dokopywanie autorce – po prostu miałem automatyczne skojarzenie właśnie z tymi cytatami! No a co tu dużo gadać – nawet u Huxleya, którego warsztat pisarski cenię ponad niemal wszystkich innych pisarzy, kl...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 10:43

Ojej, dopiero teraz zauważyłem, że odpowiadam Tobie, a nie Reniferzu – i wszystko poplątałem z tą "podpowiedzią"!

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 10:42

Och, ależ ja czytałem 3 jej powieści BEZ uprzedzeń i przedsądów jakichkolwiek! To wszystko wyszło "w praniu" – ale już nie chcę odkopywać tych dyskusji. Chodzi mi po prostu o fragment analogiczny do tego z P. Deville'a. Nie skomentuję też tego o "Start a fire", wybacz ;)

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 12.04.2023 09:16

I to jest swego rodzaju paradoks, tak myślę :) Albo przyczynek do dyskusji nad wpływem reklamy tudzież onieśmielającą presją obcowania z "autorytetem".

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 11.04.2023 23:45

Nie, wszystko jest od jednej osoby – fragmenty z 3 książek, z których 2 czytałaś, a prócz tego znasz jeszcze kilka innych jej tytułów. Ale dobrze trafione, że to polska proza.

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 11.04.2023 20:06

A zgadniesz, z czyich to powieści?

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Dżuma & Cholera (Deville Patrick)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 11.04.2023 16:43

Piękna ta grafomania, aż mi się przypominają fragmenty z innych książek, jak: "Tak są zbudowane oczy - widzą większy wycinek martwej, żywej całości, a to, co zobaczą - przyszpilają i zabijają. (...) Świat jest ruchomy i rozedrgany. Nie istnieje dla niego żaden punkt zero, który można zapamiętać i zrozumieć. Oczy robią zdjęcia, które mogą być tylko obrazem, schematem." albo "Z jakichś względów ludzie upodobali sobie tylko jedną część pr...

Zobacz całą dyskusję

Zagłosuj na książkę kwietnia!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 11.04.2023 14:27

1. Nędznicy 2. Imię róży 3. Przeminęło z wiatrem

Zobacz całą dyskusję

Zgłoś kandydatkę na BiblioNETkową książkę kwietnia!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 11.04.2023 13:39

Sądziłem, że wychwycisz ironię, która zasadza się tu właśnie na sparodiowaniu prezentyzmu, będącego jedną z fundamentalnych, konstytuujących w istocie cech cancel culture :)

Zobacz całą dyskusję

Zgłoś kandydatkę na BiblioNETkową książkę kwietnia!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 11.04.2023 10:06

Truizmem jest stwierdzenie, że wg współczesnych standardów tragedia R&J (a za tym i cały Szekspir) powinna zostać scancellowana.

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Podstawy matematyki (Stewart Ian, Tall David)
Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 09.04.2023 22:32

Niesłychanie irytujące jest używanie (gdzieś tak do połowy książki "tylko" - na szczęście) – nie wiem, czy przypadkowe, czy naumyślne – litery "p" zamiast "π". Może spowodowane tym, że po angielsku obie litery czyta się "pi"? Frustrujące i mylące…

Zobacz całą dyskusję

Zgłoś kandydatkę na BiblioNETkową książkę kwietnia!

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 07.04.2023 09:13

Jestem zaskoczony, że nikt jeszcze nie zgłosił Nędznicy ! Oczywiście ową sztandarową i wiekopomną parą są tu Jean Valjean i inspektor Javert. To wokół ich antagonizmu obraca się gros fabuły, to ich mniej lub bardziej spodziewane spotkania są głównym motorem akcji. To dzięki tej relacji otrzymaliśmy jeden z najciekawszych i pobudzających do dyskusji dylematów etycznych. Nie do przecenienia! Na dokładkę dorzucę Droga do szczęścia i małżeństwo g...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 03.04.2023 07:58

Co do języka – możliwe, że zależy to od wydania – ja czytałem jakieś co najmniej półwieczne :) Tym niemniej zawsze mnie jakoś uderza, że kiedyś używano większego zasobu słów. Chwilami nadmiar francuszcyzny jest denerwujący, więc warto też wziąć wydanie z przypisami na dole strony!

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 03.04.2023 07:56

Wszystko dlatego, że tak mało znana jest świetna praca Sienkiewicz nowoczesny – polecam jako zachętę szczególnie jej recenzję Sienkiewicz odkłamany.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 02.04.2023 08:18

Świetnie, że wracasz :) I świetnie, że czytasz "Krystynę" – ta saga powinna być bardziej znana i szerzej czytana, nieprawdaż?

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.04.2023 08:44

W kontekście Czarnobyla gorąco polecam Czarnobyl i Fukushima: Przyczyny, przebieg i konsekwencje. Odkłamuje antyatomową narrację, genialnie wciąga szczegółowy opis przebiegów katastrof.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.04.2023 08:40

No to chyba będę musiał jednak wrzucić Dinozaury odkryte na nowo: Jak rewolucja naukowa rewiduje historię do schowka – po wcześniejszych zachwytach Rbita, mając na uwadze moją dziecięcą i młodzieńczą fascynację paleontologią – lektura wydaje się konieczna ;) Ciekaw jestem szerszych wrażeń z Pinkera – u mnie w najbliższej kolejce Zmierzch przemocy: Lepsza strona naszej natury, ale "Nowe oświecenie" także czeka na półce. A co do Zajdla – in...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2023

Autor: LouriOpiekun BiblioNETki Dodany 01.04.2023 08:28

Korzystając z chwili, gdy BNetka jest dostępna (brakuje jeszcze przygotowywanej czytatki o "Świdermajerze") nadrabiam zaległości: ============================= L​UTY 2023 (ΣR=4396;Σm=2525s;𝔼m=2198) Powtórki dla oddechu przy Tołstoju, albo czytane dzieciom do snu: 1.(8.) Latający pogrzebacz; Psipazur; Poszła w las nauka; Pchła Szachrajka na 5.0 (80s) 2.(9.) Złoty puchar na 6.0 (125s) 3.(10.) Opowiadania o wesołych bliźnięt...

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: