Komentarze użytkownika ecriture

Cahiers 1957 - 1972

Autor: ecriture Dodany 28.08.2008 02:35

Oyumi, czy ja mam schizofrenię? Ech, kobieto...

Zobacz całą dyskusję

Cahiers 1957 - 1972

Autor: ecriture Dodany 28.08.2008 02:27

Och, wybacz mi, Panie. Ecru, Ecru, Ecru - rzeczywiście, brzmi to czulej i jakoś tak pięknie, ze wzruszeniem chwytam się więc za serce i obiecuję, że nigdy nie użyję już innej formy. Nigdy, Ecru. Tylko nie rób już scen, choć lubisz. Proszę. "a Ciorana lepiej nie eksponować za bardzo, bo wyjdzie z cienia, stanie się znany i spowszednieje" - Ojej! Będzie znany, to straszne. Człowiek całe życie poświęca pisaniu, a tu nagle inni zaczynają...

Zobacz całą dyskusję

Cahiers 1957 - 1972

Autor: ecriture Dodany 28.08.2008 01:42

Na szczęście nie jestem niczyim uczniem, nie jestem też średniowiecznym kopistą, rzadko zastanawiam się nad sobą, uwielbiam robić sceny a Ciorana lepiej nie eksponować za bardzo, bo wyjdzie z cienia, stanie się znany i spowszednieje. I jeszcze pewnie na samą myśl o posiadaniu jakichkolwiek uczniów Cioranowi zrobiłoby się słabo. Chybiłaś na całej linii. Poza tym wcale nie jestem ecriture a już na pewno nie pracoholik!

Zobacz całą dyskusję

Cahiers 1957 - 1972

Autor: ecriture Dodany 26.08.2008 13:04

No way, teraz już w ogóle kończę tę zabawę, bo zapowiada się u mnie absolutny brak czasu niestety.

Zobacz całą dyskusję

Cahiers 1957 - 1972

Autor: ecriture Dodany 26.08.2008 12:55

Ja już sam się gubię w tym, kto co zaznaczał w tym egzemplarzu. Przez kilka osób zdążył się już przewinąć i teraz mam kłopoty z orientacją.

Zobacz całą dyskusję

Ceronetti - Milczenie ciała

Autor: ecriture Dodany 03.08.2008 22:08

No wiesz, tak łatwo się poddajesz. Myślałem, że Cię zniechęcę trochę ;) Jak Bobkowski? Podzielasz ogólny, także mój, zachwyt? Tak pytam, bo widzę, że czytasz a i rower sobie kupiłem niedawno.

Zobacz całą dyskusję

Refleksje po przeczytaniu pierwszych stron. Pierwszych trzech.

Książka: Puste krzesło (Deaver Jeffery)
Autor: ecriture Dodany 31.07.2008 22:16

Hej hburdon. Istnieje prawdopodobieństwo bardzo nikłe, bym o tej książce, gdyby nie Ty, kiedykolwiek usłyszał, ale pomijając ten w zasadzie nieistotny fakt, chciałem powiedzieć, że bardzo mi się podoba to, co zrobiłaś. Brakuje mi w biblionetce m.in. jakiegoś osobnego działu poświęconego tłumaczeniom, gdzie podobne teksty mogłyby zaistnieć w szerszym kontekście (szerszym niż tylko "książka w szczególe") i gdzie osoby równie kompete...

Zobacz całą dyskusję

Zwierciadło uczuć, poligon myśli

Książka: Księga niepokoju napisana przez Bernarda Soaresa (Pessoa Fernando)
Autor: ecriture Dodany 19.04.2008 22:42

Świetna recenzja, nie rozumiem tylko dlaczego nie znalazła się ona w dziale polecanych :) Wielkie wyrazy podziwu za odwagę zmierzenia się z tym tak wspaniałym CZYMŚ - naprawdę gratuluję. Książka zasługuje na jak najwięcej rozstrząsań i bardzo się cieszę, że w końcu pojawia się na Biblionetce pierwsza - i mam nadzieję, że nie ostatnia - udana próba :-) Ze swej strony mogę tylko dodać, iż bardzo prawdopodobne jest, że będę czytał Pessoę jeszcze pr...

Zobacz całą dyskusję

Filmy nad filmami

Autor: ecriture Dodany 07.04.2008 18:06

Przy całej specyfice filmów Gatlifa, muszę tu przyznać trochę racji Vilyi: w "Transylwanii" (pomimo tego, że to Rumunia, moja kochana Rumunia) Gatlif chyba trochę przesadził i odradzałbym rozpoczynanie od tego właśnie. Polecam przede wszystkim jego wcześniejsze filmy, takie jak "Gadjo Dilo", "Vengo" i "Swing". "Exils" wydaje mi się słabsze, ale też jest parę świetnych scen. Poza tym u Gatlifa poło...

Zobacz całą dyskusję

Filmy nad filmami

Autor: ecriture Dodany 07.04.2008 10:10

Wybaczcie, musiałem wpaść choć na sekundę :-) "Closer" "Pusty dom" "Rekonstrukcja" &q​uot;Zakochany bez pamięci" (+ ostatnio Tony Gatlif) Zbyt wielu filmów jeszcze nie widziałem, by móc się bardziej rozpisać. Ale te powyższe to znam już chyba na pamięć :-) pzdr/e.

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Na szczytach rozpaczy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 24.02.2008 22:43

Uwaga! Uwaga! Wspaniałe wiadomości - wydawcnictwo UNUS [ http://www.unus.shop.pl/unus/ ] właśnie wznowiło "Na szczytach rozpaczy" Ciorana, a oglądając ich zapowiedzi na najbliższy czas, z przyjemnością stwierdzam, że na tym się nie skończy. Polecam.

Zobacz całą dyskusję

Książka roku 2007

Autor: ecriture Dodany 13.12.2007 14:29

Jak już wpadłem na chwilę, to również coś dopiszę :-) Niekwestionowane miejsce pierwsze: Fernando Pessoa - Księga niepokoju (wyd.2007, przeł. M. Lipszyc - fragmenty w czytatniku) oraz: Calasso Roberto - Zaślubiny Kadmosa z Harmonią Cărtărescu Mircea - Travesti Sebastian Mihail - Dziennik 1935–1944 Boia Lucian - Rumuni. Świadomość, mity, historia pzdr e.

Zobacz całą dyskusję

Konkursik nr 21

Autor: ecriture Dodany 23.09.2007 13:17

"Kto rano wstaje, temu się źle zdaje" (chyba z Joyce'a) :-)

Zobacz całą dyskusję

Po prostu metafizyka...

Książka: Metafizyka (Majewski Lech)
Autor: ecriture Dodany 29.08.2007 11:50

To nie przypadek - film powstał na bazie ksiązki :-) Czy masz jakiś dostęp do tego filmu? - szukałem go kiedyś mocno i nie znalazłem, a bardzo bym chciał obejrzeć jeszcze raz, a jeszcze bardziej mieć.

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 28.08.2007 15:05

Dużo, dużo, ile chcesz ;-)

Zobacz całą dyskusję

Fernando Pessoa - Księga niepokoju [część ostatnia]

Autor: ecriture Dodany 28.08.2007 11:23

Nie ma się czemu dziwić, zupełnie. Ja natomiast się dziwię Twemu skojarzeniu. Wydaje mi się wręcz ono absurdalne w kontekście wszystkich powyższych cytatów, w kontekście tego jednego mógłbym je uznać za ledwie ewentualne. ;-)

Zobacz całą dyskusję

[cytaty] "Mniej niż ktoś" Brodski

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 23:10

Ale ileż uroku w życiu pośród sprzeczności ;-)

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 23:09

No nie wiem, nie wiem. Może kiedys ;-)

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 23:07

a jeszcze odnośnie de Maistre: we wstępie do "Na szczytach", w przypisie siódmym, Ireneusz Kania przytacza opinię o Cioranie autorstwa I.-P. Couliano z książki "Les Gnoses dualistes d'Occident" a opinia owa brzmi tak: "Herezja jest dlań środowiskiem naturalnym. W pamiętnym eseju o J. de Maistre widzimy Ciorana przerzucającego się błyskawicznie od jednej herezji do drugiej, niby upadły archanioł, heretyk nawet pośród her...

Zobacz całą dyskusję

[cytaty] "Mniej niż ktoś" Brodski

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 22:45

> teraz przyjmuję tylko bardzo małe dawki, najwyżej po kilka fragmentów To zrozumiałe, ta książka jest zbyt dobra. Inaczej się nie da.

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 22:43

żadnego Waltera Benjamina, tylko, jak pisałem, Benjamina Fondane'ego [a może Fondane'a? ech, eks-polonista in spe..]. Benjamin Fondane - był Rumunem jako Barbu Fundoianu, poza tym bardzo bliskim przyjacielem Szestowa, którego Cioran przecież namiętnie czytał w młodości. A z tym Weiningerem to tak myślałem, że spytasz ;-) No tak, dołączył, dołączył. Jak był młody bardzo. Teraz Twój odbiór "Na szczytach rozpaczy" się trochę rozjaśnił...

Zobacz całą dyskusję

[cytaty] "Mniej niż ktoś" Brodski

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 22:32

:-) A na Pessoę szykuj się za kilka dni, na ostatni odcinek mojego portugalskiego serialu - będzie tam bardzo dużo bardzo dobrych fragmentów, powiedziałbym nawet: ogrom [ a Sz.P. Safranski, ten od tej książki o Nietzschem, rzekłby pewnie - niezbyt subtelnie wskazując na metafizyczny aspekt sprawy - "Ogrom!!" ]. No, koniec reklamy ;-)

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 22:12

och, literówka, oczywiście: Borges.

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 22:10

Właśnie zdradzając wszystko zepsuję. Nie ma mowy. :-)

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 22:09

Poza tymi już wymienionymi są jeszcze Michaux, Caillois, Borgee, Saint-John Perse, Ceronetti, Weininger..

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 22:06

Zdecydowanie warto sięgnąć ponownie :-) Esej o Josephie de Maistre jest przebłyskotliwy, podobnie o P. Valerym. Bardziej osobiste teksty poświęcone są Eliademu, Beniaminowi Fondane'owi, Beckettowi. Słabszy trochę jest ten o Fitzgeraldzie. Ale całość i tak znakomita :-)

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Ćwiczenia z zachwytu

Autor: ecriture Dodany 26.08.2007 20:13

Tak, jest tego więcej choć też nie aż tak wiele. Podobny efekt Cioran osiągnął np. we wspaniałym eseju na temat Becketta oraz w eseju o Eliadem, który to tekst najmocniej polecałbym czytać razem z ostatnimi stronami drugiego tomu pamiętników Eliadego pt. "Świętojańskie żniwo". Wzruszająca historia, której szczegółów nie zdradzę. :-)

Zobacz całą dyskusję

Cioran - Zarys rozkładu

Autor: ecriture Dodany 25.08.2007 02:31

Z tymi "Zeszytami" to nie takie proste. A Ty, mam nadzieję, właśnie z euforią piszesz do mnie maila, czy tak? ;)

Zobacz całą dyskusję

Jaspers - esej o problemie winy

Autor: ecriture Dodany 23.08.2007 15:58

Świetnie! Dobrze wiedzieć, dzięki! :-)

Zobacz całą dyskusję

Jaspers - esej o problemie winy

Autor: ecriture Dodany 23.08.2007 15:43

Chodzi Tobie o tę pracę Jaspersa należącą bardziej do jego, by tak to nazwać, tekstów politycznych, pracę, w której mówi o winie narodu niemieckiego? Nie jestem pewien, ale chyba to nie wyszło po polsku - ze wskazaniem na pierwszą część zdania. O winie w sensie filozoficznym, łączonej z problemem wolności i innymi, Jaspers mówi trochę tu: Filozofia egzystencji: Wybór pism s.189 i dalej oraz tu: Wiara filozoficzna wobec objawienia s. 458...

Zobacz całą dyskusję

Fernando Pessoa - Księga niepokoju [3]

Autor: ecriture Dodany 21.08.2007 22:45

>to z lekka pieszczotliwe głaskanie okładki nawet przypadkowo znalezionego egzemplarza w księgarni [...] Vilyo, to jest zrozumiałe. To w końcu Pessoa. A co do powyższych cytatów, specjalnie wyróżniłem sformułowanie "totalna zewnętrzność" zastanawiąjac się trochę, czy od czasu Pessoi nie powinno być ono zarezerwowane wyłącznie dla niego. Takie hasło wywoławcze i już wszyscy wiemy, o kogo chodzi. ;-)

Zobacz całą dyskusję

Mircea Eliade - Dziennik indyjski [1929-1931]

Autor: ecriture Dodany 20.08.2007 18:12

ale jak "jedynie"? Chodzi Tobie tylko o ten konkretny dziennik z Indii? Bo jak chodzi Ci o całość, to przecież Eliade pisał dzienniki caaały czas, przez całe swoje życie, więc z natury rzeczy, przed publikacją, zmuszony był do robienia selekcji. W przypadku "Dziennika indyjskiego" - wydaję mi się, że chodzi o notatki i zapiski, jakie poczynił myśląc a) o swojej książce "Majtreji", b) o swoich pracach naukowych, czyli...

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Na szczytach rozpaczy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 20.08.2007 08:40

Przede wszystkim to ja dziękuję za wymagającą rozmowę i Twoje piękne słowa a za wszystkie przeinaczenia, nie-do-rozumienia i nadinterpretacje proszę o wybaczenie, ale ledwo za Tobą, droga Olgo, nadążam. :-) A do tej inspirującej dla mnie dyskusji niewątpliwie powrócimy :-) pozdrawiam najserdeczniej e.

Zobacz całą dyskusję

Eseistyka

Autor: ecriture Dodany 19.08.2007 21:06

* Andrzej Zawadzki - Nowoczesna eseistyka filozoficzna w piśmiennictwie polskim pierwszej połowy XX wieku * Roma Sendyka - Nowoczesny esej. Studium historycznej świadomości gatunku Obie pozycje wydane przez Universitas w serii Horyzonty nowoczesności. [ http://www.universitas.com.pl/katalog/ka​t_26 ]

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 17.08.2007 20:24

Przepraszam, że tak późno dopiero, ale mam utrudniony dostęp do komputera. Mogę Tobie w tej chwiii wysłać Hena, chyba że już jesteś po słowie z Dagą. Jeżeil chcesz to zapraszam na @. :-) Miłej lektury Liiceanu życzę!

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 22:39

Pewnie, wszystko jest cały czas aktualne :-) Wyślij mi adres na maila.

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 14:16

Oczywiscie, to najlepsze rozwiazanie. :-) A schowka nie mam, gdyz liczba znajdujacych sie w nim ksiazek jest zblizona do calkowitej liczby ksiazek ocenionych, wiec jego odkrycie spowodowaloby nieuchronne podwojenie zakresu mego wirtualnego bytu w BiblioNETce, a wolalbym tego uniknac. :-)

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 13:46

Oczywiscie, jak najbardziej :-)

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Na szczytach rozpaczy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 05:03

By zacząć: nie znam się na blogach, nie czytam, nie przeglądam nawet (i nigdy tego nie robiłem), interesuję mnie to zjawisko w stopniu wyjątkowo nikłym, prawie żadnym wręcz, jedyne blogi, na których czasem coś przeczytam mają charakter raczej książkowy a ich liczba nie przekracza trzech. >Może te blogi są tylko instrumentem kreacji niezupełnie naszej osoby? A może oknem, przez które zabiegamy o ciepło a nie o chłodny powiew i błagamy o bl...

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 04:04

CIeszę się bardzo :-) Jestem z Poznania, więc raczej poczta. Chodź na @

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Na szczytach rozpaczy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 04:03

Tyle wątków i pytań, że potrzebuję sporo czasu nim odpowiem. Liczę na to, że Cię to nie zrazi. [To zależy też od mojego komputera, który konsekwentnie stwarza coraz to nowe trudności - od 10 minut jakiś wirus znowu...]

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 03:02

Ojej, przepraszam najmocniej, już przeczytałem Twoją wypowiedź i jesteś płcią przeciwną :-) No więc, czy jesteś zainteresowana?

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 03:00

Olgo, z przyjemnościa właśnie je dla Ciebie odłożyłem :-) Czekam na @ z adresem.

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 02:56

Witaj Oyumi. Przejrzałem Twój schowek i chętnie Ci pożyczę Brodskiego "Pochwałę nudy". Jesteś zainteresowany/a? :-)

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Na szczytach rozpaczy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 16.08.2007 02:54

Olgo, jeszcze tylko na sekundę, co do problemu czy tematu czasu, chciałbym umieścić krótki fragment z samego początku „Na szczytach rozpaczy”, w którym to czas jest tylko pozornie nieobecny: Fragment brzmi tak: „Rozmaite, wielopostaciowe przeżycia stapiają się w jeden, nadzwyczaj płodny płomień. W wyniku takiego wzrostu, podobnego do piętrzenia się morskich fal lub zachwycenia muzyką, rodzi się doznanie aktualności, skompl...

Zobacz całą dyskusję

najlepsza w sensie najtańsza księgarnia/antykwariat w internecie??

Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 22:56

Temat trochę stary, ale jak widać jeszcze nie wymarł. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :-) Książki, poza serwisami aukcyjnymi, kupuję czasem tu: www.unus.shop.pl tu: www.homini.com.pl tu: terytoria.com.pl tu: www.poczytaj.pl tu: www.kapitalka.pl oraz tu: godi.pl

Zobacz całą dyskusję

[cytaty] "Pustelnicy i demony" Przybylski

Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 21:54

Ha! Bo widzisz, czytanie i pisanie - jak sądzi pewien znany i sławny profesor ;-), a ja chciałbym w to wierzyć - to dwie strony tej samej monety.

Zobacz całą dyskusję

[cytaty] "Pustelnicy i demony" Przybylski

Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 21:21

Bardzo spodobały mi się z tej książki nowe słówka i ich znaczenie. I tak (wg notatek): monachos - pojedynczy, sam jeden, samotnie żyjący meretrix - nierządnica [uraz do materii, materia jako nierządnica i dusza nosi ze sobą swój burdel - w sensie, ze nie może istnieć bez materii] diakrisis - największa zdolność pustelnika, pewna szczególna zdolność umysłu, "ostre rozpoznanie rzeczy we właściwej dla nich istocie" anochoresis...

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 21:05

Oczywiście, że można. Zapraszam na @ :-)

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 20:28

A Tobie pożyczę kiedyś, kiedyś, później :-) Jeżeli nikt teraz nie zechce to Ci wyślę.

Zobacz całą dyskusję

Czy ktoś chciałby pożyczyć książkę? :-)

Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 20:27

Jasne. Świetny wybór, znakomita ksiązka. Napisz na @ :-)

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Na szczytach rozpaczy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 15:06

Mówię mało, bo jakoś nigdy nie pociągało mnie udzielanie się publiczne. Nadal zresztą mam mieszane uczucia. Dużo bardziej wolę słuchać, patrzeć, widzieć niż być takim. Również dziękuję za odpowiedź i do następnego razu :-) pozdrawiam :-) e.

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Święci i łzy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 15.08.2007 00:29

Załączam link do recenzji "Świętych i łez": http://www.gnosis.art.pl/e​_gnosis/ksiazki_stare_i_nowe/czaja_czarn​a_rozpacz_cioran.htm

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Na szczytach rozpaczy (Cioran Émile Michel (Cioran Emil))
Autor: ecriture Dodany 14.08.2007 00:32

Droga Olgo, oby więcej takich „zaczepek”, które wytrącą mnie z mego werbalnego lenistwa i zmuszą do - być może - bardziej przemyślanych wypowiedzi niż jestem w stanie udzielić. Istnieją tacy pisarze, ludzie czy książki, którymi się mówi, myśli i żyję. Często trwa to jakiś czas, czasem nieustannie, z drobnymi tylko chwilami przerwy na zaczerpnięcie innego oddechu, poznania innej wrażliwości. Niektórych się zapomina, odkładając na pó...

Zobacz całą dyskusję

Fernando Pessoa - Księga niepokoju [1]

Autor: ecriture Dodany 13.08.2007 17:22

By innym pożyczać musiałbym mieć egzemplarz nr 3. ;-)

Zobacz całą dyskusję

Fernando Pessoa - Księga niepokoju [1]

Autor: ecriture Dodany 13.08.2007 17:13

A wiesz ile to by czasu zajęło? No, ale kiedyś pewnie tak ;-) Abstrahując: nie wiem, czy też tak masz z niektórymi książkami, ale "Zeszyty" Ciorana mam w dwóch egzemplarzach - jeden, nad którym pracuję, w którym zaznaczam, kreślę, dopisuje na boku rozmaite komentarze, myśli, powiązania itd., a drugi czysty, bez jednej kreski, wyłącznie do kontemplacji tych "geometrycznych szlochów". :-)

Zobacz całą dyskusję

Fernando Pessoa - Księga niepokoju [1]

Autor: ecriture Dodany 13.08.2007 16:44

Myślę, że gruuubo przesadziłaś porównując mnie do Infrareda - jest mi do Niego bardzo bardzo daleko. Poza tym jestem przeciwny personalnym porównaniom. Pessoa jeszcze się u mnie pojawi wielokrotnie, zamyśliłem sobie umieszczać go we fragmentach co jakiś czas i obawiam się tylko, że się zapędzę i przepiszę całą "Księgę niepokoju" do czytatnika. Niezwykła książka o której dość trudno napisać, a nawet pomyśleć coś sensownego. Zakochałe...

Zobacz całą dyskusję

Fernando Pessoa - Księga niepokoju [1]

Autor: ecriture Dodany 13.08.2007 16:35

Ano były, były.. I to na samym wierzchu - tuż obok "Zeszytów" ;-) [ps. Vilyo, sprawdź maila ]

Zobacz całą dyskusję

Moje spotkanie z Proustem

Autor: ecriture Dodany 13.08.2007 03:26

Chcąc odnieść się do nauczycieli, chciałbym tylko powiedzieć, że w prehistorycznych czasach mojej (samo)świadomości, podczas mojej nieuważnej edukacji licealnej, miałem taką wspaniałą polonistkę (starszą), która, jak mi raz powiedziała, co roku, na wiosnę, czyta cały cykl Prousta. Nie wiem, czy to wyjątek wśród nauczycieli, bo zbyt łatwo generalizować, ale wiem, że chyba dzięki niej poświęciłem kiedyś cały wakacyjny miesiąc na czytanie jednej ksi...

Zobacz całą dyskusję

Poznaj Poznań ;)

Autor: ecriture Dodany 06.08.2007 16:02

Istnieje cień wątpliwej szansy, że wraz z Vilyą, która, mam przesądną nadzieję, że zdąży dojechać do Poznania na czas, powinno udać się nam dotrzeć na organizowane spotkanie. Znaczy się pozostaje to w kręgu naszej potencjalności, zatem nic nie obiecujemy :-) pzdr/e.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lipca:)

Autor: ecriture Dodany 31.07.2007 17:28

> "Listy 1946-1961" Bobkowski & Giedroyc (6) no więc właśnie! Mój trud w związku z tym nie okazał się daremny. Cieszę się niezmiernie, bo to wspaniałe jest. Jedna z najnajnaj jakie czytałem :-) pzdr/e.

Zobacz całą dyskusję

Współczesna literatura rumuńska

Autor: ecriture Dodany 16.05.2007 11:28

może np. Cărtărescu Mircea: Travesti, Popescu Simona: Wylinka Manea Norman: Październik, godzina ósma, Manea Norman: O klownach. Dyktator i Artysta, Liiceanu Garbiel: Dziennik z Păltinişu. Pajdeja jako model w kulturze humanistycznej, Sebastian Mihail: Dziennik 1935-1944, Eliade Mircea: Majtreji Eliade Mircea: Wesele w niebie Eliade Mircea: Dajan Eliade Mircea: Młodość stulatka, Eliade Mircea: Tajemnica doktora Honigbergera,. ...

Zobacz całą dyskusję

Trochę o literackich i telenowelowych perwersjach

Książka: W stronę Swanna (Proust Marcel)
Autor: ecriture Dodany 06.09.2006 00:05

Jeśli już przychodziłem do Novum to po to, by sterczeć przed różnymi takimi pokojami na drugim piętrze, ewentualnie patrzyłem sobie na plan starszych roczników i wymyślałem co tu zrobić, żeby iść na jakieś zajęcia inne niż mojej grupy ;-)

Zobacz całą dyskusję

Trochę o literackich i telenowelowych perwersjach

Książka: W stronę Swanna (Proust Marcel)
Autor: ecriture Dodany 05.09.2006 00:15

ech Syrenka, musieliśmy się minąć na tym UAM-ie ;)

Zobacz całą dyskusję

akademik czy mieszkanie?

Autor: ecriture Dodany 03.09.2006 15:03

Polecam mieszkanie. Na przykład moje w Poznaniu - chętnie wynajmę komuś pokój :)

Zobacz całą dyskusję

Książkowe podsumowanie sierpnia:)

Autor: ecriture Dodany 31.08.2006 04:06

Bernhard – Przegrany Bernhard – Dawni mistrzowie. Komedia Quignard – Wszystkie poranki świata Wilk – Wilczy notes Wilk – Wołoka Wilk – Dom nad Oniego Bernhard - Wymazywanie Bobkowski - Szkice piórkiem Alvarez - Bóg Bestia. Studium samobójstwa Brach-Czaina - Błony umysłu Kalicki - Dziennik tajemny Liiceanu - Dziennik z Păltinişu Eliade - Próba labiryntu Benjamin - Ulica jednokierunkowa Eliade - M...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe podsumowanie lipca

Autor: ecriture Dodany 03.08.2006 13:17

Cioran – Historia i utopia Ceronetti – Milczenie ciała Leopardi – Dziełka moralne Ugniewska – Leopardi Stasiuk – Jadąc do Babadag Gombrowicz – Dzienniki [ponownie] Fadiman – Ex libris Łopieńska – Męka twórcza Nabokov – Rozpacz Shuty – Produkt polski Miller – Diabeł w raju Miller – Zwrotnik raka Perec – Rzeczy Stiller – Pokaż język + różne takie tam B...

Zobacz całą dyskusję

[cytaty] Cioran

Autor: ecriture Dodany 02.08.2006 00:23

> "Książka to odwleczone samobójstwo." > A tego zupełnie nie rozumiem... :- fragment rozmowy Ciorana z Fernando Savaterem: Cioran: Jeśli dobrze pana rozumiem, pyta pan mnie, dlaczego po prostu nie wybrałem milczenia, zamiast tylko wałęsać się wokół niego, i zarzuca mi pan, że daję upust żałosnym narzekaniom, podczas gdy powinienem raczej milczeć. Na początek powiem, że nie wszyscy mają szczęście umrzeć młodo. Pierwszą k...

Zobacz całą dyskusję

Książki wysoko ocenione przez kilka osób

Autor: ecriture Dodany 12.07.2006 12:40

dokładnie :) już nie chciałem się rozpływać w zachwytach nad Kanią, Noiką, Cioranem itd. :)

Zobacz całą dyskusję

Książki wysoko ocenione przez kilka osób

Autor: ecriture Dodany 12.07.2006 12:15

Chciałbym najpierw kupić własny egzemplarz - ten, który przeczytałem jest z biblioteki, a "Milczenie ciała" należy do kategorii książek koniecznie potrzebnych w domowym ksiegozbiorze. Dotarłem do Ceronettiego przez Ciorana - gdzieś się dowiedziałem, że o nim pisał a w "Zeszytach" jest chyba wzmianka o tym, że korespondowali ze sobą. "Milczenie ciała" wydaje mi się dużo lepsze niż wydana wcześniej w Oficynie Literacki...

Zobacz całą dyskusję

Książki wysoko ocenione przez kilka osób

Autor: ecriture Dodany 11.07.2006 15:13

1. Ateny i Jerozolima (Szestow Lew) [Średnia ocena książki: 5.33] - pasjonująca lektura, koniecznie trzeba przeczytać. Klasyka a tylko 3 oceny. 2. Milczenie ciała (Ceronetti Guido) [Średnia ocena książki: 6.00] - przeczytane ostatnio, zastanawiałem się nawet czy nie wypisać kilkunastu fragmentów (jeśli nie kilkudziesięciu, jeśli nie prawie wszystkich) i nie zrobić z tego swojej pierwszej czytatki. Książka jest niesamowita... 3. Zeszyty 1957...

Zobacz całą dyskusję

Ile posiadacie książek ? ? ?

Autor: ecriture Dodany 09.07.2006 04:53

trochę ponad tysiąc. ostatnio przestałem zapisywać, bo skończył mi się zeszycik i stwierdziłem, że zrobię listę na komputerze - przynajmniej później będę wiedzieć, kto co pożycza. pozdrawiam :)

Zobacz całą dyskusję

Kwiaty dla Tadeusza Konwickiego

Autor: ecriture Dodany 22.06.2006 14:10

Na Konwickim się wychowałem. Zarówno na nim, jak i jego książkach. Ironiczny, sarkastyczny, pesymista i sceptyk. Wiem, że podobnie jak Cioran nie cierpi odpisywać na listy, a jednak symbolicznie odpowiedział przesyłając mi wściekle czerwoną pocztówkę z jakimś makabrycznym rysunkiem. Jako pisarz wg mnie jeden z największych w polskiej literaturze XXw. - szczególnie z nieśmiertelnym cyklem sylwicznym, którego ukoronowaniem jest znakomity "Pamf...

Zobacz całą dyskusję

najlepsza w sensie najtańsza księgarnia/antykwariat w internecie??

Autor: ecriture Dodany 01.04.2006 01:50

Tak, tylko chodzi mi raczej o jakieś księgarnie internetowe czy antykwariaty, gdzie można kupić dobre książki za niezbyt dużą cenę. O istnieniu Allegro oczywiście wiem i juz korzystałem :) Tak w ogóle to jestem bardzo dźwięczny za odpowiedź - jesteś pierwszą osobą, z którą nawiązałem tutaj choćby najdrobniejszą formę kontaktu :)

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: