Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zgłaszamy się: Neska i Neskomąż :)
Będę :)
1.Blaszany bębenek 2.Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy 3.Dziewczyna z konbini
* o jeden link mi się nie wkleił Zanim wystygnie kawa
Chciałabym serdecznie podziękować, za prezenty książkowe, które otrzymałam od Wszystkich Biblionetkołajów z katowickiego grudniowego spotkania. Doceniam Wasz wysiłek i starania jakie włożyliście w to, aby mnie obdarować. Oczywiście , dziękuję również Marylkowi za ich przekazanie :) A oto pozycje, które wzbogaciły moją biblioteczkę: - Ostatnia gospoda: Zapiski - Witaj, smutku - Ciała i dusze - Piknik pod Wiszącą Skałą -Rozmyślania nad Chri...
Przepięknie dziękuję Biblionetkołajowi, który do swojej ciężkiej pracy zatrudnił również Paczkomat - co zrozumiałe wszem, bo śnieżyca była okrutna za książkę Edith Wharton " Ethan Frome". Przyznam, że nie czytałam nic tej pisarki, radość moja tym bardziej podwójna. Dziękuję za życzenia. I Tobie , również życzę - Góry Dobrej Literatury w Nowym Roku . Pa, pa !
Z przyczyn odemnie niezależnych - nie będzie mnie na jutrzejszym spotkaniu . Udanego spotkania Wam życzę!
Bardzo smutna wiadomość. Wspaniałe pióro i wielka wrażliwość .
Będzie bardzo dobrze :) Jestem na tak .
Wybieram: [121] i [ 144 ]
Podsumowanie majowo-czerwcowe ; Pokrewne dusze: Wybór listów - 5 Mazel tow: Jak zostałam korepetytorką w domu ortodoksyjnych Żydów - 4 Najlepsze miejsce na świecie: Gdzie Wschód zderza się z Zachodem - 5 Weiser Dawidek - 5 Śpiewaj ogrody - 5,5 Szczelinami - 5 Hana - 4 Madame - 5
Z przyjemnością dopisujemy się do listy uczestników- Neska plus Neskomąż :) Ciechocinek - fajnie .
[*] Duża strata...
1. Kobieta z wydm 2.Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta 3. Norwegian Wood
Ooooogromnie dziękuję Mikołajowi z Pniew , który musiał pokonywać śnieżne przeszkody w te zimowe dni za książeczkę japońskiej autorki Yu Miri " Stacja Tokio Ueno". Uwielbiam Serię z Żurawiem i mam zmiar przeczytać wszystko co zostało wydane. Jak to odgadłeś drogi mój Mikołaju , czyżby jakieś elfy szepnęły Ci do uszka :) Jeszcze raz dziękuję , życzę Ci również zaczytanego Nowego Roku.
Trudny jak dla mnie wybór - swój głos oddaje na " Sto lat samotności "
Głosuję na - Ja, Klaudiusz ( Graves Robert)
Oczywiście głosuję na " Wichrowe Wzgórza" PS Takie sprostowanie.
Rączka w górę na " Wichrowe wzgórze".
Głosuję na " Znaczy Kapitan ".
Pozdrawiam Cię serdecznie Syrenko , ale 30tego niestety nie dam rady.
Tak ,tak Biblionetkołaj nadal pracuje, dzisiaj otrzymałam dwie paczuszki z w/w podpisem :):):):) 1 - z Krakowa - Oberża na pustkowiu 2- Czarnkowa - Ruyslinck Ward (właśc. Belser Raymond Charles Marie De) Bardzo, bardzo dziękuję!!!! :):)
Noworoczne podziękowania ślę do Bilionetkowego Mikołaja z Cieszyna z Wydziału Sztuki i Edukacji Instytutu Sztuk Muzycznych :)) za Białe łzy oj będzie muzycznie - fantastycznie.
Obdarowana Neska dziękuje z całego serca swoim Biblionetkołajom z Pysznej : za -Jak się ma twój ból?, Czeski Raj oraz z Czrnkowa za Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli. Sprawiłyście mi ogromną radość:) Przesyłam Wam moc uścisków.
Serdecznie dziękuję Biblionetkołajowi Nadmorskiemu (Gdańsk? )za książkę: Ursula K. LeGuin "Nie ma czasu. Myśli o tym , co ważne". Idealna pozycja dla osoby, która czasem lubi popaść w zadumę🙄 Pozdrawiam:)
Gratuluję!!
Cześć Dorotko 😀 Sprawdziłam i nie mam poszukiwanych pozycji.
Pewnie jest już w krainie Wiecznych Łowów, pełnej miseczki i drapanka :) :(
Czas tak pędzi, że zapomniałam podziękować katowickiemu Mikołajowi za książkę - M.Hen " Deutsch dla średnio zaawansowanych ". Bardzo dziękuję 😁
Będę 😀😊
Bardzo gorąco dziękuję Św. Mikołajowi z Prezentowa ( Krakowa :) ) za interesującą książkę Budowniczy ruin i życzenia świąteczne. Tobie, również życzę Wszystkiego Świątecznego oraz Szczęśliwego Nowego Roku.
Mikołaju ''lipcowy'', Mikołaju z Chorzowa, dajesz prezenty, że wesoło wołam : Dziękuję :) :) 1.Dar Humboldta 2.Tajfun 3.Józef Piłsudski 1867-1935
Mój pażdziernik :) 1. Tak; Wyjadacze - (5,5) 2. Dwunaste: Nie myśl, że uciekniesz - (5,5) 3.Błoto słodsze niż miód: Głosy komunistycznej Albanii -(4,5) 4. Świat równoległy: Reportaże o ludziach i miejscach, które wydaje nam się, że znamy - (4,5) 5. Makabreski- (4,5) 6. Mamidło -(5) 7. Żmijowisko-(3)
Oj dobrze Jolu ,że czekasz ze statystyką :) Bo w ten zimowy wieczór ,chciałabym bardzo, bardzo gorąco podziękować Mikołajowi z Radomia za dużą niespodziankę:) Dotarła ona do mnie wczoraj, a w niej dwie książki :Przejechał cyrk i Bez strachu: Jak umiera człowiek Dwie pozycje, a jakże różne w tematyce. Dzięki wielkie i Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!
Ach, prezenty świąteczne, kto ich nie lubi :))) Oto one! Znalezione pod choinką. 1.Shogun: Powieść o Japonii 2.Tai-Pan: Powieść o Hongkongu 3.Pierwszy człowiek 4.Literatura faszystowska w obu Amerykach 5.W pogoni za dalekim głosem 6.Lektor z pociągu 6:27
Bardzo, bardzo dziękuję Mikołajowi z Krakowa z ul.Myśliwskiej za Protokół. Ta lektura to wyzwanie czytelnicze, które postaram się sprostać. Jeszcze raz kłaniam się nisko i życzę Spokojnych Świąt.
I ja dołączam do euforycznych podziękowań dla katowickiego Mikołaja za książkę Euforia :))))))
Będę:)
Moje Ooo! Ach, ach! Kieruję do Biblionetkołaja z Bogorii za Mały pamiętnikwydany w przepięknej kolorowej okładce. Dziękuję Ci bardzo i pozdrawiam ciepło :)
O tak! Dokładnie to samo pomyślałam. Stronę odwiedziłam i teraz czekam na paczkę z zamówionym strojem kąpielowy :)
Napisałeś list otwarty do Redakcji. Chcę się pod nim, również podpisać i to dużymi literami, bo to oznacza, że się z Tobą w stu procentach zgadzam NESKA
Po bardzo dobrym 'Dygocie' - 'Rdza' mnie nie zachwyciła. Jest taka wtórna, ponownie otrzymaliśmy powieść pełną smutku, niespełnionych marzeń i rozczarowań. Dlaczego autor tak się spieszył, rozdziały kończą się nagle i z dużym uproszczeniem, wątki się urywają ,tło historyczne tylko zarysowane. Może tak miało być, ale mnie to nie pasuje. Powieść czyta się dobrze, ale czy zostanie w mojej pamięci na dłużej - no nie koniecznie.
Styczeń: 1.Jądro ciemności - 5,5 2.Dziś wieczorem nie schodźmy na psy: Afrykańskie dzieciństwo - 5 3.Tajemnice wydarte zmarłym: Śledztwa na najbardziej niesławnych miejscach Ameryki - 5 4.Na wschód od Arbatu - 4 5.Cesarz Ameryki: Wielka ucieczka z Galicji - 4 6.Rdza - 3
Będę 😃!
Dobrze , nie ma problemu :).
Kolejni ochotnicy to my - Neska plus Neskomąż :). Jak zawsze prosimy o przedłużony pobyt tj: od 30.08 do 6.09. Pozdrowienia dla wszystkich !.
Drogi BiblioNetkołaju z Rzeszowa! Z całej Neskowej duszy, dziękuję Ci pięknie za podarek Ponad światem. W tym roku Mikołaj obrał sobie dla mnie autorów o nazwisku zaczynającym się na literkę "B" - Bolano, Bowles - fantastycznie ! Bo to oznacza ,że cały alfabet jeszcze ma/mamy przed sobą i już się cieszę na następne lata :). P.S Chciałam złożyć życzenia BibloNetkowe z okazji szóstej rocznicy przebywania w naszym czytelniczym gronie - księgo...
Mikołaje są na świecie - to prawda oczywista ! :) I pod mój adres zawędrował podarek od Nikolasa Schenee z Paderbom, obdarowując smakołykami i fantastyczną książką Chilijski nokturn, wraz z karteczką z życzeniami świątecznymi. Mikołaju skąd wiedziałeś, ze to na nią czekałam?. Czy Twoje renifery, gdzieś tu stacjonują i nasłuchują życzeń? :). Przesyłam Ci moc gorących podziękowań i życzę Ci również Wesołych Świąt oraz Zaczytanego Nowego Roku !. ...
Przykro mi, tym razem mi się nie uda :(
Listopad; ` 1.Ciszej proszę...: Siła introwersji w świecie, który nie może przestać gadać - 5 2.Samobójstwo jako doświadczenie wyobraźni - 6 3.Lord Jim - 6 4.Dziesiąty grudnia - 2 5.Złoty dom Goldenów - 5,5
E- tam przetrzymuję :). Z racji nagrody może książeczki przesuną się na szczyt stosiku :).
A chciałabym Ci Marylku przypomnieć, że gdzieś na półeczce masz jeszcze dwie pozycje obecnego noblisty :)- Nokturny: Pięć opowiadań o muzyce i zmierzchu, Pejzaż w kolorze sepii. Obie gorąco polecam:).
Do notesiku wpisz mnie, bo ja teraz w/w książkę goszczę na swojej półeczce.
Dziękujemy za te kilka dni, które spędziliśmy w tak doborowym towarzystwie :) Pozdrawiamy wszystkich zlotowiczów Neska i Neskomąż.
:-) Pełnia zrozumienia. Wielki pisarz, wielka literatura. "Ludzka skaza" to wyśmienita książka.
Lipiec: 1.Cisza: Opowieść o tym, dlaczego straciliśmy umiejętność przebywania w ciszy i jak ją odzyskać - 5 2.Everyman - 4 3.Godziny - 5 4.Ludzka skaza - 5,5 5 .Wyszłam za komunistę - 5,5
Kt3.Nadzieja (Bonfanti Magi Silvia)
Kt9.Niziny
Kt 10.Trędowata
Kt.1 Między nami dobrze jest#?
Kt.7Kamień na kamieniu ?
Wszystkie odpowiedzi w celu!:) Dziękuję. Kto następny?.
Na polu bitwy zostały dwa czołgi. 3. Chłopcy z psiego dołka. Mamusia też zawodowiec. 4. A potem już zajączek. Tatuś jak planetoida.
I bardzo dobrze !.
Zaledwie półtora godziny minęło, a już tyle dobrych odpowiedzi: 5,8,10,6,1,2,7 :) Pozostało: 3. Chłopcy z psiego dołka. Mamusia też zawodowiec. 4. Spokój na lodowisku. Tatusiowi bielinek groźny. 9. A potem już zajączek. Tatuś jak planetoida.
O!. Konkursik wakacyjny, to teraz ja spróbuję:). 1. Czy te flaczki są świeże? Gdyby tatuś miał kreseczkę, byłby jeleniem. 2. Aż po grób. Mamusia konieczna w damskich zapasach. 3. Chłopcy z psiego dołka. Mamusia też zawodowiec. 4. Spokój na lodowisku. Tatusiowi bielinek wrogiem. 5. Bynajmniej nie Edyp. Tatuś do mięczaków się nie zalicza. 6. Takie pióro to byłby rarytas. Tatuś w pachwinie. 7. Zaprowadził Mao do zwycięstwa. Tatuś nie walet...
My pracujący według grafiku tak mamy, że dopóki nie ma wersji na "czysto" jest strach się wypowiadać, żeby nas nie ud...niowkowali w dzień spotkania :). Pomimo urlopów grafik dla mnie korzystny - będę!.
Koniecznie kontynuować!:). Nie ma się nad czym zastanawiać, ani przez chwilę:). Do konkursu 120 stron, dla nas czytelników trzy razy więcej opowieści - poprosimy.
Dołączam się do przemiłej sobotniej grupy:)
Kwiecień: 1.Amerykańska sielanka - 5,5 2.Kamienica przy rue Sainte-Anne 43 - 5 3.Cicha władza mikrobów: Jak drobnoustroje w ciele człowieka wpływają na zdrowie i szczęście - 5 4.Rose Madder -2
Nie ma za co:) Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz.
A Marylku sięgnij proszę na półeczkę, bo tam czeka na Ciebie zapomniana lektura - Beksińscy: Portret podwójny. To w ramach akcji " weź Ty mnie zmobilizuj" :).
Marzec: 1.Oberki do końca świata - 5,5 2.Samotna wiosną - 4 3.Sternberg - 5 4.Wojna - 5
1.Rebeka - 5 2.Instynkt pięknej Inez - 5 3.Brzemię rzeczy utraconych - 5 4.Ból - 3,5
Oczywiście, przecież to Fuentes - bardzo proszę. Niestety tej drugiej nie posiadam.
Hej,Hej! Będę:)
Styczeń: 1.Księga szeptów - 6 2.Beksińscy: Portret podwójny - 6 3.Król - 5 4.Gracz - 5 5.Wschód - 5
Tradycyjnie pączkuję listę uczestników: Neska i Neskomąż. Pasuje nam przedłużenie pobyty do przodu i do tyłu. Bardzo urokliwe miejsce. Czy będą obowiązywały stroje "dworkowe"?:)
Wszystkiego książkowego Marylku! Aby czas spędzony z Nami płynął Ci wolno, acz przyjemnie.... Pyszna ta wisienka. Czy ona przypadkiem nie moczona w syropie wysokoprocentowym była?.
Oj.Nie pasuje mi termin.
Miło mi,że Cię zachęciłam do "Solfatary". Jak przeczytasz to podziel się proszę wrażeniami.
Bo na więcej w mojej opinii nie zasługuje. Historia banalna, pomysł banalny, napisana zbyt prosto. Amerykanocentryczna, skrojona na tamten rynek i tamtego czytelnika. Nie pojmuję też, dlaczego jest to książka roku magazynu "Książki". Czy naprawdę wybór nie mógł być inny?.
O...Cóż za zbieżność. 2016 rok zamknęłam liczbą 65 przeczytanych książek. Ale pobawiłam się w podsumowanie przeczytanych stron i wyszło mi 23800 (dwadzieścia trzy tysiące osiemset). Czyli były grube. Nie ma co więc narzekać , że mogło być więcej. Książka roku: Człowiek bez właściwości Wszystkie szczęśliwe rodziny Książka, która została mi opowiedziana po cichu i szeptem to ;Wróżenie z wnętrzności A książkę, którą bym poleciła na rok...
Grudzień: 1.Białe zęby - 5 2.Rzeczy - 4,5 3.Mariacka 5 - 4 4.Świat według Boba: Dalsze przygody ulicznego kota i jego człowieka - 4 5.Mam na imię Lucy - 2
A ja, miałam magnetofon "Grundig" z wbudowanym mikrofonem do nagrywania. Trzeba go było przystawić do radia i przycisnąć dwa klawisze równocześnie tzn: ten z napisem Start i czerwony służący do nagrywania, aby zapisać dźwięk na taśmie. Czasami synchronizacja była trudna i urywałam sobie początek utworu. A potem to już cudeńko w postaci radio - magnetofonu "Maja". Ten sprzęt "fantastycznie" nagrywał. Listę przebojów programu trzeciego w sobotni...
Ja też słucham!! Ile się w człowieku budzi wspomnień przy tej muzyce. Och.
1. Dziesiąty grudnia 2.Dostojewski
Gorące podziękowania dla Mikołaja, który dziś pomimo deszczowej pogody przybył do katowickiej "Babuni" za: 1.Woodward - cóż za piękna, a zarazem intrygująca okładka książki . 2.Na szczytach rozpaczy 3.Psia trawka 4. "Opowiadania" - Bułhakow Michał
Plasterków u mnie dostatek - dzięki. Tylko proszę nie śpiewajcie z radości kołysanek, a wszystko będzie dobrze :) A czapeczka w ten dzień musi być - oczywiście, że przyniosę.
Grafik grudniowy już dopięty. Nie jest on wprawdzie dla mnie przychylny, ale - choćbym miała przylepić powieki plastrami he,he to będę.
Listopad: 1.Białe noce - 5 2.Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy - 5 3.Książka o czytaniu czyli Resztę dopisz sam - 5 4.Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem - 5 5.Profesor Stoner - 4 6.Ostatni dobry człowiek - 2
Jeśli tylko grafik okaże się łaskawy - będę.
Październik: 1.Beatlesi: Powieść - 5 2.Młodzik - 6 3.Zniknięcie słonia - 4 4.Miasto Archipelag: Polska mniejszych miast - 5
Niestety, grafik - rzecz nie naruszalna w tym miesiącu. Bawcie się dobrze. Bo widzę ,że frekwencja dopisze.
Wrzesień: 1.Cień eunucha - 5 2.Prawie doskonała - 5 3.Świadek - 5 4.Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] - 5 5.Źle urodzone: Reportaże o architekturze PRL-u [2012] - 5 6.Walet Pik: Opowieść z suspensem - 3 - duże rozczarowanie. To nie ta autorka, jaką znam i chcę czytać.
Przecież w tym czasie są Śląskie Targi Książek. Czy nie lepiej byłoby przenieść spotkanie o tydzień później. Bo teraz muszę wybrać spotkanie ze Szczepanem Twardochem lub z Wami. A to kusi i to nęci:)
Sierpień: 1.Korekta - 6 2.Krivoklat - 5,5 3.Sceny z niemego kina -5,5 4.Nie oświadczam się - 5,5 5.Mapa i terytorium - 4,5
Dziękujemy wszystkim i pozdrawiamy Neska i Neskomąż
Wiem, że jestem w mniejszości, oceniając tak nisko "Małe życie". No co mam powiedzieć, no nie wzruszyła , choć z założenia miała. To 800 stron cierpienia człowieka, może za dużo ?. Ale muszę przyznać, że ciekawa jestem jak byś tą powieść odebrała. A do czytania "Ulissesa", naprawdę trzeba się przygotować. Tak zrobiłam i to może dzięki temu, się udało .
Lipiec: 1.Zagubiona dzielnica - 3 2.Arthur i George - 3 3.Dom - 4,5 4.Wielki marsz - 5,5 5.Małe życie - 2,5 Książce tej mówię stanowczo NIE. Im dłużej ją czytałam, tym bardziej utrwalałam się w tym przekonaniu. NIE uwierzyłam w tą specyficzną przyjaźń czterech mężczyzn - w cale. 6.Ulisses- a tu mam kłopot z oceną. Na pewno szóstka dla pana tłumacza - Macieja Słomczyńskiego. Wielki podziw z mojej strony za dwanaście lat ciężkiej pracy na...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)