Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mika Waltari "Egipcjanin Sinuhe"
Moje typy to: - Austen Jane Duma i uprzedzenie (6) - Druon Maurice Król z żelaza (6) - Davies Norman Wyspy: Historia (6) - Fox Kate Przejrzeć Anglików: Ukryte zasady angielskiego zachowania (6) - Sapkowski Andrzej Krew elfów (6) - Dickens Charles Klub Pickwicka (6) - Godwin Parke Sherwood (6)
Przeczytane w listopadzie 2007: - Fox K. "Przejrzeć Anglików: Ukryte zasady angielskiego zachowania" (6) - Davies N. "Wyspy" (6) - Clarke P. "Hope and Glory. Britain 1900- 1990" (6) - Sonntag L. "Fotograficzna Kamasutra: Egzotyczne pozycje z klasycznego hinduskiego traktatu o miłości" (5) - Rowling J. K. "Harry Potter and the Deathly Hallows" (5) - Thackeray W. "Targowisko próżności&quo...
Widzę, że wiele osób wciąż jeszcze ocenia innych wyłącznie po wyglądzie. Jak to łatwo osądzać...
Jeżeli miałby się tłumaczyć to co najwyżej przed sądem, a nie przed tobą i innymi zbyt bardzo zainteresowanymi jego życiem prywatnym.
Niewiarygodne! Wstrząsające! Zaskakujące! Z wrażenia chyba nie zasnę w nocy. Pozdrawiam!
Davies N. "Wyspy" oraz Fox K. "Przejrzeć Anglików: Ukryte zasady angielskiego zachowania".
Bardzo idealistyczne podejście. Nawet jeśli ma się talent to bez kontaktów czy właśnie własnych funduszy jest bardzo ciężko się przebić. A swoją drogą ciekawe jak to jest mieć "na półce" książkę za ponad 100 tys.
Przeczytane w październiku 2007: - Dawkins R. "Bóg urojony" (6) - Austen J. "Duma i uprzedzenie" (6) - Aronson E. "Psychologia społeczna. Serce i umysł" (6) - Sun Tzu "Sztuka wojny" (6) - Shakespeare W. "Sen nocy letniej" (6) - Christie A. "Zatrute pióro" (5) - Cezar "O wojnie galijskiej" (5) - Hass L. "Świat wolnomularski: Konkrety" (5) - Ábalos R. "Gri...
Dickens "Klub Pickwicka" Argyle M. "Psychologia stosunków międzyludzkich"
Clarke Peter "Hope and Glory. Britain 1900 - 1990"
Cóż za błyskotliwa odpowiedź. Dziękuje, że mnie oświeciłaś.
A może powinieneś spróbować swoich sił jako kaznodzieja? Może nawracanie niewiernych jest twoją życiową misją? Spróbuj, nie zaszkodzi. Ps. Mam do ciebie pytanie, które nurtuje mnie już od dłuższego czasu: Jak to jest, że katolicy, którzy powinni kochać bliźnich co nakazał im sam Bóg, czerpią radość z myśli, iż niewierzący bądź "niewierni" pójdą do piekła (bez względu na ich uczynki). Czy to nie powinno budzić w was smutku, żalu itp. ...
Hermann, który już niejednokrotnie dość zdecydowanie wypowiadał się o Janie Pawle II i o Kościele w ogóle w swej książce "Jan Paweł II złapany za słowo" polemizuje z tezami zawartymi w "Przekroczyć próg nadziei". Cała książka jest wielką krytyką działań papieża oraz jego upartego, zbyt konserwatywnego stanowiska w wielu istotnych sprawach, jak np. antykoncepcja. Ogólnie pozytywne wrażenia po przeczytaniu książki, być może ze...
Przeczytane we wrześniu 2007: - Hellmuth P. "Play poker like the pros" (6) - Harrington D. "Harrington on Hold'em" vol.1 (6) - Jameson Jenna "How to Make Love Like a Porn Star: A Cautionary Tale" (5) - Dover Kenneth "Homoseksualizm grecki" (5) - Horst Herrmann "Jan Paweł II złapany za słowo: Krytyczna odpowiedź na książkę Papieża" (5) - Garrison J. "J.F.K.: na tropie zamachowców"...
A ja w przeciwieństwie do zdecydowanej większości Biblionetkowiczów jestem przeciw takiemu zakazowi. Jak to zazwyczaj z zakazami bywa przynoszą one skutek odwrotny od zamierzonego. Chronić środowisko należy poprzez naukę i uświadamianie zagrożeń niż poprzez zakazy. Z pewnością jest to bardziej czasochłonne, ale za to dałoby lepsze rezultaty. W myśl zasady lepiej zapobiegać ( w tym przypadku nie śmiecić) niż leczyć (np. poprzez organizowanie dni s...
Znakomita recenzja, jak zawsze zresztą. Mimo, że jestem facetem uwielbiam tą książkę ze względu m.in. na język, wciągającą fabułę, wielowymiarowe postacie i wiele wiele rzeczy. Opisów, chociaż może nie takich jak w "Nad Niemnem" niestety zabrakło. Oglądałem też wszystkie ekranizację tej książki i zdecydowanie najbardziej podobała mi się ta z 2005 roku z Keirą Knightley w roli Lizzy. Z czystym sumieniem polecam tą książkę wszystkim bez...
Masowe stawianie pomników mniej czy bardziej znanym osobom jest jak dla mnie bez sensu. Na Zachodzie otwiera się fundacje, biblioteki czy inne organizacje pożytku publicznego, których patronem jest dana osoba. I to wg mnie jest najlepszy ponmik. W Polsce jednak są nikłe szanse na rozprzestrzenienie się tej "mody". Odnośnie pomników stawianych JP2- jakakolwiek krytyka tzw. wielkiego papieża w tym kraju jest praktycznie niemożliwa, gdyż...
Słyszałem o tym odkryciu już jakiś czas temu, choć niestety niewiele. Pozostaje tylko cierpliwie czekać i mieć nadzieję, że to były hobbity :-)
A. Snape B. Wilhelm z Baskerville C. Włóczykij
Proulx Annie E. "Tajemnica Brokeback Mountain"
Zagłosuję na tą samą partię co w poprzednich wyborach- PO.
"Czarna księga komunizmu" oraz "Gułag" Applebaum
Przed chwilą skończyłem "Dumę i uprzedzenie" i zaczynam "Śmierć w chmurach" Christie.
Przeczytane w sierpniu 2007: - Austen J. "Duma i uprzedzenie" (6) - Ciechanowski J. "Powstanie warszawskie" (6) - Martin G. R. R. "Starcie królów" (6) - Christie A. "Morderstwo odbędzie się..." (5) - Monaldi R. & Sorti F. "Imprimatur" (5) - Davies N. "Powstanie '44" (5) - Christie A. "Próba niewinności" (4) - Aronson E. & Wieczorkowska G. "Kontrola naszych myśli i ...
Nie wydaje mi się, aby ta opinia z forum internetowego była krzywdząca. Był człowiekiem, który podczas swoich pielgrzymek urządzał prawdziwe show, a umiejętności aktorskie (nabyte w młodości) oraz media tylko potęgowały ten efekt. Jak można mówić o jego skromności, gdy za życie wiele osób traktowało go niemal jak boga, o on wiedząc o tym nic nie zrobił?
Martin George R. R. "Starcie królów"
Davies N. "Powstanie '44" oraz Monaldi R. "Imprimatur".
Nie ma takiej książki. Za taką kwotę mogę zrezygnować z przeczytania każdej książki, choćby to był supermegaekstra hit. Zastanawiam się, co zrobiły by osoby, które zadeklarowały takie książki, gdyby przed nimi wyłożyć ten milion. Pozdro
- Tuszewski J. "Armand Hubert Brutus. Trzy oblicza agenta" (6) - Clarke S. "Jonathan Strange i pan Norrell" t.3 (6) - Godwin P. "Sherwood" (6) - Doyle A. C. "Pies Baskerville'ów" (6) - Christie A. "Zerwane zaręczyny" (6) - Caro M. "Caro's book of poker tells. The psychology and body language of poker" (5) - Applebaum A. "Gułag" (5) - Christie A. "Pani McGinty nie ż...
Bo ci faceci nie znaleźli w Polsce swoich Helen i wyemigrowali :)
Też nie czekam na polskie wydanie i dzisiaj zacząłem czytać.
Książka jak dla mnie naprawdę przeciętna. Zbyt schematyczna. Te "nagłe zwroty" akcji są przewidywalne, bohaterowie sztuczni, nieskomplikowani i jednowymiarowi. Na plus mogę zaliczyć opisy. Bardziej mi się podobał "Kod Leonarda da Vinci".
Jak dla mnie może nie najlepszy, ale jeden z najlepszych. A przy okazji czy twój nick nie jest zapożyczony od imienia głównej bohaterki?
Wiedźmin, Drizzt Do'Urden oraz Regis
Dlaczego Jezus nie mógł urodzić się we Francji? Bo nie można było znaleźć 3 mędrców i dziewicy. Dlaczego francuski myśliwiec bojowy nazywa się Mirage? -Bo nikt go nigdy nie widział na polu bitwy Wzburzony tłum żydów chce ukrzyżować Marię Magdalenę za cudzołóstwo. Przychodzi Jezus i mówi: - Kto nigdy tego nie robił niech pierwszy rzuci kamieniem. Po chwili kamień minął o włos Jezusa i trafił Magdalenę w głowę, na co ten się odwrócił ...
"(...) otrzymamy wierny obraz polskiej arystokracji – ludzi zapatrzonych tylko w siebie i własne towarzystwo, obojętnych na losy narodu i kraju, lubujących się w zagranicznej literaturze i rozmawiających jedynie po francusku. Przykre, ale niestety prawdziwe." Książki nie czytałem i nie planuję, ale w związku z przeczytaną recenzją mam pytanie: na jakiej podstawie twierdzisz, że jest to "wierny obraz polskiej arystokracji&quo...
Niestety to raczej żart nie jest. Trzeba się przygotować na to, że książki Żydów, gejów, lesbijek, protestantów itd. w czasie trwania tej kadencji rządu mogą trafić na Index librorum prohibitorum - stworzony przez grupę pseudokatolików i nacjonalistów. Widać teraz obowiązuje zasada vox dewotus, vox Dei.
Może zacznę jako pierwszy. Dzisiaj zacząłem czytać książkę Tuszewskiego "Armand Hubert Brutus".
Jeżeli ktoś zaczyna palić w młodym wieku to szczerze wątpię w to, że jego celem jest zachorowanie na raka. Większość zaczyna ze względu na towarzystwo. Zresztą ja zaczynałem jeszcze w gimnazjum, gdyż z kilkoma kumplami zaczęliśmy zadawać się ze starszym towarzystwem i nikt nie chciał zrobić z siebie "lalusia". Później przerodziło się to w nałóg i w liceum standardowo na każdej przerwie wychodziło się za murek zajarać. Nauczyciele oczywi...
Clarke S. "Jonathan Strange i pan Norrell" t. 3
Clarke S. "Jonathan Strange i Pan Norrell" t. 3- po przeczytaniu drugiego tomu nie mogłem już dłużej czekać, aż jakiś przetrzymywacz zwróci ją do biblioteki oraz Leski Kazimierz "Życie niewłaściwie urozmaicone"
Według mnie przesadny pedantyzm Poirota ciężko nazwać nerwicą natręctw.
Masterman J. "Brytyjski system podwójnych agentów" (6)- jak dla mnie rewelacja, choć jest to tylko bardziej dopracowany raport na temat działalności podwójnych agentów. Sapkowski A. "Ostatnie życzenie" (6) Sapkowski A. "Miecz przeznaczenia" (6)- co tu dużo mówić Sapkowski pozostanie jednym z moich ulubionych pisarzy, a do wiedźmińskiej sagi wrócę jeszcze nie raz. Clarke S. "Jonathan Strange i pan Norrell&...
Tak się składa, że poszukuje książek o depresji, nawet założyłem temat na forum. A tu jedna z polecanych książek została zrecenzowana i trafiła do biblionetkowych polecanek. Książka oczywiście w schowku, a dzięki Twojej bardzo dobrej recenzji przesunęła się o kilku miejsc do przodu na liści oczekujących książek do przeczytania. Pozdrawiam i mam nadzieję, że będę miał okazję przeczytać jeszcze nie jedną Twoją recenzję.
Będę o tym pamiętał na przyszłość. :)
Dziękuje wszystkim za pomoc. A jeżeli chodzi o GWP to znam to wydawnictwo i wiem, że jest tam sporo książek o depresji, ale nie chciałem kupować w ciemno, dlatego zdecydowałem się zasięgnąć opinii biblionetkowiczów.
King S. "Zielona mila"
Masterman J. "Brytyjski system podwójnych agentów" oraz Collins L. "Operacja Fortitude"
Wilhelm z Baskerville kolacja przy świecach czy wspólne oglądanie zachodu Słońca?
[99%] Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (Martin George R. R.) [99%] Starcie królów (Martin George R. R.) [99%] Jarmark rymów (Tuwim Julian) [99%] Opowiadania 1974-1979 (Mrożek Sławomir) [99%] Sad rozstajny (Leśmian Bolesław) [99%] Piaseczniki (Martin George R. R.) [98%] Przemija postać świata (Malewska Hanna)
U mnie było podobnie :) Dla mnie Sapkowski jest genialnym pisarzem, a jego książki to arcydzieła.
Francję może nie całą, ale tylko te miejsca, gdzie rozgrywały się najważniejsze wydarzenia z książek z cyklu "Królowie przeklęci" Druona. A z tych niemożliwych do spełnienia to chciałbym trafić do świata Wiedźmina oraz do klasztoru stworzonego przez Eco w "Imię róży".
Zdaję sobie sprawę, że Izabela jest egoistyczną i zarozumiałą panną z wyższych sfer, która traktuje ludzi przedmiotowo, ale mimo wszystko czuję do niej sympatię, której nie potrafię wyjaśnić w racjonalny sposób. Przepraszam, że tak późno odpisuje. :)
Nic dodać, nic ująć.
Wszystko zależy od tego ile mam czasu. Czasami przeczytam od kilkudziesięciu do kilkuset stron dziennie, a czasem przez tydzień nie przeczytam nawet jednej strony (choć to się zdarza bardzo rzadko). Poza tym z niektórych książek robię notatki, co też ma wpływ na to ile zdążę danego dnia przeczytać.
Milkie "Karol Wielki. Cesarz" oraz kończę "Sherwood" Godwina
Wczoraj kupiłem książke "Karol Wielki. Cesarz"
Niedawno nawet się zastanawiałem kiedy w końcu otworzą tą filię. Dopiero po przeczytaniu Twojego postu dowiedziałem się, że działa już od kilku tygodni :) więc chyba najwyższy czas ją odwiedzić. Może trafię na parę fajnych tytułów. Pozdrawiam i dziękuje za informację :)
Zdecydowanie cały cykl książek poświęconych Wiedźminowi.
Sapkowski A. "Ostatnie życzenie"- jak na razie genialna, jak wszystkie pozostałe książki Sapkowskiego. Nietuzinkowy humor, doskonale odtworzony świat, barwne opisy, wciągająca fabuła oraz złożone postacie, np. tytułowy Wiedźmin- czego chcieć więcej. Żałuję tylko, że już kończę, ale i tak niedługo planuję przeczytać całą sagę od początku. :)
Co prawda nie są to powieści, ale może cię zainteresują: - Secher Reynald "Ludobójstwo francusko-francuskie: Wandea – departament zemsty" - Gaxotte Pierre "Rewolucja francuska" - kilka pozycji Jana Baszkiewicza m.in. "Francuzi 1789 - 1794. Studium świadomości rewolucyjnej"
Baigent M. & Leigh R. "Świątynia i Loża"
Do najlepszych seriali zaliczam "Przystanek Alaska", "Lost" oraz "Miasteczko Twin Peaks". Polskich i zagranicznych telenowel nie oglądam.
Przeczytane w maju 2007: Christie A. "Zło czai się wszędzie" (6) Puzo M. "Ojciec chrzestny" (6) Sapkowski A. "Pani Jeziora" (5) Christie A. "Godzina zero" (4) Sapkowski A. "Wieża jaskółki" (4) Raspail J. "Pierścień rybaka" (2) Raspail J. "Sire" (2)
"Miecz przeznaczenia" Sapkowskiego- tak się złożyło, że jakoś od końca czytam te książki dotyczące Wiedźmina. A poza tym zacząłem "Sherwood" Godwina.
Monaldi & Sorti "Imprimatur" oraz Godwin Parke "Sherwood"
Walter Scott "Kenilworth"- głównie druga część książki.
Może to czepianie się z mojej strony, ale sztuka wystawiana jest nie od 80 lat, a od 1958 roku. :)
Inne książki Christie, których akcja gł. rozgrywa się w domu to: - "Czarna kawa" - "Zło czai się wszędzie" (hotel) - "Morderstwo w Boże Narodzenie" - "Entliczek pentliczek" (akademik) - "Niedziela na wsi" - "Tajemnicza historia w Styles" - "Śmierć na Nilu" (parowiec). Wybrałem tylko te, które wg mnie są najlepsze, mam nadzieję, że Tobie też się spodobają.
Właśnie dzisiaj udało mi się wypożyczyć "Ojca chrzestnego", którego będę czytał już z 4 raz oraz "Pierścień rybaka", na który polowałem od dłuższego czasu, a do którego bardzo namawiała mnie koleżanka. Szkoda tylko, że przed egzaminami tak mało czasu na czytanie, a dobrych książek tylko przybywa na stosiku. :)
"Świetnie się to czyta, szkoda tylko, że tak krótko(...)"- całkowicie zgadzam się z Twoją opinią. Cena rzeczywiście jest bardzo wysoka, ale na Eco warto wydać każdy grosz, bo przyjemność z czytania jest ogromna. A tak nawiasem mówiąc to zazdroszczę Ci talentu do pisania recenzji. Gdybym i ja miał takie zdolności nie musiałbym ograniczać się tylko do wystawiania ocen, ewentualnie dodawania notek z okładek. Pozdrawiam :)
Różnica polega na tym, że odróżnianie faszyzmu od nazizmu nie jest moim widzimisię tylko wynika z posiadanej wiedzy w tej materii. Każdy ma prawo do własnego zdania i ja również nie zamierzam cie przekonywać. ;)
Nawet jeśli nazizm jest odmianą faszyzmu to nie jest tym samym co faszyzm i błędem jest używanie tych terminów zamiennie w odniesieniu do Niemiec. "O istotę nazizmu toczą się spory: jest on traktowany jako niem. radykalny wariant faszyzmu lub jako jedna z odmian totalitaryzmu w Europie". PWN
Jak już to z nazizmem, a nie faszyzmem, który był we Włoszech. Oczywiście Sowieci walczyli z Hitlerem, ale dopiero po dwuletniej bardzo owocnej współpracy. A nie walczyli, żeby bronić innych tylko siebie.
Sapkowski A. "Czas pogardy" (6) Sapkowski A. "Chrzest ognia" (6) Christie A. "Kurtyna" (6) Aronson & Pratkanis "Wiek propagandy" (6) Martin G. R. R. "Gra o tron" (6) Kossak- Szczucka Z. "Krzyżowcy" (5) Aronson & Wieczorkowska "Kontrola naszych myśli i uczuć" (4)
Trzeci tom o wiedźminie, czyli "Chrzest ognia" i szykuje sie już trzecia 6. Liczę na to, że pozostałe tomy będą równie dobre, a może nawet lepsze, jeśli to w ogóle możliwe.
Tylko, że to ty poniesiesz konsekwencję swojego wyboru, a nie Twoja rodzina, co nie oznacza, że masz zawsze postępować wbrew ich radom, ale chodzi o to żebyś wybrała to co najlepsze dla ciebie. Dowiedz się więcej o interesujących cię kierunkach, rozważ wszystkie za i przeciw, a potem samodzielnie zdecyduj. Mam nadzieję, że wybierzesz najlepszy dla siebie kierunek. Trzymam kciuki. Pozdro :)
Ostatnio widziałem w Empiku książkę Katrin Himmler "Himmler i jego bracia", ale z tego co wiem to nie są wspomnienia nazisty tylko jego wnuczki. Wiem, że nie na temat, ale może Cię zainteresuje.
Ja również polecam Ci "Tajemniczą historię w Styles" właśnie dlatego, że jest to pierwsza książka Christie z Poirotem, którego mimo jego wad bardzo lubię. Do ulubionych zaliczam jeszcze, oprócz podanych przez karolinka86 "Zagadkę Błękitnego Ekspresu", "Zło czai się wszędzie" oraz "Czarna kawa". Myślę, że się nie zawiedziesz i jeżeli zdecydujesz się już jakąś przeczytać napisz czy odgadłeś kto był mordercą. ...
Jeśli nie wiesz co studiować, a jesteś humanistką wybierz politologię. Jest to bardzo szeroki kierunek, łączący w sobie wiele różnorodnych dziedzin i pozwala na rozwinięcie swoich zdolności. Po studiach masz do wyboru wiele zawodów. Jestem już na 4 semestrze i jak dotąd nie żałuje.
"Czas pogardy" Sapkowskiego. Pierwsza część była znakomita, ta raczej też dostanie 6. Mam nadzieję, że pozostałe są równie dobre.
Zawsze tak jest, że najpierw trzeba zainwestować, aby mieć zysk. A korzyści będę, gdy zjadą się kibice, żeby sypnąć groszem, a wybudowanych autostrad też nikt chyba nie zwinie. Nie trzeba chyba dodawać, że samo nic się nie zbuduje, co oznacza spadek bezrobocia (choć na pewno nie jakiś strasznie wielki). No i na koniec dodam, że wybudowane drogi będą służyły wszystkim podróżującym przez Polskę, w przeciwieństwie do świątyni opatrzności.
Początkowo też myślałem, że ostatnią książką Christie jaką przeczytam będzie "Kurtyna", ponieważ jednak zapoznałem się już z większością jej dzieł dostępnych w moich bibliotekach, a miałem ogromną chęć przeczytać kryminał, więc zdecydowałem się trochę wcześniej. Mimo, iż jak wspomniałaś pewna osoba odchodzi to jednak zakończenie nie jest tak smutne jak mi się wydawało. Co więcej wydaje mi się, że czuć tam pewien powiew optymizmu. :)
Zgadzam się. Niedawno przeczytałem "Kurtynę" i nawet przez myśl mi nie przeszło, że tak może się zakończyć. Powiedzieć, że zakończenie jest zaskakujące to trochę za mało. A tak poza tym to polecam książki Christie-w większości nie da się przewidzieć zakończenia.
Dla mnie sport, a w szczególności piłka nożna już od dawna jest tylko sposobem na zarobek. Z tego też względu nie kibicuję swoim ulubionym drużynom, lecz tym na które postawiłem, nawet jeśli nie darzę ich sympatią. Teraz przeliczam tylko kursy, analizuje tabele, statystyki, zbieram informację i w ten sposób staram się zarobić na studenckie życie. Właśnie za chwile idę obserwować przebieg następnej "inwestycji" dzisiejszego dnia.
Po dłuższym wysiłku umysłowym do głowy przychodzi mi tylko Kate Mosse. Może później mi się jeszcze ktoś przypomni to dopiszę.
Sapkowski A. "Narrenturm" Mielkie "Karol Wielki. Cesarz"
Kossak-Szczucka Z. "Krzyżowcy" t. I-II Christie A. "Tajemnica wawrzynów"
Christie A. "Śmierć na Nilu" (6) Sapkowski A. "Krew elfów" (6) Milton F. "Wolny wybór" (6) Hass L. "Wolnomularstwo polskie XX wieku. Losy, loże, ludzie" (5) Christie A. "Pięć małych świnek" (5) Wilamowski & Zasieczny "Afera Joska Mitzenmachera" (5) Wołoszański B. "Sieć. Ostatni bastion SS" (2)
Polecam serię Historia powszechna PWN: - Manteuffel Tadeusz "Średniowiecze" - Wójcik Zbigniew "Wiek XVI- XVII" - Rostworowski Emanuel "Wiek XVIII" - Żywczyński Mieczysław "1789- 1870" - Pajewski Janusz "1871- 1918" Każdy tom ok. 500 stron. Na końcu zestawienie najważniejszych dat, drzewa genealogiczne i ogromna bibliografia, a także liczne zdjęcia i ryciny. Poza tym: - Johnson Paul „...
Aronson & Pratkanis "Wiek propagandy"
Przyznaję, że sam nie spodziewałem się, iż książki Druona tak mnie wciągną. Mogę powiedzieć o nich tylko same pozytywne rzeczy. Bogaty język, plastyczne, barwne opisy, "złożone" postacie (nie ma tylko dobrych albo złych), duża dawka humoru. Jakby tego było mało to jeszcze ogrom wiedzy na temat historii XIV wiecznej Francji. Na wydarzenia, które znamy z historii patrzymy od kuchni. Sporo informacji na temat obyczajów, wierzeń, tradycji i...
Mosse K. "Labirynt" (6) Kubiak Z. "Mitologia Greków i Rzymian" (6) Druon M. "Lew i lilie" (6) Druon M. "Kiedy król gubi kraj" (5) Puzo M. "Ojciec chrzestny" (5) Tolkien J. R. R. "Silimarilion" (5) Condon R. "Rodzina Prizzich" (5) Alex J. "Gdzie przykazań brak dziesięciu" (5)
Zaczynam ostatnią książkę z cyklu "Królowie przeklęci", czyli "Kiedy król gubi kraj" Druona.
Nie słyszałem jeszcze o punktach antynikotynowych. Jak je można zdobyć?
Doliński D. "Psychologiczne mechanizmy reklamy" oraz "Szpiedzy, agenci, żołnierze" Piekałkiewicza.
Niestety u mnie w bibliotece nie ma Dolińskiego, ale jest na GWP i to nawet w rozsądnej cenie. Za to udało mi się upolować "Wiek propagandy", tym samym powiększył się mój stosik tak że nie wiem od czego mam zacząć. :)
Przeczytałem dopiero ok. 100 stron, ale mam podobne odczucia jak vieviórka. Przypomina mi to klimat z "Królów przeklętych". I na szczęście nie jest to kolejna książka powstała na fali "Kodu Leonarda da Vinci", która zawiera tajemnice mogące zmienić rzeczywistość. Po przeczytaniu postaram się naskrobać parę zdań, tylko z góry ostrzegam, że natura nie obdarzyła mnie zbyt wielkim talentem literackim. A szkoda...:( A samą książkę...
Własnie zaczynam "Kontrolę naszych myśli i uczuć" Aronsona&Wieczorkiewicz i jestem w trakcie czytania "Labiryntu" Mosse. Po ciężkiej sesji przyszedł w końcu czas na kilkutygodniowy odpoczynek.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)