Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
To byłaby bardzo użyteczna opcja. Poza tym szkoda, że "moje oceny" segregowane według daty przy książkach ocenionych więcej niż dwa lata temu zlewają się w całość. Byłoby miło móc porównać swoje osiągi czytelnicze z okresu ostatnich trzech lat albo dziesięciu...
Bardzo dziękuję nieznanemu Mikołajowi z nieznanych stron świata za "I boję się snów" Wandy Półtawskiej! Pozdrawiam cieplutko. Wesołych Świąt!
Bardzo dziękuję Pani Mikołajowej z Wrocławia za "Niebo w płomieniach". Wesołych Świąt! Pozdrawiam ciepło.
To dopiero nowina! Bardzo, bardzo się cieszę.
A może "Zbrodnia w błękicie"? Wielkopolska, czas zaborów i grupa ludzi odcięta od świata przez śniegi, uwięziona w pałacu państwa Tarnowskich, czyli stara, dobra szkoła kryminału w stylu Agathy Christie.
Bardzo gorąco dziękuję Biblionetkołajowi za książkę "Przyjacielowi, który nie uratował mi życia". Nie wiem, skąd Biblionetkołaj wiedział, że na tę właśnie książkę polowałam ostatnio na aukcjach internetowych. Pozdrawiam ciepło.
Może to ten film: http://www.filmweb.pl/film/Za+m%C5%82ody+na+ojca-2002-97785
Nie czytałam Joyce'a w tłumaczeniu Słomczyńskiego, ale chciałam zauważyć, że rzeczywiście w języku angielskim "will" i "won't" może odnosić się do chęci lub jej braku. Jest to już trochę wyższa szkoła języka, ale wspomina o tym choćby Michael Swan w "Practical English Usage".
Przełamując swoje zwykłe milczenie, chciałam podziękować autorce za książkę, a Misiakowi za recenzję, która zachęciła mnie do jej zakupienia i przeczytania. Ach, i jeszcze osobne podziękowania za przypomnienie "Pass This On". Teraz Emil już zawsze będzie dla mnie troszkę podobny do Rickarda Engforsa występującego w teledysku.
Dziękuję mojemu wrocławskiemu BiblioNETkołajowi za "Niebezpieczne związki"! Pozdrawiam ciepło.
Nie lubię pracować po godzinach;) Zresztą niektóre z nich znalazłby nawet Word.
Wszystko pięknie, gdyby nie literówki i błędy, zwłaszcza te składniowe i interpunkcyjne.
Wersja z Joanną i Edwardem jest krótsza niż ta z Valancy i Bernardem. Z nieznanych przyczyn tłumaczka pominęła niektóre fragmenty powieści, na przykład kilkustronicowy opis krewnych i powinowatych głównej bohaterki. Popełniła również sporo błędów w tłumaczeniu. Mimo to książka w obu znanych mi tłumaczeniach jest równie urocza co w oryginale. To zdecydowanie mój ulubiony romans lub, jak nazwała ją Anek, "książka o miłości".
1. Ewa Tyszowska ("Szaleństwa panny Ewy" - Kornel Makuszyński) 54 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 42 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 34 5. Ronja ("Ronja, córka zbójnika" - Astrid Lindgren) 42 save 6. William Collins ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 14 out 7. Gregers Werle ("Dzika kaczka" - Henryk Ibsen) 30 8. Patrycja Marynowska (cykl "...
Karol Bunsch "Nowele zebrane"
Ja pamiętam jeszcze zwrotkę śpiewaną mi przez tatę: "Nocą w GSie kasjer Piotr Sianko szepnął - Prezesie, zrobimy manko? - - Dobrze - rzekł Prezes. - Było, nie było, a łup odwieziem moją kobyłą. - Ale się stała rzecz niezbyt miła, bo to nie była wcale kobyła: to Sherlock Holmes ... ... i chcąc w skrytości nocnych gości śledzić ruchy, stał po balkonem i ogonem spędzał muchy." W miejscach wykropkowanych pamięć mnie zawodzi, ale gorąco...
Ach, nie zauważyłam, że autorzy mają być niemieckojęzyczni. Zusak jest Australijczykiem, co prawda pochodzenia niemieckiego, ale pisze oczywiście po angielsku. Mimo to polecam książkę jako dobrą lekturę po prostu.
Złodziejka książek
Przykro mi, ale już dawno przeszła ode mnie w czyjeś przyjazne ręce.
Dziękuję za wymianę:)
Kolejna aktualizacja - do wymiany pozostały: - Al - Był sobie chłopiec - Zaklinacz koni
Szczegółowe wyjaśnienia wysłałam mailem:)
Książka dziś doszła. Dziękuję za udaną wymianę i ciepło pozdrawiam:)
Do listy "wymienię" dorzucam jeszcze: Pocałunek Fauna
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 38 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 save 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 56 5. Kordian ("Kordian" - Juliusz Słowacki) 4 6. Eragon ( cykl "Dziedzictwo" - Christopher Paolini) 18 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 58 8. Krystyna ("Krystyna córka La...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 52 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 26 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 40 save 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) 8 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krystyna ...
Ja również się zgłaszam - katalogowanie i porządki to moja obsesja (mogę przedstawić zaświadczenia od rodziny i znajomych;), chętnie zaangażuję się również w czytanie niusów.
Przykro mi, ale nie zainteresowała mnie żadna z książek z Twojego schowka:( Może innym razem.
Po kolejnym przeglądzie komód, szaf i półek wyłoniły się następne kandydatki do wymiany/oddania. Oto one - chętnie wymienię: - Al (nadal niechciany) - Był sobie chłopiec - Zaklinacz koni - Oh! My Goddess: Tom 1 (tomy 1-8). Chętnie oddam: - Czarodziejka z Księżyca: Tom 9 - Jumper Może ktoś znajdzie coś dla siebie?
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 42 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 50 4. inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) SAVE 34 6. Dirk Pitt (z cyklu powieści o Dirku Pittcie Clive'a Cusslera) 34 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 42 8. Marcel (c...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 54 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 28 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 16 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 30 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 54 KILL 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 16 SAVE 8. Marcel (cykl "...
Racja!
"Alicja w Krainie Czarów" doczekała się wielu polskich tłumaczeń, miedzy innymi Marianowicza (które cenię za tłumaczenie wierszy i rymowanek - parodystyczne i zabawne, choć jest ono zdecydowanie 'dziecinne'), a także Słomczyńskiego (uznane za najbardziej 'dorosłe', niespecjalnie lubiane przez dzieci, ale moje ulubione), Kozak (rzetelne i w porządku, ale to po prostu dobra tłumaczka jest) oraz właśnie wspomniane wcześniej tłumaczenie Stillera (za ...
Jak wszyscy, to wszyscy, a więc i ja dziękuję ślicznie za czerwcowy, kwietny konkurs i czekam na kolejne, równie miłe. Po raz pierwszy udało mi się dostać na podium, co przyjemne jest bardzo. Życzę również wszystkim Biblionetkowiczom udanych wakacji!
dziękuję za udaną wymianę:)
Tak, jak najbardziej - proszę o kontakt mailowy:)
W autobiografii Jeana Marais "Opowieści z mego życia" ciotka matki aktora, próbując ukryć torebkę, z której chłopcy podbierają jej pieniądze, chowa ją w piecyku, po czym zapomina o tym, a torebka kończy w płomieniach razem z pieniędzmi.
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 36 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)KILL 18 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 16 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)SAVE 8 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 18 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórza" ...
To bardzo dobry pomysł.
1. Mała Mi ("Muminki" Tove Jansson) 24 2. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) SAVE 54 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 42 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 40 5. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) KILL 28 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 28 7. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 28 8. Winnetou ("Winnetou...
Polecam opowiadanie Neila Gaimana "Morderstwa i tajemnice" - to bardzo inna historia o dziele stworzenia świata. Twoje przykłady zaś bardzo mnie zaciekawiły...
"Ulica marzycieli" w końcu dotarła:) Dziękuję.
Do mnie również dotarły obiecane książki. Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam.
Dziękuję ślicznie. Książki dotarły całe, zdrowe i są bardzo przeze mnie kochane. Pozdrawiam serdecznie M.
Nie ma za co. Mam nadzieję, że je polubisz, bo u mnie nie były zbyt kochane;)
Mała korekta - nadal chętnie wymienię: - Al - Czarnoksiężnicy z Krainy Osobliwości: Humoreski fantasy - Jumper. Czekam na chętnych z niecierpliwością :).
A można dwie? :) Bo jeżeli można, to poproszę: "Bajki różne" oraz "Czyż nie dobija się koni?". Ślicznie dziękuję. Prześlę w mailu wszystkie potrzebne dane.
Byłabym zainteresowana: - Czyż nie dobija się koni? - Kolor magii - Bajki różne. Do wymiany mam jedynie: - Al (Wharton William) - Kiedy byłem dziełem sztuki (Schmitt Éric-Emmanuel) - Czarnoksiężnicy z Krainy Osobliwości - Jumper (Gould Steven Charles). Może coś Cię zainteresuje?
Do wymiany pozostają nadal: - Al - Kiedy byłem dziełem sztuki - Czarnoksiężnicy z Krainy Osobliwości: Humoreski fantasy - Jumper Może znajdzie się jeszcze ktoś zainteresowany...
W żadnym razie nie musi to być coś ze schowka - książek, które chciałabym posiadać są setki:) Niestety nie należą do nich te, które wymieniłaś:( Naprawdę mi przykro, może spróbujemy jeszcze coś znaleźć? Możemy także przejść na kontakt mailowy...
W porządku. Chętnie oddam "Eleonorę i Mariannę...". A "Chciałbym, żeby ktoś gdzieś na mnie..." wymienię na "Ulicę marzycieli". Niestety, nie przepadam za Hornby'm ani nie nie interesuję się kłamstwami w miłości:). Proszę odezwij się 'na maila' w sprawach formalnych dotyczących dokonania wymiany.
To może ja się także dołączę ze swoją prośbą... W latach dziewięćdziesiątych, względnie małym dziewczęciem jeszcze będąc, czytałam fragment książki świeżo wówczas wydanej przez wydawnictwo Prószyński i spółka. Książkę otwierał wątek zamurowanego pokoju, który odkryto w trakcie remontu starej posiadłości. Charakterystyczny i istotny był znak murarza widniejący w miejscu dawnych drzwi: wiewiórka. W pokoju znaleziono pamiętnik młodej dziewczyny... ...
Bardzo Ci dziękuję, Michotko, za Twoją recenzję. Oddałaś w niej wszystko, co sama czułam w trakcie lektury książki Anny Bikont. Pozdrawiam ciepło!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)