Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A ja mam kolegę, który ma na imię Kuba, nie Jakub tylko Kuba i tak też ma wpisane we wszystkich dokumentach, ale nie potrafię się do tego odnieść w żaden sensowny sposób, chyba że... BO TAK! ;)
Lampart poluje w ciemności na 54%. Chyba muszę zacząć więcej czytać, bo niby najlepsze dopasowanie, a w sumie to na dwoje babka wróżyła ;)
Chyba coś mi się na koniec spodobało, ale nie pamiętam już co :) Ale pierwsza połowa to była mordęga... Ja chyba po prostu lubię jak ludzie ze sobą rozmawiają, a ci to średnio robili ;)
Dziękuję za polecanki, jeżeli uda mi się gdzieś "dorwać" to spróbuję :) PS Iberoamerykańska to było to słowo, którego szukam w mózgu od dwóch miesięcy, dziękuję! :)
1. Profesor Tymoteusz Misiak ("Sposób na Alcybiadesa" - Edmund Niziurski) 42 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 54 SAVE 3. Alicja K. ("Alicji K. życiowy poradnik, bezradnik" - Caroline Knapp) 8 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Ewa Jedwabińska ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) 24 OUT 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 44 7. Stanisław Wokulski (...
Ja bym bardzo chciała Życie i myśli JW Pana Tristrama Shandy w formie ebookowej-komputerowej tzn. doc albo pdf, bo nigdzie nie mogę znaleźć :( Może ma ktoś "pożyczyć" albo wie gdzie znaleźć? :(
Z małym pośilzgiem, ale jestem :) 9. Anioły i demony 3,5 - bardzo efekciarska, wręcz "holiłódzka" producja z dobrym pomysłem, ale końcówka bardzo słaba. 8. Tajemnica Siedmiu Zegarów 4,5 - w książce pojawia się bardzo ciekawy pomysł na hobby, też bym tak chętnie spędziła czas :) 7. Dzieje Tristana i Izoldy 2,5 - oj nie! Dramat straszny, takiego szczęścia jak co chwilę mają główni bohaterowie to chyba nikt na świecie nie ma ;) Zauważ...
Mnie nie przekonuje... Czytałam Kto zabił Palomina Molero? i chyba tylko w młodzieńczym szale oceniłam na 3, z kolei do Historia Alejandra Mayty podchodziłam już parę razy i nie iskrzy po 1/4 książki zawsze przerywam, bo nie mogę już na to patrzeć :( Chyba literatura hiszpańskojęzyczna mi nie leży. Właśnie męczę bardzo dobrze ocenione na biblionetce Sto lat samotności może do końca się coś zmieni albo po prostu się nie znam :)
Można skopiować listę książek do excela albo innego arkusza kalkulacyjnego i z boku popatrzeć na cyferki :) Chyba że jest jakaś sztuczka, której jeszcze nie odkryłam ;) A co do ocen to ja wychodzę na bardzo srogiego nauczyciela, bo 1 mam tyle samo co 6 :) Chciaż tak jak teraz przeglądam to sporo ocen uległoby zmianie, bo zawsze oceniam książki "na gorąco", a jak już minie jakiś czas to ocena się zmienia np. Opowieści z ciemnego lasu mam ocenio...
A mnie serial odrobinę rozczarował, ale może jeszcze się rozkręci :) Bardzo podoba mi się czołówka, a mapa z rosnącymi zamkami jest po prostu kapitalna! Nie chce mi się wracać do tych odcinków, ale czy wraz z przesuwaniem się akcji ta mapa też się przesuwa? Zwrócił ktoś może na to uwagę? :) Bo mi się wydaje że tak, ale mogę mieć zwidy… Jeżeli chodzi o obsadę to tak: Ned i Catelyn – wydaje mi się, że w książce było napisane, że mają po trzydzi...
Kacper - przyjazny duszek? :P
Rilla Blythe :) Urzekła mnie jak byłam dzieckiem i tak mi zostało do teraz, sama nie wiem czy bardziej za zielony kapelusz, dziecko w wazie czy Krzysia Forda ;) A może za to jak z rozkapryszonej nastolatki zamienia się w dojrzałą i odpowiedzialną kobietę?
To ze mnie mnie musi być niezłe dziecko ;)
1. Arthur Hastings (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) 32 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 40 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" Brandon Sanderson) 32 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 30 out 6. Katie Scarlett O'Hara-Hamilton-Kennedy-Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 14 save 7. Torvald Helmer ("Dom lalki" - ...
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 58 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 40 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" Brandon Sanderson) 32 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 26 out 6. Katie Scarlett O'Hara-Hamilton-Kennedy-Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 20 save 7. Torvald Helmer ("Dom lalki"...
Widzę, że nie tylko mnie przekonał ten argument :)
Kto zwycięży to nie wiadomo, ale do czego akcja dąży można się trochę podomyślać :) Z drugiej strony patrząc na moje oceny to jeżeli "jakość" będzie spadała w takim tępie to po 7 część nie będzie warto sięgać, czekam na prawdziwą akcję w 5 ;) PS Gra o tron faktycznie bardzo dobra, ale autor rozbudował fabułę do tak montrualnych rozmiarów, że jakoś mi się to kleić przestaje... Postacie tworzyły niezłą całość w pierwszych tomach, rozbicie (w tom...
Marzec holmesowo-fantastyczny :) i tak patrząc po ocenach to jestem jakaś życiowo niezadowolona albo trafiam na kiepską literaturę... ale przecież była polecana! :( Nawałnica mieczy: Stal i śnieg 4,0 Nawałnica mieczy: Krew i złoto 3,5 Uczta dla wron: Cienie śmierci 3,0 Uczta dla wron: Sieć spisków 3,0 Pamiętniki Sherlocka Holmesa 3,5 Zagadki Sherlocka Holmesa 2,5 Obiecaj mi raj 2,5 Chrzest ognia 3,5
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 54 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 38 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" Brandon Sanderson) 32 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 20 out 6. Katie Scarlett O'Hara-Hamilton-Kennedy-Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 28 save 7. Torvald Helmer ("Dom lalki" ...
Jeżeli odgadłam prawidłowo to: 2. nie chce mi sie szukać tytułu ;) ale tatuś chyba znaleziony 22. romansidła mi nie leżą, bo pikapy do mnie nie przemawiają ;) 24. nigdy! 28. ale oślicą jestem straszną, że od razu nie skojarzyłam :) 29. hmm... pod rynną, ale co mi to daje? :)
Czytam wasze mataczenia i czytam, zastanawiam się i nic... 2, 22, 24, 28 i 29 nawet nie wiem gdzie zacząć szukanie :(
Oj! Czytałaś i można powiedzieć, że uwielbiasz :) Bardzo charakterystyczna ta mgła, pojawia się wielokrotnie w książce, ale finał! W finale też jest mgła, dużo mgły i rozwiązanie za nią ukryte :)
10 - Imię rodzicielki kojarzy mi się z takim jednym lutowym świętem, a jedna z postaci występująca w jej opowieściach wywołała traume u kilku pokoleń dzieci ;)
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 42 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 38 save 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" Brandon Sanderson) 32 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 out 6. Katie Scarlett O'Hara-Hamilton-Kennedy-Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 30 7. Torvald Helmer ("Dom lalki" -...
Ja również przyłączam się do podziękowań za wspaniały konkurs :) Ta 3 była strasznie podstępna wbrew pozorom, także dziękuję za mataczenie i moją pierwszą gwiazdkę w karierze dedykuję właśnie wszystkim mataczącym! :)
Dużo mogą też czytać ludzie, którzy zawodowo zajmują się czytaniem: recenzenci, bibliotekarze, księgarze, pracownicy wydawnictw, dobrze by było jakby to byli też nauczyciele i wykładowcy itp. i tacy ludzie na pewno czytają dużo bo tyle czytać muszą. Co do "zwykłych" śmiertelników... uważam, że jest to możliwe, tym bardziej że są osoby, które poza wymienieniem książek piszą też krótką recenzję/opinię to znaczy, że ją przeczytali :) A co do mnie...
To ja się pooburzam, bo ostatnio już się oburzałam na to znajomym, ale oni mnie nie zrozumieli ;) Bardzo dawno temu czytałam "Maleńką Dorrit" Dickensa i pamiętam jaka byłam szczęśliwa jak ją wypożyczyłam, bo słyszałam, że taka fajna i jejku jej :) Wypożyczyłam przeczytałam (miała jakieś 200-300 stron normalny format, normalne litery), coś mi nie pasowało, ale nie drążyłam aż ostatnio w bibliotece zauważyłam "tę samą" książkę w wersji 2 tomy po ok...
Ja tak "ukrywałam" jak byłam młodsza, tzn. kładłam na wierzchu i tak wszystko się zbierało na wierzchu i wiedziałam co gdzie jest, aż przychodziła mama mówiła, że mam bajzel i mam to posprzątać, a po sprzątaniu wszystko było tak ukryte, że wymyślenie gdzie co jest zajmowało pół dnia :) Nigdy więcej sprzątania! ;) Dlatego wszystko co mogę to komputeryzuję, nawet jak mam bajzel to komputer jest mój i tylko mój i nikomu nic do tego :) A i przy przep...
To może jakiś backup na pendrivie albo płycie? :) Chyba nie spali się wszystko jednocześnie :)
Myślałam, że tylko ja mam takiego hopla, żeby sobie zapisywać co już przeczytałam :P U mnie zaczęło się od pojedynczych kartek wpinanych ładnie do segregatora (zawierały autora, tytuł, tytuł oryginalny, tłumaczenie, wydawnictwo, datę pierwszego wydania oryginalnego i polskiego, krótki opis oraz... numer sygnatury bibliotecznej :D, za to nie pisałam dat :(, pierwsza pojawia się dopiero 7.11.2002), później był zeszyt, ale już bez opisów (bo drze...
Książka napisana z rozmachem, mnóstwo postaci, mnóstwo miejsc, mnóstwo wątków, podziwiam autora, że on to w ogóle ogarnia tym bardziej, że akcja dzieje się często w kilku miejscach jednocześnie (a liczba narratorów dochodzi do 10). Ale mi ona jednak średnio podchodzi, nie mogłam się doczekać aż ją przeczytam i się zawiodłam. Ogólnie fabuła niezła, jest trochę mieszających i totalnie niespodziewanych zwrotów akcji (przynajmniej są one takie w pie...
Faktycznie znam panią mamę, dziękuję! :)
A ma ktoś może pomysł na rodzica 3? Co prawda tytułu też nie znam do końca, ale za to treść nie jest mi obca, tylko ten rodzic...
Ja zaczęłam od "Prawa miecza" (to chyba 5 tom) z sagi Courtney'ów i też było dobrze :) Chyba nie ma żadnej konkretnej metody na czytanie Smitha, nawet od środka sagi można zacząć i tak się wszystko ogarnie. A saga Courtney'ów _zaczyna się_ od "Drapieżnych ptaków", które uznawane są za 9 tom sagi (numerki idą zgodnie z datą wydania, a nie datą w książce). Także idąc historycznie powinno się zacząć od ptaków, a lew później jako 4 czy 5:) Inny...
Po moim jednoosobowym bojkocie konkursu doktorskiego (bo lekarzy nie lubię:)), wygrzewanie się na słoneczku z jaszczurkami i pluskanie w kałużach żabami było dla mnie prawdziwą przyjemnością. Dziękuję autorce i podpowiadającym :)
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 30 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 save 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 out 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 14 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 54 8. Patrycja...
Właśnie pozerkałam i mam pomysł na 24 :)
Już znalazłam, dziękuję :) A o tej pani ambasador pomyślałam jak tylko naipałaś, ale te jej blond loczki mi nie pasowały. Jadnak poszperałam głębiej i jest. Przy okazji odkryłam, że 3 ma dwa tłumaczenia z dwoma różnymi zwierzątkami, pamiętałam żółwia (i tak mam w książce papierowej) a w ebooku występuje wąż stąd też moje szukanie w nim (ebooku) pod hasłem "żółwik" było mocno nietrafione, jak to dobrze że jest papier :) Jeszcze tylko 10, 24,...
Mam nadzieję, że nie zaserwuję tutaj kilku czołgów, bo mój dar do zawoalowanego podpowiadania nie jest najlepszy, ale spróbuję :) 5 ma wiele wspólnego z 6, ale głośniej tyka 15 to druga część znajej powieści, w której wychowanka domu dziecka opisuje w listach do tajemniczego dobroczyńcy swoje postępy w nauce 17 jedną z najbardziej znanych powieści tatusia (urodził się we wrześniu, jak ja ;)) jest taka o bardzo słodkim tytule, a w dusiołku bo...
Brakuje mi 3, 10, 24, 28 i 29... Najbardziej jestem ciekawa tej 3, bo gdzieś już widziałam tego żółwia o brylantowych oczach i to chyba nawet niedawno, ale nie pamiętam gdzie. Wszelkie mataczenie mile widziane :)
1. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 32 save 2. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 3. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 30 4. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 28 out 5. Gerald Tarrant ("Trylogia zimnego ognia" - C. S. Friedman) 40 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 20 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 44 save 8. Jürg...
"Człowieka nie można uczynić bardziej wolnym niż jest sam z siebie. Żaden las, żadne więzienie nie uczyni nikogo bardziej lub mniej wolnym niż był przedtem." A. Ziemiański "Achaja" - nie pamiętam dokładnie tomu. Właściwie to z Achai mam jeszcze jeden ulubiony cytat, ale nie jest szczególnie cenzuralny, więc aby nie łamać regulaminu daruję sobie :)
Klub Pickwicka bo XIX-wieczna Anglia to, to co tygryski lubią najbardziej :)
Ania z Zielonego Wzgorza nie jest ani naiwna ani glupia, naiwni sa ludzie ktorzy za taka ja biora. Swiat Ani zostal stworzony, aby wzbogacac wyobraznie mlodych ludzi, zwlaszcza mlodych dziewczat, ktorym w tamtych czasch wolno bylo : a) wyjsc za maz b) zostac stara panna Kobiety nie mialy wtedy duzego wyboru, a wlasnie Ania pozwalala im marzyc, pozwalala snuc plany na przyszlosc, nie ograniczala, bo granica stawala sie jedynie ich wlasna wyobr...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)