Komentarze użytkownika tomcio

Sherlock Holmes

Autor: tomcio Dodany 12.01.2013 08:48

Po angielsku mamy novel, novella, nawet novellette, potem dopiero short story. Tak więc novel to raczej powieść.

Zobacz całą dyskusję

Z awantury sztuka

Autor: tomcio Dodany 05.01.2013 08:53

W programie na 10 stycznia jest zaplanowany nowy odcinek.

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 2012-11-21

Autor: tomcio Dodany 04.12.2012 10:43

O, potwierdzam. Zapomniałem to zgłosić.

Zobacz całą dyskusję

Z bloga (zdziwionego) redaktora

Autor: tomcio Dodany 25.11.2012 19:38

A kiedyś było uznawane za niepoprawne? http://poradnia.pwn.pl/lis​ta.php?id=3473 http://poradnia.pwn.pl/l​ista.php?id=9199 http://poradnia.pwn.pl​/lista.php?id=13550

Zobacz całą dyskusję

Znaki ASCII

Autor: tomcio Dodany 25.11.2012 13:46

Spróbuj kodów z tej strony: http://networking.mydesigntool.​com/viewtopic.php?tid=506&id=31 Mi się udało: Жизнь

Zobacz całą dyskusję

Znaki ASCII

Autor: tomcio Dodany 25.11.2012 13:33

To jeszcze podaj przykładowe kody, które Ci nie działają. Sprawdzę, jak to wygląda u mnie.

Zobacz całą dyskusję

Znaki ASCII

Autor: tomcio Dodany 25.11.2012 13:24

Czy możesz napisać, jak dokładnie wpisujesz kod? Kiedy wciskasz ALT, kiedy zwalniasz? Ponadto, może masz wciśnięty Num Lock?

Zobacz całą dyskusję

"Czerwone Gardlo" Nesbo Jo

Autor: tomcio Dodany 11.10.2012 21:13

Tak, chodzi o tę samą książkę.

Zobacz całą dyskusję

Oglądaliście pierwszy odcinek Xsięgarni?

Autor: tomcio Dodany 06.10.2012 10:36

Przecież nic takiego nie napisałem, po co wykręcać słowa na opak? Mówiłem, że jeżeli Ci zależy na dostępności teatru (jak i jakichkolwiek innych przejawów kultury) w telewizji, to powinnaś korzystać z tego, co jest. Na moje pytanie, czy oglądasz dostępne emisje teatru TV, nie odpowiedziałaś, więc ten wątek dość szybko się urwał. Ja naprawdę nie rozumiem, dlaczego jakakolwiek telewizja miałaby emitować więcej drogich programów, jeżeli obecnie ma...

Zobacz całą dyskusję

Oglądaliście pierwszy odcinek Xsięgarni?

Autor: tomcio Dodany 27.09.2012 15:44

Jeszcze słowo komentarza w sprawie dostępności teatru w telewizji: http://wyborcza.pl/1,99069,1​2398108,Powtorka_z_teatru__Za_drogo.html​

Zobacz całą dyskusję

Oglądaliście pierwszy odcinek Xsięgarni?

Autor: tomcio Dodany 15.09.2012 20:10

Zgadza się, "Czytam, bo lubię". O ile wiem, już tego nie ma.

Zobacz całą dyskusję

Oglądaliście pierwszy odcinek Xsięgarni?

Autor: tomcio Dodany 15.09.2012 19:17

Szczerze mówiąc, faktycznie, teraz chyba nie zrozumiałem, co chciałaś powiedzieć. :) A jak podoba Ci się Xięgarnia? Dziś udało mi się po raz pierwszy obejrzeć. O ile doceniam różnorodność form (rozmowy, recenzje, interpretacje książek), o tyle skrótowość tego programu jest wręcz nieznośna. Chciałoby się trochę dłużej, trochę dokładniej, bez takiego pośpiechu.

Zobacz całą dyskusję

Oglądaliście pierwszy odcinek Xsięgarni?

Autor: tomcio Dodany 15.09.2012 15:04

Przecież już Ci pisałem, ile jest spektakli. Poza sezonem letnim raz w tygodniu w TVP1 i raz w TVP Kultura. Wykorzystujesz wszystkie te okazje i oglądasz teatr telewizji dwa razy w tygodniu? Bo jeśli nie, to jak ma się teatr opłacać stacjom telewizyjnym, skoro nawet tak świadoma osoba jak Ty ich nie ogląda? :)

Zobacz całą dyskusję

Oglądaliście pierwszy odcinek Xsięgarni?

Autor: tomcio Dodany 15.09.2012 12:28

Od 21 września do TVP Kultura wraca Tygodnik kulturalny, a od 22 września - Hala odlotów - tam też ma być miejsce na książki. A narzekanie na telewizję jest łatwe, szczególnie uciekając się do takich stereotypów. Liczba premier wcale nie jest mała, bo to naprawdę kosztuje. W poprzednich sezonach nie było ich przecież więcej. Nie trzeba w końcu oglądać samych premier - starsze przedstawienia są nie mniej fascynujące. Co poniedziałek w TVP1 i co...

Zobacz całą dyskusję

"Podróżnik WC"

Autor: tomcio Dodany 11.09.2012 16:54

Jeżeli piszesz, że ktoś podaje logiczne i sensowne argumenty, to powinien on w tej argumentacji choćby ocierać się o prawdę. Odwracanie kota ogonem może być dezynwolturą, może być efekciarstwem, z definicji na pewno nie będzie jednak logiczne i sensowne. Cejrowski ani nie odniósł się do meritum, anie w ogóle nie odpowiedział na zadane pytanie. Mógł zbić z tropu rozmówcę, nie dziwiłbym się, gdyby tak było, ale swoich racji w ten sposób nie obronił...

Zobacz całą dyskusję

"Podróżnik WC"

Autor: tomcio Dodany 11.09.2012 15:01

Ciekawy i twórczy argument. Mam jednak nadzieję, że w naszym kręgu kulturowym nie trzeba dowodami (jakimi właściwie?) obalać tezy, jakoby nazwanie kogoś, pardon, "zdzirą" nie było wcale obraźliwe, lecz wręcz szarmanckie. Więc chyba spasuję.

Zobacz całą dyskusję

"Podróżnik WC"

Autor: tomcio Dodany 11.09.2012 14:19

I ten ostatni cytat to przykład, jak "sensownie i logicznie" bronić swoich poglądów?

Zobacz całą dyskusję

Conan bukanier

Książka: Conan korsarz (Carter Lin (Carter Linwood Vrooman), De Camp L. Sprague (De Camp Lyon Sprague))
Autor: tomcio Dodany 27.08.2012 12:01

Faktycznie się zgadza. Wcześniej sprawdzałem chyba Conana buntownika, a nie bukaniera. W takim razie książki zostały połączone.

Zobacz całą dyskusję

Conan bukanier

Książka: Conan korsarz (Carter Lin (Carter Linwood Vrooman), De Camp L. Sprague (De Camp Lyon Sprague))
Autor: tomcio Dodany 25.08.2012 01:28

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Według noty bibliotecznej opierają się na dwóch różnych tekstach.

Zobacz całą dyskusję

"Czerwone Gardlo" Nesbo Jo

Autor: tomcio Dodany 26.07.2012 10:08

Zdarzają się cykle zagnieżdżone - w tym przypadku Trylogia jest jakby "podcyklem" serii o Harrym Holle.

Zobacz całą dyskusję

Skąd wzięła się wrogość wobec Żydów w powojennej Polsce?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: tomcio Dodany 14.05.2012 00:50

Rozumiem, że Tygodnik Powszechny ukazywał się w międzywojniu i odegrał kluczową rolę w krzewieniu antysemityzmu. W przeciwnym razie taka riposta nie ma żadnego sensu. To jest artykuł znanego historyka i stanowi odpowiedź na Pańską prośbę o podanie konkretnych przeinaczeń, jak i liczby publikacji przed Grossem. Mam nadzieję, że to Panu nie umknęło.

Zobacz całą dyskusję

Skąd wzięła się wrogość wobec Żydów w powojennej Polsce?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: tomcio Dodany 13.05.2012 00:31

Proszę bardzo: http://tygodnik2003-2007.onet.p​l/1547,1462045,dzial.html Tam też o pracach na ten temat, które ukazały się przed książkami Grossa. Prawdopodobnie jednak za mało krzykliwych, by być tematem tak szerokich dyskusji.

Zobacz całą dyskusję

Skąd wzięła się wrogość wobec Żydów w powojennej Polsce?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: tomcio Dodany 10.05.2012 23:50

W żadnym z trzech punktów nie potrafię odnaleźć nic, co wcześniej napisałem (poza cytatami, które, według mnie, zostały dość mocno przeinterpretowane). Nie czytałem książek Grossa, wyrywkowo czytałem ich omówienia, a sam materiał historyczny z racji wieku i braku odpowiedniego wykształcenia znam na mój gust bardzo słabo. Znane są mi więc jedynie publikowane omówienia pracy Grossa - w większości krytyczne. Nie chodzi mi tu o opinie odrzucające...

Zobacz całą dyskusję

Skąd wzięła się wrogość wobec Żydów w powojennej Polsce?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: tomcio Dodany 25.04.2012 14:05

Problem ze szwankującym warsztatem historyka, jest taki... że nie wiadomo, kiedy historyk pisze prawdę, a kiedy nie. W połowę spostrzeżeń na temat pracy Grossa, które zawarłaś w recenzji (notabene bardzo interesujących), można uwierzyć albo nie, jeśli weźmie się pod uwagę, że w jednym miejscu Gross mógł się oprzeć na nierzetelnym źródle, w innym mógł nie zestawić relacji jednej strony z drugą stroną, w trzecim może nie odróżniać potwierdzonych fa...

Zobacz całą dyskusję

Królik odpoczywa (Updike John) - Czy ta pozycja została faktycznie wydana w języku polskim ?

Autor: tomcio Dodany 13.04.2012 11:49

Tę informację mają też inne strony (np. polska Wikipedia), ale wygląda to na powielanie informacji "z Internetu". Przeszukałem przez różne zapytania katalogi bibliotek i ani pod tym tytułem, ani z tego wydawnictwa, ani z tego roku książki Updike'a nigdzie nie ma.

Zobacz całą dyskusję

Kastracja wyobraźni?

Książka: Teleogłupianie: O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci) (Desmurget Michel)
Autor: tomcio Dodany 12.04.2012 17:35

Pełna zgoda. Choć mnie bardziej chodziło o to, że chyba dla dziecka w ogóle ciekawsze w tym wieku są zabawy ruchowe niż spokojne wpatrywanie się w jeden punkt przez dłuższy czas. Ale mocno podkreślam to "chyba", bo możliwe, że mój model jest nietypowy. :) Za to w dłuższej podróży samochodowej przenośne DVD z ciekawym dla szkraba filmem uważam za niewątpliwy postęp cywilizacyjny.

Zobacz całą dyskusję

Kastracja wyobraźni?

Książka: Teleogłupianie: O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci) (Desmurget Michel)
Autor: tomcio Dodany 12.04.2012 16:19

Na pewno niemowlęta nie widzą obrazu, ale bez przesady z tymi 2-3 latami. Dwulatki normalnie oglądają i rozumieją proste historie na ekranie. Natomiast na podstawie własnego dziecka mogę powiedzieć, że takiego brzdąca do dwóch lat treść programu telewizyjnego mało interesuje. Popatrzy kilka chwil i wraca do swoich, ciekawszych zajęć. Problem telewizji powstaje, kiedy dziecko do "bajek" się bardzo przywiązuje, ale to w ogóle nie dotyczy tak małych...

Zobacz całą dyskusję

Kastracja wyobraźni?

Książka: Teleogłupianie: O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci) (Desmurget Michel)
Autor: tomcio Dodany 12.04.2012 09:24

A jak uzasadnia bezwzględny zakaz TV dla dzieci akurat poniżej 2 lat?

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 25.01.2012

Autor: tomcio Dodany 28.01.2012 12:28

Dla mnie są całkiem przydatne.

Zobacz całą dyskusję

Ocenianie zbioru/poszczególnych części

Autor: tomcio Dodany 22.01.2012 23:38

A możesz napisać z grubsza, o co chodzi? Dostałem tę książkę i strasznie się cieszyłem, że mam takie "wszystko w jednym" do dyspozycji.

Zobacz całą dyskusję

Szczerość, bezkompromisowość, erudycja

Książka: Wolność, równość, katolicyzm (Bartoś Tadeusz)
Autor: tomcio Dodany 06.01.2012 19:41

Jeśli coś z tego było do mnie, to prostuję to, co widzę na pierwszy rzut oka. Nie pisałem o życzliwości, choć uważam, że życzliwa krytyka to krytyka dojrzałego człowieka. Pisałem o szczerości, szacunku, miłości. Naprawdę taka krytyka już się nie liczy? To nie jest tak, że spoza jest "łatwiej". Łatwiej mi zjechać z góry na dół Klub Szczęśliwego Psiaka, bo ani ta formacja, ani jej przyszłość mnie nie obchodzą. Na przyszłości Kościoła mi zależy, ...

Zobacz całą dyskusję

Szczerość, bezkompromisowość, erudycja

Książka: Wolność, równość, katolicyzm (Bartoś Tadeusz)
Autor: tomcio Dodany 05.01.2012 20:37

W takim razie pozwolę sobie tak do siebie tylko napisać. :) Twierdzenie, że żaden teolog nigdy nie napisał nic o działaniu Kościoła, pochodzeniu dogmatów i ich spójności z Ewangelią, jest kompletnym nonsensem. Stąd, jak rozumiem, zastrzeżenie: "niczego odnoszącego się do moich pytań". To już argument nie do obalenia, szczególnie że, jak rozumiem, znajdujesz odpowiedzi na te pytania u Bartosia, Dawkinsa, Hitchensa (dla porządku przypominam: Bar...

Zobacz całą dyskusję

Szczerość, bezkompromisowość, erudycja

Książka: Wolność, równość, katolicyzm (Bartoś Tadeusz)
Autor: tomcio Dodany 05.01.2012 17:13

Troszkę za dużo mi na raz dałaś do komentowania. :) Oczywiście, że doktrynę i przerwy działalności Kościoła są komentowane w jego wnętrzu. Jeżeli oczekuje się bezpardonowej krytyki, to faktycznie jej trochę mniej. :) Ale mam nadzieję, że to nic niewłaściwego? Generalnie, jeśli należymy do jakiejś organizacji, wspólnoty, klubu itp., to swoje uwagi staramy się przedstawiać w sposób a. życzliwy dla innych członków; b. dający szansę na odniesieni...

Zobacz całą dyskusję

Szczerość, bezkompromisowość, erudycja

Książka: Wolność, równość, katolicyzm (Bartoś Tadeusz)
Autor: tomcio Dodany 05.01.2012 15:53

Nie warto brać na poważnie krytyki Kościoła autorstwa Tadeusza Bartosia jako "ważnego głosu w sprawie religii" i jednocześnie sprowadzać drugiej strony sporu do aroganckiego księdza na kolędzie czy w kancelarii. Głos Kościoła szczególnie teraz, w dobie Internetu i łatwości publikowania również drukiem, jest przecież tak różnorodny. Dalej: czy naprawdę nikt z ludzi Kościoła nie podejmuje dialogu z Bartosiem? A Tygodnik Powszechny choćby? W każdej ...

Zobacz całą dyskusję

Sorotwanie wyników, wyszukiwanie wg podobieństw

Autor: tomcio Dodany 14.12.2011 11:47

Nie ma problemu. Tagi powstają - sprawa jest dość świeża, więc wymaga czasu i zaangażowania wielu użytkowników, żeby powstała faktycznie funkcjonalny system.

Zobacz całą dyskusję

Sorotwanie wyników, wyszukiwanie wg podobieństw

Autor: tomcio Dodany 14.12.2011 11:18

Sortowanie po ocenie jest dostępne - obok sortowania alfebtycznego i według cyklów.

Zobacz całą dyskusję

Data oceny

Autor: tomcio Dodany 28.09.2011 11:02

Jeśli się ocenia książkę jeszcze raz, ocena nie podskakuje na górę listy według daty. Jeśli się chce, żeby podskoczyła: trzeba skasować ocenę (zmienić na "nie oceniałem"), a potem nadać nową ocenę.

Zobacz całą dyskusję

Propozycja - antologie

Autor: tomcio Dodany 17.09.2011 14:03

Bardzo dobry pomysł.

Zobacz całą dyskusję

BiblioNETkowa Książka X-lecia - literatura obca - kategorie i gatunki

Autor: tomcio Dodany 18.08.2011 09:44

Akurat II wojna światowa jest dość mocną cezurą, nie jakimś przypadkiem, który akurat zdarzył się pomiędzy wybranymi powieściami pechowego pisarza. Wyraźnie to widać w polskiej literaturze, która pod wpływem wojny zmieniła się diametralnie, nawet w ramach twórczości jednego autora. Ale i w literaturze zagranicznej można znaleźć na to przykłady - choćby Hemingway. Poza tym, oczekiwanie, że autor w dziełach - które rozdziela 20-30 lat bez mała - bę...

Zobacz całą dyskusję

Za mało doktora House'a

Książka: Sprzedawca broni (Laurie Hugh)
Autor: tomcio Dodany 14.07.2011 13:52

A nie jest tak? Jakaś jego rola była ważniejsza w jego karierze? Ta jest tak ważna, że na Paper Soldier chyba trzeba będzie jeszcze długo poczekać. :)

Zobacz całą dyskusję

Za mało doktora House'a

Książka: Sprzedawca broni (Laurie Hugh)
Autor: tomcio Dodany 14.07.2011 13:22

Ja na przykład wiem. :) Ale mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że to była jedynie analogia, porównanie tej prześmiewczej strony książki ze zgryźliwym humorem serialowego bohatera. A że póki co dr House to aktorskie dokonanie życia Lauriego - również warto do tego nawiązać.

Zobacz całą dyskusję

Dlaczego tak mało polskiej klasyki w polecankach?

Autor: tomcio Dodany 11.07.2011 22:23

No to zgłaszaj je. :) Tylko najlepiej wraz z rokiem pierwszego wydania, żeby i w przyszłości nie było wątpliwości.

Zobacz całą dyskusję

Dlaczego tak mało polskiej klasyki w polecankach?

Autor: tomcio Dodany 11.07.2011 21:03

Wyjaśnienie znajdziesz w FAQ - granicą jest II wojna światowa.

Zobacz całą dyskusję

Meandry edytowania, czyli... my i tak wiemy najlepiej

Autor: tomcio Dodany 07.07.2011 17:31

No to o tym już pisałem. W jednym miejscu faktycznie mowa o przypisie, ale już w drugim o źródle całego tekstu, jaki się zamieszcza, nie o przypisie.

Zobacz całą dyskusję

Meandry edytowania, czyli... my i tak wiemy najlepiej

Autor: tomcio Dodany 07.07.2011 09:14

Masz na myśli to miasto w przykładzie? To chyba trochę za mało na kuriozum.

Zobacz całą dyskusję

Meandry edytowania, czyli... my i tak wiemy najlepiej

Autor: tomcio Dodany 06.07.2011 23:14

Przypisy w obu rodzajach tekstów robi się tak samo. Tobie chodzi o różnicę między: a. przytoczeniem cytatu z okładki w tekście; b. wprowadzeniem do biblionetki całego tekstu z okładki, samodzielnie.

Zobacz całą dyskusję

Ucieczka

Książka: Ucieczka (Clavell James)
Autor: tomcio Dodany 15.06.2011 09:43

Kto czytał Whirlwind, wyśmieje taką możliwość. :) Ucieczka to jedynie wyjęty z poprzedniczki wątek Erikkiego i Azadeh.

Zobacz całą dyskusję

Głowacki na plaży nudystów

Książka: Z głowy (Głowacki Janusz)
Autor: tomcio Dodany 09.06.2011 09:11

Większy problem był chyba w sformułowaniu "zdarzyć się", bo książka "zdarzyć się" może jedynie swojemu autorowi. Chodziło pewnie o to, że na nic lepszego początkujący pisarz nie mógłby trafić. :)

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 07.06.2011

Autor: tomcio Dodany 09.06.2011 00:08

Dla mnie ten wygląd niestety jest zupełnie nieużywalny. Mam stosunkowo niską rozdzielczość w komputerze i obecny podział na pola sprowadza się (jak czytam, podobnie do kilku innych osób) do zwężonej kolumny pojedynczych słów. Jeśli podobnie ma wyglądać strona główna, to szczerze mówiąc nie wiem, jak bym miał z niej korzystać.

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 07.06.2011

Autor: tomcio Dodany 08.06.2011 15:16

Kiedy klikniesz w jakiś tag, na nowo otwartej stronie nad listą otagowanych książek masz okno "Szukaj". Po dłuższej chwili załaduje Ci się w nim rozwijana lista wszystkich dostępnych tagów. Możesz też ją zawężać wpisując w pole początkowe litery szukanego tagu.

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 07.06.2011

Autor: tomcio Dodany 07.06.2011 12:27

Na Operze mam taki błąd: strona użytkownika urywa się w połowie pola recenzji, nie widać nic poniżej, tylko białe pole.

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 07.06.2011

Autor: tomcio Dodany 07.06.2011 12:19

Przepraszam, już widoczne, coś chyba nie zaskoczyło na początku albo nie zauważyłem do razu. :)

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 07.06.2011

Autor: tomcio Dodany 07.06.2011 12:18

W takim razie ponowię pytanie, gdzie tych tagów szukać. :)

Zobacz całą dyskusję

Nagroda w stałym konkursie na najlepszą recenzję przyznana!

Autor: tomcio Dodany 04.02.2011 20:59

Dziękuję, bardzo mi miło. :)

Zobacz całą dyskusję

Pewnego razu w Betlejem…

Książka: Ewangelia według Syna (Mailer Norman Kingsley (właśc. Mailer Nachum Molech))
Autor: tomcio Dodany 14.01.2011 18:59

Podejrzewam że to idzie jeszcze dalej: że światopogląd rzutuje na nasze postrzeganie generalnie kultury, nie tylko jego wycinka skoncentrowanego wokół Biblii czy religii w ogóle. Po części dlatego że religia wnika głęboko w życie człowieka, a więc i to co stara się zilustrować sztuka. Ale również dlatego, że budując swoje życie wokół jakiejś idei, systemu, światopoglądu, jednocześnie wiele z obserwowanych bądź przedstawianych nam postaw, wyborów,...

Zobacz całą dyskusję

Pewnego razu w Betlejem…

Książka: Ewangelia według Syna (Mailer Norman Kingsley (właśc. Mailer Nachum Molech))
Autor: tomcio Dodany 14.01.2011 18:11

W kwestii przekładów i prawdziwości tekstów biblijnych to lepiej chyba sobie Świderkównę poczytać, a nie Mailera do tego mieszać. :) No i, nabrać też odpowiedniego podejścia do Biblii. Jest sporo apokryfów, które opisują inne szczegóły z życia Jezusa niż te przdstawione przez Ewangelistów. Nie zostały w pewnym momencie uznane za teksty natchnione, więc w Piśmie świętym ich nie ma. Czy szkoda? Jeżeli najważniejszymi informacjami, jakie miałyby wno...

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 29.09.2010

Autor: tomcio Dodany 01.10.2010 10:35

No to niestety nie działa. Ale dzięki. :)

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 29.09.2010

Autor: tomcio Dodany 30.09.2010 15:21

Może działa - nie wiem, bo trudno się to testuje bez wpisywania bezsensownych komentarzy. :) Chciałem się tylko zorientować w sytuacji.

Zobacz całą dyskusję

Zmiany i poprawki 29.09.2010

Autor: tomcio Dodany 30.09.2010 12:52

Jak wygląda sprawa: Odpowiedzi w temacie autora, ale nie kierowane bezpośrednio do autora? Czy już się wyświetlają w ostatnich odpowiedziach?

Zobacz całą dyskusję

Pomocne dłonie potrzebne!

Autor: tomcio Dodany 21.07.2010 10:49

Chętnie spróbuję pomóc.

Zobacz całą dyskusję

Za mało doktora House'a

Książka: Sprzedawca broni (Laurie Hugh)
Autor: tomcio Dodany 23.12.2009 12:38

Zwracam tylko uwagę, że książka powstała niemal 10 lat przed serialem. :) Trudno tutaj mówić, że Laurie mógł się wzorować na serialowej postaci. W tym ostatnim zdaniu bardziej chodziło mi o to, że Lang à la House (ale to takie dalekie skojarzenie) był wyrazisty i oryginalny, Lang z dalszej części książki raczej standardowy i nijaki.

Zobacz całą dyskusję

Komedia o Żydzie

Książka: Kupiec wenecki (Szekspir (Shakespeare William))
Autor: tomcio Dodany 05.11.2009 15:55

Wydaje mi się, że przeszłe epoki miały na sobie jednak cięższe ramy konwenansu i się ich mocniej trzymały. Problemem z "Kupcem weneckim" nie jest jednak to, że Żyd jest zły (chciałem pokazać, że taki do końca nie jest). Bardziej to, że jakby musimy kibicować jego klęsce, abstrahując od jej zasadności.

Zobacz całą dyskusję

Kontrkino dla Joya

Autor: tomcio Dodany 22.11.2008 12:35

Kurczę, może i macie rację. Tylko to nieprawda, że w Noble House nic o kinie nie ma. Bardzo podobną dyskusję, jak tu z Kingiem, Marlowe przeprowadza z Dunrossem, kiedy jest już pisarzem i scenarzystą w Hollywood (jak Clavell). I o kinie między innymi, jak tu, wtedy rozmawiają.

Zobacz całą dyskusję

Kontrkino dla Joya

Autor: tomcio Dodany 22.11.2008 11:45

Mojej najdroższej małżonce chodziło o to, że to nie jest "Król szczurów". Bo nie jest. :)

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Oblicza współczesnego islamu (Machut-Mendecka Ewa)
Autor: tomcio Dodany 09.11.2008 00:57

Tak samo ktoś nam może zarzucić, że kultura chrześcijańska wydała na świat hitlerowców i paliła czarownice na stosach. Trzeba być bardzo ostrożnym w zrównywaniu kultury i poszczególnych czynów.

Zobacz całą dyskusję

Wielka książka

Książka: Tai-Pan: Powieść o Hongkongu (Clavell James)
Autor: tomcio Dodany 17.07.2008 12:37

No, moralitetem to ja bym książek Clavella nie nazywał. :) Dobra recenzja. Gorąco polecam Shoguna, jest jeszcze lepszy.

Zobacz całą dyskusję

Zbiór trudnych pytań

Książka: Opowieści o pilocie Pirxie (Lem Stanisław)
Autor: tomcio Dodany 28.04.2008 00:13

...

Książka: Początek (Szczypiorski Andrzej (pseud. Andrews Maurice S.))
Autor: tomcio Dodany 16.03.2007 23:21

Wszystko, co powyżej napisane, prawdą jest. Z jedną uwagą - Szczypiorski jednak trochę ocenia - czasem robi to subtelnie, wręcz niezauważalnie, czasem bardziej rzuca się to w oczy. Zawsze jednak z wyczuciem, niekiedy z delikatną złośliwością, tak charakterystyczną dla choćby Żeromskiego. Dlatego czyta się przednio.

Zobacz całą dyskusję

W imię sprawiedliwości

Książka: Noc generałów (Kirst Hans Hellmut)
Autor: tomcio Dodany 26.02.2007 16:40

To ja dziękuję. A do lektury oczywiście zachęcam.

Zobacz całą dyskusję

Dla koneserów

Książka: Boska komedia (Alighieri Dante)
Autor: tomcio Dodany 05.02.2007 15:33

Jedna uwaga. Konflikt toczył się między gwelfami a gibelinami, a w ramach tego pierwszego stronnictwa - między Białymi i Czarnymi, nie Czerwonymi.

Zobacz całą dyskusję

Jednym tchem

Książka: Tai-Pan: Powieść o Hongkongu (Clavell James)
Autor: tomcio Dodany 26.01.2007 22:26

Chyba nie możesz się nie zgadzać z moim nieutożsamianiem się, bo to w końcu ja się nie utożsamiam, czyż nie? Oczywiście, Brockowie szokują najbardziej, to ich tyczyła się większość uwag. Ale i Struan święty nie jest, o dość pokrętnej moralności to człowiek. Prawda, Cullum irytuje. Mało komu można tu całym sercem kibicować.

Zobacz całą dyskusję

Władca marionetek

Książka: Shogun: Powieść o Japonii (Clavell James)
Autor: tomcio Dodany 30.10.2006 13:19

Nie, aż tak w książce nie jest. Jak mówię, Tai-Pan był pod tym względam miejscami przerysowany, raził. Shogun nie przekracza takich granic. Choć trzeba przyznać, że w paru miejscach znacząco się do nich zbliża.

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Rzeźnia numer pięć (Vonnegut Kurt (Vonnegut Kurt Jr))
Autor: tomcio Dodany 14.07.2006 10:06

Rzeźnia była pierwszą książką Vonneguta niezaliczaną do s-f. Ale faktycznie, przed nią wszystkie wpisywały się w ten nurt.

Zobacz całą dyskusję

Dzieciństwo wśród natury

Książka: Dolina Issy (Miłosz Czesław)
Autor: tomcio Dodany 14.05.2006 19:54

Ale to jest coś więcej niż tylko niedopowiedzenia. W pewnym momencie dowiadujemy się, jak ważna w życiu Tomasza była Onute. W następnym rozdziale już jej nie ma. Znika i nagle przestaje być już ważna. To duża niekonsekwencja. Podobnie jest z innymi rzeczami. Poznajemy pasje, przemyślenia Tomasza, jakie go głęboko nurtują, całkiem pochłaniają. Potem jednak nie pojawiają już się więcej. Bez słowa komentarza. I tego choćby jednego zdania komentarza ...

Zobacz całą dyskusję

Dzieciństwo wśród natury

Książka: Dolina Issy (Miłosz Czesław)
Autor: tomcio Dodany 13.05.2006 22:10

Fragmentarycznośc fabuły i nieskończone wątki nie mogą być utożsamiane z brakiem gotowych rozwiązań. To pierwsze jest wyraźne negatywne, o drugie sugeruje zaletę. Możemy mieć oczywiście różne gusta, ale jakoś nie wydaje mi się. Uwielbiam książki otwarte, w których staranność planu przejawia się w racjonowaniu czytelnikowi informacji. Jednak nie potrafię tego dostrzec w "Dolinie Issy". A już na pewno nie sugeruję w recenzji wad, o jakich...

Zobacz całą dyskusję

Dzieciństwo wśród natury

Książka: Dolina Issy (Miłosz Czesław)
Autor: tomcio Dodany 13.05.2006 00:06

Fabułę ma każda książka. Nie zawsze można mówić o książce z wartką, rozbudowaną akcją, ale nie napisałem, że czegoś takiego oczekiwałem od "Doliny Issy". Ale na jakąś zawartość akcji Miłosz się zdecydował - oceniam, jak mu to wyszło. Nasze stopnie zachwytu oczywiście nie muszą się pokrywać.

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: