Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
I jak wrażenia? :) Ja właśnie kupiłem brakujące książki Brandona do mojej domowej biblioteki - "Pożar", "Dusza cesarza" oraz "Żałobne opaski" :)
Powstała nowa fb grupa poświęcona twórczości Bretta :) https://www.facebook.com/groups/499140213595866/
Serdecznie zapraszam do dołączenia do grupy na fb "Brandon Sanderson - polscy fani". To grupa której mam przyjemność być założycielem. Liczy już ponad 40 członków i z każdym dniem coraz bardziej się rozkręca :) https://www.facebook.com/groups/940263949338462/996962097001980/
Ja mam już 24, a kończę 25 :) Styczeń - 10, luty - 11, marzec - 3 (będzie 4; też miałem bardzo zaganiany ten miesiąc). Dlaczego tak wiele mam już za sobą? Bo 8 to komiksy z serii Thorgal :)
Ostatnio zacząłem czytać "Drogę Królów" - bardzo dobra! "Ostatnie Imperium" mam w domu, ale pożyczam tylko osobom z okolic Krakowa :) Tymczasem serdecznie zapraszam do nowo utworzonej grupy: https://www.facebook.com/groups/940263949338462/
"Kompleks Portnoya". Filmu nie widziałem, wiem tyle, że powstał. Powieść Rotha baaardzo mocna.
Turniej rozpoczął się w poniedziałek. Stan na tę chwilę: Wciąż trwa walka 9. THORIN DĘBOWA TARCZA – 13. RICHARD RAHL, na razie krasnolud prowadzi 20-1. Przed chwilą rozpoczął się Pojedynek V: 7. DAIMON FREY – 16. JORAH MORMONT. W poprzednich walkach Geralt pokonał Drizzta 19-10, Oberyn szczęśliwie wygrał z Achają 17-16 oraz Aragorn rozwalił Corwina 28-3. :)
Styczeń 2014: Haruki Murakami - Sputnik Sweetheart (4,5) Bolesław Prus - Katarynka (2) Zygmund Zonik - Kat z Lyonu (4) Roman Pisarski - O psie, który jeździł koleją (5) Stephen King - Joyland (5) Philip Roth - Pierś (4) Adolf Hitler - Mein Kampf (2) Bram Stoker - Dracula (4) Philip Roth - Upokorzenie (5) Philip Roth - Zuckerman wyzwolony (4) Stefan Żeromski - Siłaczka (2) Philip Roth - Oszustwo (4,5) Rosiński/Van Hamme - Zdradzona ...
Ładna ta statystyka. Moja wygląda mniej okazale :( "Jesteś z nami od 2005-12-07 16:35" 0 nowych znajomości (co prawda, dawniej pisało się trochę z ludźmi z BiblioNETki, ale w ostatnich latach niestety już nie...) 0 spotkań (ale zamierzam się kiedyś wybrać :) ) 0 książek pożyczyłem innym i 0 książek wypożyczyłem od innych 205 ocen wystawiłem 21 recenzji napisałem (większość niestety słabych) Dodane książki (43) Dodani autorzy (14) ...
Książka bardzo dobra. Ciekawy, oryginalny pomysł, ciekawe postaci, fabuła. Szkoda tylko, że King nie prowadził narracji z perspektywy kilku bohaterów, a skupił się przede wszystkim na Garratym. Moja ocena: 5/6.
www.facebook.com/MetalRockFantastyka Obecnie trwa Weekend ze Stephenem Kingiem i Weekend z zespołem Strachy na Lachy. Zapraszam :)
Pisałem między innymi o tej książce w mojej pracy licencjackiej. To najlepsza powieść Marczyńskiego jaką czytałem. Całość jest naprawdę bardzo dobra, a zakończenie wręcz genialne.
Mam u siebie w domu. Książeczka była dołączona do jakiejś dużej powieści, chyba Kinga. Jeśli mieszkasz w okolicach Krakowa i bardzo Ci zależy na przeczytaniu "Przed Gwen" - napisz do mnie :)
Dość dawno nie pisałem postów na BiblioNETkowym forum i przez to moja odpowiedź na Twój komentarz znalazła się w odpowiedzi na komentarz Alicji ;)
Alicja225-> Nie ograniczamy się tylko do literatury fantasy. Na przykład w zeszły wtorek pojawiło się mnóstwo powieści grozy (oczywiście z linkami do BiblioNETki :) ), ale także znalazło się miejsce dla różnych rysunków, satyr o tematyce literackiej. Neelith-> Dziękuję za polubienie strony :) Cieszę się, że trafiłem w Twój gust wrzucając na FantasyRock zespół Turbo (też jestem ich wielkim fanem). Mam nadzieję, że jeszcze wielokrotnie znaj...
Cieszę się, że też lubisz fantasy i rocka :) Szkoda, że nie dołączysz do nas, ale cóż... wiele osób jest "programowo anty-fejsbukowych" i trzeba to uszanować :)
Jestem na 180 stronie. Książka podoba mi się bardziej niż 'Uczta dla Wron' (czyli ocena zanosi się na ocenę 6/6) pewnie dlatego, że opowiada o losach moich ulubionych bohaterów. Do tej pory (180 strony) oglądamy losy następujących bohaterów: Jon Snow, Tyrion, Daenerys, Davos, Bran i Quentyn Martell. Przeglądając dalsze strony książki (nie czytając, tylko sprawdzając jacy pojawiają się bohaterowie) dostrzegłem jeszcze Fetora :) Więcej nie powiem p...
Bardzo ciekawa recenzja. Stephen King jest świetny!
Nic dodać, nic ująć, kiedy wszystko już powiedziano tutaj;) Piękna książka, która inspiruje twórców do dzisiaj. Nie tylko tych związanych z filmem, ale także z książką. Kto czytał cykl George'a R.R. Martina "Pieśń Lodu i Ognia", ten zapewne dostrzegł podobieństwo niektórych wątków, postaci. Muszę jednak zaznaczyć, że nie są one przerysowane, a jakby odtworzone na nowo w innych ciałach. Tak oto w obu dziełach pojawia się karzeł, król Robert ma spo...
Właśnie oddałem swój głos!:)
1. Bella Swam (Saga Zmierzch - Stephanie Meyer) KILL 18 2. Harry Potter (Cykl o Harrym Poterze - J.K. Rowling) SAVE 32 3. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 30 4. Stanisław Tarkowski ("W pustyni i w puszczy" - Henryk Sienkiewicz) 26 5. Gandalf ("Władca pierścieni" - J.R.R. Tolkien) 38 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 34 7. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery ) 30 ...
"Pod Kopułą" Stephena Kinga
Wesołych Świąt!;)
A ja jestem zadowolony. Kupiłem całą "Ucztę Dla Wron" (tom 4.1 i tom 4.2) za jedynie...40 złotych (wliczając przesyłkę na Allegro) :) Książki są w naprawdę dobrym stanie.
Przeczytałem tę książkę i wcale von Osteen nie strzelał do Rogana tylko jeden z braci Frieslingów! Von Osteen był ich przywódcą i to on nagrał krzyki żony Michaela, kiedy umierała. Książka świetna, polecam każdemu!
Na pewno trochę skorzystam do pracy maturalnej:)
Tak, Leśmian pasuje do tego tematu. Jak słyszę gdzieś to nazwisko to od razu przypomina mi się Dusiołek:) A Mickiewicz? Myślę że "Lilije" czy "Świtezianka" byłyby idealne w kontekście tego zagadnienia. Dzisiaj wypożyczyłem już Pratchetta ("Na glinianych nogach") i zaczynam pisać pracę maturalną. Mam jeszcze jedno pytanie: Jak myślicie ile taka praca powinna mieć stron pisana czternastką (rozmiar czcionki), aby nie ...
Dziękuję za komentarze:) Przemyślę jeszcze wszystko i jutro biorę się do roboty.... Kandydatura Terry'ego Pratchetta najbardziej mi się podoba-wszyscy mi polecają jego książki, a poza tym pasowałby do tej pracy. A więc muszę przeczytać dwie, trzy jego książki i znajdzie się dla niego miejsce. Myślę że pasowałby jeszcze Tolkien i jego "Władca Pierścieni", które czytałem. Nad H.Potterem zastanowię się jeszcze. A co z poezją? Może mógłbym ...
No właśnie nie, dlatego pytam. Jeżeli "Folwark Zwierzęcy" czy "Wodnikowe Wzgórze" występują na tej stronie jako gatunek fantasy to dlaczego świnia może nie być postacią fantastyczną w tym kontekście. Nie codzień chyba spotykamy gadającą, śpiewającą i chodzącą na dwóch nogach świnię. A te wielkie ptaki, które zabrały Froda i Sama z Góry Przeznaczenia to były też zwykłe orły jeśli dobrze pamiętam, tylko większych rozmiarów. Zape...
Co fakt, to fakt- fantastyka dość często jest fikcją:) Mam pewną koncepcję, ale nie wiem czy dobrą. Jak wiemy często pod postaciami fantastycznymi (elfy, krasnoludy itp.) kryją się prawdziwe, autentyczne osoby. Jak naprzykład w "Folwarku zwierzęcym" Orwella pod postacią świni Napoleona krył się Józef Stalin, a pod postacią Snowballa Lew Trocki. Nie wiem czy mógłbym o tym napisać w pracy maturalnej... Czy zwierzęta też mogą uchodzić jako...
Dzięki Natii za pomoc:) Zaraz dodam moją czytatkę do tematu "Matury" tak jak radzisz. Link który zamieściłaś tutaj powinien mi pomóc w pisaniu pracy maturalnej. Jeszcze raz dziękuję:)
Czytałem "Eragona", mając piętnaście lat (czyli tyle ile Paolini, gdy zaczynał pracę nad powieścią). Oczywiście byłem zachwycony aż do czasu, gdy zacząłem czytać "Najstarszego". Zdałem sobie nagle sprawę, że Paolini przesadził w pierwszej części. Za dużo korzystał z fabuł "Władcy Pierścieni" i "Harry'ego Pottera". Zbyt wiele powiązań, ale również sporo nowego. Co do "Najstarszego"- książka podobał...
A polskie ballady?? Dla mnie zdecydowanym numerem jeden wśród polskich ballad jest TSA-51':)
"Whiter shade of pale", "Hotel California" i "Sound of silence"- bardzo stare, ale jakie piękne. Legendarne!
Teraz po przeczytaniu kolejnych książek fantasy trochę zmienie moje zestawienie:) 1.R.Adams- "Wodnikowe Wzgórze". Wspaniała opowieść o królikach. 2.S.King- "Mroczna Wieża" (cykl). Ostatni rewolwerowiec przemierza światy w poszukiwaniu Mrocznej Wieży. 3.J.K.Rowling- "Harry Potter" (cykl). Magiczny świat czarodziejów:) 4.J.R.R.Tolkien- "Władca Pierścieni" (cykl). Klasyka gatunku. 5.J.Bertin- "Ost...
A więc to coś dla mnie;]
Dziękuję za komentarz:)
Murtagh:) Zgodzę się z Tobą jeśli chodzi o Paoliniego. Tak chyba musiało być:)
Świetna recenzja, gratuluje wygranej!
Gdzieś czytałem że chłopak nie chodził do szkoły i gdy pisał "Eragona" przeczytał już ponad 2000 książek, więc raczej sięgnął po Ziemiomorze i inne książki o których tu była mowa...
Linkin Park robi dobre teledyski. Mi najbardziej przypadł do gustu teledysk do piosenki "In the End", ale jeżeli chodzi o same piosenki to tej grupy wolę: wspomnianego "Numba", "Breaking the Habit" czy "What I've done"...
Moje ulubione (nie mam ulubionych, więc od gwiazdek): *U2- Elevation (fantastyczne efekty); Hold me,Thrill me,Kiss me,Kill me (rysunkowy z Batmana). *Guns n'Roses- November Rain (coś jest w nim magicznego). *Michael Jackson- Earthsong (genialny teledysk, co nic nowego u tego pana). *Iron Maiden- Wasted Years (panowie z Żelaznej Dziewicy też robią fajne teledyski: trupie czaszki,śmierć itp. Wybrałem ten, bo najbardziej lubię tą piosenkę z ic...
Przepraszam. Nie zauważyłem błędu. Chodzi oczywiście o "Grę o Tron" G.Martina.
-"Pieśń Kata" Normana Mailera -"Pokuta" Ian McEvan -"Gra o Trin" G.Martin
Zdecydowanie Harry Potter. Czytając Eragona byłem chwilowo olśniony tą książką, uważałem za arcydzieło. Jednak gdy później sięgnąłem po "Władcę Pierścieni" i wiele innych książek (znałem już wówczas Harry'ego Pottera) zdałem sobie sprawę, że Paolini za dużo "zabrał" z tamtych książek. Nie nazwałbym tego plagiatem, ale nie było znowu tak daleko do plagiatu. Niektóre fragmenty w "Eragonie" są jakby żywcem wyrwane z...
Film spodobał mi się mimo kilku przynudzających momentów i braku scen batalistycznych. Wiele osób narzeka na zakończenie (To nie musiało się tak skończyć,prawda?), ja uważam jednak że zakończenie było bardzo dobre. Czy zawsze musi być klasyczny happy end, żeby się podobało? Gra aktorów jest naprawdę świetna. Szczególnie zakochani Keira i James, oraz fantastyczna mała Briony (nie pamiętam nazwiska aktorki). Sama fabuła też niczego sobie. Teraz w...
Dziękuje za opinie. Mnie też oczarował zwiastun filmu i mam nadzieję, że książka (w bibliotece poprosiłem by zatrzymali ją dla mnie, więc wkrótce będę czytał) równie dobrze wypadnie jak zwiastun filmu (na który to film idę jutro do krakowskiego Multikina). Norge, jednym się podoba Harry Potter innym nie. Tak samo jest z "Pokutą". Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Zgodzę się z Twoją opinią w 100%.
To teraz już wiesz, że nie jesteś jedyna:) Nie musisz dawać im minusów w liście przebojów- niech ludzie głupieją słuchając tego badziewia, a znowu będzie o Polakach głośno na świecie, tak jak wtedy z tymi "teletubisiami"... żartuje oczywiście;)
Dzięki:)
Nienawidzę zespołu "Feel". "Pokaż na co cię stać, ale nie jeden raz. Słuchaj, słuchaj jaj jaj" I dalej fragment wspomniany w temacie. Głupi tekst, słaby zespół i ogólnie dnooooo!!!
Zabieram się wkrótce do roboty. Trzeba spróbować:)
Moje ulubione zespoły to (zagraniczne): -U2 -Deep Purple Mój ulubiony zespół (polski): -Myslovitz
Owszem. Kupiłem "Powrót Ojca Chrzestnego" i zrozumiałem od razu, że wyrzuciłem pieniądze w błoto. Puzo jest mistrzem i nie powinno się zabierać za kontynuacje jego dzieł! W domu mam "Sycylijczyka" i "Ojca Chrzestnego". Oba dzieła dostały szósteczki na bnetce, więc co tu więcej mówić?
Ja mogę polecić wszystkie tomy "Mrocznej Wieży" (najlepsze według mnie to: "Ziemie Jałowe" i "Czarnoksiężnik i kryształ" czyli 3 i 4 tom). Bardzo podobała mi się też "Misery". Aż strach pomyśleć jakby to było stać się nagle Paulem Sheldonem, uwięzionym w domu wariatki, mając połamane nogi... Pułapka bez wyjścia!
A już pamiętam (przypomniałem sobie po przeczytaniu waszych komentarzy): -Enty (Władca Pierścieni). -Króliki z Wodnikowego Wzgórza (jedna z moich ulubionych książek!).
WŁADCA PIERŚCIENI-Legolas (elf), Gimli (krasnolud), Frodo, Sam, Merry i Pippin (Hobbici). WYWIAD Z WAMPIREM-Lestat, Louis, Armand, Claudia (wampiry). HARRY POTTER-Hardodziób (hipogryf), Zgredek (skrzat domowy). MROCZNA WIEŻA-Mordred (dziecko-pająk), Ej (billy-bumbler). To tyle. Może jeszcze są jacyś bohaterowie literaccy nie-ludzie których poprostu UWIELBIAM, ale nie pamiętam...
Przyznam że też polecam te zespoły szczególnie U2. A oto moje ulubione piosenki (nie wiem czy chodzą w Trójce czy nie ale są wspaniałe:)): 1."Love is blindness" U2 2."Walk on" U2 3."Soldier of Fortune" Deep Purple 4."Heretique" Tristania 5."Angie" The Rolling Stones 6."With or without you" U2 7."What I've done" Linkin Park 8."Breaking the habit" Linkin Park ...
Teraz jestem już po Rolandzie, Powołaniu trójki i czytam Ziemie jałowe. Z tomu na tom coraz lepiej:)
Akurat czytam "Kroniki..." i mam niezły ubaw:)
Świetna recenzja. Zamierzam przeczytać tą książkę...
Ja lubię Marka Borowskiego z Socjaldemokracji Polski. Uważam go za jedynego polityka, który pod czaszką ma jeszcze sprawny mózg.
Sycylia! Tam gdzie rozgrywała się akcja Sycylijczyka i tam gdzie Michael Corleone w Ojcu Chrzestnym spędzał miło czas kiedy musiał uciekać z Ameryki po zabiciu dwóch drani: Solozza i McClusky'ego...
Dziękuję. Ja wam BiblioNETkowicze i BiblioNEtkowiczki życzę wesołych i niezapomnianych Świąt, spełnienia marzeń, dużo kasy :D, najlepszych książek (nie tylko pod choinką), dobrych ocen (tym co jeszcze chodzą do szkoły, ale gorszych niż moje :PP) i wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2007 roku!!! :)
W mojej miejscowości biblioteka jest tylko jedna. Mała, cicha i spokojna. Bibliotekarka też jest jedna. Wszyscy ją lubią, bo jest miła dla każdego.
Czy nie powinno być tyle płyt, ile gazet, żeby każdy, kto chce, mógł spokojnie sobie je nabyć? Uważam że tak powinno być. (Anna 46 przetarła oczy ze zdumienia: "Makao na biblionetce!" :D)
Trylogię Kusziela bez "Wybranki" bo nie było :(
"Ojciec chrzestny" jest świetny. Wszystkich tu pewnie doprowadzałem do szaleństwa, gdy poszukiwałem tej książki :P Teraz czytam Rolanda S.Kinga... ekstra!
W życiu czytałem jeden horror "Odwet" Guy N. Smitha. Nic specjalnego. Bałem się troszkę, ale tylko dlatego, że miałem wtedy chyba 12 najwyżej 13 lat...
Poszukuję tej książki, bo oglądałem serial animowany, który był wprost genialny!!!
1.Dziedzictwo (Eragon i Najstarszy)- Ch.Paolini 2.Władca Pierścieni- J.R.R. Tolkien 3.Ostatni Lord Smok- Joanne Bertin 4.Harry Potter- J.K.Rowling 5.Conan: Droga do tronu- R.Howard
Dzięki Anno 46! (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Mam 16 lat i polecam Eragona. To świetna książka. Dodajmy jeszcze inne fantasy Potter i Tolkien. Rozbudzają wyobraźnie jeszcze przed otwarciem :)
Zdania są podzielone. Jedni za, drudzy przeciw. Ach! Gdyby nie było przestępczości... gdybanie zostawmy dla innych, a my miejmy swoje zdanie. Mieć swoje zdanie- to jest ważne!
Wiedziałem, że Kingowi podoba się Potter, ale jeżeli Rowling go posłucha to chyba jednak skończę "Smętarz dla zwierzaków" :)
Próbowałem kiedyś coś Higginsa i szybko zrezygnowałem. Było tak jeszcze wiele razy. Jeśli książka mi się nie podoba, to po co ją czytać?
Pytasz "co na to licealiści"? To ci powiem w stylu Leppera: Giertych musi odejść! :)
Nie? "Ona mu z kosza daje maliny, a on jej kwiaty do wianka. Pewnie kochankiem jest tej dziewczyny, pewnie to jego kochanka"- to Świteź czy Świtezianka?
Nie z myślą, że to chymn, ale pomyliło mi się. Myślałem, że to wersja Wybickiego przerobiona później na chymn.
Niektóre krótkie wiersze, bajki czy opowiadania są wrzucane w jedną książkę. Ja wolę oceniać wszystko co przeczytałem. Nie ważne czy Ołowiany żołnierzyk jest osobno czy z innymi bajeczkami. Oceniam wszystko. Ty rób jak chcesz. "Nieoczytani biblionetkowicze :)"- jest buźka, więc znaczy to, że traktuję tą nazwę z humorem... Pozdrawiam!
Moje zdanie: Harry wyruszy do Dursley'ów. Potem sam wyruszy by walczyć z Voldemortem, ale dołączą do niego Ron i Hermiona (bez zdania rodziców, lub odwrotnie do tego co powiedzą o tym rodzice). Możliwe, że pomogą Harry'emu jeszcze ludzie z GD np. Neville czy była dziewczyna Harry'ego Ginny. Warto też zauważyć, że Snape nie jest zły, bo był zmuszony złożyć przysięgę wieczystą, więc nie wiadomo jak się to wszystko skończy, jaką drogę wybierze... ...
Niestety nie japońskie, ale dobry thriller psychologiczny to "Dotyk zła" Alex Kavy.
Sherlocka Holmesa przeczytałem dwie części: popularne "Przygody Sherlocka Holmesa" i "Tajemnica złotego pince-nez". Obie dostały 4. Tak samo jak "Tajemnica komisarza Maigred". Najlepszym kryminałem była jednak książka Chase'a: "Tajemnicę weź do grobu", która dostała 5, ale wachałem się nad 6. Jak widać po tytułach, dużo jest tajemnic :) Poza tymi kiążkami były też inne kryminały, które przeczytałem, ale ra...
Włosi wygrają w dogrywce 2:0 po bramkach Grosso i Del Piero ;)
No to daj remis jeżeli nie chcesz kogoś "skrzywdzić" :)
Gdyby nie Stalin Polska gospodarka byłaby dużo lepsza. Gdyby nie Hitler nie zginęłoby tylu polaków. Gdyby nie oni wszyscy świat byłby inny, ale czy lepszy?
Fajnie. Zmierzyłbym się z Jakubem Wędrowyczem...
W tym miesiącu czytałem Eragona i Najstarszego. Obie książki bardzo przypadły mi do gustu.
"Eragon" Ch.Paolini "Najstarszy" Ch.Paolini trochę poezji (nie pamiętam jakiej) trochę opowiadań (z www.brokilon.aplus.pl ;)) i czytam... nie pamiętam co ;) a tak serio "Granice Szaleństwa" A.Kava
Jestem skromny jak Corleone'owie w Ojcu Chrzestnym ;) :) ;)
Acha jeszcze Medana :) Jestem rekordzistą ;)
Mi bnetka trochę zawdzięcza biblionetkowiczów: Sandokan WilkolakNerevar BartQ sari i...Makao, czyli Ja! :)
Wpisałem na googlach "książki" i trafiłem na bnetkę ;) 7 Grudzień 2005
Włochy to bardzo ładny kraj (byłem dwa razy i nie żałuję). Ja jadę na Krym. ;)
Cieszy mnie, że przynajmniej zaczęto czytać Kavę ;)
1.Kava 2.nie czytałem nic Morella, ani Cobena 3.Brzechwa 4.to co w punkcie drugim 5.Remis (obu lubię) 6.ciężko wybrać :( 7.ciężko wybrać :) 8.obie panie nie trawię :( 9.Rosiński Grzegorz & Hamme Jean van 10.Doyle 11.Szekspir 12.to co w punktach 2 i 4 13.Tolkien
Brzechwa- Tuwim: chodzi o całokształt. Szklarski- Sienkiewicz: faktycznie głupie porównanie, ale cóż nie miałem innego pomysłu. Może lepszy dla Sienka byłby Prus?
W tym przypadku możesz dać remis :) Teraz coś, z innej półki: proszę cię, nie zmieniaj 46, na 47, bo nie pasuje Anna 47 ;)
Przyznam, że w spisie ras pomagały mi różne strony internetowe o fantasy...
Wszystkiego najlepszego! ja mam 22.09.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)