Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Popieram wniosek i również proszę o zmianę fontu!
Stowarzyszenie Wielbicieli Literatury, Chomików i Innych Gryzoni
Amok Bestia: Największy morderca w powojennej Polsce
"Czyż mógłby zaistnieć większy cud aniżeli ten, co zdarza nam się w chwili, kiedy patrzymy sobie nawzajem w oczy?" Walden
Główkowałam jak dzielna sówka, ale 11 i tak bym chyba nie odgadła. Dziękuję Dot59 za konkurs i podpowiedzi!
Płateczek śniegu To woda inna forma A słowo ciałem
Staram się czerpać ispirację z każdej napotkanej kobiety. Uważam, że każdy człowiek ma pewien potencjał, większą czy mniejszą mądrość życiową i w określonych sytuacjach może być inspiracją i wzorem do naśladowania. Ostatnio, w czeluściach internetu, natrafiłam na performance „Czarownice z Chwaliszewa” zrealizowany w Poznaniu w ramach festiwalu teatralnego „Bliscy nieznajomi”. Kilkanaście kobiet w różnym wieku, ubranych w bieliznę nocną, w biały...
4-godzinny tydzień pracy: Nie bądź płatnym niewolnikiem od 8.00 do 17.00 Pełna moc możliwości Żyj wystarczająco dobrze
Biblionetkołaju z Krynicy-Zdroju! Sprawco mojej noworocznej niespodzianki! Czy wiesz, że na Osiem cztery miałam chrapkę już od kilku lat? Bardzo dziękuję i życzę Ci na Nowy Rok dużo zdrowia i dużo dużo szczęścia :) wzruszona adrianna
Drogi Biblionetkołaju z Katowic! Bardzo Cię dziękuję za: Czy to się nagrywa? Komedia prawie erotyczna, kartkę i życzenia. To niesamowite, że znalazłeś tę książkę na półce, wyszukałeś, że to akurat ja chcę ją przeczytać, zdobyłeś mój adres, wysłałeś mi ją i napisaleś tyle ciepłych słów. Jestem wzruszona,że choć mnie nie znasz, to oddałeś mi swoja własność i kilka chwil swojego czasu. Życzę Ci, żebyś spełnił marzenia, czytelnicze i nie tylko, koch...
Dziękuję Biblionetkomikołajowi z Katowic lub z Chorzowa za kartkę i książkę: Listy do domu. Bardzo miłą niespodziankę mi sprawiłeś, Biblionetkomikołaju, a dobre uczynki zawsze wracają :)
z radością przystępuję do akcji!
Dziękuję Biblionetkołajowi za "P.S. Kocham Cię" i miłą kartkę :)
Ja także.
Z Kunderą. Ze Stachurą (lub z jego byłą żoną - Zytą Oryszyn, do której mam pozytywny stosunek po przeczytaniu wywiadu: http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,53662,13882678,Zyta_Oryszyn__Chcialam_wytlumaczyc__o_czym_napisalam.html ). Z markizem de Sade. Z księdzem Twardowskim - niekoniecznie na wódkę. A z Barańczakiem chętnie spotkałabym się na prywatnych konsultacjach.
Ptaki ciernistych krzewów
ja też, ja też! :)
Jedenaście minut
Sto pociągnięć szczotką przed snem Pamiętnik
Stąd też można legalnie ściągnąć darmowe ebooki: www.4you.klubzixo.pl
Dziękuję Wam, Biblionetkowicze
Niekoniecznie. Przez Mistrza i Małgorzatę przebrnęłam z trudem w zeszłym roku. W ogóle nie mogłam "wczuć się" w klimat książki - te wstawki narratora: "Za mną, czytelniku!" doprowadzały mnie do szału.
a co z czekoladą?
To odwrotnie niż u mnie - jedno spojrzenie na półkę... i już wiem co i komu :)
Wampir
Mój brzmi dokładnie tak: "Biografia wybranego twórcy jako klucz do odczytania jego twórczości. Omów zagadnienie, uwzględniając utwory pochodzące z różnych okresów życia wybranego autora." Wybrałam go z myślą o Stachurze i póki co tego będę się trzymać. Powodzenia :)
Fabula rasa: Rzecz o egoizmie
rozpuszczalnik albo benzyna, ale nie biorę za to odpowiedzialności :)
dzięki, będę się za tym rozglądać :-)
Pan ze szkolnej biblioteki wręczył mi "Zodiaca" ze słowami: "spróbuj tego - pisana jest tak okropnym językiem, że odłożyłem ją po kilkunastu stronach; ciekawe czy Ty przez nią przebrniesz". Wzięłam, zaczęłam czytać i... akcja mnie wciągnęła. Nie przypuszczałam, że mimo okropnego stylu jest ciekawa. :-)
Każdy umiera w samotności - 5 ale zastanawiam się poważnie nad 6 Nionio - 1 z premedytacją Szalone życie Rudolfa - 4 Zodiac: Thriller ekologiczny - 4 spodziewałam się czegoś gorszego Noce w Rodanthe - 3
wiersze Gałczyńskiego!
Banalne czytadło z serii "ja jestem dobry, a oni na mnie polują". Mamy tu wszystko, co powinno być: wciągającą fabułę, zawrotną akcję i wspaniałego bohatera, który ratuje cały świat przed zagładą. Nie przypadł mi on jednak do gustu; posługiwał się tak okropnym językiem (narracja pierwszoosobowa), że miałam szczerą ochotę odłożyć tę książkę w kąt.
Sprawdź maila - wysłałam Ci "Wiersze zebrane" Wojaczka
:) Kłopoty to moja specjalność czyli Kroniki socjopaty Szalone życie Rudolfa Świńskim truchtem
Drogi K.K.F.J. Elvisie! To oczywiste, że możesz publikować swoje utwory w czytatniku - wiele osób tak robi. Tylko pamiętaj, że nie wszyscy biblionetkowicze są pełnoletni i nie wszyscy chcą czytać teksty zawierające wulgaryzmy, dlatego dobrze by było (i ze swojej strony proszę Cię o to), żebyś na początku każdej "brudnej" czytatki w delikatny sposób uprzedzał o jej zawartości. Pozdrawiam Cię serdecznie. _______ "dla wszyst...
Mistrz i Małgorzata i Paragraf 22, którego nie zdzierżyłam i porzuciłam po kilkudziesięciu stronach.
Wypatruj drugiej okazji, bo myślę, że warto. Burzliwe lata 60, Ameryka. Ona - idealistka, zagorzała przeciwniczka wojny w Wietnamie. On - młody artysta z Anglii. Między nimi miłość i konflikt idei. Historia miłosna jak w komedii romantycznej, ale tło i inne wątki - świetne. Bardzo przypadły mi do gustu interpretacje "Let it be", "Strawberry fields forever" i "All you need is love". Tylko te zakończenie... jestem n...
"Rozmowy nocą" - to, co zwykle przy oglądaniu polskich komedii romantycznych - nuda. Plus za dobrze dobraną muzykę. "Pokuta" - bardzo ładny film i to chyba jedyne, do czego mogłabym się przyczepić. Chociaż... chyba taki miał być. "Across the universe" - interpretacja piosenek Beatlesów jest ciekawa, chwilami zaskakuje i zachwyca, jednak sam scenariusz raczej kiepski. "Mgła" - i tu się wzruszyłam. "...
:-)
"Zbrodnia i kara" Dostojewskiego.
Wrzucam do schowka, dzięki za dobrą recenzję. :)
Jolu, nie demoralizuj mnie, niepełnoletnia jestem :) (i dziwić się mamie, że nie chce mnie puścić... ;P)
może to Ci się przyda: Stu kochających inaczej, którzy mieli największy wpływ na dzieje ludzkości: Ranking
wydawca podaje, że garniec to 4 kwarty = 4 litry. nie mam pojęcia :)
Co do fantastyczności tego tekstu i baranów się zgadzam. Ale dlaczego Prus, Sienkiewicz i Konopnicka dla strzelca?
:) od sióstr (prezenty - niespodzianki): "Psychotronika dla nastolatków: masz własną moc - czy o niej wiesz?" (Ewa Miller) "Świńskim truchtem" (Joanna Fabicka) od mamy (na zasadzie wybiesz coś sobie, zasponsoruję): "Rafał Wojaczek: prawdziwe życie bohatera" (Bogusław Kierec) "Możliwe sny" (Jolanta Stefko)
Dziady cz. III - jestem akurat w trakcie lektury:)
ach, te wstępy... niektórych naprawdę nie powinno się czytać przed lekturą książki. Tak jest w przypadku "Kamieni na szaniec" w wydaniu Książnicy - 40 stron wstępu mówi wszystko o treści.
:) pięknie to ujęłaś.
czytałam i polecam: Stachura: Biografia i legenda Kaskaderzy literatury: O twórczości i legendzie Andrzeja Bursy, Marka Hłaski, Haliny Poświatowskiej, Edwarda Stachury, Ryszarda Milczewskiego-Bruna, Rafała Wojaczka Sted: Kalendarium życia i twórczości Edwarda Stachury a tych jeszcze nie znam: Sobowtór w labiryncie: Proza artystyczna Edwarda Stachury Stachura alias Sted
od dawna poluję na tę książkę - zazdroszczę Ci bardzo. :)
Stendhal - "Kroniki włoskie" (seria Koliber) "Serce Diany, tak wzgardzonej przez kochanka, przechodziło okrutne wzruszenia; wysnuła najdziksze wnioski z chwili znudzenia, jakie zdradziła księżna słysząc jej ustawiczne żale." :))
U mnie też Pan Tomasz. I Adaś Cisowski :-)
Napisz coś proszę o książce Wata :)
e-booka dla półlenia :) Podesłać?
jeśli chcesz, to mam ebooka.
Niestety, mam go z biblioteki. Poradnik w niektórych przypadkach pomaga na pewno. Co mi się w książce podobało: swobodny styl autorki i klasyfikacja poszczególnych typów ludzi. Osobiście zaliczam się do półleniów. :)
Grunt do odpowiednie podejście :-) i ten Hen... cieszy mnie ogromnie, narobiłaś mi apetytu!
Liczę na to - uwielbiam międzywojnie :-)
Na pewno. Tylko najpierw przeczytam Wesele ;P
Anioł Stróż (Sparks) 4 Bestia (Omilianowicz) 4 (!) Dziady IV (Mickiewicz) 4 Fabula rasa: Rzecz o egoizmie (Stachura) 6 Faust (Goethe) 4 Giaur (Byron) 3 Kłopoty to moja specjalność czyli Kroniki socjopaty (Koziarski) 4 Konrad Wallenrod (Mickiewicz) 5 Kordian (Słowacki) 4 Krucjata Bourne'a (Ludlum) 4 Tożsamość Bourne'a (Ludlum) 4 O bibliotece (Eco) 3 Poradnik dla leni, czyli Jak robić, żeby zrobić, a się nie narobić (Wieczerska...
Dobrze zatem zrobiłam, że zaopatrzyłam się w tę książkę Hena :) - dzięki Ci za ten opis.
Jestem w drugiej klasie liceum. Moja lista lektur wynosi ok 35 pozycji. Tylko trzy we fragmentach. Statystycznie 4,5 ksiązki na miesiąc (nie licząc września - wszyscy kończą materiał klasy pierwszej, i czerwca - w tym czasie nie ma już nauki). Każdej książce trzeba poświęcić co najmniej 2-3 godziny - to połowa tych, jakie mamy przewidziane w tygodniu. Materiał nie jest zbyt obszerny, tylko daje się nam zbyt mało czasu na jego przerobienie.
"- Kto jest autorem tej książki? - Autorem tej książki nie jest ktoś, nie jest ktoś jeden i nie jest ktoś drugi, lecz coś trzeciego. Można to nazwać stanem tworzącym. Oczywiście ta nazwa to jest tylko nazwa. W każdym razie nie da się postawić pytania: kto jest autorem tej książki? Da się postawić pytanie: kto ewentualnie podpisze się jako autor tej książki, nie będąc jej autorem? - Kto ewentualnie podpisze się jako autor tej książki, nie...
Ja bezpośrednio miałam do czynienia z 7 (Sienkiewicz, Szymborska, Miłosz, Hesse, Marquez, Kertesz i Oe - po tych dwóch ostatnich sięgnęłam z tych samych powodów i mam podobne odczucia). Znajomości z kilkoma nie uniknę: Reymont, Sartre, Mann, Beckett, Camus, Hemingway - czy warto kogoś jeszcze dorzucić do tej listy?
"Bracia Lwie Serce"
Trylogię Bourne'a, Giaura i Fausta - i ten ostatni napawa mnie lękiem!
to chyba kwestia gustu :-)
Jeśli lubisz współczesne czytadła dla kobiet, to tak - w przeciwieństwie do większości nie jest banalne.
Książka ma formę kalendarium i przyjemnie się ją czyta. Sprawia wrażenie dość rzetelnej. To co mi się bardzo podobało: autor nie narzuca czytelnikowi swojej interpretacji stedowych zachowań; jest jak detektyw, który składa raport.
W sierpniu i wrześniu przeczytałam: "Anioły i demony" 4 "Cierpienia młodego Wertera" 5 "Diabeł ubiera się u Prady" 4 "Dziady II" 4 "Filozofia w buduarze" 4 "Kot w stanie czystym" 2 - pomyłka totalna. jedyne co warte uwagi, to tekst z okładki. "Maskarada" 4 "Oskar i Pani Róża" 4 - podobała mi się, ale scena z gumą do żucia... niesmak pozostał. "Przeminęło...
Po zapoznaniu się z "Katyńską zbrodnią" myślę, że tak. Styl Szczepańskiego w tej książeczce (zaledwie 80 stron) przypomina mi ten z podręcznika od historii - jest bogaty w fakty, daty i liczby, z pozoru pozbawiony subiektywnej oceny wydarzeń.
"Katyńska zbrodnia" Szcześniaka
Nie wiem jak oceniać książki de Sade'a. Z jednej strony - najobrzydliwsze i najbrutalniejsze rzeczy, które kiedykolwiek czytałam. Z drugiej - interesujący obraz oświeceniowego libertynizmu. Chyba będzie 4.
Książka zrobiła na mnie wrażenie. Wyraziście zarysowane postacie, wciągająca fabuła, subtelne tło historyczne. Tylko nadziwić się nie mogę, że S. tak bezkarnie odbiła Franka siostrze. Rozumiem jej motywy, sytuację w której się znalazła, wiem, że Zuela też aniołem dobroci nie była, ale żeby tak od razu brać się za szwagra?
Biblionetka wie tylko o tych dwóch: Rafał Wojaczek, który był, Skandalista Wojaczek: Poezja, dziewczyny, miłość. Chęć zarobienia kasy? A jeśli nawet, cóż z tego? Wielbiciele twórczości Wojaczka i tak skorzystają - Kierec był jego przyjacielem, redaktorem najpełniejszego zbioru jego wierszy. Nie wierzę w to, że zaserwuje nam "odsmażane kotlety". Nie on.
kupił ją ktoś już może?
"Lalę" mam w bliskich planach i na Twoją czytatkę będę czekać z niecierpliwością :)
Merde! Rok w Paryżu - Francja dzisiejsza. (urzekające opisy nie za bardzo tu, ale mimo wszystko polecam.)
czym właściwie jest "Postscriptum"?
I co? Znalazłeś w bibliotece? Jeśli nie, to napisz maila - teraz książka jest u Syrenki i kombinujemy do kogo tu wysłać. Jest ktoś jeszcze chętny?
Interesujące "przemyślenia patetyczne" - ale i straszne; boję się stanu, który opisujesz. Polecam Ci serdecznie Stachurę. Jest między wami świadoma bądź nie analogia stylu i toku myślenia. Pisz. pozdrawiam.
tak, to "Portret..."
"Artysta jest twórcą piękna. Objawić sztukę, ukrywać artystę - oto cel sztuki." To aż dwa - ale nie mogłam się powstrzymać :)
Pusta kołyska
też oglądałam ten film i też nie pamiętam tytułu! Jane Seymour grała w nim główną rolę. Może tym tropem należy podążać?
"Damę Kameliową" Dumasa syna.
7. Noce i dnie?
1. Wichrowe Wzgórza 9. Ptasiek
Pomoże :-).
Często korzystam z Twojego przepisu na szczęście - czasem nawet nieświadomie. Ale to jeszcze nie wszystko. Pozdrawiam Cię serdecznie.
wypluj gumę bezczelniaku!
już poszedł.
Dziękuję :-). Odezwę się do Ciebie na maila. Czy ten w Twoim profilu jest aktualny?
i zwykłych śmiertelników
na wszystkie pytania
książeczka zawiera jeszcze 15 tego typu opowiadań :-)
"improwizuję choć brzydzę się improwizacją" W. Szymborska
Być może. Zajrzyj tu: https://www.biblionetka.pl/czytatka.asp?cid=59249
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)