Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1. Demon Copperhead 2. W komnatach Wolf Hall 3. Krótka historia o długiej miłości
Motyw 1: Dziwne losy Jane Eyre Motyw 2: Ania z Zielonego Wzgórza
Wrzesień 2023 - zdublowały się pozycje 5 i 6😉 Ja zrobiłam sobie podobną listę na początku roku - tylko kiedy to czytać... 😅🤭
Tym razem wszechświat mnie już nie powstrzyma! Udało się załatwić wolne w tym czasie, więc proszę o dopisanie do listy😁
1. Wierzyliśmy jak nikt 2.Pasażer 3. Austerlitz
I ja chciałabym Wam coś dobrego polecić - a, że nigdy nie spodziewałam się, iż zapałam miłością do Dzikiego Zachodu to mam nadzieję, że uda mi się tej miłości trochę rozprzestrzenić. Szlak umrzyka - ta epicka opowieść rozgrywająca się na tle nieokiełznanej dziczy Teksasu i południowego zachodu w połowie XIX wieku, stanowi prequel słynnej serii McMurtry'ego "Na południe od Brazos". Historia podąża za dwoma młodymi mężczyznami, Augustusem McCrae i ...
1. Demon i mroczna toń 2. Śmierć na Nilu 3. Życie Pi
Demon i mroczna toń - Demon albo jakiś zły omen czai się na statku! Samuel Pipps, najwybitniejszy detektyw swoich czasów zostaje oskarżony o straszną zbrodnię, a decyzją gubernatora ma zostać postawiony przed sądem w Amsterdamie, w związku z czym zostaje przetransportowany na statek kupiecki płynący z Indii Zachodnich do rodzinnego kraju. Chwilę przed wypłynięciem statku w rejs zaczynają się dziać tajemnicze i ciężkie do wyjaśnienia rzeczy, a sam...
Dzięki, Marylku! Niestety muszę jednak zrezygnować, bo nic się nie zmienia, a nie chcę Wam jakiegoś paskudztwa przywieźć :( Liczę, że do szybkiego następnego zobaczenia!
Niestety istnieje duże ryzyko, że jednak nie dotrę na spotkanie :( Bolące migdałki i katar próbują zniszczyć moje plany... Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej.
Moje głosy: 1. Panny z "Wesela": Siostry Mikołajczykówny i ich świat 2. Śmierć pięknych saren 3. Futerał: O urządzaniu mieszkań w PRL
Ja również planuję się pojawić :)
1. Czarnoksiężnik z Archipelagu 2. Dziewczyna z konbini 3. Nędznicy
Stan na styczeń 2024: 1/48
Stan na styczeń 2024: 7/328
Moje głosy idą do: 1. Dżentelmen w Moskwie 2.Rozmowa w "Katedrze" 3. Trawa śpiewa
1. Marcel z cyklu "W poszukiwaniu straconego czasu" - Nie znoszę typa. W całej serii nie znalazłam nic, za co można by go chociaż trochę lubić. Z racji pozycji myśli, że mu się wszystko należy. Tak na prawdę sam nie wie czego chce, zmienia zdanie, doszukuje się nie wiadomo czego u innych, a biedna Albertyna musiała być na każde jego zawołanie. Przecież tylko palnąć w łeb, żeby się nad sobą zastanowił. 2. Hercules Poirot z serii książek Agathy ...
Ten wylew słowny z niedźwiedziego toboła jest przecudowny! Gęba sama się cieszy podczas lektury twych podsumowań :) Więcej, niedźwiedziu, więcej!
Zasadniczo nikt nie robi mi prezentów książkowych, więc takie prezenty muszę robić sobie sama ;) Chociaż w tym roku jedną dostałam pod choinkę, a dwie sama sobie sprezentowałam, ale chyba też się liczy? :) Japonia: Subiektywny przewodnik nieokrzesanego gaijina po meandrach zaskakującej rzeczywistości Akuszerki Po drugiej stronie różdżki
Moje głosy: 1. Belcanto 2. Powrót do Missing 3. Rytm Harlemu
Z racji tego, że mamy grudzień, a w zimowe wieczory najlepiej przysiąść z jakimś opasłym tomem, kocykiem i kubkiem gorącej herbatki, dlatego też postanowiłam zaproponować dwie idealne lektury na ten czas. Buntowniczki: Niezwykłe życie Mary Wollstonecraft i jej córki Mary Shelley - Podwójna biografia matki i córki - buntowniczek walczących o prawa kobiet i ich niezależność. Mary Wollstonecraft i Mary Shelley są znaczącymi postaciami w historii XV...
Moi drodzy, melduję, że wczoraj wieczorem dotarłam do domu, ale opadłam z sił, więc dopiero dziś będę dziękować wszystkim Biblionetkowym Mikołajom z katowickiego spotkania :) Na wstępie dziękuję Aquilli i Michałowi za odprowadzenie mnie na dworzec (Michał - byłeś bardzo wdzięcznym tragarzem!) i towarzyszenie mi w oczekiwaniu na zaginiony autobus :) Ilość otrzymanych książek przeszła najśmielsze oczekiwania i tak, I made your day! I know it :)...
Ja już bilet kupiłam, więc nie ma odwrotu! Będę, choćby nie wiem co :D
1. Szkarłatny płatek i biały 2. Błękitny zamek 3. Opowieść wigilijna
Podpinam się pod prośbę niedźwiedzia. Też planowałam przyjechać do Kato dopiero jutro rano.
Mnie też to delikatnie przeraża! Zastanawiam się czy PKP się ogarnie na tyle, że da się dojechać z Opola do Katowic...i z powrotem.
I ja również zostałam obdarowana! Dziękuję Mikołajowi oraz kocim pomocnikom za Krokodyl w doniczce oraz urocze drobiazgi! Od razu milej człowiekowi na serduszku! :) Pozdrowienia!
1. Powróceni 2. Berta Isla 3. Ukochane równanie profesora = 博士の愛した数式
Ja też będę! :)
1. Świat według Garpa 2.Forrest Gump
Motyw 1: 1. Kolej podziemna: Czarna krew Ameryki 2. Grona gniewu 3. W pustyni i w puszczy Motyw 2: 1. Nocny lot 2. Nędznicy 3. Hrabia Monte Christo
1. Córka rzeźnika 2. Piąty kier 3. Pogo
Postanowiłam zgłosić po jednej książce do każdego motywu - żeby było sprawiedliwie. Motyw 1: Kolej podziemna: Czarna krew Ameryki - Cora, młoda niewolnica na plantacji bawełny, postanawia zaryzykować i uciec mając nadzieję na nowe, lepsze życie. Jej śladem rusza bezwzględny łowca zbiegłych niewolników. Dziewczyna musi ciągle uciekać, narażając nie tylko swoje życie, ale i osób, które jej pomagały - wszystko to stawia przed nią dotychczas niez...
Dawno mnie tu nie było, ale wreszcie jakaś Agathka wpadła. Niestety z opowiadaniami jakoś mi nie po drodze... Obligacje za milion dolarów -3,5.
Ja, zgodnie ze swoim oddanym głosem, zaczęłam od Chłopki: Opowieść o naszych babkach i na razie jest bardzo dobrze. :)
Książkowych najlepszości!!! Dwudziestka na Biblionetkowym karku to naprawdę niezły wynik! Jeszcze raz najlepszego!!!
1. 20 000 mil podmorskiej żeglugi 2. Autostopem przez Galaktykę 3. Gringo wśród dzikich plemion
Moje głosy: 1. Chłopki: Opowieść o naszych babkach 2. Miasto niedźwiedzia 3. Gareth Jones: Człowiek, który wiedział za dużo
Niestety, z wielkim bólem serca, muszę poinformować, że nie będzie mnie na zlocie :( Jest mi bardzo przykro z tego powodu, ale niestety, wydarzyła się pewna sytuacja losowa, która niecnie pokrzyżowała sporo moich planów. Mam trochę pożyczonych książek (wszystkie pozaznaczane w schowku) - więc jeżeli ktoś z właścicieli chciałby swoją książkę "na już" z powrotem, to proszę o informację -poleci pocztą albo paczkomatem. Uściski dla Was!
Nie wiem jak mógł umknąć mi ten post! Jeśli jest jeszcze możliwość to chętnie dorzucę swoją osobę do Biblionetkowego spotkania! :D
Moje głosy: 1. Wyznania gejszy 2. Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta 3. Dziewczyna z konbini
Moje głosy: 1. Biały Kieł 2. Morderstwo w Orient Expresie 3. Królowa Śniegu
Dołączam, jak zawsze! :) I od razu wrzucam tu styczniową sztukę - Kurtyna, która otrzymała ode mnie 4,5.
1. Kubuś Puchatek 2. Mały Książę 3. Tajemna historia
Myśląc o przyjaźni w literaturze moim pierwszym skojarzeniem jest Kubuś Puchatek. Ów miś, mimo swojego małego rozumku i nieustannej ochoty na miodek, nigdy nie zapomina o swoich przyjaciołach, jest troskliwy, życzliwy, zawsze można na niego liczyć. Myślę, że z takim przyjacielem nikt nie mógłby czuć się samotnie i obco, nawet w Stumilowym Lesie. Takich przyjaciół potrzeba w naszych obecnych czasach - kogoś, to jest jak Kubuś - nie musi wszystkie...
Koncert był wspaniały! Zaz na żywo ma niesamowity głos, mogę się nawet pokusić o stwierdzenie, że brzmi jeszcze lepiej na żywo niż na nagraniach. Żałuję tylko, że mój francuski nie jest na tyle dobry bym mogła zrozumieć, co mówiła Zaz do publiczności pomiędzy piosenkami :)
Biblionetkołaj dalej szaleje :) Dziękuję pięknie za Lekarstwo dla duszy. Wszystkiego dobrego na ten Nowy Rok!
Pięknie dziękuję Mikołajce z Rybnika za Siła rzeczy. Cudowności na święta dla Wszystkich Biblionetkowych Mikołajów!!! Buziaki i uściski :*
Ślę kolejne podziękowania Biblionetkołajowi, tym razem wrocławskiemu, który obdarował mnie Małe Licho i lato z diabłem. Pięknie dziękuję i ściskam mocno! :)
Po powrocie do domu śpieszę podziękować śląskim Mikołajom za cudowne prezenty! Po spotkaniu nie tylko niedźwiedź był z tobołem ;) Zostałam obdarowana cudownymi książkami: -Miłosne ucieczki -Miedziaki -Odwaga jest kobietą -Córka zegarmistrza -Wiedźmie drzewo -Pierwsze wrażenia. Jeszcze raz dziękuję za spotkanie! Z Wami zawsze jest wesoło :D
Faktycznie! Pierwszy fragment nawet ja rozpoznałam bez problemów :) Ale na resztę się nie będę porywać ;). Powodzenia uczestnikom konkursu!
U mnie właśnie czekają na półce wypożyczonych z biblioteki, więc powinnam wkrótce się za nią zabrać. ;) Także niech ma mój głos.
Kochany Biblionetkołaju z Lublina! Dziękuję pięknie za książkę Burzliwy żywot Baska Zalacaína. W tym roku planowałam spędzić urlop w kraju Basków, niestety nie wyszło, ale teraz mam możliwość odwiedzić te strony na kartach powieści. Uściski!
Z radością się pojawię 🤗 i popieram Krystynkę!
Tym razem zamierzam się pojawić :)
Chciałam być, ale niestety plany się trochę pozmieniały. Będę akurat w Nysie - także trochę inny kierunek, ale będę o Was ciepło myśleć :)
Mój głos ma Kubuś Puchatek. :)
Dorzucam dwie Agatki. Jedną przeczytałam w czerwcu (jakoś mi umknęło odnotowanie tegoż faktu w agatkowym wyzwaniu) i była to Trzecia lokatorka, którą oceniłam na 3 za nadmiar zbiegów okoliczności. Natomiast sierpniową lekturą autorstwa Christie była Wigilia Wszystkich Świętych z mocną 4 - grecka tragedia osłabiła trochę ogólny odbiór.
Przyjechałam z pełną torbą zwrotów i wyjechałam z pełną torbą świeżo pożyczonych 😅😂. Równowaga w przyrodzie musi być! Lutek dawał nam kurs asertywności - dzięki temu druga torba (taka w razie "w" wróciła pusta do domu).
Ja będę! :D
Jakby co - to ja jestem chętna :)
Dorzucam swój głos!
Jeszcze ja! Biblionetkołaj określił się mianem raczej zajączka wielkanocnego, ale co tam :) prezenty książkowe na szczęście terminu ważności nie mają. Dziękuję pięknie za W kinie panoramicznym oraz Ludzkie potwory: Kobiety Mansona i banalność zła. Pozdrowienia i uściski!
"Ania z Zielonego Wzgórza" jest także i moją ukochaną książką z dzieciństwa - i pierwszą jaką dostałam na własność, więc czytana była wielokrotnie. Przywiązanie do tłumaczenia zostało zburzone brutalnie podczas studiów na filologii angielskiej, gdy podczas zajęć z translatoryki kazano nam przetłumaczyć fragment artykułu o "Ani", gdzie właśnie poruszano temat architektury i domu, w którym Ania mieszkała - jakież było moje zdziwienie, gdy dowiedzia...
Melduję się :) W tym roku moją pierwszą Agatką jest Przyjdź i zgiń. Niestety oceniam zaledwie na 3,5. Czegoś zabrakło, a sama historia tak przekombinowana, że czasami czułam irytację. Jakoś tak to wszystko do siebie nie pasowało.
W zasadzie niewiele to zmieni, jednak zauważyłam, że nie wspomniałam tutaj o przeczytanej książce Tajemnica gwiazdkowego puddingu. Podsumowując - przeczytaliśmy 65 książek :) Zawsze to jedna więcej!
Krakowski Biblionetkołaju dziękuję za Pod słońcem Toskanii: U siebie we Włoszech. Książka dotarła do mnie przed świętami, ale wiadomo jak to w tym czasie - masa zajęć, przedświątecznych zawirowań i nie było czasu tu zajrzeć :)
Bardzo dziękuję Mikołajowi z Gdyni za prezent Bezrożec. Pięknie dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
Mikołaju biblionetkowy z Pysznej - dostałam od Ciebie pyszne książkowe prezenty. Dziękuję bardzo za Droga oraz Ja cię kocham, a ty miau. Czuję się wręcz świątecznie, bo za oknem właśnie pada śnieg. Pozdrawiam serdecznie!
Mikołajce z Rybnika ( i znów Śląsk! :D) dziękuję pięknie za Fuerte. Buziaki!
Kolejny książkowy prezent! Dziękuję Mikołajowi z Warszawy za Mamy morderstwo w Mikołajkach. I tak, wygląda na to, że byłam grzeczna, Mikołaju :) Uściski!
Zaczynam się czuć na na śląskim spotkaniu Mikołajkowym :) Tym razem odwiedził mnie Mikołaj z Tychów i obdarował Źle urodzone: Reportaże o architekturze PRL-u [2012]. Pięknie dziękuję!
I kolejne prezenty ze Śląska do mnie przywędrowały! Dziękuję pięknie Biblionetkowej Mikołajce za Romans wszechczasów i Stangret jaśnie pani. Tyle radości na L4 :)
Ktoś musi być pierwszy :) Chciałam podziękować chorzowskiemu Biblionetkołajowi za Nikt nie idzie. Akurat wróciłam od dentysty, gdy przyszła paczka - co od razu wywołało uśmiech na twarzy :) Ślę uściski!!!
Jest kolejna Agatka! Podobnie jak u dot jest to Kot wśród gołębi, która całkiem mi się podobała i dostaje ode mnie 4,5. Po lekturze odczuwam ulgę, że nie zostałam nauczycielką ;).
W takim razie dot59 jest sama na 3 miejscu z 12 pozycjami, a różnice między miejscami na podium są bardzo niewielkie. :)
Kolejne wyzwanie już rozpoczęte, a w ubiegłorocznym podsumowania brak, więc pozwolę sobie je zrobić. Mam nadzieję, że nie narażę się tym w żaden sposób autorce posta. :) W ramach akcji w 2020 roku zostało przeczytanych 52 i 1/5 książek. W literackich spotkaniach z Agatką wzięło udział 9 osób. Najwięcej przeczytał misiak297, bo aż 14 pozycji, ale zaraz po nim z 13 sztukami znalazł się niedźwiedź z tobołem. Żeby załapać się na ostatnie miejsce ...
I ja również chętnie dalej będę uczestniczyć w akcji. Właśnie skończyłam Zbrodnia na festynie - i daję 5. Jakiż tu ciekawy przekrój angielskiego społeczeństwa!
Mnie zauroczyło pewne dość opasłe tomiszcze. Tutaj Dickens przeszedł samego siebie ;) Samotnia
Gdzieś umknęły mi dwie Agatki. Wrzesień: Po pogrzebie - 4,5 Październik: Entliczek pentliczek - 4
U mnie też ich nie ma. Zawsze w schowku odznaczam, co od kogo pożyczyłam :) Żeby się nie pogubić :)
Jolu, dużo zdrówka dla Ciebie! :* I z niecierpliwością będziemy czekali na przyszłorocznego Mikołaja :*
Jakoś umknęło mi odnotowanie tutaj przeczytanych Agatek! Czerwcowe: Dwanaście prac Herkulesa oraz Pora przypływu - obie ocenione na 5 Wrześniowe: Pani McGinty nie żyje -4
Kilka tytułów wyżej wymienionych udało mi się wygrzebać w pamięci (jak już mózg trochę odpoczął ;) ), jednak niezmiernie dziękuję Wam za pomoc. Wiedziałam, że na Was można liczyć! :)
I jeszcze lutowa Agatka, czyli Niedziela na wsi ocenione na 5.
No taką Agathę to ja lubię. Na dodatek pokazała swój warsztat z zupełnie innej strony. Pięć małych świnek na 5,5
Moje pierwsze spotkanie z Herculesem w tym roku. Niestety tylko 3,5 za Zło czai się wszędzie.
Widziałam :) po sąsiedzku praktycznie :D Także na pewno się zobaczymy, ale jeszcze nie wiem czy wezmę nocleg, czy raczej wpadnę do Was z Opola w ciągu dnia :)
Ja też niestety nie będę mogła. Goście się już zapowiedzieli na cały weekend. Do następnego!
Wysłane :)
Czy są jacyś chętni na przeczytanie książki? :)
I ja również chętnie wezmę udział! :)
Też poproszę o dopisanie - jeżeli jest możliwość.
Skromnie, ale zawsze coś :) Wojenna korona
Myślałam, że może uda mi się wpaść, ale niestety walczę z niedoleczonym przeziębieniem :( Do zobaczenia w przyszłym!
Chyba to już ostatnie listopadowo-grudniowe Agatki :) Zerwane zaręczyny -4,5 oraz Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie -3,5 "Pierwsze, drugie..." strasznie mnie zmęczyło.
I jeszcze ja!!! Dopiero dziś wróciłam do domu, więc mogę przysiąść i pochwalić się książkowymi prezentami otrzymanymi na katowickim spotkaniu :) Kochanym Mikołajkom i Mikołajom dziękuję za: - Malowanie ciemności - Marcowe fiołki - Rytuały morza - Pożegnanie z Afryką - Krąg - Ofiara w środku zimy Buziaki dla Was!!!
Mikołaje ciężko pracują :) Efektem tego jest kolejny prezent - tym razem od Mikołaja Nadmorskiego ( brzmi prawie jak jakiś tytuł książęcy :D ). Dziękuję bardzo za Dotąd dobrze i herbatkę idealną na chłodny, jesienny (jeszcze) wieczór! Przesyłam uściski!!!
Mikołajka Kasia z Krakowa obdarowała mnie W tańcu za co ogromnie dziękuję!
Ja także już zostałam obdarowana przez Mikołaja lub Mikołajkę ze Stalowej Woli. Dostałam Żmijowisko, Kochankowie mojej mamy oraz Dni bez końca. Dziękuję bardzo! PS. Kiedyś zdarzyło mi się odwiedzić Stalową Wolę :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)