Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
U mnie ilościowo listopad wypadł bardzo dobrze. Jakościowo też nie narzekam. 1. Sekret Julii (Tahereh Mafi) - 3,5 - jedno z rozczarowań miesiąca. Pierwszy tom bardzo dobrze mi się czytało. Drugi ma dużo słabszą fabułę i główni bohaterowie bardzo działali mi na nerwy. 2. Nowe przygody Mikołajka: Tom 2 (Goscinny René) - 5,0 - jak to Mikołajek, uśmiech nie schodził mi z ust. 3. Sanktuaria słowiańskie (Gierlach Bogusław) - 5,0 - bard...
1. Ofiarowana: Moje życie w sekcie scjentologów (Hill Jenna Miscavige) ocena: 4 - oparta na faktach autobiografia o członkini elitarnych części kościoła scjentologicznego. Książka o wstrząsających przeżyciach, napisana jednak w sposób dosyć jednostajny i nużący. 2. Rzymska krew (Saylor Steven) ocena:5 - bardzo dopracowana intryga, świetnie napisana. Autor jak zwykle nie zawodzi. 3. Ukraińcy i Polacy na Naddnieprzu, Wołyniu i w Galic...
1. Chemia śmierci (Beckett Simon) 4,5 - całkiem wciągająca, ale poprzedni kryminał tego autora bardziej mi się podobał. 2. Intrygantka (Pastor Ben) 3,5 - słaba intryga, niezbyt ciekawy główny bohater. Cykl Pastor nie przekonał mnie do siebie. 3. Freakonomia: Świat od podszewki (Levitt Steven D., Dubner Stephen J.)4,5 - całkiem ciekawy zbiór esejów, może się skuszę na 2 część. 4. Klasztor (Karnezis Panos) 3,5 - dosyć przeciętna historyjk...
"Płonął Ogień Twych oczu" T. Chevalier.
Witaj, Moje "Gdańskie wspomnienia..." to starsze wydanie - bez obwoluty, ale w dobrym stanie. Zainteresowały mnie "Opowieści sieroty: W ogrodzie", jeśli chcesz możemy się wymienić. :)
Witam, jestem zainteresowana "Intruzem" - nie mam, co prawda, książek, które Cię interesują, ale mam sporo fantastyki "na wymianę" w moim schowku. Może coś Cię zainteresuje?:)
1. Holm Sven "Chory i wesoły" (3) - jak dla mnie trochę zbyt groteskowa 2. Mukka Timo Kustaa "Ziemia jest grzeszną pieśnią" (5) - naprawdę fajna, ciekawa fabuła, przeplatana bardzo poetyckimi obrazami. Polecam. 3. Haanpää Pentti "Pomysł gubernatora" (4) - dowód na to, że nie każdy pomysł, na jaki wpadną władze jest dobry. Całkiem ciekawe. 4. Nedreaas Torborg "Muzyka niebieskiej studni" (4) - kole...
Jeśli dwie następne części są takie jak pierwsza, to jest to najlepszy cykl wampirzy, jaki przeczytam. :) Cykl Anne Rice jest gorszy, to prawda. Poza tym Rice nie umie czarować, czytelnika jak Kalogridis. "Jej" Drakula jest naprawdę fascynujący. W sumie, to muszę Ci podziękować. Gdybyś nie wspomniała gdzieś w bibilionetce o tym cyklu, nawet nie wiedziałabym o jego istnieniu. Dziękuję, więc najmocniej i proszę o polecanie innych, nieznan...
U mnie całkiem nieźle z ilością, biorąc pod uwagę sesję. :) Na jakość też nie narzekam, choć zaliczyłam prawie pełną skalę ocen. Całkiem niezły ten styczeń. :) 1. Antologia "Tempus Fugit" - tom 1 (4-) Większość przeczytanych książek w tym miesiącu to antologie lub zbiory opowiadań. "Tempus fugit" jest pląsuje się w dolnej granicy. Większość tekstów jest dosyć przeciętna. Jedynie dwa naprawdę dobre: "Odnaleźć Annę&...
Listopad oceniam na miesiąc bardzo dobry, mimo jednej "wpadki" i braku szóstki. Jednak dwie książki prawie powaliły mnie na kolana. Reszta była dobra lub bardzo dobra. (z wyjątkiem, jednej). A co czytałam? Było skandynawsko - fantastycznie z domieszką literatury iberyjskiej i iberoamerykańskiej. Polecam taką mieszkankę ;) 1. "Saga o Njalu" (5) Początkowo, nie byłam zachwycona, ale potem czytałam jednym tchem.Nie wiem, c...
"Ustrój świata: Tom I" to naprawdę dobra lektura. Bardzo dobrze odmalowane realia historyczne, a dokładny opis Londynu po prostu zachwyca. Minusem tej książki jest brak nieco żywszej akcji. Nie oznacza to, jednak że nic się nie dzieje, wręcz przeciwnie. Tyle, że czasem brakuje tych scen, przyśpieszających bicie serca. ;) No i, książka jest naprawdę dobrze napisana, przetłumaczona i wydana. Nic, tylko przeczytać. ;)
1. autor nieznany "Sagi islandzkie" (4) Wreszcie dopadłam. :) Całkiem fajne się czyta, choć pod koniec nuży. IMO warto. 2. Christie Agatha "Dwanaście prac Herkulesa" (3) Fajny pomysł, gorzej z wykonaniem. Chyba robię się za stara na kryminały. 3. Kierkegaard Søren "Dziennik uwodziciela" (5) Moje pierwsze, niezmiernie udane spotkanie z tym pisarzem. Naprawdę dobrze,poetycko napisane. Polecam! ...
Powieści muzyczne... Przychodzą mi na myśl "Skrzypce" Anne Rice. Nie jest to powieść o wampirach ale o duchu pewnego skrzypka, który swoją muzyką próbuje doprowadzić pewną kobietę do szaleństwa. Jak na Rice, nie była to jeszcze taka zła powieść, choć od drugiej połowy nudziłam się coraz bardziej. Nawiązań do muzyki klasycznej jest bardzo dużo, więc trzeba się na niej dosyć dobrze znać, aby czerpać pełną przyjemność z tej lektury. Mi bra...
Witam wszystkich to mój pierwszy posta na forum, mam nadzieję, że będzie ich więcej. ;) U mnie miesiąc dosyć standardowy: 1. Gaiman Neil "Koralina" (3) Nic szczególnego, ot taka mroczna bajeczka, ani nie popadłam w zachwyt, ani nie zapałałam szczególną odrazą. 2. Bartlett B. W. "Asasyni: dzieje tajemnej sekty muzułmańskiej" (4) Fajna książka. Dla miłośników historii i nie tylko. Napisana tak, że nawet osoba, sła...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)