Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo dziękuję za Przyjaciele
Kochany Biblionetkołaju z Warszawy bardzo Ci dziękuję za Dziennik galernika!
Najpierw Neelith, teraz Ty... Chyba rzeczywiście przesunę tego Sandersona w kolejce ;)
Żadnej jeszcze nie czytałam. Na stosiku czeka "Piłat i Nazarejczyk", więc wiem co ja z tych tytułów będę czytać w najbliższym czasie ;) Przypomniały mi się jeszcze (nie czytałam, mam w planach ;)): Baśnie braci Grimm dla dorosłych i młodzieży: Bez cenzury Dworek Longbourn
Kain Król Jezus Herkules z mojej załogi Piłat i Nazarejczyk
Dzięki. Podobno "Honore de Balzac" nadaje się do donicy i na balkon. Przy okazji szukania odmian balkonowych znalazłam jeszcze kilka literackich: Madame Bovary, Comtesse de Segur, Leonardo da Vinci, Lady Sackville.
Jaki cudny wątek! Niestety nie mam ogrodu, ale róże bardzo lubię. Może jakaś literacka odmiana nada się na niewielki balkon? Hmm, muszę poszukać ;)
Jak występować i zabłysnąć Orłoś?
Ziemia szamanów: Tajemnicze zjawiska z Syberii Szamanizm i archaiczne techniki ekstazy Szamani eurazjatyccy "Szamani i nauczyciele. Przemiany kultury Buriatów zachodnich" Ewa Nowicka, Małgorzata Głowacka-Grajper, Wojciech Połeć "Współcześni szamani buriaccy w przestrzeni miejskiej Ułan Ude" Bartosz Jastrzębski
A mnie znowu wciągnął ten świat. Na dłuższy czas utknęłam w piątym tomie, ale od chwili pojawienia się Tehola i Bugga znowu wsiąkłam i nawet nie wiem kiedy skończyłam i już jestem w tomie 7...
Srebrnych orłów jeszcze nie czytałam, ale Gra w kości mi się podobała. Stosując Twoje nazewnictwo styl dobrze-czytedałkowy ;) Ciekawe spojrzenie na początki naszego kraju. Korona czeka już w kolejce w każdym razie. Grąbczewski do schowka. Muszę poszukać.
Nadal jest u mnie. Bardzo wszystkich przepraszam za przetrzymanie! W tym tygodniu postaram się posłać dalej.
Książka już u mnie.
Sówka już u mnie :)
Teofila też zrezygnowała, napisałam do Melanii i czekam na adres ;)
A z Podróże [Zeszyty Literackie] wszystko już przeczytałaś? Może też któraś z serii wydawnictwa SOT, np. Biblioteka Mnemosyne, Rzeczy eseistyczne albo Pasaże [słowo/obraz terytoria]? Przypomniała mi się jeszcze Antropos... Swoją drogą bardzo fajne wyzwanie się rysuje :)
Patrz pod: Miłość (4) Mojry (5) Pochłaniacz (4) Kolacja z zabójcą (4) Zerwane zaręczyny (4,5) Zabójstwo Rogera Ackroyda (5) A. B. C. (5) Tożsamość Bourne'a (4) Krucjata Bourne'a (3,5) Rozmowy z psem czyli Komunikacja międzygatunkowa (5) Na psa urok (4) Bardzo kryminalny grudzień miałam...
A co wybrałaś? Widzę, że zapomniałam wspomnieć o Kosmowska Barbara Ukrainka i Gorzko czekają u mnie w stosiku.
Podrzucam kilka nazwisk, nie wszystkich czytałam i nie wszyscy tworzą rzeczy lekkie, ale może coś wybierzesz... Klejzerowicz Anna Grabowska Ałbena (Grabowska-Grzyb Ałbena) Szwaja Monika Mirek Krystyna Rybkowska Anna Zyskowska-Ignaciak Katarzyna Krawczyk Agnieszka (pseud. Horn Iga) Wilczyńska Karolina (ur. 1973) Rudzka Teresa Monika Cygler Hanna (właśc. Kanthak Anna) Janko Anna Banach Iwona Warda Małgorzata (Szymańska-Warda Małgo...
Napisałam Ci co ja zrobiłam, żeby niezależnie czy w to nowej czy starej skórce tekst był na środku (jak na moich screenach). Innego sposobu nie wymyśliłam. Najważniejsze, że mnie odpowiada ;) W przeglądarce, gdzie jest funkcja "Powiększ" ustawiłam na 90%, czcionka zrobiła się malutka, więc zmieniłam w Stylish wartości "font-size" w poszczególnych miejscach strony na bardziej mi pasujące. Wpisujemy np. coś takiego: body { font-size: 18px; }...
W klasycznej mam tak samo http://i.imgur.com/aenC9yY.jpg Po prostu ustawiłam powiększenie na 90% i zmieniłam wielkość czcionki w Stylish ;)
A tak jeszcze lepiej http://i.imgur.com/Vm2SzCf.jpg ;)
U mnie wygląda tak: http://i.imgur.com/P4KOBmB.jpg I tak jest dobrze.
Melduję, że książka jest już u mnie.
Proszę o zapisanie i mnie do kolejki :)
Opactwo Northanger (4) Perswazje (4,5) Mansfield Park (4,5) Jane Austen i jej racjonalne romanse (5) Palmy na śniegu (3,5) Chłopiec z latawcem (5) Most do Terabithii (4) Karolina XL zakochana (4) Lata beztroski (4,5) Lata goryczy (4,5) Lata czekania (4,5) Późne wstawanie (3,5) Zapomniany ogród (4) Dublińczyk (5) Życie nie jest takie złe, jeśli starcza ci sił (5)
W niebieskościach ;) z szarym tłem: https://drive.google.com/file/d/0B0e-BYzgH0bXeHNoTjJueUJpOTA/edit?usp=sharing i niebieskim: https://drive.google.com/file/d/0B0e-BYzgH0bXd3ZKRzhsWDI5dUk/edit?usp=sharing
Ciąg dalszy eksperymentów: https://drive.google.com/file/d/0B0e-BYzgH0bXeEk0MGttZHFPd1U/edit?usp=sharing I chyba już tak zostanie ;)
Właśnie się zorientowałam, że tylko ja mogłam oglądać. Już udostępnione.
Trochę poeksperymentowałam: https://drive.google.com/file/d/0B0e-BYzgH0bXUWgtU2lzQjg2ck0/edit?usp=sharing Przednia zabawa!
Podoba mi się nowe logo, a i nowa skórka prezentuje się nie najgorzej. Jeszcze się przyzwyczajam, ale do klasycznej raczej już nie wrócę... Bardzo brakuje mi wyróżnienia innym kolorem przeczytanych książek, ikonka to za mało (mogłaby zostać jako dodatkowe oznaczenie, chociaż wolałabym ją po lewej stronie, przed tytułem).
Nie mogę uwierzyć. Strasznie mi przykro...
Łups! (5) Niuch (5) Para w ruch (5) Egzorcyzmy Dory Wilk (4) Szara dama: Nowela (3,5) Rodzina Muszkatów (5) Cmentarz w Pradze (4,5) W to wierzę (4,5) Trans (3,5) Złoty notes (5)
Moje oceny są bardzo subiektywne i każdą książkę oceniam w jej własnej kategorii. Tak więc kryminał dostaje ocenę w porównaniu z innymi kryminałami, esej z esejami, itd. Ale u mnie 4 dla eseju oznacza to samo co 4 dla kryminału. Książka była dobra, nie żałuję przeczytania, chociaż nie zachwyciła. I chętnie zapoznam się z innymi książkami autora. Do Barbarzyńcy za jakiś czas wrócę, może po kolejnych tomach esejów Herberta? Bo coś mi się zdaje, że...
Nisko? 4 to dobra ocena przecież... I właśnie taki wydał mi się Barbarzyńca, dobry. Spodziewałam się czegoś... więcej? Sama nie wiem, ale coś mi nie do końca zagrało. I chyba za dużo architektury jak dla mnie. Ale podobało mi się na tyle, że bardzo chętnie sięgnę po inne eseje Herberta. Szamałek jak najbardziej da się czytać. Ja nabrałam apetytu na jego książki po wywiadzie w GW http://wyborcza.pl/piatekekstra/1,139024,16145239,Starozy...
Barbarzyńca w ogrodzie (4) Eona: Ostatni lord Smocze Oko (3,5) Czytelniczka znakomita (5) Miłość dobrej kobiety (5) Lawinia (4) Złodziej czasu (5) Kiedy Atena odwraca wzrok (4) Morze Niegościnne (4) Nagrobek z lastryko (4) Za kwietnymi polami (3,5) Ashford Park (3,5) Ostatnia Wieczerza (5)
Może Cię zainteresują też te: Lekcje ciemności Słońce, możliwość, radość Wilczy notes
Dziękuję wszystkim!
Imperium kości słoniowej (3,5) Chéri (3,5) W Lesie Wiedeńskim wciąż szumią drzewa (5) Dziennik na nowy wiek (5,5) Pod nieobecność mężczyzn (3,5) Doktor Jeremias (3,5) Magazyn osobliwości (4) Barbarzyńca w ogrodzie (4)
Od razu piszę, że nie czytałam jeszcze żadnej, ale brzmią interesująco i sama mam je w schowku ;) Współczesny Iran: Żródła i konsekwencje rewolucji Listy do mojego oprawcy: Miłość, rewolucja i irańskie więzienie Ajatollah śmie wątpić: Paradoks współczesnego Iranu I Iran widziany oczami kobiet: Czytając Lolitę w Teheranie Iran: W jaskini Ali Baby Broniłam ofiar: Pamiętnik z Iranu I jeszcze: https://www.biblionetka.pl/TagSear...
Polecam: Królewski skrytobójca i pozostałe książki Hobb Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe i dalsze części Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 wszystkie tomy
kwiecień: Nadal ten sam śnieg i nadal ten sam wujek (5)
kwiecień: Ojcowie i dzieci (4,5) Na kresach lasów (4)
Świat jest teatrem (4,5) Pokraka: Dzieje osobliwego spadku (3,5) Bajarz z Marrakeszu (4) Na kresach lasów (4) Nomen Omen (4) Wojna prochowa (4) Wszystko zostaje w rodzinie (4,5) Niedobra miłość (4,5) Nadal ten sam śnieg i nadal ten sam wujek (5) Zaczyn: O Zofii i Oskarze Hansenach (5) Ojcowie i dzieci (4,5)
luty: Peter Camenzind (4) Hanrahan Rudy i inne opowiadania (4)
styczeń: Dziwne losy Jane Eyre (4,5) Miasteczko Middlemarch (5) luty: Effi Briest (4) marzec: Marta (3,5)
Dziwki morderczynie (4,5) Marta (3,5) Kobieca agencja detektywistyczna nr 1 (4,5) Zmierzch (4,5) Nieściśle tajne (3,5) Niewidzialny (4) Kochanek Śmierci (4,5) Kochanka Śmierci (3,5) Diamentowa karoca: Łowca ważek (4,5) Diamentowa karoca: Między wierszami (5) Nefrytowy różaniec (4,5)
Książka w drodze do Dominiki.
Hanrahan Rudy i inne opowiadania (4) Ja, Klaudiusz (4,5) Klaudiusz i Messalina (4,5) Kochałam Tyberiusza (4,5) Sargon: Wybrańcy Inanny (4) Kamieniarz (4,5) Effi Briest (4) Niełatwo być Konopnicką (4) Maria Konopnicka: Rozwydrzona bezbożnica (4) Ostatnie historie (4,5) Romans Teresy Hennert (4,5)
Katarzyna Wielka: Gra o władzę Dysonans Ogród Afrodyty Trylogia o Aleksandrze Mary Renault Trylogia o Aleksandrze i tejże Król musi umrzeć I polecam czytatkę Nutinki, kopalnia tytułów powieści historycznych ;) Średniowiecze, starożytność i prehistoria czyli co czytać, gdy nas najdzie na historię
2014 styczeń: Peter Camenzind (4)
Uzupełnienie roku 2013. marzec: Ród Aszura (4,5) kwiecień: Ostatni stoik (4) maj: Lotta w Weimarze (4,5) czerwiec: Korespondencja (5) październik: Taniec szczęśliwych cieni (4,5) listopad: Miłość (4,5) grudzień: Dolina Issy (4)
Wczoraj jeszcze skończyłam Peter Camenzind (4)
Życie instrukcja obsługi (5) Demony dobrego Dextera (3,5) Motyl (5) Miasteczko Middlemarch (5) Układ z Panem Bogiem (3) Kiki van Beethoven (3) Charlotte Brontë i jej siostry śpiące (5) Pątnicy z Macierzyzny (4) Nie ma ekspresów przy żółtych drogach (5) Obce dziecko (4,5) Dziwne losy Jane Eyre (4,5) Zawsze piękne: Życie, śmierć i nadzieja w slumsach Bombaju 5)
Proszę bardzo :) Z tymi niemieckimi pisarzami może być problem, przynajmniej u mnie, w bibliotekach jest tylko Fontane.
Ponieważ Buchling poprosiła o przesunięcie w kolejce, Miasteczko powędrowało dziś do espinki.
Motyl wyruszył dziś do espinki :)
Poproszę i ja :)
Też poproszę :)
Takie powinny być książki dla młodzieży. Niby lekkie, bez moralizatorstwa, a mądre i zapadające w pamięć...
Ale mi kiedyś pożyczysz? Głupi czy nie ;>
Telefony do przyjaciela (5) Cieślakowie (4,5) Hryciowie (4) Śmiech za drewnianą przegrodą (3,5) Śmierć w posiadłości Wentwaterów (3,5) Koniec Świata i Hard-Boiled Wonderland (5) Kobieta w podróży (5) Kim Novak nigdy nie wykąpała się w jeziorze Genezaret (3) Kaznodzieja (5) Dziewczynki (3,5) Dolina Issy (4)
A co to te Szczurki? ;>
Melduję (bo widzę, że tego jeszcze nie zrobiłam), że Motyl już u mnie.
To ja chcę być 3. Mogę? :)
Kochany Biblionetkołaju bardzo Ci dziękuję za Nikt nie widział, nikt nie słyszał... :)
Książka już w drodze do Panterki.
Moje indiańskie dzieciństwo Z lasu do cywilizacji: Indiańska autobiografia Wigwamy Rezerwaty Slumsy: Z dziejów Indian w Stanach Zjednoczonych Indianie, traperzy i osadnicy w dziejach amerykańskiego Zachodu Indianie na wojennej ścieżce Pochowaj me serce w Wounded Knee
A mnie Blogotony bardziej przypominają felietony niż eseje. Nawet sam tytuł to sugeruje ;) Jestem w trakcie czytania i podobają mi się bardzo. Na wiele spraw patrzymy z Iwasiów podobnie.
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku (5,5) Bezcenny (4,5) Tekstylia (3) Szczęśliwy pech (4) Zniknięcie słonia (4,5) Łowcy głów (4) Doktor Karolina (2,5) Pudełko ze szpilkami (3,5) Czarownica (4,5) Dom Róży; Krýsuvík (4) Podróż na liściu bazylii (4) Biała królowa (3,5) Nie ma powodu, by płakać (3,5) Taniec szczęśliwych cieni (4,5) Katarzyna Wielka: Gra o władzę (4,5) Ethan Frome (4)
Książka już u mnie :)
Aktualna lista (na dzień 18.10.2013) 1. nika ze śniegiem we wlosach - książka w drodze 2. Buchling
A ja Wam dziewczyny bardzo dziękuję za pilnowanie kolejki pod moją nieobecność i sprawne wysyłanie książki do kolejnych chętnych :) Może ktoś jeszcze chętny na poznanie Emila? Polecam :)
Zwycięzca bierze wszystko (4) Walet pikowy (5) Śmierć Achillesa (5) Dekorator (5) Radca stanu (5) Koronacja (5) Europa w rodzinie (5) Podróż włoska (5) Polska Piastów (5) Apokryf rodzinny (5) Dom na Placu Waszyngtona (audiobook) (4,5)
Może być czwarte :)
Bardzo proszę o dopisanie mnie do kolejki.
Krawczuk pomógł uporządkować fakty po lekturze Aecjusza. Szoku może nie, ale chwilę mi zajęło przyzwyczajenie się do nowego stylu, przyzwyczaiłam się do innej budowy zdania ;) Wydawało mi się, że to będą dalsze losy Aecjusza aż do jego śmierci (naiwna ja ;)), a tu niespodzianka. Aecjusz jakby najmniej ważny w tych rozgrywkach. Że to kontynuacja TK zorientowałam się w trakcie lektury, w przypisie nawet było, że coś tam odnosi się do wydarzeń w ...
Długa Ziemia (5) Zamordowana królowa (4) Trucizna królewska (4) Każdy szczyt ma swój Czubaszek (5) Aecjusz, ostatni Rzymianin (5) Śmierć Aecjusza: Powieść z lat 451-457 (4,5) Upadek Rzymu: Księga wojen (5) Złodziej dusz (4) Bogowie muszą być szaleni (4) Wilk w owczej skórze (4) Wiedźma.com.pl (4,5) Nie licząc kota czyli Kolejna historia miłosna (3,5)
Tak, jeszcze cały czas na wojażach ;) Jest teraz u mamuśki, może napisz do niej?
Proszę o dopisanie mnie do kolejki :)
Czerwiec w większości w towarzystwie audiobooków i kota rozwiązującego kryminalne zagadki ;) Kot, który jadał wełnę (4,5) Kot, który się włączał i wyłączał (4,5) Kot, który nie polubił czerwieni (4,5) Kot, który lubił Brahmsa (4,5) Kot, który bawił się w listonosza (4,5) Kot, który znał Szekspira (4,5) Kot, który wąchał klej (4,5) Kot, który zszedł pod podłogę (4,5) Kot, który rozmawiał z duchami (4,5) Ostatni szczegół (4) Spowiedź d...
Opowieść o siedmiu mędrcach (5) Rynek w Smyrnie (3,5) Sennik Artemidora (3) Cierpienia młodego Wertera (audiobook) (4) Lotta w Weimarze (4,5) Krótka piłka (audiobook) (4) Bez śladu (4) Błękitna krew (4) Jeden fałszywy ruch (audiobook) (4) Kot, który czytał wspak (4,5)
Wypełniłam.
Książka dziś wyruszyła do Ann RK.
Gra w kości (5) Maraton (4,5) Korea (5) Notatki z wystawy (5) Ostatni stoik (4) Saga rodu Forsyte'ów (audiobook) (5,5 - powtórka, ocena podwyższona)
:-) A ja z Sieroszewskim w Korei jestem. Zanim dotrę do Chin trochę potrwa, bo wcześniej chciałabym Historię literatury japońskiej przeczytać.
A wydawało mi się, że Bliski Wschód mnie nie interesuje... No i co zrobiłaś? "Szaleniec z Placu Wolności" chyba mnie najbardziej z tego wszystkiego zaciekawił. Chyba ze względu jak o autorze napisałaś...
A ja tam lubię Twoje krótkie notatki, dłuższe zresztą też, o Dalekim Wschodzie :) Od jakiegoś już czasu spoglądam w stronę Chin, ale na razie tylko gromadzę co chcę przeczytać w schowku...
Jestem niestety w tej grupie, co tylko "Medaliony" i "Granicę" przeczytała. Ale tak ładnie z Moniką kusicie, że chyba czas to zmienić. W każdym razie dziękuję za recenzję.
George Eliot mam w planach od dawna, a po Twojej recenzji nabrałam jeszcze większej ochoty na jej powieści i chyba zacznę właśnie (o ile będzie w bibliotece) od Miasteczka Middlemarch. Dziękuję :)
Autorzy ambitnej literatury obyczajowej Temat o dobrych powieściach obyczajowych, więc nie tylko tzw. "literatura kobieca" i romans (chociaż i takie są wspomniane). Może znajdziesz coś dla siebie? :)
Jeśli chodzi o recenzje, mam mieszane uczucia. Za to, jak już napisałam w temacie "DodajNotę...", brakuje mi możliwości (i oddzielnego miejsca) dodawania krótkich niemoderowanych opinii/notek. Może warto by się nad tym zastanowić? Rozważyć za i przeciw? Wydaje mi się, że zachęciłoby to większą liczbę osób do umieszczania w Biblionetce swoich tekstów...
Brakuje mi i zawsze brakowało w Biblionetce miejsca na krótkie (kilkuzdaniowe) niemoderowane opinie/notki, coś jak w Filmasterze. Wiem, że teraz takie teksty można umieszczać np. pod notą wydawniczą, ale jest to zupełnie nieintuicyjne i nie widać ich od razu na stronie książki. Zdaję sobie sprawę z niebezpieczeństwa, że zaleją nas wypowiedzi typu: super książka! polecam! itp. i prawdę mówiąc nie mam pomysłu jak można by się przed tym bronić.....
No właśnie dlatego zwróciłam na książkę Urbańczyka uwagę, z takim entuzjazmem pisze o nim Cherezińska. A to zawsze jest dla mnie zachętą, a jeszcze gdy w temacie mnie interesującym... Dziękuję za link. Także to co Cherezińska pisze o "Koronie śniegu i krwi" brzmi bardzo ciekawie i też o Piastach.
Na wzmiankę o książce Urbańczyka trafiłam w przedmowie do "Gry w kości" Cherezińskiej (właśnie czytam), a teraz natknęłam się na Twoją jakże zachęcającą recenzję. Nie pozostaje nic innego jak wrzucić "Trudne początki Polski" do schowka i zacząć się za nimi rozglądać po bibliotekach ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)