Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Bardzo polecam programy z cyklu "profesor Henry" zwłaszcza słownictwo. Jest tak skonstruowany, że nie wymaga od nas właściwie niczego w sensie przygotowania. Program sam wybiera nam słówka do nauki, każdego słowa uczymy się w różnej formie ( musimy je przetłumaczyć, napisać poprawnie, napisać ze słuchu itp.), system sam zapamiętuje z którym słowem mamy kłopot i sam układa powtórki. Jeśli robimy to systematycznie tzn. codziennie - to poświęcając n...
To również moje ulubione opowiadania i bardzo dobrze je pamiętam mimo upływu wielu lat :) Szkoda, że są tak mało znane.
W pełni się zgadzam. Po zachwytach i wysokich ocenach - totalne zaskoczenie niskim poziomem książki (czytałam tylko "Wrócę po ciebie"). Książka słabo napisana, w sumie nudna i bardzo pretensjonalna, nafaszerowana życiowymi mądrościami a'la Coelho. Dla mnie zupełnie nie do przyjęcia i na więcej książek tego pana nie mam ochoty.
Dziękuję! Adres pozwoliłam sobie wysłać na PW :)
Bardzo chętnie przygarnęłabym Haweswater - jeśli to możliwe za zwrot kosztów przesyłki :)
119 - jeszcze doczytuję jedną więc może będzie okrągłe 110, więcej niż w zeszłym roku :)
Fajnie byłoby znaleźć taki stosik POD choinką :)
Myślę podobnie jak Pani Wu i Jakozak. Dla mnie Biblionetka to wyjątkowe miejsce, które odwiedzam codziennie i nie wyobrażam sobie sytuacji, w której Biblionetki nie ma. I dlatego, odkąd pojawiła się taka możliwość jestem opiekunem wpłacając niewielkie kwoty. Po prostu zadaję sobie pytanie: czy istnienie Biblionetki jest dla mnie na tyle istotne, że chcę płacić za jej istnienie? Skoro tak, to ten drobny wydatek uważam za celowy i uzasadniony. N...
Bardzo serdecznie dziękuję Biblionetkołajowi za książkę Miłość Peoni - jaka przemiła niespodziewajka! Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam!
Zdecydowanie poprawia humor: Dożywocie Bardzo proszę absolutnie nie zniechęcać się, że to fantasy! Tam jest bardzo mało fantasy w fantasy(m?):)
A ja właśnie skończyłam Siostra i zabieram się za Potem
Odpowiadając na twoje główne pytanie: jak się ma już 45+ to można przeczytać wiele, wiele razy i zawsze z przyjemnością :) A propo czytania, to czasem zazdroszczę nieczytającym wcale - żyją bez stresu,w nieświadomości tylu ciekawych historii i spraw zamkniętych pomiędzy dwiema okładkami :)Nie martwią się, że nie zdążą przeczytać wszystkiego, co by chcieli. A ja, ciągle otoczona przez stosy i stosiki książek, kuszące półki biblioteczne itp. A c...
Ciekawe propozycje audiobook'ów jeszcze tu; Witam.;) Proszę o polecenie jakichś książek
Pascala już komuś obiecałam ale zapomniałam go usunąć ze schowka :(
Bardzo chętnie przygarnę Mary Lawson Crow lake. Masz jakąś listę poszukiwanek? Może coś z mojego schowka oddam/wymienię?
Pewnie każda biblioteka pieczętuje na wybranej stronie, moja na zawsze na 21 :)
Bardzo polecam, podobne w klimacie do książek p. Tyszki: Buba Buba: Sezon ogórkowy
Jeśli na plażę, to może: Gorzka czekolada - czyta rewelacyjnie Maria Seweryn Miłość w stylu retro Dziewczęta z Szanghaju Szczęśliwy traf Jeździec miedziany
A może cykl o Detektywie Pozytywce: Detektyw Pozytywka
Trawa śpiewa (5,5) rewelacja Szczęśliwy traf (4,5) audiobook Villette (3,5) nudnawa Droga do szczęścia (4,0) audiobook Pod osłoną nocy (3,5) moja pierwsze spotkanie z Waters - rozczarowanie Dziewczynki ze Świata Maskotek (4,0) audiobook - Maria Seweryn jak zwykle czyta rewelacyjnie Wojna i pokój (6,0) powtórka tomu I Powrót na wyspę (3,5) miłe czytadło Francuska oberża (3,0) audiobook, nudne ale dosłuchałam do końca
Nie czytałam, nie zamierzam ale wypełniłam :)
Wypełniłam - czy można będzie poznać wyniki? Temat bardzo na czasie :)
Napisałam, że nie rozumiem, a nie że potępiam. I nie rozumiem tego w aspekcie bardzo zdecydowanych, zawsze negatywnych reakcji na jakąkolwiek formę reklamy, posuniętą tak dalece, że zaczęła się dyskusja o mrugającym banerze. A moim zdaniem zawsze jest coś za coś. Jeśli chcemy przestrzeń całkowicie wolną od reklam itp. to w miarę możliwości wspomóżmy to miejsce, by nadal było takie przyjazne. Gdyby to pomaganie rozłożyć na tak liczną społeczność ...
No to gdyby co setna osoba wsparła Biblionetkę jedną złotówką (!) to byłoby ok. 5.000 zł miesięcznie. Teraz dopiero nie rozumiem dlaczego tak mało osób wspiera miejsce, które jest tak wyjątkowe :)
Może to jest troszkę obok tematu ale już od dawna ta sprawa mnie nurtuje. Zawsze gdy w jakiejkolwiek formie pojawia się temat reklamy w Biblionetce - odzywa się mnóstwo głosów przeciw. Ale gdy zestawiam dwie liczby (spisuję to co widzę w tym momencie na ekranie): dziś czytało nas 76 108 osób, aktualnie mamy 141 opiekunów - to jest to dla mnie szok. Czemu tak mało osób zastanawia się nad tym: Kto płaci rachunki za prąd????
Też uważam, że jeden Coelho wystarczy. Na prezentację jest bardzo mało czasu (mam córkę maturzystkę, więc jestem na bieżąco) a Twój temat wydaje się bardzo obszerny. Co do "Maga" Fowles'a to wystarczy poczytać biblionetkowe recenzje Mag by dojść do wniosku, że nie jest to literatura "uboga wartościowo i prosta w odbiorze". Dla wielu osób jest wręcz trudna do przebrnięcia :).
Mój luty: Opętanie (5) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (6) Tancerze (3) Płatki z nieba (3,5) audiobook Uciekłam na wyspę (4,5) Opowieść wdowy (5) Jeden dzień (4) audiobook
odpisałam na priv :)
Zajrzałam - rozumiem, że te na oddanie są po angielsku? Ale Reich i Slaughter już czytałam. Masz może coś jeszcze? Zapraszam do mojego schowka :)
Lubię i czytam po angielsku - również chick lit. Mam sporo książek po angielsku, również na wymianę. A co Ty masz? Możesz też napisać na prv. Pozdrawiam!
cała Musierowicz Anna Karenina Saga rodu Forsythe'ów wczesna Chmielewska Duma i uprzedzenie czytane przynajmniej dwukrotnie a mam nadzieję na więcej :)
Wysłane ! Powodzenia :)
Wspaniała czytatka - dziękuję! Ja jestem pokoleniem Gabrysi więc dorastałam z kolejnymi tomami Jeżycjady. Od tego czasu przeczytałam całość kilkakrotnie - to wspaniały sposób na "ogrzanie sobie duszy" pod każdym względem. Naturalnie do tych kilku początkowych tomów mam szczególny sentyment - wspaniale odtwarzają atmosferę lat gdy byłam nastolatką :) I pamiętam takie prywatki bez alkoholu, gdy tańczyło się do muzyki z kaset a atrakcją kulinarn...
Miałabym wielką ochotę na "Mama odeszła" ale jak to zwykle bywa nie mam nic z Twoich poszukiwanek. A może zajrzysz do mojego schowka oddam/wymienię? pozdrawiam!
Powrót do domu (4,5) Cudze dzieci (4) Gorzka czekolada audiobook (4,5) Sekretny język kwiatów (4,5) Rozświetlone akwaria (5) Romans biurkowy czyli 99 dni z życia korporacji audiobook (3) Jedyna szansa audiobook (3,5) Pierwsza miłość (5) Niech się rozpęta burza (5) Niełatwe związki (4,5) Miłość w stylu retro audiobook (4,5) Jak zabić nastolatkę (w sobie)? audiobook (2,5) Byłam szczęśliwa w Lowcountry (4) Dobry miesiąc - mrozy sprzyj...
Niestety Dziennika Marai'a nie posiadam :(
Byłabym bardzo zainteresowana przygarnięciem Dziennika V. Woolf :) Niestety nie mam nic z Twoich poszukiwanek. Może znalazłabyś coś w moim schowku lub na finta.pl (użytkownik Lutka) http://www.finta.pl/myitems ?
Bardzo ciekawe reportaże W domu smoka
Ulica tysiąca kwiatów 4,5 Czytelniczka znakomita 5,0 błyskotliwe Gottland 5,0 Pozwólcie nam krzyczeć 5,0 dołączam do miłosników Fleszarowej :) Przerwa na życie 4,5 Wizyta 5,0 Stangret jaśnie pani 4,0 Lato nagich dziewcząt 4,0 Powieść dla kobiet 3,5 spore rozczarowanie Wielka tajemnica 4,0 ciepłe czytadło
Gorąco polecam: O umiejętności życia O ulotności życia Może też Leszka Kołakowskiego z serii "Mini wykłady o maxi sprawach": Mini wykłady o maxi sprawach
Ze współczesnych książek bardzo polecam powieści A. Tyszki: M jak dżeM Kawa dla kota B. Kosmowskiej: Buba Buba: Sezon ogórkowy To bardzo ciepłe książki :) A także: Dynastia Miziołków oraz wszystkie książki Nowak Ewa
Tak, zdecydowanie kupuję ostatnio mniej książek - prawdę mówiąc nowych prawie wcale. Oczywiście z powodu cen. Jeśli chodzi o polskojęzyczne książki to ratuje mnie bardzo dobrze zaopatrzona biblioteka i stosy nieprzeczytanych książek w domu. Natomiast jeśli chodzi o książki w języku angielskim to sporo ich kupuję w lumpeksach (w cenie od 1zł do 3zł za książkę!) i wymieniam się na bookmooch.
A gdzie jest twój adres mailowy?
Oczywiście, że mi się nie spieszy :) Przypomnę się po wakacjach. Najbardziej by mi zależało na wydaniu z kolekcji GW.
Mam Cena wody w Finistere w stanie "raz czytana" - interesowałyby mnie Opowiadania Iwaszkiewicza - jakie to jest wydanie? pozdrawiam Lutka
Bardzo interesowałoby mnie Drop City (rozumiem, że jest po ang). Z Twoich poszukiwanek mam Doktora Żywago - ale ponieważ jest to wydanie klejone (PIW 1990) to w dwóch miejscach się całkiem rozkleiło i dwie części (po kilkadziesiąt stron) wypadają :( Nie wiem czy to byłoby dla Ciebie do przyjęcia ..., pozdrawiam
Też uważam cały cykl za rewelacyjny ale niedoceniany. A szkoda. Nad imieniem głównej bohaterki też się zastanawiałam i myślę, że to celowy zabieg autorki.
Bardzo ciekawa recenzja. "tym, którzy nie wiedzą, o kim mowa (czy w ogóle ktoś taki jeszcze istnieje?)" - tak istnieje :) to ja :) Czy jest jeszcze ktoś inny kto nie ogląda tego serialu?
Gratuluję ciekawej recenzji - dzięki niej ta mało znana a wspaniała książka zyska większe grono wielbicieli :) Książka naprawdę jest urokliwa i można całkowicie dać się ponieść jej nastrojowi. Jeśli mogę - to ja też ją bardzo polecam!
Miałabym wielką ochotę na Fingersmith ale nie mam żadnej z wymienionych książek. Z czytadeł mogę zaproponować:Klub Towarzyski Niegrzecznych Dziewczynek,Podręcznik złej matki, Kochając większą kobietę Mam też książki po ang - zajrzyj na moją stronę na BookMooch http://bookmooch.com/m/inventory/lutka66 może coś Cię zainteresuje :)
Mój luty: Tysiąc wspaniałych słońc (4,5) Twarze zła (4,0) Nagie kości (4,0) po ang Tektonika uczuć (2,5) Przystanek śmierć (3,5) Dziewczyna z zapałkami (5,5) W labiryncie ulubionych miejsc (5,0) po ang Ludzie czystego serca (5,0) Ostatni raz (4,0) po ang Listonosz (2,5) Moja siostra, moja miłość (4,0) Comédia infantil (5,0) Daleko od Niflheimu (5,0) Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (5,0)
Czytałam, podobały mi się, ankietkę wypełniłam :)
Nic dodać nic ująć :) Wielkie rozczarowanie!
Mam dokładnie to samo :) Też nie chce mi się wstawać i grzebać po półkach a już prawdziwą rozpaczą jest jak widzę w ciucholandzie ciekawą książkę i nie pamiętam czy ją mam w domu. Potrzebny byłby stały dostęp do swojej biblioteczki :) Ale to na pewno nie jest wykonalne!
Grudzień - jeden z lepszych - czytelniczo - miesięcy :) Łaskawe (4,5) Miłość, ciekawość, prozac i wątpliwości (4) Anna, Hanna i Johanna (4) Doktor Żywago (4) Kot z jadeitu (3) P.S. Kocham Cię (3,5) Elisabeth i Katarina (4,5) Zgoda na siebie: Psycholog o uzależnieniach (5,5) Przemija postać świata (5,5) BEX@: Korespondencja mailowa ze Zdzisławem Beksińskim (6)
Dziś biblionetkowy Mikołaj odwiedził mnie po raz drugi! Tym razem z Gdańska przynosząc Traktor J. Kalada. Bardzo serdecznie dziękuję! Jestem naprawdę wzruszona, bo tak sobie "biblionetkuję" raczej na uboczu a tu proszę: biblionetkowi Mikołaje zasypują mnie wspaniałymi książkami :)
Mój listopad - bardzo udany:) Lód (4,5) jestem pod wrażeniem ale trochę zabrakło mi spójności Chromosom 6 (4) dla oddechu po Dukaju :) Niekochani (3) temat ciekawy ale wykonanie słabe Stąd do Tartaru (4,5) polecam Niech wieje dobry wiatr (5) cudowny klimat, nieśpieszna narracja - polecam gorąco Coś pożyczonego (2) zupełnie niepodobała mi się Dziecioodporna ale skoro wszyscy się tak zachwycają to postanowiłam dać autorce jeszcze jedną szan...
Bardzo serdecznie dziękuję Mikołajowej z Torunia za poszukiwaną przeze mnie książkę Auto da fe. Mam pewność, że to pani Mikołajowa a nie pan Mikołaj, bo do książki dołączona była prześliczna gwiazdka -jak się domyślam wydziergana ręcznie przez panią Mikołajową :) BARDZO, BARDZO dziękuję i pozdrawiam cieplutko.
Pratchetta nie znam więc nie wiem czy to będzie w tym samym stylu ale gorąco polecam ksiązki Kay Guy Gavriel
10. Królewna Śnieżka?
Rozumiem, że nie chodzi Ci o tak klasyczne przykłady jak Dzieci z Bullerbyn :) To co bardzo podobało się mojej córce: Babcia na jabłoni Dobre maniery czyli Savoir-vivre dla dzieci bardzo ciekawe opowiadania o sympatycznej rodzince Wafelków i ich 5-letniej córeczce Lusi przy okazji uczące podstawowych zasad życiowych Nasza babcia Malutka czarownica Róże w garażu Szaleńczaki
Czemu to tylko w Warszawie???? Szkoda :(
Podpisuję się pod Twoją recenzją całkowicie. Książka bardzo mnie rozczarowała. Pomysł ciekawy ale napisana wg mnie panieńskim, egzaltowanym stylem, który męczy nawet przy niespełna 200 stronach.
Opole, a właściwie Chmielowice pod Opolem :)
Napisane przez rodziców: Mamusiu, dlaczego mam zespół Downa? Przebudzenie naszego syna o autystycznym chłopcu Cela: Odpowiedź na zespół Downa
Może Cukiernia pod Pierożkiem z Wiśniami
Dla młodszej czytelniczki gorąco polecam książki Buba i Buba: Sezon ogórkowy a także M jak dżeM i Kawa dla kota
Wielowątkowa i niezmiernie ciekawa jest Muzyka plaży Naprawdę polecam!
Trochę inne ale jakby nie było o niewidomych Miasto ślepców
Znam ten problem :) Gdy nie mam czasu a wszyscy są bardzo głodni wtedy króluje makaron z różnymi sosami :pesto (gotowe w słoiczku - tylko zamieszać na talerzu - obiad super szybki i dobry!) sosy na bazie śmietana + serek topiony + różne dodatki w zależności co jest w lodówce np. łosoś wędzony, gotowany brokuł, pieczarki, szynka (oczywiście tylko jeden składnik na raz :) Albo tortilla - ja smażę kawałeczki piersi kurczaka (parę minut)a rodzina...
Szkoda, ale wszystko przed Tobą :) pozdrawiam
Czy czytasz po ang? Bo mam Kinsella "Undomestic goddess" (Pani mecenas ucieka) - bardzo przyjemnie się czyta.
Gorąco polecam Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie
A dla mnie niestety strasznie nudna :(. Poddałam się w 1/3 co mi się zdarza niezmiernie rzadko. Jednak nie ma to jak początkowe powieści Chmielewskiej.
Tak - zdecydowanie więcej zalet niż wad. Po prostu ta książka ma coś w sobie :)Podobnie jak wspomniana przez Nuda_veritas "Zawsze jakieś jutro" Wieczerskiej. A może mamy taki sentyment do tych lektur bo to książki naszej młodości a z perspektywy czasu większość rzeczy czy spraw przypominających czasy gdy to my byłyśmy młode wspomina się mile i nie zawsze obiektywnie :)
Dziękuję Ci za tą recenzję i przpomnienie książki, która moim zdaniem absolutnie niesłusznie została zapomniana. Też czytałam ją dawno temu i bardzo mi się podobała. Niedawno z sentymentu przeczytałam jeszcze raz. Przed laty bardzo mnie poruszyła i zapadła w pamięć, podobała mi się zarówno postać Ewy jak i postacie jej uczniów (nie mam teraz ksiązki pod ręką by wymienić imiona). Teraz faktycznie momentami trąci myszką. Postać Ewy wydaje mi się t...
Cudownie wspominam tą książkę z własnego dzieciństwa a teraz czytam ją mojej córeczce z takim samym zachwytem! Polecam na wieczorne głośne czytanie :)
Widzę, że zwyczaj delikatnej sugestii co do wymarzonego prezentu jest szeroko praktykowany :) Nasz domowy Aniołek z listy marzeń wybrał dla mnie Dziennik S. Marai a dla córki Złodziejka książek M. Zusak więc radość wielka!
Mam jedno ale bardzo dobre doświadczenie z tą księgarnią. Zamówiłam 2 książki (były na stanie), dokonałam wpłaty na konto i po 2 dniach miałam książki w domu!
Najważniejsze w mijającym roku - bez wahania: M.Cunningham - zwłaszcza Dom na krańcu świata J. Iwaszkiewicz - Sława i chwała - jestem zauroczona :)
Ukochana książka z młodości. Czytałam ją wielokrotnie i postać Joasi zawsze napawała mnie pozytywną energią. Również gorąco polecam!
Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie Koniecznie!!!
Dziękuję - na pewno skorzystam!
Bardzo ciekawa informacja. Dziękuję!
Ja również polecam Allende - Dom duchów powinien wciągnąć "niewyrobioną literacko" siostrę mimo że jest dość obszerny. Na pewno będzie prostszy niż np. Rzecz o mych smutnych dziwkach - mimo że to cieniutka książeczka :)
Bardzo dziękuję za namiar na tak użyteczny katalog! Zainstalowałam i wszystko działa! Może wreszcie będę miała porządek w książkach - oczywiście po tym jak zdołam wprowadzić wszystko do katalogu :) Pozdrawiam!
Jeśli pantoflarz - to koniecznie Moralność pani Dulskiej!
Niestety nie znam książki, której poszukujesz. Ale jeśli pozwolisz, to drobne sprostowanie: nie "chory na down'a" tylko "miał zespół Downa". Zespół Downa to nie jest choroba. Można powiedzieć, że to odmienność biologiczna człowieka, którego natura wyposażyła w dodatkową informację genetyczną chromosomu 21. To ona właśnie modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi.
Ja też bardzo lubię Bubę! Podebrałam tą książkę mojej nastoletniej córce, przeczytałam w jeden wieczór i od razu zrobiło się cieplej na duszy. Bardzo podobna w klimacie jest też książka Agnieszki Tyszki "M jak dżem" - jeśli nie czytałaś, to bardzo polecam.
Moje ukochane bajki to:"O wróżkach i czarodziejach" - opracowane na podstawie bajek francuskich przez Natalię Gałczyńską. Bardzo urokliwe. Wiekszość z nich pamiętam do dziś i z dużą przyjemnością czytałam je swoim córkom z bardzo już zaczytanego egzemplarza z mojego dzieciństwa (rok wydania 1969) :) Czy ktoś może też je czytał i pamięta?
Jest dokładnie tak jak to przedstawiono w tekście z okładki. Czarująca książka dla młodszych dzieci szkolnych.
Wypełniłam wysłałam. Miałam wrażenie, że pytania się często powtarzają :)
To "Muzyka pop z Vittuli" Mikael Niemi - ale to nie opowiadania :)
To książka, której nie można tak po prostu odłożyć po przeczytaniu. Moim zdaniem, nie burzy stereotypów miłości macierzyńskiej bo matka Bena zachowuje się jak większość matek - ona jedna z całej rodziny tak naprawdę interesuje i zajmuje się Benem. Czy robi to we właściwy sposób czy nie, to już kwestia indywidualnej oceny. Moim zdaniem "Piąte dziecko" to książka przede wszystkim o wielkiej samotności trudnego macierzyństwa. Gdy wszystk...
Muzyka Plaży - wspaniała ale bardzo polecam Wielki Santini. Ze wszystkich powieści Conroy'a, które czytałam (Muzyka plaży i Książę przypływów) ta podobała mi się na równi z Muzyką. A Książę przypływów chyba z tej trójki najmniej co oczywiście nie znaczy, że to książka nie warta czytania.
Mam "Był sobie chłopiec". Czy jesteś zarejestrowana na podaju? Jesli tak, to możemy się wymienić przez podaj. pozdrawiam, Lutka - mój mail: lutka@poczta.neostrada.pl
A u mnie: Sądy i osądy - K. Leżeńska (4) - to moim zdaniem jej najsłabsza książka Łowca dusz - A. Kava (3) – zdecydowanie przereklamowane i wbrew okładce nie trzyma w napięciu Dotknięcie ziemi -R. Manicka (5) – ciekawy pomysł opowiedzenia najpierw w pojedynczych rozdziałach o poszczególnych bohaterach – szczegółowo od dzieciństwa, które miało decydujący wpływ na późniejsze wybory – a dopiero w II części książki przejś...
Mam dwie córki i mam dokładnie to samo. Myślę, że to jakiś rodzaj odruchowej reakcji na widok mamy siadającej w przysłowiowym kąciku z książką na kolanach. Ale gdyby tak nie było jakże byłoby smutno :)
Moje odczucia są podobne ale myślę, że to nie "wina" pani Musierowicz. Jestem rówieśniczką Gabrysi i mój odbiór Jeżycjady gdy byłam nastolatką siłą rzeczy musiał być inny niż obecnie. Ale te pierwsze części, ukochane,czytane wielokrotnie zapewniły kolejnym tomom Jeżycjady (nawet tym nie napisanym jeszcze :) nieograniczony kredyt zaufania. Po prostu nie wyobrażam sobie bym mogła nie kupić i nie przeczytać kolejnej części chociaż zgadzam ...
Jeśli ma być mrocznie i tajemniczo, w zamku i dawno temu to koniecznie Ann Radcliff "Tajemnice zamku Udolpho" - naprawdę bardzo mroczne i ciekawe. Tej samej autorki, ale trochę słabsza powieść (nie mniej jednak równie mroczna) "Italczyk albo Konfesjonał Czarnych Pokutników"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)