Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Super! Ja zdecydowanie bym wolała do paczkomatu czy innego automatu, ale mogę podać i adres, jak zawsze.
Dziękuję kochanemu Biblionetkołajowi za Lista nieobecności i wspaniałą kartkę z kotami!
Wspaniale!
Ale super! Nie umiałam znaleźć tego tematu i już się przeraziłam, że w tym roku nie ma Mikołaja. :(
Już prawie połowa stycznia, ale Biblionetkołaj wciąż działa! Bardzo dziękuję za Twarde światło miły nadawco z Bielska-Białej!
Oczywiście dołączam się, jak co roku. :)
Świetna wiadomość. Drugiego tomu nie mogłam dostać w żadnej bibliotece, może wreszcie przeczytam. :)
Oczywiście dołączam! :)
Serdecznie dziękuję Biblionetkołajowi z Magnuszewa za książkę Samurajskie chorągwie! Akurat miałam ochotę przeczytać coś japońskiego, a tu taka niespodzianka. :)
RACZEJ będę! :)
Tak się ucieszyłam, że jest akcja i nie doczytałam do końca Twojej wiadomości. :) Już odpisuję!
Oczywiście dołączam, jak co roku. :)
Melduję prezencik nr 2. Mikołajowi z Warszawy (chyba) dziękuję bardzo za Czarne skrzydła! Książka wygląda super! :)
Serdeczne podziękowania ślę Mikołajowi z Błonia za książkę Gottland. Nie spodziewałam się takiego świetnego prezentu!
Nagromadził mi się stosik do rozdania. :D
Takie liczne spotkanie, a mnie nie było, ech. :( Myślałam, że dam radę, ale zatrzymała mnie organizacja imprezy andrzejkowej.
Pięknie dziękuję Bibliomikołajowi z Pasłęka za książkę Złodziej dusz Wkrótce się zabiorę do czytania, bo ostatnio mam szczególne ciągoty do polskiej fantastyki. :)
Pasuje mi jedynie ten drugi weekend, 30 listopada i okolice. :)
Wróciłam na Śląsk po 5-letnim wygnaniu do Krakowa, więc również chętnie przyjdę. Pasuje mi o wiele bardziej niedziela. Przy okazji oddam, com pożyczyła 100 lat temu.
Chciałam serdecznie podziękować Biblionetkołajowi za "Fiovanarski gobelin" G. G. Kaya. :) W pierwszej chwili się przeraziłam, co to za ogromna księga, a to cały cykl, który bardzo chcę przeczytać wydany razem! Rewelacja!
Ja się tam cieszę, że wraca i taka forma mi bardzo odpowiada. :)
Matko, ale się tu dyskusja porobiła. Aha, myślę, że warto napisać, że ja wciąż żadnej wiadomości na fincie nie dostałam. Droga Justyno, wysłałam do Ciebie 4 wiadomości, a Twoja ostatnia jest z 11 lipca. Ani słowa wyjaśnienia i przeprosin. Naprawdę nie interesuje mnie Twoja sytuacja w pracy. To Ty zaproponowałaś prywatną wymianę. Po co to zrobiłaś, skoro nie masz czasu chodzić na pocztę? I tak, będę o tej sytuacji pisać we wszelkich możli...
Może ja po prostu mam szczęście do poczty. :) Ja tam raczej też zwykle siedzę cicho i nawet często wstydzę się iść z reklamacją do sklepu. Ale jak wysyłam X wiadomości na fincie od lipca, widzę, że ktoś się loguje i mi nie odpowiada, a potem po poruszeniu sprawy na tamtejszym forum, okazuje się, że przynajmniej 3 osoby z różnych serwisów (Finta, Biblionetka, LubimyCzytać) są w tej samej sytuacji z tą samą użytkowniczką, bez obiecanych przez...
A czy ja mogę liczyć na jakąkolwiek odpowiedź w sprawie mojej książki? Bo na fincie nie mogę się doprosić, to może zapytam tutaj, publicznie. Napisałam o Tobie w czytatce, bo czuję się oszukana. Mnie jeszcze nigdy w życiu nic się na poczcie nie zgubiło. Nie rozumiem też, dlaczego książka, którą sobie wybrałam, długi czas figurowała w Twoim schowku i każdy inny mógł ją pobrać. Czyżbyś jednak jej nie wysłała? Nie śmiem sugerować zwrotu ks...
Marzec: Płonący most 4 Ziemia, planeta ludzi 4 Jeśli tylko potrafiłyby mówić 5 Ziemia skuta lodem 5 Czarodziejski imbryczek: Baśnie i legendy japońskie 5 Bezzmienna 3 - przereklamowane to jak dla mnie :/ Miecz Nieśmiertelnego: Tom 4 4 Nieznośna lekkość bytu 4 audiobook - powtórka: Ostatnie życzenie
Wyświetlanie znajomych/obserwowanych użytkowników trochę jak na filmwebie - np. użytkownik X ocenił książkę Y na 5,5. Marzy mi się też możliwość OPCJONALNEGO połączenia konta z facebookiem i "odnajdywania" znajomych na Biblionetce. Wiem, że sporo znanych mi osób korzysta z serwisu, ale nie mam ochoty pisać do wszystkich osobno i pytać: A jakiego masz nicka na Biblionetce?
Jest kolejna data, miejmy nadzieję, że tym razem się nie przesunie: http://ksiazki.polter.pl/Republika-zlodziei-w-pazdzierniku-2013-w-USA-w62260
Styczeń: Cień Hipokratesa: Tajemnice domu medycyny 5 O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra 4 Tigana 5 Miecz Nieśmiertelnego: Tom 2 4 i jedna powtórka Kwiat kalafiora
W nowy rok weszłam z Cień Hipokratesa: Tajemnice domu medycyny, ale dziś już skończyłam i oceniłam na 5. :) A pierwsza książka w 2013 to Tigana.
45 - o jedną mniej niż w zeszłym roku, ale za to trzy audiobooki (w 2011 zero)
W tym roku 3 szóstki: Przeminęło z wiatrem Niebieskie migdały Opowiadania z Doliny Muminków (audiobook)
Listopad: Pomniejsze bóstwa 4 Muzyka Marie: Tom 2 4 Księżniczka z lodu 4 Bezduszna 4 Dr House i Filozofia - wszyscy kłamią 3
Październik: Inny świat: Zapiski sowieckie 5 Tango 3 Muzyka Marie: Tom 1 4 Przygoda na Tylnej Mariackiej 3 Gar'Ingawi wyspa szczęśliwa 4 Niebieskie migdały 6
W wakacje moje czytelnictwo zawsze drastycznie spada. Lipiec: Listy do Małgorzaty Musierowicz 5 Pożegnanie z Marią [1947] 3
Już się zdecydowałam na tę Pietrzak-Mertę, bo poprosiłam o foto paru stron i porównałam z Wieniewską, nie wyglądało najgorzej, więc uznałam, że zaryzykuję. Wieniewska nie jest zła, można się nawet pośmiać przy tej barbakoi czy zdaniach w stylu "Ellen była zimna jak ogórek". :D
Mój czerwiec: Jarmark rymów (4) Miecz Nieśmiertelnego: Tom 1 (4) Shogun: Powieść o Japonii (4) Operacja "Dzień Wskrzeszenia" (4) Zmierzch audiobook (3) I jeszcze jedna powtórka: Wakacje z duchami audiobook - bardzo mi się nie podobał lektor :(
Lód i woda, woda i lód
Przeminęło z wiatrem 6 - wspaniała! Jak to dobrze, że niewiele pamiętałam z filmu, kiedy zaczynałam czytać. :) Lew, czarownica i stara szafa 3 - może bardziej by mi się podobała jako dziecku? Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął 5 - MÓJ PIERWSZY AUDIOBOOK - Artur Barciś był rewelacyjny, a książka bardzo zabawna, choć niektóre fragmenty lekko się dłużyły Mars: Tom 2 3 Włosy mamy 5 - przede wszystkim ilustracje! Wielkie marzenia 6 - ...
Jak ty piszesz, Kotten? to książka, którą czytałam w dzieciństwie, ale nie zapamiętałam tytułu ani nazwiska autorki. Poszukiwałam jej od jakiegoś czasu, dzięki Tobie ją odkryłam! :)
Kwiecień: Zardzewiały Anioł 3 Księga herbaty 4 Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa 5
Dziękuję za szybką odpowiedź. :)
A czy można przeczytać "Shoguna" nie znając wcześniejszych pozycji z cyklu Azja ("Król szczurów", "Tai-Pan")?
Ja zawsze czytam w tramwaju w dość długiej drodze na uczelnię i z powrotem. Wadą jest to, że można się zaczytać i nie zauważyć starszej osoby, a potem dostać po uszach, że się jest niewychowanym i się miejsca nie ustępuje. :(
Ja z polecanek za bardzo nie korzystam, więc to akurat nie jest dla mnie problemem. Ale z kolei lubię mieć porządek w ocenach i albo oceniać wszystko dokładnie, co się tylko da, albo tylko to, co naprawdę czytałam.
Z Ćwiekiem w ogóle będzie dużo spotkań w najbliższym czasie: http://ksiazki.polter.pl/Trasa-promocyjna-Klamcy-4-w55902
Dziękuję za wszystkie propozycje, udało mi się znaleźć regał w holu Biblioteki UŚ, który odpowiada moim potrzebom. :)
Też właśnie słucham "Stulatka..." i bardzo przyjemnie mi się odbiera interpretację Barcisia. Doświadczenia w audiobookach nie mam żadnego, do tej pory jeszcze ani jednego nie udało mi się skończyć. Ale ten mi się tak spodobał, że chyba dosłucham wreszcie do końca. :) Jestem też w trakcie Narrenturm czytanego przez Krzysztofa Gosztyłę i również uważam, że dobrze się go słucha. Miałam okazję słyszeć go także w Azazel.
Mój marzec: Kenshin: Tom 1 5 Niewidoczni Akademicy 4 i chyba 3/4 opasłej "Księgi wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" za mną. W tym miesiącu "Dzienniki Sherlocka Holmesa", "Powrót Sherlocka Holmesa" i "Pies Baskerville'ów".
Mogłabym teraz lub za 2 tygodnie, ten termin 17-18 marca mi niestety nie pasuje. :(
Mówca umarłych Niewiele pamiętałam z "Gry Endera", ale jakoś nie miałam problemów przy czytaniu, czekam niecierpliwie na film! (5) Tuwim Bogato ilustrowana biografia mojego ulubionego poety, cudna seria tak w ogóle (5) Wyprawa czarownic Czarownice lubię mniej, miała być ocena w okolicach czwórki, ale po prostu musiałam dać piątkę za Greeba (5) Mało, ale to dlatego, że smakuję od miesiąca najnowszy nabytek - Księga wszystkich dokonań Sherloc...
Nie wiem, jak kształtuje się fabuła w kolejnych tomach, czy są jakieś nawiązania do tego, czego nie ma w "Zbójeckim gościńcu". "Zbójecki gościniec" czytałam już dosyć dawno i niezbyt mi się podobał, "Plewy..." były świetne i odniosłam wrażenie, że dodano całe mnóstwo ciekawych elementów (ale może być też tak, że "Zbójecki gościniec" tak mocno zatarł mi się w pamięci). Czułam się, jakbym czytała nową książkę, a nie rozszerzenie tego, co już znam....
Listopad: Plewy na wietrze 5 - rzeczywiście sporo różnic w stosunku do "Zbójeckiego gościńca", bardzo dobra lektura Obrazek z lat głodowych 3 - jak na typową nowelę tendencyjną to nawet dało się przeczytać Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana 6 - chyba druga moja szóstka w tym roku i w pełni zasłużona Harcerze wierni do ostatka 4 - niezłe, ale miejscami wydawało mi się trochę naiwne Grobowce Atuanu 5 - świetne, szkoda,...
Tym razem będę na 100% i nawet przyprowadzę suplement w postaci Biblionetkowicza gowerusa, który będzie pierwszy raz na spotkaniu, bo wreszcie dał się przekonać. ;)
To ja bym chciała więcej ekranizacji Pratchetta, może np. Prawda albo coś ze Strażą. Dom Augusty - w jakiejś mrocznej skandynawskiej reżyserii Kłamstwa Locke'a Lamory - moje ukochane zagraniczne fantasy, widzę ciekawe możliwości realizacji Kafka nad morzem albo Kronika ptaka nakręcacza Złodziejka książek Czy istnieje ekranizacja Trzech panów w łódce, nie licząc psa ?
Przepraszam wszystkich, że jednak się nie pojawiłam, wyskoczyły pewne sprawy domowe i nie dałam rady... :(
Tym razem będę. :)
Ja nie dam rady, bo... mam wykupione bilety do opery! Szkoda, że kolejne spotkanie mi umknie. :(
1Q84: Tom 2 5 Czerwony prorok 4 Zbrojni 5 Uczeń Alvin 5
Świetnie! Na pewno przyjdę. :)
Łups! 5 Ex libris: Wyznania czytelnika 5 Tkacz iluzji 4 Paradyzja 5 Liryki najpiękniejsze 5 Diabeł na wieży 4
Nędznicy 6 Ciemności kryją ziemię 4 Bramy raju 3 1Q84: Tom 1 5 Bołdyn 4
Ja też skończyłam dzisiaj! Waham się między 5 a 6, na razie dałam 5, ale może podwyższę. Javert i Jan Valjean to dwie najlepsze postacie. Do Mariusza się nie mogę przekonać mimo chęci.
Będę na 99%. I żałuję, że nie idziemy do Dobrej Karmy, ale rozumiem, że większość woli mieć bliżej.
Ale ja nie podążam za modą i zaczęłam czytać na egzamin z literatury. :D Potem okazało się, że nie zdążę tego skończyć i wybrałam jakąś inną książkę z listy zamiast Hugo. Teraz sobie za to na spokojnie kończę. Jeszcze napotykałam niespodziewane problemy w stylu wyrwanych 20 stron III tomu (analogicznego tomu w którymkolwiek wydaniu nie mogłam znaleźć w żadnej okolicznej bibliotece i musiałam doczytać z Internetu) czy tego, że początkowo w ogóle n...
Mój obfity luty: Drzeworytowe książki średniowiecza 4 Ale prawie kończę "Nędzników", których czytam już chyba od stycznia.
Myślę, że one są w "Ostatnim życzeniu", tylko nie uznano ich za osobne opowiadania i pominięto w tym spisie. W każdym razie wydanie, które mam i to, które kiedyś miałam z biblioteki, zawierało "Głosy rozsądku", więc spokojnie możesz szukać "Ostatniego życzenia" (wydaje mi się, że jest łatwiejsze do namierzenia niż "Opowieści..."). Życzę miłej lektury. :)
Chronologicznie najpierw jest "Droga, z której się nie wraca". Opowiadania w zbiorze "Ostatnie życzenie" jak i "Opowieści o wiedźminie 1" są oddzielone wstawkami ("Głos rozsądku"), które wiążą poszczególne opowiadania w całość. Ja polecam czytanie ich właśnie w podanej kolejności. Potem idą opowiadania z "Miecza przeznaczenia". Tutaj również sugeruję kolejność, w jakiej został one ułożone w zbiorze. Następnie pięć tomów sagi. Potem "alternatywn...
Styczeń: Dżuma 5 Wehikuł czasu 5 Stary człowiek i morze 4
Raczej się nie różnią. Ja mam np. pierwsze 2 tomy wydane razem, takie tam szczegóły.
Hmmm, a mnie właśnie te szczegóły się podobały. I czytając, doszłam do wniosku, że właśnie lubię takie opisywanie codzienności, do bólu i dokładnie, choćby to miało być kilkanaście stron z opisem kupowania mebli. Chyba podoba mi się taka "zwyczajność" o literackich bohaterów.
Się dopisałam już! :D
Będę! Możesz przywieźć. :)
Przyjdę, chociaż na troszkę. :) Tylko proszę mi nie przynosić nowych książek do przeczytania, bo ostatnio jestem trochę zawalona robotą... :(
Dzięki, mail właśnie poszedł. :)
Mnie nie będzie, bo jadę już do Krakowa. :( Ale tak sobie myślę, że mam do oddania Campari 3 książki, które pożyczyłam już dość dawno, więc zapytuję - czy jest ktoś, kto będzie 2 października w Czardaszu i mógłby się spotkać ze mną w najbliższych dniach (pn-śr) o dowolnej godzinie np. w Katowicach, abym mogła mu te książki przekazać?
W szkole nie przebrnęłam przez "Nad Niemnem", rok temu powróciłam i czytało mi się całkiem miło. :)
Wcale nie takie to dziwne, wielu ludzi tę książkę ceni. :)
No, ja już się cieszę, zwłaszcza na niektóre. Trochę mnie tylko "Chłopi" przerażają, to już będzie drugie podejście.
Sierpień: Kwietniowa czarownica 5 Mendel Gdański 4 Jaszczur 5
Świetna akcja, natychmiast się przyłączam. Od września do czerwca min. jedna klasyczna książka miesięcznie.
Dopisuję się do chętnych na spotkania krakowskie. :)
14 - "Ida sierpniowa" Musierowicz :)
Czerwiec: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet 5 Kocia kołyska 5 Tsugumi 4 Narzeczona księcia 4 Lato 4 Porozmawiajmy spokojnie o tych sprawach 3
Piszę się na wszystkie cztery, jak można. :)
Mam nadzieję, że będę.
Boże drogi, moja sesja ZACZYNA się 15 czerwca. :)
Maj: Dyliżansem przez prerię: Opowiadania z Dzikiego Zachodu 5 Wiśnie rozkwitłe pośród zimy: Antologia współczesnej poezji japońskiej 4 Dziennik szalonego starca 4 Niektórzy wolą pokrzywy 4 Czarnoksiężnik z Archipelagu 5
Herbaciarnia Fanaberia - http://www.fanaberia.katowice.pl/ :)
Nie szkodzi. :)
Dziękuję za spotkanie, kochani! :) Już się nie mogę doczekać następnego, zwłaszcza, że w Fanaberii.
Jolu, czy Ty byś czasem nie chciała całego Harry'ego Pottera? :) Bo mogę przytaszczyć do Czardasza pozostałe 6 tomów (które, ostrzegam, robią się potem coraz bardziej opasłe). Reszty cyklu o Ani niestety nie posiadam.
Polecam czytać "Tańcz, tańcz, tańcz" jako kontynuację "Przygody z owcą". Książki te nie są może bardzo ściśle powiązane, ale wiele wątków i odniesień staje się bardziej zrozumiałych, gdy czyta się w takiej kolejności.
Tak, poproszę. :)
Chcę. :)
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Znaczy, dzisiaj zacznę. Gdyby nie Biblionetka, to pewnie bym przeszła obojętnie obok Larssona.
Nigdy nie wątpiłam, że Biblionetka dostanie tę nagrodę. :) Gratuluję!
Okazuje się, że wcale nie taka zła. Obawiałam się, że to jednak będzie straszny gniot, ale czytało się dosyć szybko i miło. Miejscami da się wyczuć brak pewnych fragmentów, ale ogólnie fabuła jest spójna. Zasłużone 4 dałam. :)
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) SAVE 34 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 32 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 30 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 28 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 34 8. John Co...
Ja bardzo proszę o 29 maja, wtedy mogę na pewno przyjechać. :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)