Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ale się cieszę. Zapisuję się na listę zlotowych uczestników! 😊
1. Cena: W poszukiwaniu żydowskich dzieci po wojnie 2. Poniemieckie 3. Futerał: O urządzaniu mieszkań w PRL
To jedna z lepszych książek jakie czytałam, nie tylko roku 2023!
Sierpniowe lektury W ukryciu (4) Klub Książki (4) Jedyne dziecko (4) Johnny: Powieść o księdzu Janie Kaczkowskim (5) Bajka o Lęku (5)
Głosuję na następujące pozycje: 1. Kierunek zwiedzania 2. Krótko i szczęśliwie: Historie późnych miłości 3. Silva rerum
Dziękuję Ci bardzo!
Dzięki za podpowiedź. Do Katowic jestem w stanie się dostać, czy mógłbyś zarezerwować w swoim wehikule miejsce. :)
Z ogromną dawką zawstydzenia zwracam się z pytaniem, jak dostać się do Ciechocinka transportem publicznym? Np. z Wrocławia.
Wiem, że moja lista przeczytanych książek jest mizerna. Nie chciałam jej jednak sztucznie mnożyć. Nie wiem, czemu wpis dało podwójnie. 😥
Dziecięce koszmary (5) W ciemnym, mrocznym lesie (3) Mężczyzna imieniem Ove (5,5)
Łąki kwitnące purpurą (4,5) Drzewa szumiące nadzieją (4) Matki przodem: Jak wylądowałyśmy w ciemnej d***e (3,5) Z miłości? To współczuję: Opowieści z Omanu (5) Nadchodzi chłopiec (5,5)
Obca kobieta (4,5) Zielony byfyj (4,5) Na oczach wszystkich: Historia przypadku polskiego Fritzla (6) Perfect Day (3) Córka generała (4) Zapaść: Reportaże z mniejszych miast (5) Cień burzowych chmur (5) Drobne kłamstwa (5)
Proszę mnie zapisać. 😁
Widziałam. 😁 Ja się tylko tłumaczę z napastowania i wtykania nosa w nie swój czytatnik.
Twój czytatnik, Twoje zasady! :) Mnie jakoś tak szkoda tych sierotek-starotek, bez żadnego opisu, z małymi szansami na przeczytanie i wypożyczenie, o ile gdzieś jeszcze są na półkach bibliotecznych.
A "Po drugiej stronie zegara"? Tajemnicze przykurzątko nie zasłużyło na choć jedno zdanie i uratowanie przed zapomnieniem?
"Błękitny zamek", to moja najukochańsza książka. Nastoletnia książkowa miłość, która trwa do dziś. Nawet nie wiesz, jak mnie cieszy piątka dla niej od Ciebie.
Grudniowe przeczytajki Mężczyzna, który uderzy dziecko i inne opowiadania (4) Małe Licho i krok w nieznane (5) Kółko się pani urwało (3,5) Coś dobrego (3) Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze (5) Nie jestem Twoją własnością (4)
Mój listopad Niewygodni: Mówią prawdę o wojnie (5) Przeklęta szkatułka (3,5) Kocia Szajka i fałszerze pierników (5) Matka siedzi z tyłu: Opowieści z d**y wzięte (5) Miasteczko w Islandii (2) Mam nadzieję (5) Letni domek (3,5) Gra w kłamstwa (4)
Dziękuję. Potwierdzenie wpłaty właśnie wysłałam.
Bardzo dobra wiadomość. :)
Czy nadal są problemy z przyznaniem statusu opiekuna Biblionetki? Dokonałam wpłaty, a reklamy nadal jak szalone wyskakują na ekranie.
PAŹDZIERNIK Ołena Zełenska: Kim jest Pierwsza Dama Ukrainy? (5) Polowanie na motyle (3) Stan splątania (5,5) Skradziony klejnot (4) Kocia Szajka i zagadka zniknięcia śledzi (4,5)
Wszystkiego najlepszego! :)
Mój wrzesień: Szczęściara (1,5) Ogrody na popiołach (5) Dwa słodkie aniołki (4)
Jesteś kochana! Dziękuję! Jednak los, siła niższa i inne moce chcą żebym poniosła karę za niepraktykowanie Biblionetki. Koleżanka organizuje urodziny w ten weekend i już jej obiecałam, że będę. Mam tylko nadzieję, że w przyszłym roku nie będzie nowych plag, kataklizmów i innych nieszczęść, i na następny Ogólnopolski Zlot "gdzie-bądź" dotrę.
Ale mnie pokarało rzadkie zaglądanie na Biblionetkę!!! Boli jak uderzenie w mały palec, jak nadepnięcie na klocek Lego! Po takiej przerwie w końcu jest Zlot Bibliotekowy, a ja durna durnowata przeczytałam o tym dopiero dzisiaj.
W tym roku grałam w Dixita po raz pierwszy, a miałam tylko przez chwilę zobaczyć na czym ta gra polega. Wybrałam: Kroniki portowe Droga przez kłamstwa Plaża w słoiku po kiszonych ogórkach Jeszcze jeden dzień Dziękuję wszystkim za świetną zabawę.
Dzięki! :)
Z tą jedenastą to oczywiście pomyłka. ;) Czyli mogę się z wami zabrać?
Pytam się z nieśmiale, czy to jedno miejsce o 11.00 z Kielc jest jeszcze wolne?
Dobry uczynek (4) Noc Kupały audiobook czyta Anna Szawiel (3,5) Krabat (4,5)
"Święty Ekspedyt. Święty ostatniego ratunku" Ścibik Agnieszka Wilt (3) audiobook czyta Wojciech Malajkat Opowieść podręcznej (5,5) Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (4,5) audiobook czyta Krzysztof Banaszyk Kolory zmierzchu (4,5) Cud chłopak (5,5) Maigret i trup młodej kobiety (4) audiobook czyta Mirosław Konarowski Awaria małżeńska (4,5) audiobook czyta Magda Karel Rewolwer Maigreta (3) audiobook czyta Leszek Filipowicz
Żółty pies (4) audiobook czyta Wojciech Żołądkowicz Bezprawie (4) Ósmy cud świata (2) Kroniki Jakuba Wędrowycza (3) audiobook czyta Grzegorz Pawlak Maigret i trup bez głowy (4,5) audiobook czyta Leszek Filipowicz Kościół dla średnio zaawansowanych (4) Dolina Trwogi (4) audiobook czyta Janusz Zadura Zimne ognie (2) Szaławiła (5) e-book Arystokratka na koniu (4,5) e-book Pierścień i róża (4,5) e-book Gorący lód (4)
Potrzebowałam chwili, żeby się do jej głosu przekonać, ale ostatecznie mogę stwierdzić, że pasowała mi do tej książki i podobała mi się jej interpretacja.
Szczęściarz (4) Siła niższa (5) Już nic nie muszę (4) Uwięziona królowa (4) audiobook czyta Maja Ostaszewska Wielbiciel (4) audiobook czyta Joanna Jeżewska Jakubek i brzoskwinia olbrzymka (4) Prawdziwa miłość (4,5) Don Juan (5) e-book Dwanaście niedokończonych snów (4,5) Dwaj panowie z Werony (4) e-book
Proszę mnie wpisać na listę zlotowiczów. :)
1. Milcząca dziewczyna (4) audiobook czyta Anna Dereszowska 2. Wytwórnia smakowitych lodów Vivien (4) 3. Bajki dla dorosłych (3) audiobook czyta Jacek Kiss 4. Biuro przesyłek niedoręczonych (4,5) O rycerzu miłującym (4)
Myślę, że Zuzanna z Biuro przesyłek niedoręczonych pasowałaby do Twojego opisu.
Misja na czterech łapach: Powieść dla ludzi (5) Pasztety, do boju! (5,5) Czarnoksiężnik z Archipelagu (4) Dom przy Hope Street (3,5) Love Me Never (1) Smilla w labiryntach śniegu (4)
1. Myszoodporna kuchnia (4,5) 2. Mniej złości, więcej miłości (4) 3. Dziewczyna z rewolwerem (5) 4. Kuchnia filmowa: 49 przepisów na potrawy z kultowych filmów (5) 5. Co by było gdyby? (4)
Po raz kolejny Zlot zaskoczył mnie jak zima drogowców. Nie mogę uwierzyć, że to już! Bardzo martwiłam się dojazdem, ale kiedy sprawdzam połączenia okazuje się, że trudniej się z Nieborowa wydostać niż do niego dojechać. Stąd moje pytanie, czy w niedzielę mogłabym liczyć na czyjeś dobre serce i miejsce w samochodzie, aby trafić w miejsce połączone komunikacyjnie z Opolem lub Wrocławiem? Jeśli ktoś jest zainteresowany jakąś książką z mojego schow...
1 Czary Marigold (4) 2 Zatańcz ze mną (3,5) 3 Oczyszczenie (5) 4 Dom nad lazurowym urwiskiem (2) 5 Zmuś mnie (4,5) 6 Zapomniany ogród (5) 7 Gosposia prawie do wszystkiego (3) 8 Podróż zimowa (3)
I mnie proszę wpisać na listę.:)
Nie mogę uwierzyć, że to już, lada dzień. :)
Opowieści z Wilżyńskiej Doliny (4,5) Janka z Latarniowego Wzgórza (4,5) Co się zdarzyło Baby Jane? (5,5) Sekretna herbaciarnia (4) Dworek Longbourn (5) Szczęśliwi ludzie czytają książki i piją kawę (2) Opactwo Northanger (4,5)
Dżentelmen nie w każdym calu (4) Babskie fanaberie... czyli W cholerę z tym wszystkim (5) Kłamstwa w blasku księżyca (5) Róża z Wolskich (4,5) Kocham pana, panie Sułku (4,0) Rose de Vallenord (4,5)
Jesteś tylko moja (4) Zagadki przeszłości (4) Taniec na wietrze (4) Dom na jeziorze (4) W samo południe (4,5)
Wieczna księżniczka (4,5) Trucizna doskonała (4) Uśmiech gekona: Azja jakiej nie znacie (3) Ross Poldark (6) Szeptucha (4) Pogoń (3,5)
Długo zastanawiałam się nad odpowiedzią. Książkę czyta się naprawdę bardzo dobrze i co trochę zdarza mi się wybuchnąć śmiechem. Główna w tym zasługa Krzysztofa Kowalewskiego i Marty Lipińskiej, których głosy słyszę w trakcie lektury. Sam rozumiesz dlaczego odpowiadam dopiero teraz, nie jest łatwo przyznać się, że jest się chichoczącą, słyszącą głosy osobą. ;) Ciekawi mnie, jak odebrałby książkę ktoś, kto nie zna tego słuchowiska.
Kocham pana, panie Sułku
Piątkowy Klub Robótek Ręcznych (5) Kraina zwana Tutaj (3) Babunia (5) Jesienna miłość (4,5) Jan Matejko [1838-1893] (5)
Zgadzam się z Tobą całkowicie! Z każdym kolejnym utworem przekonuję się, jak wspaniałą pisarką była Orzeszkowa i nie mogę pogodzić się, że jest tak niedoceniana oraz że jej twórczość uważana jest za nudną. "Julianki" jeszcze nie czytałam, ale mam w planach.
Mój luty: Dzieje Tewji Mleczarza (4,5) Trzy wiedźmy (5) Uwikłanie (4) Serce wojownika (2,5) Zew górzystej krainy (2)
Proszę mnie wpisać na listę. :)
Dziękuję za odpowiedź. :)
Mój grudzień: Wojownicy (4,5) Okruchy amerykańskie (5) Najcenniejszy dar (4) Kalendarze (5,5) Szukając Noel (5)
1. Obiecaj mi (4) 2. Jeśli tylko potrafiłyby mówić (5) 3. Zbrodnia w błękicie (5) 4. Dom sióstr (4) 5. Klątwa (5) 6. Tytani (4,5) 7. Podarunek (4,5)
Przygotowania do świąt czas zacząć - Podarunek.
Ten dialog małżeński pełen barier komunikacyjnych - świetny!
Wrzesień: Rzeka (2) Szara dama: Nowela (5) Kochanice króla (5) Diabeł w siodle (3) Straż! Straż! (4,5)
Babska Stacja
Nie moja córka
1. Michał Strogow (3,5) 2. Pochwała powolności: Jak zwolnić tempo i cieszyć się życiem (4) 3. Malowany dom (4,5) 4. Mąż (4,0) (audiobook) 5. Między książkami (4,5) 6. Zabić drozda (5,5) (audiobook) 7. Morderstwo na polu golfowym (4,5) 8. Mazepa (4,5)
Pani na Mellyn (4) Bękart (5) Śmierć w chmurach (5,5) Ostatnia arystokratka (6) Tu, gdzie jest serce (5,5) Morderstwo w zaułku (4) (audiobook - czyta Danuta Stenka)
Bękart
"Przyjdź i zgiń" to w moim rankingu jedna ze słabszych książek Christie. Wolę jej kryminały bez wątków szpiegowskich i z większą dawką Herkulesa Poirot. Film przeoczyłam, może przy następnej emisji uda mi się obejrzeć.
Za głosem serca (4) Jesteś cudem: 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym (4,5) Nad wielką rzeką (4,5) Przyjdź i zgiń (3,5) Wnuczka do orzechów (4) Spacer po szczęście (4)
Nad wielką rzeką
Książka bezpiecznie dotarła. Dziękuję! :)
Grudzień: 1. Kochanie, chcę Ci powiedzieć (4) 2. Pochłaniacz (3,5) 3. Klub Porcelanowej Filiżanki (4) 4. Papierowe marzenia (4) 5. Pamiętnik z przyszłości (5)
Oj tam,oj tam! :D I może "Przedpiekle" doczeka się porządnej recenzji, bo moja czytatka to tak na zasadzie - na bezrybiu i rak ryba.
Listopad: Zajezierscy (4) Cieślakowie (4) Hryciowie (4-) Przedpiekle (4)
Jeśli nie będzie chętnych, odeślij książkę do mnie.
Nawet nie musiałam odpowiadać.Tak jak napisał Sznajper, "Ryszarda II" miałam z Wolnych Lektur. :)
Październik: Psy, Rachel i cała reszta (4,5) Miasto odkupienia (3,5) Król Ryszard II (4,5) e-book RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą (4) Wyspa na prerii (4)
RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą
Wszystko zależy od przyimka (5) Latarnik (4) (audiobook - czyta Marcin Perchuć) Dziurdziowie (5) Fabrykantka aniołków (5) Dziedzictwo (4,5)
Miasto odkupienia
Dziurdziowie
Od razu lepiej. :)
[*]
Do nowej skórki mogłabym się nawet przyzwyczaić, ale nie z tym żarówiastym różem, który nie pozwala na przeczytanie tekstu, przesłania wszystko. Rozumiem potrzebę dostosowania do księgarni, lecz do sklepu wchodzę tylko na chwilę, szukam najistotniejszych informacji, kupuję lub nie, i wychodzę, tam ten róż mniej dokucza. BiblioNETka jest moim domem gdzie spędzam dużo czasu i te same rozwiązania, co w przypadku księgarni nie zdają egzaminu, są zbyt...
Tak jak większość wypowiadających się uważam, że odznaczenie przeczytanych książek kolorem pomarańczowym było wygodnym rozwiązaniem, wystarczyło najechać na tytuł i też pokazywała się ocena jaką wystawiłam. Te nowe ikonki kojarzą mi się z bajeranckim i niepotrzebnie zagracającym sprzętem, wstawionym tylko po to żeby zaimponować nowym gościom. :(
Pierwsza wersja nawet mi się podoba. :)
Poprzednie rozwiązanie było o wiele wygodniejsze. Na przykład, sprawdzając jakie książki z cyklu przeczytałam teraz nic nie widać, a przed zmianą kolor pomarańczowy od razu rzucał się w oczy. :(
Sierpień: Zawołajcie położną (5) Kochanica Francuza (3) Polki na bursztynowym szlaku (3) P.S. Kocham Cię (5) Grób rodzinny (3,5) e-book Wszystko zależy od przyimka - w trakcie czytania
Miłego czytania! :)
:) Dziękuję za informację!
Właścicielka się zgadza i potwierdza! ;)
"Meira Ezofowicza" też mam, czeka na swoją kolej.
Eida ma rację i to nawet "świętą" - nie da się!
Sądzę, że niskie oceny to wyraz zemsty. Autorom lektur często się "dostaje". Zastanawiam się, czy oceniający "po latach" weryfikują swoje opinie, czy w ramach odwetu wystawiają niską notę. Orzeszkową odkrywam na nowo i bardzo cenię. Jej książki wydają mi się niezwykle aktualne pod względem psychologicznym. Zmienia się "kostium", ale ludzie są wciąż tacy sami, ich przywary, małości, ambicje. "Niziny" to historia samotnej matki, chłopki, która w...
Lipiec Niziny (5) Dieta Miłośniczek Czekolady (3,5) 44 Scotland Street (3,5) Recepta na miłość (4) Dyktanda czyli... W jaki sposób wujek Staszek wówczas Michasia - dziś Michała - uczył pisać bez błędów (5) Przystanek Szczęście (3) Legenda żeglarska (4) "Komedia z pomyłek" Sienkiewicz Henryk (1846-1916) (5) Dzisiaj powinnam skończyć: Słonie mają dobrą pamięć
Też się cieszę, że tak zakończyło się to zamieszanie. Mnie, o wiele bardziej od utraty książki, bolała utrata zaufania i brak reakcji ze strony Agulki.
Z ostatnio czytanych mogę polecić: Szczęśliwe zakończenie Rok, który wszystko zmienił Recepta na miłość
Agulka315 ma mój Stos kłopotów. Gdybyś nie napisała przy mojej wędrującej książce, nie wiedziałabym, że tyle osób ma z tą użytkowniczką podobne problemy. Na pierwszy rzut oka, profil wzbudza zaufanie. Oprócz pytania w wątku, napisałam do niej na prywatną wiadomość i bezpośrednio na mail.
Że książka jest u Agulki, to wiem - odpowiedziała mi na PW. Miała ją wysłać dalej, ale to już ponad miesiąc temu i nie ma na ten temat żadnej wiadomości.
Czy "Stos kłopotów" jest nadal u Ciebie i czy może wysłałaś go do następnej osoby?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)