Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ostatni będą pierwszymi. Dziękuję za "Odział chorych na raka".
S@motność w Sieci
Jeszcze zapomniałem o Dialogi .
Książki przyniósł mi Mikołaj. Od moich tajny informatorów wiem, że zaopatrywał się w taniej książce we Wrocławiu. Lista tytułów: Włodek Lubański: Legenda polskiego futbolu Wstęp do psychoanalizy Che Guevara Zapomniana rewolucja: Grecka myśl naukowa a nauka współczesna Wewnątrz umysłu kierowcy Grand Prix: Psychologia najszybszych zawodowców na świecie: Sex, niebezpieczeństwo i cała reszta Zrozumieć cierpienie: Aby ból ustąpił radości Gnębi...
Przez te trzy lata nabrałem trochę większego dystansu do świata. Nie odnalazłem na razie tego czego szukałem. Może jestem skazany na wieczne poszukiwania. Ten mój bunt był wtedy trochę za bardzo narcystyczny. Myślę, że wyjątkowość można definiować inaczej,niż ja to wtedy uczyniłem. Jako po troszę romantyk i idealista uważam jednak bunt za rzecz naturalną i wskazaną. Postać człowieka zbutnowanego może mieć także domieszkę stoicyzmu. Mniej romant...
Również rzadko sięgam po długo ksiażki. Zazwyczaj czytam lektury liczące nie więcej niż 300-350 stron. Pamiętam swoją mękę z Lolitą, którą czytałem chyba ponad miesiąc (licząc tygodniowy oddech, bez którego chyba nie dałbym rady przebrnąć przez tę ksiażkę).
e-mail Ulubiona drużyna: Legia Warszawa czy Wisła Kraków?
Dobra robota!
Lubię czytać ksiażki nowe, które są w stanie idealnym. Nie darzę zbytnią sympatią matowego papieru, zedecydowanie bardziej wolę biały. Jeśli chodzi o czcionkę, to nie ma dla mnie aż takiego znaczenia.
„Kiedy ktoś szuka – rzekł Siddharha – wówczas łatwo może się zdarzyć, że oczy jego widzą już tylko to, czego szukają, że nie jest w stanie niczego znaleźć, nic do siebie dopuścić, bo myśli tylko o tym, czego szuka, bo ma przed sobą cel, bo jest opętany myślą o celu. Wszak szukać znaczy mieć cel. Zaś znajdować, to być wolnym, być otwartym, nie mieć żadnego celu.” Siddharta - Hermann Hesse
24.08 o 20.10 w tvp kultura Solaris Tarkowskiego
Jutro w tvp kultura: 13.40 Znachor 23.45 Porozmawiaj z nią
Rozmowy polskie latem roku 1983.
... Przyszedł czas na...
"Intuicja może być poczuciem ogólnego porządku, ale jak każda droga, bywa niedoskonała. Wybucha i zaraz znika. Poddaje się wewnętrznym nastrojom i zewnętrznym wpływom. Miesza się z uprzedzeniami i zwykłym ludzkim lękiem. Rozpada się i gaśnie. Intuicja ma naturę ognia.” Olga Tokarczuk "Podróż ludzi księgi"
Również polecam tę ksiażkę. Nie dość, że wciąga, to w dodatku możemy poczuć smak Indii.
Może ksiażki Heidi Hassenmuller, wprawdzie to autorka zagranicza, ale pisze powieści młodzieżowe poruszające ważne i trudne tematy
"Ideałem byłoby nie przywiązywać się do niczego – złego ani dobrego. Przywiązanie równa się uzależnieniu – oczekiwaniu – cierpieniu." Sonia Raduńska
Trzeba będzie kiedyś przeczytać.
"Psychologia. Podręcznik akademicki" Strealau, Doliński
Dzisiaj kupiłem ją (za 3 zł) na kiermaszu tanich ksiażek w bibliotece wojewódzkiej we Wrocławiu. Mam nadzieje, że będzie to wciągająca lektura.
Serdecznie dziękuję Mikołajowi za Bestia!. :)
Kuracja według Schopenhauera
"Mroczna rzeka" mniej mi przypadła do gustu niż "Traveler". Kilka dni temu w Stanach Zjednoczonych ukazała się trzecia część trylogii pod tytułem "Złote miasto". Ciekawe, kiedy będzie u nas dostępna (pewnie nie w tym roku).
Od kilku dni używając Internet Explorer nie mogę zalogować się do biblionteki. Nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu. Natomiast na Mozilli logować się mogę bez problemu (na codzień korzystam jendak z IE).
pomyślał sobie o ...
"Absolwenci" E. Segal "Klara i półmrok" J.C. Somoza "Cień wiatru" C. R. Zafon "Pożegnanie z Gemmą" K. Gardner Każda z tych książek jest wciągająca i ciekawa, więc życzę miłego czytania.
Stadion zachodzącego słońca
Czytanie przed monitorem dłuższych tekstów jest dla mnie strasznie męczące. Co do praw autorskich, to można nabywać e-booki leganą drogą, kupując je w księgarniach internetowych.
Pomijając niektóre lektury szkolne to, nie skończyłem dwóch ksiażek: "Historia obleżenia Lizbony" Saramago oraz "Batalista" Pereza-Reverte.
Kończę "Doktorów" Segala. Z lektury jestem zadowolony, chociaż "Absolwenci" tego autora bardziej mi się podobali.
Nie chodziło przypadkiem o Garrinchę i książkę Garrincha: Samotna gwiazda
Powieści: Siedmiu walecznych: Powieść piłkarska Gra bez piłki Biografie: Stadion zachodzącego słońca - biografia legendarnego komentarora sportowego Bohdana Tomaszewskiego napisana przez jego syna Autobiografia Garrincha: Samotna gwiazda Sport olimpijski: Igrzyska w Berlinie: Jak Hitler ukradł olimpijski sen "Historia igrzysk olimpijskich i MKOl" David Miller
Myślę, że brak umiejętności radzenia sobie z życiem może być wystarczającym powodem do samobójstwa. Ludzie, którzy nie mają różnego rodzaju zaburzeń psychicznych mogą uważać, że zachowanie samobójców jest nieracjonalne i głupie. To prawda, że dzień następny może być lepszy, tylko jeśli zdecydowana większość czasu jest wypełniona cierpieniem i smutkiem to nic dziwnego, że ludzie decydują się na tak radyklany czyn. Nie popieram czynów samobójczych,...
Średnio czytam około 40-50 książek rocznie.
"Oskar i Pani Róża" oceniam pozytywnie, choć bez rewelacji. Natomiast "Kiedy byłem dziełem sztuki" nie przypdła mi do gustu.
Miałem podobne odczucia do twoich. Narracja w tej ksiażce jest nużąca i momentami denerwująca. "Buszującego..." zdołałem jednak doczytać do końca.
Nie używam zakładek. Zazwyczaj pamiętam, gdzie skończyłem czytać.
Jeździec miedziany
nie posiadał klucza.
Jego ciało wypełnił...
Niemy śmiech
Najważniejszy jest dla mnie rozwój. Dzięki niemu możliwe jest osiągnięcie równowagi i harmonii.
złowrogich opryszków, którzy...
Chętnie sięgnę po "Samobójczynie". Książka jest mi znana od dawna, tylko jakoś nie miałem okazji po nią sięgnąć. Zastanawiam się jak to możliwe, że aż pięć sióstr popełniło samobójstwo. Czy motywy ich działania były podobne czy różne? Przeczytam ksiażkę przy najbliższej okazji.
Mi również podobał się "Król szczurów":).
Wędrowiec poczuł zapach...
Zbyt mało przeczytałem, żeby coś więcej powiedzieć (50 stron). Narazie książka wydaje mi się zwykłą opowieścią z elementami SF. Ot 16-letni chłopiec po katastrofie poduszkowca znalazł się na wyspie delfinów, na której prowadzi się badania nad ich językiem. Może dalej będzie ciekawiej...
Wyspa delfinów Arthura Clarke
Kryzys czytelniczy każdemu zdażyć się może. Dobrą kuracją jest urlop od książek lub czytelnictwo lżejszej literatury. W tej chwili leczę swój kryzys drugim sposobem:)
"Katedra w Barcelonie" należy do przeciętnych "czytadeł". Przeczytać można, ale wielbiciele powieści historycznych mogą czuć się zawiedzeni.
Jakie ma Pani zainteresowania poza literaturą?
Absolwenci: Saga o pokoleniu, które chciało zmienić świat Segala Klub Dumas Perez-Reverte Klara i półmrok Somozy Traveler Hawksa
Jaka jest rola cierpienia, smutku w życiu człowieka? Jak pani widzi ten problem?
Znana jest już data wydania książki. Od 14-go listopada będzie dostępna w sprzedaży.
"Urania" ukaże się 16 października (wyda ją PIW).
Gratulacje dla pani Olgi! Podobały mi się jej pierwsze książki "E.E." i "Podróż ludzi księgi". Z późniejszej twórczości znam tylko "Dom dzienny, dom nocy", który nie przypadł mi do gustu. Dopiero dzisiaj dowiedziałem się o werdykcie. Wczoraj przypadkiem słuchałem części audycji w 2. Programie Polskiego Radia, dotyczącej nominowanych książek. Najbardziej spodobały mi się opinie o "Nagrobku z lastryko" Krzysz...
Pamiętniki Adama i Ewy
Czytam Lśnienie.
"Pejzaż w kolorze sepii", "Malarz świata ułudy" Ishiguro "Kiedy Nietzsche szlochał" Yalom "Ćwiczenia z utraty" Tuszyńska
Dziewczyna z zapałkami
"Na kolorowych atolach Oceanii" Bronisław Dostatni
Czytam Szkoła uczuć oraz Płynne życie.
O 3 wstawać nie będę, gdyż budzę się ostanio między 6-7 (bez nastawiania budzika). Może skuszę się na wczesnoranne starty polskich pływaków. A co do liczby medali naszych, to oby ich było conajmniej 8 złotych i 20 łacznie (mało realne).
Nie czytałem "Galapagos", ale chętnie to uczynię :)
Czytatka jest owocem moich osobistych poglądów. W pośredni sposób mogły wpłynąć na nie książki De Mello, Ciorana i Fromma. Jeśli chodzi o unikanie tematu cierpienia, to myślałem przede wszystkim o kulturze masowej, która spycha ból poza nawias. Owszem ludzie rozmawiają o cierpieniu, ale raczej w kontekście negatywnym. Moim zdaniem zbyt wiele jest jednostronności w takim spojrzeniu. Ludzie nie doceniają cierpienia i traktują je wyłącznie jako prze...
Najbardziej obszerną książką, którą przeczytałem był "Potop"(935 stron). Drugie miejsce zajmuje "Udręka i ekstaza" (858 stron). Trzecie przypada "Egipcjaninowi Sinuhe" (743 strony).
Dzisiaj nabyłem Chłopiec z latawcem :-)
Czytam Dziewczyna z perłą
Wystawiłem książce ocene 4. Huellebecq niemal wszystko poddaje krytyce. W powieści "brakuje życia", jest taka bardzo depresyjna. A czy kupować to naprawdę nie wiem.
Głównym bohaterem jest młody pisarz David Martin, który otrzymuje od nieznanego wydawcy propozycję napisania książki. Powieść łączy w sobie intrygę, wielką namiętność oraz tragedię.
Wydaje mi się, że musi to być książka, którą dobrze się czyta. Mogą to być książki Coelho, Wiśniewskiego czy Zafona.
Poszerzenie pola walki Houellebecqa
myślach dochodzi do...
ducha. Tymaczasem zobaczył...
Mam 80 punktów. W sumie myślałem, że będę mieć ich mniej. Opis raczej się zgadza, więc poztywnie oceniam wiarygodność tego testu.
Kilka razy w roku mam okazję coś kupić. Korzystam głównie z bibliotek, a tam jak wiadomo wszystkiego nie mają. A z tymi księgarniami trzeba uważać, bo jak się człowiek napatrzy, to by tyle nakupił, że unieść by nie zdołał.
Trochę informacji i artykułów znajdziesz na stronie www.charaktery.eu Działy (stałe) są następujące: Psychowieści, Charakterystyki, Peryskop, Co, gdzie, kiedy,Doniesienia z planety mózg, Latarnik, Poczta, Książnica, Przewodnik, Maksymalnie, Z ekranu, Chara-kiri. Pozdrawiam
Zważywszy na to, że nikt nie skomentował tej czytatki, ja odważę się to uczynić. Z tego co mówisz wynika, że książka jest ciekawa i głęboka. Poruszona przez Ciebie problematyka związków międzyludzkich jest niezmiernie trudna i interesująca. Z chęcią ją kiedyś przeczytam. Pozdrawiam.
Zamówiłem w empik.com "100 największych filozofów" P. Stokes’a
Zgadzam się z tym co tutaj napisałaś. Dla mnie to była trochę męcząca lektura. Zdecydowanie bardziej podobała mi się "Pasja życia".
Ostanio polubiłem muzykę hinduską. Nie lubię filmów z gatunku Bollywood, natomiast podoba mi się hinduska muzyka z użyciem tradycyjnych instrumentów (przede wszystkim tych niesamowitych bębnów).
"Brewiarz zwyciężonych" Emile Cioran
"Grek Zorba" Nikos Kazantzakis
Tyle znalałem: Genowefa Czekała-Mucha "W kręgu pustego Półksiężyca. Reportaże z Jemenu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Kuwejtu" Jerzy Zdanowski "Historia Arabii Wschodniej" Andrew Humphreys, Virginia Maxwell "Middle East" Jenny Walker "Oman, UAE and Arabian Peninsula" Lou Callan "Oman and the United Arab Emirates"
Kapuścińskiemu udało się trafnie oddać "duszę" tego kontynetu, jego ogromną różnorodność oraz wielkie bogactwo fascynującej kultury Afryki.
Jeffrey Eugenides "Middlesex" "Zizmo spojrzał na nią z dezaprobatą, ale ona ukryła się w swoich słuchawkach."
Największym rozczarowaniem jest dla mnie "Żywe srebro: Tom I". Po przeczytaniu pierwszego tomu nie mam najmniejszej ochoty czytać kolejnych.
Ja dodałbym jeszcze: "Wilka stepowego", "Pasję życia", "Moulin Rouge", "Szklany klosz" oraz "Krainę prozaca".
"Siddhartha" oraz "Wilk stepowy" H. Hesse "Przebudzenie" oraz "Wezwanie do miłości" A. de Mello "Białe zeszyty" S. Raduńska "Prorok" K. Gibran
Czytam "Narcyz i Złotousty" H. Hessego
Wobec "Katedry w Barcelonie" mam podobne odczucia. Dla mnie jest co najwyżej przyzwoitym "czytadłem". Zaciekawiła mnie natomiast "Złuda". Dzięki twojej czytatce dowiedziałem się o jej istnieniu. Mam nadzieję, że jest to ambitniejszą lektura, niż "Katedra...".
Czytałem tylko dwie jego książki. Nie zachwyciły mnie. Nie polecam zwłaszcza "Białych jabłek", które okazały się nudne i ledwo doczytałem je do końca.
Dziękuję za bardzo przydatne zestawienie.
Do moich ulubionych lektur szkolnych należą: "Ojciec Goriot", "Syzyfowe prace" oraz "Akademia pana Kleksa".
Czytam "Akrobatki" Moniki Mostowik.
W „Siddharcie” najbardziej spodobało mi się to, że główny bohater odnalazł mądrość nie w buddyzmie, lecz w naturze. Rzeka nauczyła go dystansu, harmonii, umiejętności wsłuchania się we własny wewnętrzny głos. Poza tym powieść jest przesycona mądrością czerpiącą z religii wschodu, co dla Hessego jako Europejczyka nie było wcale łatwe. „Wilkiem stepowym” jestem nawet bardziej zachwycony niż „Siddharthą”. W tej k...
"Jestem", jak rozumieć to słowo? Istnieć wbrew wszystkim i wszystkiemu? Żyję właśnie w ten sposób. Buntuje się przeciw prawom cywilizacji, które uważam za zbyt powierzchowne. Brakuje mi akceptacji otaczającej mnie rzeczywistości. Dodatkowo spotykam się z niezrozumieniem moich poglądów i potrzeb, szczególnie ze strony osób mi bliskich. Czy to moja wina, że mam duże potrzeby doznawania piękna i głębszego spojrzenia na świat. Nieustannie p...
Również bardzo cenię Hessego. "Siddharthę" czytałem niecały rok temu. Książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Najbardziej podobała mi się wyjątkowa głębia tego utworu. Od "Siddharthy" zaczęła się moja "znajomość" z Hessem. We wrześniu przeczytałem "Wilka stepowego" i po raz kolejny przekonałem się, że sposób jego myślenia i pojmowania rzeczywistości jest mi niezmiernie bliski.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)