Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W maju przeważały książki bardzo dobre: 1. Jo Nesbo "Człowiek - nietoperz" 5/6 - świetny norweski kryminał. Po prostu. 2. Ann Patchett "Taft" 4/6 - właściwie nic się nie dzieje, ale zadziwiająco dobrze czyta się tę książkę. "Taft" nie dorównuje "Stanowi zdumienia", ale ma w sobie coś, co sprawia, że jednak czytasz i nie możesz się oderwać. 3. Simon Beckett "Chemia śmierci" 6/6 - każdy rozdział tej książki kończył się tak, że nie byłam w ...
Kwietniowe lekturki Suzanna Jones Ptak, który zwiastował trzęsienie ziemi (4) Kinga Choszcz Moja Afryka (6) Jan Twardowski Smak radości (3) Virginia Woolf Siedem szkiców (3) Diane Broeckhoven Jeden dzień z panem Julesem (5) Guy Burt Bunkier (3
Marcowe poczytajki Joyce Carol Oates Czarna dziewczyna, biała dziewczyna (4) John Maxwell Coetzee Elizabeth Costello (4) Marsha Mehran Zupa z granatów (6) Nicole Krauss Historia miłości (4) Ami Sakurai Koniec niewinności (3) Henning Mankell Biała lwica (5) Aleksandra Marinina Gra na cudzym boisku (3) Anne - Catharina Vestly Sekret taty i ciężarówka (4) Katarzyna Sowula Fototerapia (3) Barbara N. Łopieńska Książki i ludzie: Rozmowy Bar...
Sama czytam Czarna dziewczyna, biała dziewczyna, a córeczce Sekret taty i ciężarówka.
Lutowe lekturki Jeanette Winterson "O sztuce: Eseje o ekstazie i zuchwalstwie" (5) Paweł Beręsewicz "Pan Mamutko i zwierzęta" (5) Douwe W. Fokkema "Historia literatury, modernizm i postmodernizm" (4) Christa Wolf "Aż do trzewi" (3) Manuela Gretkowska "Na dnie nieba" (5) Gloria Goldreich "Kolacja z Anną Kareniną" (3) Astrid Lindgren "Patrz Madika, pada śnieg" (4) Rysza...
Świetnie napisana recenzja:) A książka już jakiś czas temu mnie zainteresowała, więc na pewno przeczytam.
Jeszcze przyszła mi na myśl "Akademia letnich uczuć" Hanny Kowalewskiej:)
Ich trzech i dziewczyna: Powieść dla młodzieży Eugeniusz Paukszta
Myślę, że Jostein Gaarder jest świetny i warto sięgnąć po jego książki. Jeszcze Janusz Domagalik, Krystyna Boglar, Ewa Nowak.
Może Marta Fox albo Zofia Chądzyńska.
Małgorzata Musierowicz Sprężyna (5) Vanessa Curtis Kobiety Virginii Woolf (4) Ludwik Janion Adaś i Słoń (5) Agnieszka Osiecka Galeria potworów (5) Mavis Cheek Życie seksualne mojej ciotki (4) Małgorzata Musierowicz Hihopter (4) Wiktoria Padlewska Gdybym była tobą, gdybyś była mną: Sławne mamy i ich córki (3) Neil Gaiman Księga cmentarna (4)
Nie mogę się zdecydować na jedną książkę. Muszę czytać biografię Virginii Woolf, więc czytam, ale zachwycona nie jestem. Zabrałam się też za "Galerię potworów" Osieckiej i "Na dnie nieba" Gretkowskiej. Przeplatam, a mogę sobie na to pozwolić, bo żadna z nich nie jest powieścią i nie gubię się w labiryncie wątków:)
Grudniowe lekturki Nicholas Evans Przepaść (4) Jonathan Carroll Zakochany duch (3) Ian McEwan Przetrzymać tę miłość (3) Diane Setterfield Trzynasta opowieść (6) Mary Gaitskill Veronica (3) Iwona Banach Pocałunek Fauna (5) Abe Kōbō Kobieta z wydm (4) Margaret Atwood Opowieść podręcznej (6) Nicolle Rosen Martha F. (4) Haruki Murakami Po zmierzchu (4)
Jestem strasznie ciekawa, bo jak na razie mówi się i pisze o tej książce w samych superlatywach. Czas się skusić...
Listopadową porą przeczytałam: Tadeusz Borowski "Pożegnanie z Marią" (4) Gustaw Herling-Grudziński "Wieża" (5) Gustaw Herling-Grudziński "Cud; Dżuma w Neapolu" (4) Gustaw Herling-Grudziński "Pieta dell'isola" (4) Gustaw Herling-Grudziński "Gasnący Antychryst" Gustaw Herling-Grudziński "Błogosławiona, święta" (4) Tadeusz Gajcy "Widma" (nie umiem ocenić) Maria Kuncewicz...
Czytałam tę biografię jakiś czas temu i sposób pisania Carpentera bardzo mi się podobał. Autor przedstawił Tolkiena jako skromnego pasjonata dawnych języków. Pokazał człowieka, który w równym stopniu lubi towarzystwo i samotność. To nie jest rozbuchana biografia, pełna sensacyjnych wydarzeń z życia pewnego pisarza. To biografia uważna, napisana ze smakiem. Faktycznie, każdemu przydałby się taki Carpenter...
Kupiłam dwie powieści Jodi Picoult: Bez mojej zgody i Świadectwo prawdy, a za złotówkę dostałam jeszcze Opowieści wigilijne. Żal było nie skorzystać:-)
Kawalerowicz, w przeciwieństwie do Stryjkowskiego, zastosował tzw. zakończenie zamknięte. Autor "Austerii" pozwolił czytelnikowi zamknąć historię chasydów, co jest na pewno ciekawsze. Mnie w filmie bardzo podobała się postać Jewdochy. U Kawalerowicza jest ona ponętną babą od krów, magnetyzuje. Stryjkowski tej postaci tak erotyzmem nie naelektryzował.
Maria Kuncewiczowa Fantomy Kazimierz Brandys Wariacje pocztowe (drugie podejście) Leopold Buczkowski Czarny potok (przytłacza mnie sącząca się z każdej strony nienawiść, więc ciężko, ciężko...)
Książka czeka na półce od kilku miesięcy. Kupiłam w promocji Merlina i nie mogę się do niej zabrać. Czemu na nie?
Jeszcze "Wspólny pokój" Uniłowskiego - to dość pesymistyczny obraz pokolenia młodych ludzi (lata 30-te XXw.)
Iwona, księżniczka Burgunda (Gombrowicz Witold)- 4 J.R.R.Tolkien: Wizjoner i marzyciel (Carpenter Humphrey)- 4 My (Zamiatin Jewgienij)- 5 Władca much (Golding William)- 4 Sklepy cynamonowe (Schulz Bruno)- 4 Most (Szaniawski Jerzy)- 4 Matka (Witkiewicz Stanisław Ignacy) - 3 Końcówka (Beckett Samuel)- 2 Uciekła mi przepióreczka (Żeromski Stefan)- 3 Opera za trzy grosze (Bertolt Brecht) - 3 Upadek (Camus Albert) - 4
Cudna książka...i zdecydowanie zbyt szybko się czyta.
Odpowiedziałam na pytanie Lineczki, ale źle umieściłam. Wybaczcie...
Ja powiem, że nie. Jeśli nie zamówisz w terminie, przysyłają list z przypomnieniem i datą nowego terminu. Jeśli i tym razem nie skorzystasz z oferty, nic się nie dzieje. Przynajmniej ja mam takie doświadczenia. Nie zdarzyło się, aby "przyszła" książka niezamawiana.
"Kobieta i mężczyźni" Manueli Gretkowskiej i "Miłość w czasach zarazy" Marqueza (wczoraj za 5,99 jako dodatek do "Dziennika")
"Żona modna" znajduje się w zbiorze "Satyry i listy" Ignacego Krasickiego, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1988, s.56 - 66.
Tutaj mogę się zgodzić: film obejrzałam bez zachwytów, ale w całości. Książka natomiast jest jedną z najgorszych, jakie w życiu czytałam.
Przeczytałam "Wieczory medańskie", kończę "Chama" Orzeszkowej i nie mogę się oderwać od "Norwegian Wood" Murakamiego.
Tak, zgadzam się ze wszystkim. Mnie dodatkowo urzekły krajobrazy, bo miejsce jest magiczne, wręcz nieprawdopodobne. Oglądasz i chcesz tam być...
Dzisiaj do "Gazety Wyborczej" dołączono Duży Format cały poświęcony Ryszardowi Kapuścińskiemu. Polecam zainteresowanym. Dzień się jeszcze nie skończył, więc w kioskach pewnie leży. Sama kupiłam godzinę temu.
Wczoraj w nocy obejrzałam "Plac Zbawiciela". Nie lubię polskich filmów, zwłaszcza współczesnych, ale ten obraz zrobił na mnie ogromne wrażenie. Bolesny, ciężki, przytłaczający...
"Szklany zamek" Jeannette Walls, choć miałam zamiar kupić "Czytając Lolitę w Teheranie". Okazało się, że nie ma, więc pocieszyłam się czymś innym. Jednak prędzej czy później muszę znaleźć książkę Azara.
Jednego nie umiem wybrać, ale zdecydowanie najbliższe, najukochańsze to: 1. "Ukryte pragnienia" Bertolucciego 2. "Orbitowanie bez cukru" 3. "W stronę Marrakeszu" 4. "Marzyciele" Bertolucciego 5. "Wierność" Żuławskiego
Z biblioteki uczelnianej mam dwie książki o "Fauście" Goethego (Lipiński "Bóg, Szatan, Człowiek" i Szturc "Faust: ku antropologii romantycznej"), "Wieczory medańskie", "Nadję" Bretona i "Jedwab" Baricco. Z biblioteki usteckiej (stara, dobra, zaprzyjaźniona i świetnie zaopatrzona biblioteka, w której bywam niestety coraz rzadziej): "Cząstki elementarne" i "Martę" Orzes...
"Dom lalki" Ibsena (to na potrzeby studiów), "Pocałunki na Manhattanie" (na razie takie sobie) i "Salamandrę" Thomasa Whartona
Jonathan Carroll "Oko dnia" (ogromne rozczarowanie, bo naprawdę Carrolla lubię, a tu dwójeczka marna) Leszek K.Talko,M.Piątkowska "Talki z resztą" (pośmiałam się, a to już coś) - 4 Risa Green "Notatki przyszłej matki" - 3 (drażniąca) Sonia Raduńska "Białe zeszyty" - 5 Salisbury "Okrutny szlak" - 4 Anais Nin "Małe ptaszki" - 4 Ibsen "Dzika kaczka" - 3 (jakoś nie potrafię ...
Nie porównałabym Anais Nin z Sylvią Plath - zupełnie inne życia i style pisania. Obie cenię, choć szala zainteresowania (a nawet troszkę fascynacji) przechyla się na stronę Anais Nin. Jej Dzienniki to mistrzostwo świata, podczas gdy Dzienniki Sylvii Plath miejscami mnie nudziły.
Nie przepadam za poezją, ale przemawiają do mnie niektóre wiersze Rilke'ego, Wojaczka i Poświatowskiej. Ich biografie interesują mnie bardziej niż twórczość.
Pan Tadeusz, Szewcy (KOSZMAR!!!, a niedługo będę musiała do tego wrócić).
Dzienniki Anais Nin
Ja też kilka dni temu odebrałam paczkę z kkkk, a w niej: Marmurowy faun, Wakacje pana Łaskawego, Niedzielny klub filozoficzny, Podręcznik dla niedzielnego ojca i Biały oleander. Poza tym kupiłam 100 zakazanych książek i Wspólników P.J.Tracy'ego. Czekają sobie teraz na swoją kolej do przeczytania.
Zdecydowanie "Gra w klasy" (uwielbiam Cortazara - na drugim miejscu jest jego "Egzamin"). "Dzienniki" Anais Nin mogę czytać bez końca. I jeszcze "Wielkie ciężarówki wyjeżdżają z morza" Marty Fox są bliskie.
Andrzej Stasiuk "Mury Hebronu" Władimir Sorokin "Lód" Krystyna Janda "www.małpa.pl" Janusz L. Wiśniewski "Intymna teoria względności" Katarzyna Rygiel "Pod powiekami" Natalka Śniadanko "Kolekcja namiętności" Jane Sigaloff "Imię i nazwisko zastrzeżone"
Chodzi o Anais Nin?
Kilka dni temu trafiłam na tę książkę w internetowej księgarni i do teraz zastanawiałam się czy ją kupić. Rozwiałaś moje wątpliwości, za co wielkie dzięki.
Mury Hebronu Stasiuka kończę, a zaczynam Lód Sorokina.
Dzienniki Anais Nin Święta Rito od rzeczy niemożliwych Marty Fox Tysiąc i jedna kobieta Linde Salber
Zdecydowanie za czytaniem książek, które sama sobie wybiorę. Studiuję kulturoznawstwo (z elementami filologii polskiej), więc czytania mam sporo przez cały rok, ale tylko w wakacje nikt mi nie narzuca tytułów. No i za ciepełkiem, bo mniej więcej od listopada do marca ciągle marznę.
Mnie ta książka skojarzyła się z powieściami Arturo Perez - Reverte, szczególnie z Klubem Dumas i Szachownicą Flamandzką.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)