Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Świetna recenzja. Miałam sobie ją od razu kupić, ale ze względu na cenę na razie nie mogę sobie na to pozwolić :(.
Dziękuję. Nie mogę się już doczekać :)
Bardzo interesująca recenzja. Mam ochotę przeczytać "Małą Ikar" chociaż szczerze mówiąc trochę się boję.
Sympatyczna czytatka. Chociaż już mam za sobą wiek nastoletni, Jeżycjadę uwielbiam, ale Buby nie znam, chętnie się zapoznam z książkami z tej serii.
Mam podobnie. Również zostało mi jeszcze kilka "Prachettów" do przeczytania, i dosyc często wychodzą kolejne części. To mi się podoba :)
Ja również gratuluję i życzę udanej lektury. Trochę zazdroszczę tego czasu wolnego gdzie można bez wyrzutów sumienia czytac, bo przecież dla dobra dziecka nie można się przemęczac
Dziękuję za odpowiedzi. Szkoda, brakuje mi trochę czarownic.
Dziękuję za odpowiedź, brzmi zachęcająco :)
A "Monstrous Regiment" o czym mniej więcej będzie, również o straży? Ciekawa jestem czy będzie coś jeszcze o czarownicach, bo to mój ulubiony (pod)cykl ze Świata Dysku.
Zaciekawiłaś mnie tym Vimesem, Colonem i Nobbym sprzed lat.
:-( przykro, że to spotkało Pratchetta. Ja też trzymam kciuki za niego
Z wydanych w 2007 roku proponuję: "Morze ciche"-Jeroen van Haele "Wszystkie szczęśliwe rodziny"-Carlos Fuentes "Życie na trzy psy"-Abigail Thomas Czytałam tylko tę ostatnią, ale te dwie pozostałe wydają mi się ciekawe
Trudno tak powiedziec to zależy co kto lubi, czym się interesuje i w jakim jest wieku. Mogę zaproponowac tak ogólnie kilka książek: "Jedwab"- Baricco "Zimistrz", "Wiedźmikołaj" i inne T. Pratchett "Misja szczeniak"- J. Kopelman " Nowe przygody Mikołajka" - Gościnny, Sempe "Oskar i Pani Róża"- Schmitt "Noelka" i inne M. Musierowicz Może też jakieś tomiki wierszy Szymbor...
Właśnie czytałam te zarzuty na forum i poiwierdziło to moje przypuszczenie, że artukuł był bardzo powierzchowny i jednostronny.
Dziękuję. "Śmierć pięknych saren" właśnie do mnie idzie z księgarni internetowej. Jakbyś miał jeszcze jakieś tropy to napisz.
Ciekawa jestem tytułów, które polecił tobie Mariusz Szczygieł. Podzielisz się?
a to moje przeczytane w listopadzie: Czuły barbarzyńca - Hrabal B. [5] Gottland - Szczygieł M. [5] Kieszeń pełna żyta - Christie A. [5] Koralina - Gaiman N. [5] Kosiarz - Pratchett T. [5] Noc w bibliotece - Christie A. [4] Pocałunek Fauna - Banach I.[5] Słonie mają dobrą pamięć - Christie A. [4] Straż! Straż! - Pratchett T. [5] Śledztwo na cztery ręce - Christie A. [4] Śmierć na Nilu - Christie A. [5] Córka czarownic - Te...
Wspaniała relacja z wyprawy do pięknego miejsca. Trochę zazdroszczę. Może kiedyś jak trafi się okazja odwiedze Łódź i Muzem. No i wspaniały prezent ta Bibliofilska Mapa.
Znalazłam informacje, że premiera ma byc 21 listopada, czyli już jutro :)
Masz rację spróbuję poczytac jeszcze kilka razy.
Ja też nie. A myślałam, że może chociaż raz wezmę udział w konkursie, ale chyba nic z tego :(
Zgadzam się z Tobą, też się dosyc często z tym spotykam i denerwuje mnie to.
Również lubię wracac do wczesnych Jeżycjad. Oprócz tego są to zazwyczaj ulubione książki z dzieciństwa np. "Dzieci z Bullerbyn", "O psie, który jeździł koleją". Z tych które przeczytałąm w późniejszych latach raczej nie wracam, ciągle szukam czegoś nowego. Właściwie to trochę szkoda, bo w wielu z nich na pewno odnalazłabym coś nowego, ale czuję potrzebę ciągłego poszukiwania.
Dziękuję. Nie wiedziałam, że księgarnie mogą brac jakie książki na wyłącznośc kilka dni przed premierą
Nie wiem czy to o to chodzi, ale chyba było coś w "Szóstej klepce" M. Musierowicz jak to dziadek albo ojciec (nie pamiętam dokładnie) miał w końcu czas na to żeby czytac.
Przepraszam, że tak post pod postem, ale mam jeszcze pytanie czy wiadomo dokładnie którego listopada?. Nie mogę znaleźc dokładnej informacji.
To świetna wiadomośc. Na pewno zakupię.
A ja uważam, że właśnie powinno się o tym mówic. Bo takich indywidualnych przypadków jest mnóstwo. Problem tkwi w sposobie myślenia większości ludzi na takie sprawy.
Mam nadzieję, że pieski znajdą domy. A tak poza tym to uważam, że to wielka nieodpowiedzialność ze strony właścicieli psów dopuścić do tego, żeby pieski się rozmnożyły wiedząc, że nie będzie się w stanie ich utrzymac a razie gdyby nie udało im się znaleść domu.
Ciekawa jestem tego filmu
Piękne wiersze. Nie znałam Leśmiana od tej strony. Czekam na dalszy ciąg.
Na forum dotyczącym Jeżycjady wyczytałam,że książka ma ukazac się dopiero w przyszłym roku. Jeśli to prawda to wielka szkoda, bo czekam na tą książkę.
Dziękuję za odpowiedź. Szkoda, że tak długo.
Swietna receznja. Książki tej jeszcze nie przeczytałam, ale po takiej recenzji na pewno. Bardzo ciekawie i zachęcająco ją przedstawiłaś. Poza tym uwielbiam humor Pratchetta więc myślę, że się nie zawiodę.
Ja również poszukuję tej książki wykładowca mi ją polecił, ale niestety też nie mogę jej nigdzie znaleźc
Sto lat. Dużo książęk i czasu na czytanie. Zazdroszczę Ci rodziny takiej czytającej.
Niestety przed. Chociaż nie zapowiada się ciężko i nawet będe miała czas na czytanie pomiędzy egzaminami.
Już po sesji jesteś, zazdroszczę Ci i gratuluję. Miłego czytania.
[*]
Tu był temat o książkach o psach, może coś Cię zainteresuje: [artykuł niedostępny]
Zachęciłaś mnie :-). Jeżeli nie czytałaś to polecam Ci książkę "Izrael już nie frunie" Pawła Smoleńskiego. W książce przedstawione są punkty widzenia innych osób, zarówno Palestyńczyków jak i Izrealczyków. Książka daje obraz współczesnego Izreala, autor próbuje odpowiedziec na pytanie kiedy mit odzyskania utraconej świętej ziemi i zjednoczenia narodu żydowskiego upadł czy może jeszcze jednak nie upadł. Nie wiem czy dobrze to opisałam,...
Bardzo ciekawie napisałaś o tej książce. Z chęcią ją przeczytam.
Niewiele książek o miłości przeczytałam. Najbardziej podobała mi się książka "Śmiertleni nieśmiertelni" Kena Wilbera. To również książka nie tylko o miłości
Myślę, że czytają mało bo to pochłania dużo czasu i to wymaga jakiegoś większego wysiłku intelektualnego (oczywiście też zależy jaka książka). Ja też uważam, że za mało czytam, napewno nie tyle ile bym chciała, ale nie mam tyle czasu. Najgorsze jak się w ogóle nic nie czyta.
Ja w tym roku zamierzam w końcu przeczytac "Imię róży" Eco
Ostatnio kupiłam "Irak. Piekło w raju" Smoleńskiego, ale za czytanie zabiorę się pewnie dopiero po sesji :(
Ja też uwielbiam "Kochane kłopoty". W tv leci szósta seria, dziś o 19 drugi docinek a jutro chyba o 15 powtórka na tvn7.
A ja się cieszę jeśli to Łusia, lubię ją.
"W pętli" Evans
Za każdym razem miałam jakieś postanowienia, o których bardzo szybko zapominałam. W tym roku nie zamierzam miec żadnych postanowień
Szukam z czystej ciekawości. Dziękuję do schowka dodałam.
"Myśli" Pascala nie czytałam, ale napewno zajrzę. Chodzi mi bardziej o samotnośc bez ludzi, również jako niemożliwośc komunikacji, samotnośc człowieka pojedynczego, samotnośc myśliciela i ousidera. Ale jeśli coś jest szczególnie warte polecenia to też napisz. Dziękuję za pomoc.
Podoba mi się. Ten na Twojej stronie też.
Chodzi mi ogólnie o samotność człowieka w świecie.
Ja polecam książkę "Kto ze mną pobiegnie" Grosmana
Witaj w biblionetce! Motyw taki był w "Hańbie" Coetzee. W tej chwili nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Mi również książka bardzo się podobała. Mam nadzieję, że inne książki tego autora będą w Polsce wydawane. Czytałam też coś, że film ma powstac na podstawie tej książki.
http://www.kapuscinski.hg.pl/ Strona o Ryszardzie Kapuścińskim
"Heban" jeszcze czytam, a Tryznę już przeczytałam i szczerze mówiąc niezbyt mi się podobała
Ja też. A tak poza tym to myślę, żeby odświeżyc sobie cała Jeżycjadę
Cieszę się, że tu zamiściłaś te informacje. Imię Łucja bardzo mi się podoba, chcę nazwac tak swoją córkę jeśli będę kiedyś miała. Nie wiedziałam o tym, że jest patronką pisarzy, ale skoro tak to tym bardziej
W środę o 23:20 na TVN7 "Dolores" na podstawie "Dolores Claiborne" S. Kinga
A jacy autorzy? Zainteresowały mnie tytuły, zwłaszcza "Zorza polarna" i "Zimna góra" i o czym są te książki?
Bardzo ciekawa recenzja, chętnie przeczytam tę książkę
Jest filmweb, można tam oceniac filmy, poczytac opinie. Jednak to nie to samo co biblionetka, atmosfera jest inna.
"Kuracja" Głębski
"Bóg dał nam dolinę" Helen Roseveare. Książka niestety dosyc trudna do zdobycia.
Skoro polecasz, to chyba raczej obejrzę "Przełamując fale". A co to telewizora to tak bywa jak się wyjeżdża na studia. Ja posiadam telewizor,ale odbiera mi tylko Polsat i TV4. A tak przy okazji to może z tym Larsem von Trierem na TV4 w soboty to tendencja stała bo za tydzień mają byc "Idioci", a wcześniej leciał miniserial "Królestwo".
Jeśli lubisz Almodovara to dziś na Polcacie będzie "Drżące ciało". A na TV4 "Przełamując fale" Larsa von Triera o 23:00, nie wiem sama co mam oglądac.
Przepraszam źle napisałam nazwisko, powinno byc Helen Roseveare
Marquez "Recz o mych smutnych dziwkach"
Na mnie też czeka "Timbuktu" wypożyczony z biblioteki, ale nie wiem jeszcze kiedy się zabiorę
Teraz czytam "Heban" Ryszarda Kapuścińskiego i "Idź, kochaj" Tryzny
To chyba nawiązania do wiersza Różewicza "Ocalony"
Dzisiaj w TVP1 Żart o 0:10. Jak zwykle coś ciekawego to o barbarzyńskiej godzinie.
Ja studiuję w Zielonej Górze, a pochodzę z miasteczka ok. 50 km od ZG
Twardowki, Herbert, Rilke
Mój pies jak był jeszcze szczeniaczkiem to zdarzało mu się narozrabiac. Jestem bałaganiarą więc mam zwyczaj wyładowywania wszystko na łóżko. Raz zeżarł mi zeszyt był cały w strzępach i podgryzł mi atlas. Korzystałam później do końca podstawówki z nadgryzionego atlasu. Świnka morska czasami podgryza mi notatki jak akurat biega obok, jednak kiedy czytam książkę trzymam się od niej z daleka.
Dzięki za informację, książkę mam w schowku i mnie interesuje jednak nie jestem zarejestrowana na podaju. Muszę zrobi porządek w książkach i zastanowic się czy w ogóle chce coś oddac, ale jakoś nie mogę się za to zabrac
Ćpun-Burgess Melvin Idź, zapytaj Alice- autor nieznany To książki o problemach z narkotykami, jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to dopisze
Też uważam, że nie powinno się porównywac tych dwóch książęk. Napewno obie warto przeczytac, ale ja wolę "Małego Księcia".
"Opowieści o zwyczajnym szaleństwie" bardzo mi się podabały, podoba mi się czeski humor, ale niestety mam mały dostęp do takich filmów. A tak poza tym jest też taka sztuka teatralna, trochę inna, ale też mi się bardzo podobała
A mi się podoba imię dla dziewczynki Łucja, a dla chłopca Tomasz
Zgadzam się. Sparks mi jakoś tak nie leży, Wzięłam się za tą książkę ze wzgledu na psa, ale jego tam było stanowczo za mało. Szkoda.
38 punktów - słabiutko myślałam, że jestem bardziej uświadomiona
3 listopada 1500 - Benvenuto Cellini, florencki rzeźbiarz, złotnik, pisarz i medalier (zm. 1571) 1558 - Thomas Kyd, angielski dramaturg, autor Tragedii hiszpańskiej (zm. 1594) 1560 - Annibale Carracci, włoski malarz (zm. 1609) 1604 - Osman II, sułtan imperium osmańskiego (zm. 1622) 1801 - Karl Baedecker, niemiecki księgarz i wydawca (zm. 1859) 1801 - Vincenzo Bellini, włoski kompozytor (zm. 1835) 1845 - Zygmunt Gloger, polski arche...
Dzięki, po tym co napisałaś napewno obejrzę. Zainteresował mnie głównie ze względu na tego psa. Ogólnie film chyba raczej mało popularny.
A co sądzisz o "Bombon el perro". Mam zamiar obejrzec, ale nie wiem czy warto
Ja też nie mogę patrzec jak ktoś nie szanuje książek. Czasami widzę jak niektórzy zakreślają całe fragmenty kolorowymi markerami. Też zawsze się bulwersuję, ale niektórzy tego po prostu nie rozumieją. dla nich to "tylko" książka. Myślę, że to dobrze, ze zwróciłaś koleżance uwagę.
Pamiętam, że jak chodziłam do liceum też tak miałam. A na religii to każdy robił co chciał, a ksiądz opowiadał kawały, czasem puścił jakiś film
Ja się szybko domysśliłam, tak gdzieś w połowie wiersza, ale to dlatego, że wiem, że uwielbiasz psy
Dzięki. Przekonałaś mnie więc napewno kupię. Pozdrowienia
Za kilka dni skończę 22 lata
No to będę miała teraz zagadkę. Mam Polewkę na własnośc więc jak znajdę czas to też poszukam.
A ja nie zwróciłam na uwagi na sprężynkowe włosy. Kto tam tskie miał, możesz zdradzic mi to?
Miło, że to tutaj zamieściłeś. Poszukuję tej książki, ale nigdzie nie ma, więc chociaż sobie fragment poczytałam.
Zgadzam się z recenzją, nie rozumiem krytyki tej książki. To fakt, że książki z cuklu Jeżycjady zmieniają się w miarę upływu czasu, ale są to bez wątpienia książki, które zawsze poprawiają mi hunor. To fakt, że nie należy zaczynac od tego tomu, jeśli już od tych późniejszych to raczej od "Języka Trolli". A tak poza tym to już nie mogę się doczekac co będzie dalej.
Mam pytanie do Ciebie, jeśli można. Widzę, że przeczytałaś książkę Grosmana "Kto ze mną pobiegnie". Czy mogłabyś napisac jak ją oceniasz i co o niej sądzisz. Zastanawiam się nad kupnem i dlatego pytam.
Podoba mi się :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)