Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A MNIE się podoba.
Dziękuję za pomoc, zaraz tego bede szukać:)
W styczniu: 1."Marta Patton i Uzdrowiciel z Bombaju"-A.Minkowski 2."Dzieje Tristana i Izoldy"-J.Bedier 3."Weronika postanawia umrzeć"-P.Coelho 4."Hera moja miłość"-A.Onichimowska 5."Fletcher Moon Prywatny Detektyw"-E.Colfer"
ostatnio to "Cesarz" i "Heban" R.Kapuścińskiego z kolekcji Gazety Wyborczej
"Boża podszewka"
A ja nie przeczytałam, leży na półce i czeka na swoją kolej:0
Ja też najpierw oglądałam film, później przeczytałam, bo miała to być lektura w 3 klasie gimnazjum,ale nie była. Moje zdanie jest takie: Książka lepsza od filmu co nie znaczy,że uważam film za beznadziejny. Osobiście wolę książki:)
Moim zdaniem to najbardziej oryginalne dwa pierwsze zdania, wcale nie jesteś banalna.
Bardzo malutko w tym miesiącu, ale to przez pare spraw... "Dekameron" - G.Boccaccio (2 tomy), ocena: 5 "Piąta góra" - P.Coelho, ocena: 2
Ja też ja uwielbiam, pamietam jak przeczytałam jej drugą połowę w nocy, nie mogłam się oderwać...
Wielkie dzięki, ja sama nie moge sprawdzić, bo nie mam w domu tej książki,a w bibliotece jest wypozyczona. Jeszcze raz wielki dzięki.
Kertész Imre - "Fiasko"
W kwietniu: 1."Stowarzyszenie umarłych poetów" -N.H.Kleinbaum 2."Życie Pi" - Y.Martel 3."Kamienie na szaniec" - A.Kamiński 4."Lubiewo" - M.Witkowski 5."Platforma"- M.Houellebecq 6. Poematy prozą - O.Wilde 7. Bajki - O.Wilde 8."Wysokie drzewa" - L.Staff 9."But w butonierce" - B.Jasieński 10."Miasto" - T.Peiper 11."Ulica" - T.Peiper 12."Żona L...
Platformę dobrze mi się czytało... Kosińskiego znam tylko z "Malowanego ptaka", trochę drastycznie to wszystko przedstawione w tej książce. Ale oczywiście Platformę polecam:) Ja oceniłam na 4.
"Los utracony",a wczoraj skonczylam "Platforme"
Mnie się tam podobała i to bardzo:)
Ja jestem nastolatką i uważam, że "Duma i uprzedzenie" jest świetną lekturą nie tylko dla kobiet dojrzałych:) Polecam wszystkim:)
"Kamienie na szaniec"
Bajki-O.Wilde
Ja pracuję w takiej gazetce szkolnej, a rubryka z recenzjami książek jest mile widziana.Z mojej i koleżanki inicjatywy ona powstała, wcześniej jej nie było... ale cieszy się dużym uznaniem. Sama także piszę recenzje:) Więc uważam, że to jest b.dobry pomysł, jest wiele osób, które to zaciekawi:)
Osobiście nie płaczę przy książkach,ale Hrabia Monte Christo mnie wzruszył:)
Ja oprócz tych najbardziej znanych, słucham i to bardzo często Viottiego:)
Mistrz i Małgorzata
"Stowarzyszenie umarłych poetów"
"Lubiewo"
Początek co prawda nudny, ale później się rozkręca, książka jest ok:) Polecam!
"Życie Pi"
Dlaczego?...hmmm, okropne zdania, błędy i beznadziejna akcja!
Ta ksiązka jest okropna, jak w ogóle można cos takiego napisać!?
Do tej pory przeczytalam tylko dwie jej książki: "Duma i uprzedzenie" oraz "Rozważna i romantyczna", obie mi się podobały. W zwiazku z tym dopisuję się do listy:)
Gdybym miała patrzec na styl licznych książek, to chyba żadna by mi sie nie podobała... Treść i przesłanie jest ważne (ale styl też), dlatego poprawiam czasami błędy i mam z głowy stylistykę:)
praiw nigdy nie czytam jednoczesnie, chociaż teraz czytam dwie jednoczesnie
nigdy nie zasypiam, raczej odkladam,bo jestem zmeczona
Co mnie odrywa od książki...hmmm głód (nie jem przy książkach), nic innego nie potrafi tego zrobić:)
Stendhal jest dla mnie genialny, uwielbiam "Czerwone i czarne"
Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz-L.See
Quo vadis
Moje otoczenie równie (dla manie) dziwnie patrzy na to, że ja czytam książki, tak jakby im to wręcz przeszkadzało... Osobiście tego nie rozumiem. Uważam, że czytanie bardzo rozwija inteligencję ale także wyobraźnię człowieka.
drugi raz BALLADYNE -J.Słowackiego
JA zapamiętuje, szczególnie te najlepsze, ale też te najgorsze z kolosalną liczbą błędów! Trzy razy czytałam (w swoim krótkim życiu) Mistrza i Małgorzate.Nie odokładam po 150 str. chociaż wiem co jest na kolejnych kartach książki:) pozdr.:) Sylwia
drugi raz Czarną polewkę-Musierowicz, ale to do konkursu
Kod Leonarda da Vinci
Zacznij od klasyki:)
Dziękuję za usunięcie i poprawkę:)
Nie jest tego dużo, ale zawsze coś:) 1. Hrabia Monte Christo- A.Dumas (tom 1) 2. Hrabia Monte Christo- A.Dumas (tom 2) 3. Latarnik- H.Sienkiewicz 4. Pan Tadeusz- A.Mickiewicz 5. Tajemnica Świąt Bożego Narodzenia- J.Gaarder 6. Pamiętnik jedynaczki- H.Kowalska-Pamięta 7. Mistrz i Małgorzata-M.Bułhakow- po raz trzeci:) 8. Teatrzyk Zielona Gęś- K.I.Gałczyński i trochę poezji J.Słowackiego
[ups, to się poplątało...teraz dylemat, który wiek?]
Padło na XVI wiek, wiek odrodzenia-renesansu, który kochała najbardziej. Nie bez powodu znała na pamięć Szekspira,a zawsze marzyła o takiej miłości, jak Romeo i Julia...
A po co właściwie to pytanie na TYM forum?
Mnie też brakuje tej wcześniejszej "Jeżycjady", denerwuje mnie w nowych cześciach to ciągłe paplanie o młodych i o Borejkach! Ludzie! zamiast napisać coś o np. Kresce i Maćku,albo innych zapomnianych już dawno bohaterów, Pani Musierowicz wciąż o tych Borejkach i teraz tzn. od J.Trolli ciągle i ciągle o tych dzieciach, teraz podobno na okładce Sprężyny widoczna jest Łusia kolejny młodzik...to już sie robi nudne! Ile to można o tych Bore...
też bym chciała coś o dzieciach Kreski i Maćka...
Pamiętnik jedynaczki-Hanna Kowalska-Pamięta, okropność!!!!!!!!
"Hrabia Monte Christo" "Cień wiatru"
Oczywiście, że "Mistrz i Małgorzata", ale też "Pan Tadeusz"
No to tak jak u mnie.. miłość od pierwszego przeczytania...
"Tajemnica Świąt Bożego Narodzenia"-J.Gaarder
dla mnie literatura francuska jest na pierwszym miejscu wraz z polską...
ja dostałam: "Cień wiatru", "Tajemnica Bożego Narodzenia" i "Kawaler de Sainte-Hermine"!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ale z czego przeszłaś do II etapu? z polskiego, czy z historii??
Naprawdę! Ile miałaś punktów Nisha? skąd jesteś? i czy podoba Ci się temat olimpiady? pozdrowienia:) Sylwia
DO SEVIA: A co lubisz czytać? albo jakiego autora książki podobają Ci się najbardziej?
to super! ja też! próbowalam swych sił z polskiego,ale nie wyszlo,więc z historii sie udało, uczę się o 20-leciu międzywojennym...nawet ciwkawe..:)
Przeszłaś do drugiego etapu z olimpiady z jezyka polskiego dla gimnazjum?
typuje "Noelkę" i "Opowieść wigilijną" innych niestety nie znam...
Niestety, ale musiałam zrezygnować z konkursu,ponieważ uczę się z historii do drugiego etapu olimpiady...Nie zdążyłabym i tyle, ale bardzo żałuję, bo chciałam tam wystartować,no coż czasami tak bywa...zadowolę za to nauczycielkę od historii....
"Malowany ptak"-Kosińskiego
Dzięki:)
Też biorę w nim udział:)
Konkurs odbywa się w naszym Miejskim Ośrodku Kultury w Bukownie:)
O jejku! wielkie dzięki, naprawdę!!! Pa!
Nie wiem, czy ta książka już jest. A pytam o książki,bo kolezanka, która mieszka za granicą, napisala mi w liście,że chcialaby przeczytać coś z tych tytułów. Dzięki za opinie i czekam na więcej:)
Ja czytałam "Dumie i uprzedzenie" i "Rozważną i romantyczną", a czeka jeszcze "Mansfield Park", innych nie posiadam:) Ogólnie, to książki są dobre ale wolę francuskich pisarzy:)
"Czarna polewka"-M.Musierowicz
Mam 15 lat (dzisiaj urodzinki:)) i czytam wszystko od młodzieżówek począwszy aż po klasykę....no może oprócz tych tanich romansideł:) Więc czytaj, co Ci w ręce wpadnie:) pozdrawiam:)
a o czym ja mam napisac, do kolejnego numeru gazetki szkolnej (gimnazjum), mozecie coś zasugerowac, patrzac na moje ocenione ksiazki? Z góry dzięki:)
no tak, mówiłam Ci o tej Jeżycjadzie.....ale to może od następnego miesiąca... no to ja też pozdrawiam wszystkie koleżanki po fachu:)))))))
"Malowany ptak" i "Pan Tadeusz"
chcę wznowić temat i zapytać ponownie, czy ktoś może podać listę tej serii?????
Postanowiłam przypomnieć Biblionetkowiczom o tej jakże ujmującej książce. To fakt,że się o niej zapomina.Sama czytałam ją już dużo,dużo wcześniej,a teraz znów po nią sięgnęłam i nie zawiodłam się.POLECAM WSZYSTKIM! Pozdrawiam wszystkich!
kończę zaczęte w lipcu "Niebezpieczne związki" i zaczynam "Dziewczynę z pomarańczami", a później to będą lektury....;)
Ja mam takową książeczkę....mianowicie "Mistrz i Małgorzata" i słynny JESIOTR... "-Jestem kierownikiem bufetu w teatrze "Rozmaitości"-zaczął melancholijnie Andrzej Fokicz. Artysta wyciągnął przed siebie rękę z połyskującymi na palcach drogimi kamieniami-jakby chciał zamknąć bufetowemu usta-i powiedział z wielkim przejęciem: -Nie, nie i jeszcze raz nie! Ani słowa więcej! W żadnym wypadku i nigdy w świecie! Do ust niczeg...
Ja też tak przeciętnie.... 1. „Czerwone i czarne” Stendhal 2. „Królowa Margot” A.Dumas 3. „Kochanek lady Chatterley” D.H Lawrence 4."łamczucha"-Musierowiczowej-drugi raz 5."Mistrz i Małgorzata"-drugi raz połowa "Niebezpiecznych związków",która ciągle czeka... ale teraz czytam "Wrzos"-Rodziewiczównej
David Herbert Lawrence KOCHANEK LADY CHATTRLEY
Właśnie skończyłam "Królowa Margot" A.Dumas, teraz będę czytać: "Imię Róży"-U.Eco, "Pan Wołodyjowski"-H.Sienkiewicz, dokańczać "Niebezpieczne Związki", i jeszcze w planach mam "Dziewczynę z pomarańczami"-J.Gaarder
Mój rekord to 200 stron w godzinę. Czytam w zależności tego: ile mam czasu, czy nie jestem zmęczona, jaka jest czcionka tekstu...itp. Osobiście nigdy nie testowalam na sobie "szybkiego czytania",czytam tak jak czytam i już! Jeżeli mi sie spieszy bo musze coś przeczytać np.na jutro, to odkladam inne sprawy i czytam,żeby przeczytac jak najwiecej.Ale ja mam dopiero 15 lat i zbytnio sie nie przejmuje tym,że nie czytam super szybko,kazdy c...
Są! najczęściej ucieczką od szarej rzeczywistości:)
„Dama Kameliowa” A.Dumas „Duma i uprzedzenie” J.Austen „Wichrowe wzgórza” E.Bronte „Rozważna i romantyczna” J.Austen „Czerwone i czarne” Stendhal oraz: połowa "Niebezpiecznych związków" połowa "Szkarłatnej litery" i połowa "Mistrza i Małgorzaty"-czytana już 2 raz.
1.Mała Mi-bo mam coś z jej charakteru... 2.nie lubie KUBUSIA P... 3.Oglądała tylko, nie czytałam,ale chyba przeczytam. 4.Dzieci z Bullerbyn 5.nie, moje rodzeństwo w ogóle nie czyta-ja tylko taki wyjątek...
Polecam Ci tego autora,ponieważ "Czerwone i czarne", które skonczyłam 2 dni temu bardzo mi się spodobało:)
ja robie tak samo jak Bejbe, tylko, że zawsze doczytam do końca książkę,choćby trwało to rok...
"Niebezpieczne związki" Choderlos de Laclos
widziałam,ale chciałabym poznac Wasze opinie.
ja nigdy nie rzucam książek,zawsze doczytam do końca,choćby miało to trwać rok! pozdrawiam
zawsze pamiętam imoina głównych bohaterów i tych,którzy mnie najbardziej zainteresowali.Czasami mam problemy z odczytaniem imion i nazwisk,które sa np.po francusku albo po włosku.Niestety nie uczę sie jeszcze zadnego z tych języków, ponieważ przypadnie to dopiero w następnym roku jak pojde do liceum...bardzo chciałabym uczyć sie j.francuskiego.Kto z Was zna ten język na tyle,żeby coć o nim napisać? czy łatwo sie go nauczyć? jakie są trudności?czy...
"Pies który jeździł koleją", "Chłopcy z placu broni", "Romeo i Julia", "Tristan i Izolda", "Antygona", "Oskar i Pani Róża", to te,które teraz pamiętam,musiałabym sięgnąć do spisu,może bym coś jeszcze wtedy dopisała...
Z lektur, które dotąd przecztałam to: -Romeo i Julia, -Opium w rosole, -Antygona, - 20 000 mil podmorskiej żeglugi, -Zemsta, -Ten obcy, -Chłopcy z placu broni, -Pies,który jeździł koleją, -Buszujący w zbożu, -Dziady cz.2
a i do tego jedna kosztuje na internecie 17,50,a w ksiegarniach to nie wiem:)
"Czerwone i czarne" Stendhal
Może coś z Małgorzaty Musierowicz,książki pełne humoru,optymizmu i nie sa grube! albo takie o Alice podam Ci te tytuły, które sie juz ukazały: "Alice na wakacjach", "Alice sie waha", "Tylko nie Alice" autor tych 3 książek to Phyllis Reynolds Naylor, podobno bardzo fajne są dla takich małych dziewczyneczek.Pozdrawiam:)
miało byś "Czerwone i czarne"
"Czerwone i czrne" Stendhal
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)