Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W sierpniu skromnie, ale to w większości bardzo dobre książki: Warszawskie pasaże Paryskie pasaże: Opowieść o tajemnych przejściach Eseje z "New Yorkera" 1966-1997 Pięć razy o przekładzie Wszystko czerwone
Dzień dobry, w maju głównie nadrabiałam zaległości z Czarnego: Bierut: Kiedy partia była bogiem Cyrankiewicz: Wieczny premier W oblężeniu: Życie pod ostrzałem na sarajewskiej ulicy Spojrzenie wstecz: Rozmowy Langosz w jurcie a po za tym Wichrowe Wzgórza (audiobook, w końcu udało mi się dosłuchać) oraz Centuria: Sto krótkich powieści rzek (zdecydowanie książka miesiąca)
Od ponad roku leży na stosiku. Na tym samym zresztą, na którym leży "Galernik", od którego miałam zacząć i ciągle było coś ciekawszego. Przekonałeś mnie - sięgnę po "Katarinę..." jak tylko skończę "Zazdrość i medycynę". Pozdrawiam!
Ja czytałam po kolei i chyba polecałabym taki sposób lektury. Niektóre wątki - te poboczne, jak rodzina Brunettiego, komisariat - rozwijają się chronologicznie i sporo przyjemności daje np. obserwowanie "potyczek" Brunettiego z komisarzem Pattą. Chociaż jeśli czyta się Leon dla samych intryg kryminalnych, wydaje mi się, że zachowywanie kolejności nie jest znowu aż tak bardzo potrzebne. ;-) Może najpierw przeczytaj tom, do którego posiadasz dostęp...
W sierpniu ubogo: Jak żołnierz gramofon reperował O wciskaniu kitu Wędrowiec cmentarny Sonnenschein
Jak futbol wyjaśnia świat czyli Nieprawdopodobna teoria globalizacji - ale pewnie znasz, ale na wszelki wypadek podaję, bo może się przydać :-) Tak sobie myślę, że może Čolović Ivan pisze coś o tym, jak to wygląda na Bałkanach, konkretnie w Serbii.
Szalenie mi się podobał. Chcę wrócić do "Mikrokosmosów" i - przede wszystkim chyba - do "Dunaju". Zresztą, kiedy robiłam to podsumowanie, okazało się, ze czytelniczo luty był niespodziewanie dobrym miesiącem (oczywiście z wyjątkiem wiadomych tłumaczeń;)
Misiaku, ale my z tym malkontenctwem chyba i tak jesteśmy w mniejszości... ;) Zresztą nie jest tak, że mi się ta książka zupełnie nie podobała. Raczej to ten niedosyt o którym piszesz.
Fotoplastikon (Dehnel Jacek) (3,5) Götz i Meyer (Albahari David) (4,5) Biblioteka (Živković Zoran) (3) Mój Znak: O noblistach, kabaretach, przyjaźniach, książkach, kobietach (Illg Jerzy) (5) Godot i jego cień (Libera Antoni) (5) Mojry (Soból Marek) (5) Dwanaście stacji: Poemat (Różycki Tomasz) (5,5) Papierowy teatr (Pavić Milorad) (2) Życie, literatura (Kiš Danilo) (5,5) Itaka i dalej (Magris Claudio) (5,5)
Świat Poety: Rozmowy z Josifem Brodskim (5) Lala (4) Zapomniane, nieuśmierzone (na razie 4,5) ...będzie gorzej (3) Panny z Wilka (5) Domysły na temat pewnej szabli (4) Odosobnienie (4) Rewers: Nowela filmowa (4)
I jak Ci się podoba? Mam wrażenie, że wszyscy to teraz czytają...
W pierwszym kwartale nie notowałam tego co czytam, więc licząc od końca marca: Przypadki inżyniera ludzkich dusz: Entertainment ze starymi tematami życia, kobiet, losu, marzeń, klasy robotniczej, tajniaków, miłości i śmierci (5) Czerwona Orkiestra (5) Ruta Tannenbaum (5) Gronostaj z Czernopola (5,5) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5,5) Nie ma szóstek. Rok 2009 jeszcze się nie skończył, ale patrząc na stosik przy łóżku wąt...
Mój październik: Gulasz z turula (5) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5,5) Niewiedza (4-) O rodzicach i dzieciach (4,5) Inżynierowie dusz (4,5) Powieść naturalna (4)
Dzięki. Poszukam tego filmu. Do "Dziennika" też zajrzę. I sięgnę po Czaję. Zaintrygowałaś mnie.
Ano nisko. Mam z Dubravką pewien problem. Staram się być w miarę na bieżąco z jej tekstami, mimo że od dawna mnie nie zachwycają. Zawsze było tak, że trochę bardziej niż za powieści ceniłam ją za eseje (rewelacyjna "Kultura kłamstwa", świetne "Czytanie wzbronione") wydaje mi się, że w tej formie najlepiej objawiało się je poczucie ironii, absurdu oraz cięty język. I na ten zbiór tekstów - potężny, ponad 400 stron - teoretycznie powinnam się cies...
Hanemann - Gdańsk
Widzę, że podobał Ci się Kertesz. Muszę do niego (właściwie do literatury żydowskiej i o holokauście) wrócić i zastanawiałam się od jakiego tytułu zacząć. Myślałam "Kadyszu" i "Fiasku", ale teraz już nie wiem. Może jednak ten "wywiad"? Polecasz? Pisałaś o tym, że w tym miesiącu literatura świetna, ale temat trudny. Patrzę na tę listę i podziwiam Cię, że dałaś radę przeczytać to wszystko na raz. Bardzo długo odchorowuję takie książki. Nie ważne, ...
Wrzesień: Nikogo nie ma w domu (2,5) Historia miłości (5!) Ex libris: Wyznania czytelnika (4,5) Jak być uczonym (4) Opowieść o dwóch uniwersytetach (4) Niepokój (3,5) Pustynia Tatarów (4,5) Czyste, nieczyste (4,5) Pigafetta (2,5)
Lista moich sierpniowych książek po uporządkowaniu wygląda tak: Czerwona Orkiestra (5) Wyczyny niezrównanego hodży Nasreddina (4) Filmowo: Rękopis znaleziony w Saragossie (3,5) Człowiek, który chciał być księciem (4) Jugosłowiańsko: Koncert (4) Podróż na Alaskę (4) Wzlot i upadek Ikara Gubelkjana (4) Chorwacki Faust (Slobodan Šnajder) (4,5) Detektywistycznie: Morderstwo w Mezopotamii (4) Morderstwo na plebanii (4) Fałszywy dowód ...
Twarze Ojców Pustyni
Teraz do głowy przychodzi mi tylko to: Dorotej Kuchnia klasztorów prawosławnych Derwisz i śmierć (choć nie do końca jest to powieść o życiu w klasztorze) Pozdrawiam!
1. Zależy od objętości książki, ale średnio dwa wieczory. 2. Była Jugosławia, Bałkany, Europa Środkowa, ale nie generalizujmy. 3. "Lalka" Prusa, "Dziady" Mickiewicza. 4. Hmm, Julian Stryjkowski? 5. Od lat niezmiennie Pogranicze, Czarne i słowo/obraz terytoria, ostatnio coraz bardziej WAB i Czytelnik. 6. "Wczesne smutki" Danila Kisza. 7. Nie wiem na ile ulubiona, ale na pewno najważniejsza, czyli taka, która z...
Szukałam jej (płyty Balanescu) jakiś czas temu. Bezskutecznie niestety. Dzięki za linka :))) Fragmenty albumu znam, były prezentowane przez radiową Dwójkę. I chętnie posłuchałabym całości. I tak z wątek książkowy stał się muzycznym ;)
Książki co prawda nie czytałam, tylko przeglądałam, ale nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia. Wręcz przeciwnie. Może muzyka? Kojarzysz Marię Tanase? To rumuńska pieśniarka, wspaniała. Od jakiegoś czasu nie umiem się od niej uwolnić. A posłuchać można na przykład tu: http://www.youtube.com/watch?v=v37fzRwv-bs
Oj, a tak się cieszyłam na ten "Śmiech..". Nie czytać?
:-) Masz rację: nie straszy, ale mnie też rzadko śmieszyła. Nudziła, irytowała,wywoływała chęć rzucenia nią o ścianę, drzwi lub przez okno - to owszem.
Perwersja Niedawno zabrałam się za latami upychane przeze mnie na półkę z opisem "na potem" książki Andruchowycza. Nie rozumiem czemu czekałam z tym aż do teraz. Bo w czytaniu przeważają zachwyty. A w środkach lokomocji męczę to: Nikogo nie ma w domu
Robi ogromne wrażenie, ale czyta się bardzo powoli. Postaram się napisać więcej, jak skończę.
Czytałam różne rzeczy o tłumaczeniu tej książki, ale pomimo kilku potknięć przekład bardzo mi się podobał. I w pełni zgadzam się z Twoją opinią na temat powieści Stanišicia. To chyba jedna z najciekawszych książek z Bałkanami w tle, na jakie ostatnio natrafiłam. Czy mogę zapytać czym zajmujesz się zawodowo?
Ornela Vorpsi - Ręka, której nie kąsasz Mihail Sebastian Dziennik 1935–1944; również osiemset stron aczkolwiek druk troszkę większy ;)
Škvorecký - Przypadki inżyniera ludzkich dusz: Entertainment ze starymi tematami życia, kobiet, losu, marzeń, klasy robotniczej, tajniaków, miłości i śmierci
Turcja, państwo w Azji Południowo-Zachodniej i południowo-wschodniej Europie, nad morzami: Śródziemnym, Egejskim, Czarnym i Marmara. [http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=4169166] ;-) A tak na poważnie: na stronie wydawnictwa podano, że autor książki żyje w Niemczech. Z tego, co obiło mi się o uszy - mieszka tam od wczesnego dzieciństwa, a i książki pisze po niemiecku, więc pewnie całkiem nieźle wpisuje się w serię Czarnego prezen...
Dziękuję. Poszukam.
Czy mogłabym Cię prosić o adres e-mail? :-)
Dzięki :-) no i jeszcze ZL 39 i 60 Mileta Prodanović - Oko wędrowca: Notatki z podróży; kilka tekstów o Wenecji
Włoskie miniatury - Adam Szczuciński Obrazy Włoch - Paweł Muratow Wenecja - Jarosław Iwaszkiewicz
mnie nie wciągnęła, raczej wymęczyła i zdenerwowała;)
I jeszcze to: Mały słownik kultury dawnych Słowian
Kazimierz Moszyński - Kultura Ludowa Słowian, obszerne dwutomowe dzieło. Leszek Moszyński - Wstęp do filologii słowiańskiej; bardzo mocno skondensowane, ale sporo wiedzy po tej książce jednak zostaje. Świt słowiańskiego jutra, Słowiański rodowód - stoi na półce, ale nie czytałam, więc nie wiem o czym to dokładnie, ale wydaje mi sie, że o czasach bezpośrednio poprzedzających powstanie państwa polskiego. O wierzeniach Słowian pisał Brückne...
popieram :) Lubię jeszcze "Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna".
Możesz o tym napisać coś więcej? Kiedyś na dwójce była audycja o tej książce, czytano fragmenty i wydała mi się interesująca, chętnie bym po nią sięgnęła, ale nie ma jej w mojej osiedlowej bibliotece. Kupować?
Wojewódzka jest nieczynna. Przyjmują tylko zwroty ;( Trzeba będzie zacisnąć zęby, opłacić tegoroczną składkę i udać się do w to [tutaj wstaw swój własny przymiotnik ]miejsce. I nie ma że boli - jak mawia moja koleżanka z uczelnianej ławy ;)
Z tego co mi wiadomo ZL wydało tylko fragment tej książki poświęcony Rzymowi. Internetowy katalog mojej uniwersyteckiej biblio mówi że tłumaczenie Hertza jest jedynym istniejącym ;) Oba wydania "Obrazów" są w jego przekładzie. Szkoda tylko, że nie można ich wypożyczyć do domu. Powstaje przy tym ciekawe pytanie: co ta książka robi w czytelni wydziału teologicznego i dlaczego jej nie ma np. na filologii? Będę musiała ją jakoś inaczej zdob...
Miło mi :) Wydaje mi się, że ta książeczka Muratowa, którą wydały Zeszyty (Obrazy Włoch: Rzym) jest częścią tej książki: Obrazy Włoch. Miała w Polsce dwa wydania. Z tego co zobaczyłam na allegro, to te duże (dwutomowe) "Obrazy Włoch" opisują jeszcze m.in Wenecję, Florencję, Toskanię i Neapol z Sycylią, więc jeśli będę po niego sięgała to raczej po pełne wydanie (najbardziej interesuje mnie Wenecja, Asyż). Szczuciński zresztą pisał o ...
Veverica chyba gdzieś wyżej napisała, że ta książka wymaga czasu, spokojnego czytania. I miała rację. Mi "Mamidło" zajęło kilka tygodni, bo to książka trudna. Jak życie kobiety o której opowiada, historia Bałkanów, Europy, bałkańskich Żydów. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie postawa tej kobiety. Jej twardy (bośniacki?) charakter, niezłomność wyborów. Bardzo to się mocno prezentuje w konfrontacji z mężczyznami jej życia - znacznie słabszy...
Podobała mi się ta książeczka. Bliska mi jest wrażliwość autora. I odwiedza ważne dla mnie miejsca. Tu jest fragment i (bardzo skromny) komentarz: http://timbuktu.blox.pl/2008/07/Koty-weneckie.html Nie wiem jak będzie z "Pamięcią Włoch", ale w "Miniaturach" jest sporo dobrych, czarno-białych zdjęć. Poza tym książka jest wydana na bardzo dobrym papierze. Zazwyczaj rzadko zwracam uwagę na papier, ale ten jest naprawd...
Mamidło - David Albahari (4+, postawiłam 5; to książka dla mnie zbyt ważna, by dać jej 4) Anna In w grobowcach świata - Olga Tokarczuk (4) Bellmer albo Anatomia Nieświadomości Fizycznej i Miłości - Konstanty A. Jeleński (4) Dzień oprycznika - Władimir Sorokin (4) Laboratoria zmysłów - Piero Camporesi (5) Listy z Korsyki do Józefa Czapskiego - Konstanty A. Jeleński (5) Portret Czapskiego - Wojciech Karpiński (5) Wędrówki - Miloš Crnjanski ...
Byłabym zapomniała o tej pani: Yourcenar Marguerite (właśc. Crayencour Marguerite de)
Pierwsze skojarzenia: Veteranyi Aglaja - to przede wszystkim, bo robi ogromne wrażenie, Inne: Woolf Virginia, Kuncewiczowa Maria, Jelinek Elfriede, Buck Pearl Sydenstricker, Ugrešić Dubravka Czarne od jakiegoś czasu wydaje taką serię - Europejki. Wydawane w niej książki (najczęściej z kręgu literatury popularnej) mają - jak mówi wydawca - napisane dobrze, mądrze, a przy tym lekko. Znakiem rozpoznawczym Europejek jest lekki, dowcipny styl to...
Jeszcze jeden wywiad z Dukajem: http://polskieradio.pl/kultura/ksiazka/artykul52399.html
Dopisek do wątku: Przeczytałam! Zdziwiłam się bardzo, kiedy zobaczyłam książkę Pielewina w mojej osiedlowej bibliotece - bo o dobre zaopatrzenie tam raczej ciężko;), ale udało mi się wygrzebać "Świętą księgę wilkołaka". Potem też, ale już gdzieś indziej i "Hełm grozy". Obie są świetne. Nie wiem jak będzie z "Pokoleniem P", ale jakiś czas temu zaczęłam "Mały palec Buddy" i bardzo mi się podoba... Pielewin ...
Spokojnie, nie mam zamiaru na nikogo krzyczeć :-) Selimović, Andrić, Bulatović, Pekić - tak bardzo często w bibliotekach osiedlowych i to nawet w nadmiarze... ale ze znalezieniem już np książki Petara Šegedina ("Boże dzieci" w końcu zostały wygrzebane w magazynie jakiejś biblioteki w Rybniku), Vjenceslava Novaka czy Borisava Stankovicia miałam ogromny problem. Ten ostatni jest mi znany jedynie w postaci ksera książki z lat trzydziest...
Dziękuję :-)
Historia getta weneckiego - Riccardo Calimani Dziewice weneckie - Mary Laven
I Neutrino nas nie posłuchał ;( "Rekonstrukcję" będę mogła wysłać dopiero w piątek. W liście znajdzie się też Komitas i kilka innych rzeczy. Mam nadzieję, że Cię to zainteresuje :-)
"Rekonstrukcję", moją ukochaną"Rekonstrukcję" mogę Ci sprezentować. Chcesz? ;-)
Nie. Mam ją nawet w domu, ale jeszcze nie czytałam. Najpierw "Diabeł..." i wydana razem ze Stasiukiem "Moja Europa" :-)
Trzymamy! ;-)
Laszló Passuth - Miłość i śmierć wśród lagun (Giorgione - beletrystyka) Joanna Olkiewicz - Najjaśniejsza Rzeczpospolita Wenecka
w ten sposób chyba będzie najuczciwiej: http://www.lastfm.pl/user/timbuktu333/ plus radiowa Dwójka. zwłaszcza po północy :-)
Oby ;-) Pamiętam jakąś formułkę pożegnalną z shoutboxa b-netkowej grupy na last.fm, ale nie brałam tego na poważnie. A potem już go nie było. Ja bym się zastanowiła, gdybym była Neutrinem i zobaczyła taki ładny apel ;-)
opowiesz coś o niej?
Wcale nie jestem tego taka pewna, ale chciałabym, żeby zaglądał. Co się z nim właściwie stało? Zniknął tak nagle... Wiesz może dlaczego? Mejla też skasował? To barwna i interesująca osoba z uroczym poczuciem humoru. Chciałabym bardzo, żeby do nas wrócił.
Diabeł tkwi w serze ;)
Ambient, albo klasykę - bardzo chętnie. Nową klasykę i awangardę też :-)
Paczka poszła wczoraj. Razem z płytą :-) Vincenz jest wspaniały, ale bardzo trudny - zwłaszcza "Na wysokiej połoninie". Skomplikowany język z ogromną ilością regionalizmów, symboli. Rozmawiałam z ludźmi w wieku moich dziadków, którzy mówią, że nie dali sobie rady z tą książką. Czytałam eseje o Dantem i fragmenciki z "Połoniny". Te drugie zachwycające, ale wymagające. Stwierdziłam, że jeszcze nie na teraz, jeszcze za trud...
Ja Twoje też ;-) Cegielskiego zaczęłam, podczas lektury przypomniało mi się, że na półce leży zaległy "Kirgiz" i odłożyłam "Pijanych..." na rzecz tej drugiej. Ale tylko na chwilkę. Canetti faktycznie jest zachwycający, chyba przeczytam całą trylogię - o ile znajdę gdzieś trzeci tom. O "Moim Michaelu" porozmawiam bardzo chętnie, bo chyba będzie o czym :-)
Hmm. Prywatna :-) Doszłam to wniosku, że trochę tu smutno bez niego. Przyłączyłabyś się? ;)
i jak się podoba? ;-)
tj. nawet taka okładka mnie nie odstraszy, bo treść ciekawa;)
Nie podobają mi się okładki wydawnictwa Agawa. Od kilku książek mnie odciągnęły, mimo wszystko jednak niektóre z nich stoją na mojej półce. Od tych książek okładka mnie raczej nie odstraszy: http://merlin.pl/images_product/31/978-83-85571-43-8.jpg http://merlin.pl/images_product/27/978-83-85571-45-2.jpg
Nie na temat, ale skoro już Cię widzę :-) Verdiano, byłabyś zainteresowana zapisem koncertu-spektaklu osnutego na tej książeczce: Spadam stąd? Mogłabym dorzucić do Vincenza... *** Wątki żydowskie: David Albahari - Opis śmierci Karel Sidon - Sen o moim ojcu Franz Kafka - Dzienniki 1910-1923 Stryjkowskiego już wspominano. Julian Kornhauser - Dom, sen i gry dziecięce: Opowieść sentymentalna I chyba Roth Joseph. Pavel Ota (właśc....
Żydzi sefardyjscy na Bałkanach: Isak Samokovlija - Kadisz, modlitwa za umarłych opowiadania o codzienności Sefardyjczyków w Sarajewie. Karl-Markus Gauß - Umierający Europejczycy: Podróże do sefardyjskich Żydów z Sarajewa, Niemców z Gottschee, Arboreszów, Łużyczan i Aromunów - jak to wygląda dzisiaj. I poniekąd - Ocalony język: Historia pewnej młodości, w pierwszej części.
Przypomniało mi się coś jeszcze: Józef Wittlin: Mój Lwów - bardzo dobry esej Sól ziemi: Powieść o cierpliwym piechurze i Stanisław Vincenz.
Bruno Schulz. Spora część twórczości Józefa Rotha jest w jakiś sposób związana z Galicją: Nosiwoda Mendel Marsz Radetzky'ego
Całkowicie zgadzam się co do "Pustyni Tatarów". "Ostrożnie, pożądanie" Anga Lee.
Czytam przy muzyce spokojnej, etno-jazzującej :-)
Dość chaotycznie i stanowczo zbyt wiele tytułów naraz: Elias Canetti - Ocalony język: Historia pewnej młodości Amos Oz - Mój Michał, nowe wydanie w serii "Nike" C.J. Cela - Mazurek dla dwóch nieboszczyków Ryszard Kapuściński - Kirgiz schodzi z konia - dzisiaj pewnie skończę Max Cegielski - Pijani Bogiem Dubrownicka poezja miłosna Joanna Rapacka - Rzeczpospolita Dubrownicka - książka zbyt długo odkładana "na potem",...
Pierwsza to opowiadania partyzanckie - chyba, bo czytałam tylko jedno, i nie wspominam najlepiej. Drugiej nie czytałam, znam jakieś partyzanckie opowiadania Ćopicia i tak "na oko" strzelałam, wydawało mi się, że może to być właśnie ta książka, ale chyba się pomyliłam... ;-) Jeszcze Obława Lalicia, zresztą ten sam cykl, co "Góra łez".
Skoro już mowa o II wojnie światowej w byłej Jugosławii, to jeszcze: Paproć i ogień Ósma ofensywa ale nie wiem, czy polecam ;)
"Spiskowcy wyobraźni" - Agnieszka Taborska, rzecz o surrealizmie "Sarajewska sevdalinka" Dzevada Karahasana, o mieście, którego już nie ma na ukończeniu - "Orientalista" - Tom Reiss
Dziękuję Ci. Wczoraj, szukając w B-netce czegoś zupełnie innego, natknęłam się na recenzję "Diablich eliksirów" i postanowiłam wrócić do Hoffmanna. Dzisiaj Meyrink. Dziękuję :)
"Ucieczka z Bizancjum" znajduje się w tomie "Mniej niż ktoś. Eseje", wydanym niedawno przez Znak.
Jeśli mogę się wtrącić - moim zdaniem całkiem zgrabna satyra ;) chociaż Stefcia mnie nie oczarowała. Zdecydowanie wolę Dubravkę-publicystkę ("Czytanie wzbronione" i "Kultura kłamstwa").
Jest takie haiku Izumi Szikibu: "Jeżeli ten, na którego czekam, przyjdzie teraz - co zrobię? Dziś rano ogród w śniegu Tak ładny bez śladu kroków." (tłum. Czesław Miłosz) *** "Jeśli ten którego tak czekam przyjdzie, cóż uczynię? rankiem ogród w śniegu zbyt piękny jest by splamić go śladami stóp." (tłum. Marek Has)
>>"Ja wam pokażę" film - nazwanie tego czegoś gniotem byłoby po prostu zaszczytem. Pięknie to napisałeś :) Na temat serialu się nie wypowiem - nie widziałam.
Cosić też stoi u mnie na półce. Z podaja przywędrował ;) Sawicką rok temu wyżebrałam (bo inaczej tego określić się nie da) od taty pod choinkę, więc mam swoją :) Wzmóc poszukiwania, powiadasz? :> A ja zapytam o "Kobiety i duch inności". Jak się podobało?
A mogę opowiedzieć (bardzo obszernie) na moim blogu? Właśnie kończę tekst poświęcony "Dzikiej Europie" ;) Na Bałkanch ludzie mają ogony, w jeziorach pływają włochate ryby, kobiety mają piersi do pępka, niektóre wieże strażnicze buduje się z czaszek, a tureckie mosty z XV wieku tak naprawdę w starożytności wybudowali Rzymianie. ... przynajmniej na początku XX wieku tak było;) Książka jest świetna. To rewelacyjna analiza tamtego region...
Ćosiciem mam spory problem, na pewno warto, ale nie przekonała mnie do końca ta książka;) Książkę Sawickiej, mimo, iż to publikacja naukowa (o czym przypomina nam pieczątka "podręcznik akademicki dotowany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego") czyta się właściwie jednym ciągiem. Samo odzieranie osoby Przbyszewskiej z grubej warstwy mitów i legend, jaka się na niej przez te ponad sto lat od śmierci zebrała, jest fascynujące. Da...
Jacek Bocheński - Boski Juliusz Jacek Bocheński - Nazo Poeta Attila Bartis - Spokój Ohran Pamuk - Nazywam się Czerwień Ćamil Sijarić - Ja, eunuch Bozidar Jezernik - Dzika Europa: Bałkany w oczach zachodnich podróżników Bora Ćosić - Deklaracja celna Aleksandra Sawicka - Dagny Juel Przbyszewska: Fakty i legendy
>>"Bestseller światowy. 1 000 000 egzemplarzy w twardej oprawie sprzedanych w USA. Pierwsze miejsce na liście bestsellerów "New York Timesa". Właśnie od tego zaczęłam (rodzącą się w bólach) recenzję tej książki. A może to jednak, jak ktoś już wspomniał, wina tłumaczenia? Mnie najbardziej irytował styl, to rozwlekanie książki, jakby autorce płacono od strony...
Piękne jest to, co piszesz. Ja będąc małą dziewczynką bardzo lubiłam (i zostało mi do dziś) stare książki wydawane przez Naszą Księgarnię - dzieci z Bullerbyn w takim małym formacie, Szatan z siódmej klasy, Kubuś Puchatek ze starymi ilustracjami, a przede wszystkim Muminki. Książki wypożyczane z mojej biblioteki miały niejednokrotnie już drugą, trzecią okładkę, tak bardzo były sczytane... Zasłyszne w bibliotece: A teraz? W Obecnie w tej samej...
Z [pisarzy polskich wydawanych w Wołowcu, bardzo lubię Vargę. A Kamyk ma bardzo ładną okładkę. Kiedyś sięgnę po te książkę.
Seria Donny Leon weneckim policjancie Guido Brunettim.
Mnie Murakamiego rekomendują polecanki biblionetkowe...
A ja staram się czytać: co mi się podoba. No, jeszcze dochodzi klasyka i była Jugosławia:) Kiedy mialąm ochotę na odpoczynek od Andricia i Krlezy sięgnęłam po "Historyka" - nie czytaj tego! Z czytadeł polecam kryminały np. Donnę Leon. "Niania" byłą niezła, ale też w gimnazjum, nie mam pojęcia, jakbym na to zareagowała teraz ;) Diabla i Pradę znam tylko z kina. Źle wspominam ;) Moje rejony - wydawnictwo Czarne, Pogranicze, O...
Jeśli będziesz miał problemy ze znalezieniem "Pamiętnika..." chętnie Ci go pożyczę. Nie jest to lektura wbijająca w fotel, ale warto przeczytać. Kobieta miała cudowną wyobraźnię ;) Shan Sa jest Chinką, ale mieszka we Francji, pisze po francusku, więc się wpisuje w Twoje obecne lektury. Ona pisze o Chinach. Zresztą bardzo ładnie. Wydaje mi się, być może mylnie, że powinna Ci się spodobać;) Mam w domu Norwegian Wood Murakamiego. War...
Zazdroszczę. Opowiesz mi co opowiadał? :)))) Tak ładnie proszę :)))))
Skoro owocowa Sowy Ci się nie podobała, dlaczego nie pozostałeś na lekturze jednej książki? ---- Masz rację - kwestia gustu. I bardzo często wieku - znów masz rację. Sowę czytałam w gimnazjum, mniej więcej wtedy co nieszczęsną Melbę i Terakowską (nadal cenię). Nie wiem, czy Sowa teraz by mi się spodobała. Wtedy była OK. :)
Też nie lubię lit. polskiej. Nowej w szczególności. Ale ostatnio zachwycił mnie Jacek Bocheński:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)