Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Bardzo dziękuję Mikołaju za Jana Grzegorczyka "Adieu przypadki księdza Grosera" ;))))
Właśnie odebrałam z poczty przesyłkę od Św. Mikołaja z książką "Krętka Blada"!!!! Bardzo dziękuję Św. Mikołaju ;))))
Mam "Emilka na falach życia" Lucy Maud Montgomery (KAW 1990), jeśli masz jeszcze "Dom Augusty" Axelsson Majgull to chętnie się wymienię.
Wielkie dzięki "Święty Mikołaju" za książkę, którą dostałam wczoraj. :))))
Poszukaj na Allegro, ja właśnie tam upolowałam tę książkę jakiś czas temu.
Mnie się udało ją kupić w "Taniej książce" za bardzo małe pieniądze, aż byłam zdziwiona ceną. Niestety jeszcze jej nie przeczytałam, czeka w kolejce.
To prawda bałagan tam wielki. Trochę jestem rozczarowana tym serwisem.
No to się za nią chyba wezmę, bo czeka na mnie od roku ;))
"Rosyjski kochanek" Nurowskiej
I może trzymajmy się tego co autor utrzymuje...To jest tylko książka a nie apokryf ;)
Dzięki, właśnie sobie zamówiłam. Cena bardzo dobra.;)
Proszę daj link z tą informacją ze strony Świata Książki, bo ja nie mogę tego znaleźć.
Dzięki, poprawiłam. Nie miałam pojęcia, że on pisał wiersze. ;)
Taylor, L.: "Medioznawstwo - teksty, instytucje, odbiorcy" Gajda, J.: "Media w edukacji" Bednarek, J.: "Multimedia w kształceniu" Goban-Klas, T.: "Media i komunikowanie masowe - teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu" Szkudlarek, T.: "Media - szkice z filozofii i pedagogiki dystanu" Tych pozycji jest jeszcze więcej, ale niestety nie pamiętam tytułów. Ciekawe artykuły na ten tema...
Wszystko świetnie, bo teoretycznie chętnych jest dużo, ale jak dochodzi do spotkania, to w mojej miejscowości przychodzą 2, 3 osoby. Ja już poprosiłam o plakaty z informacjami na ten temat z publicznej do umieszczenia w bibliotece, w której pracuję (pedagogiczna), myślałam "o naiwności", że jak będzie wszędzie ta idea rozpropagowana, to coś zmieni.....ale niestety nie :(
W Taniej Książce - Jodi Picoult: "Bez mojej zgody" i Terry Pratchett: "Kapelusz pełen nieba". W Świecie Książki - Audrey Niffenegger:"Żona podróżnika w czasie". Ach...jeszcze 2 i 3 część trylogii lwowskiej, którą napisała M. Nurowska. ;)))
Najbardziej klasyczną książką z socjologii jest : Jana Szczepańskiego "Elementarne pojęcia socjologii". Mogę też polecić : Petera L. Bergera "Zaproszenie do socjologii".
No właśnie cały czas czekam na wiadomość od Ciebie.
Poprzeglądaj jeszcze czasopismo "Wszystko dla Szkoły", znajdziesz tam dość sporo ciekawych materiałów. A w "Internetowych zasobach edukacyjnych" (tak to się chyba nazywa) jest edukacja czytelnicza i medialna i dużo ciekawych pomysłów.
Czyżby to dzisiaj był tłusty czwartek???? A ja jestem na diecie!!!!
Nie nie zwracam uwagi na poprawności polityczne. Książek zaproponowanych przez Ciebie nie czytałam, ale mój mąż ma je w swojej biblioteczce, więc chyba kiedyś po nie sięgnę.
A co proponujesz Jolu na wymianę?
Napisz jaką książkę masz dla mnie. Mam nadzieję,że zwróciłaś uwagę iż "Egipcjanin Shinue" to tylko pierwszy tom. Napisz do mnie na adres podany na mojej stronie. Myślę, że coś wybiorę z Twojej biblioteczki.
Ja po takich książkach przez jakiś czas nie mogę czytać kolejnej. Nic mi się nie podoba, w każdej szukam tej poprzedniej.
Chętnie, napisz do mnie, to umówimy się dokładnie co do wymiany.
Mnie się jeszcze bardzo podobały książki: "(Nie)Boszczyk mąż" i "Harpie". Niestety teraz zawsze się długo zastanawiam nad kupnem kolejnej Chmielewskiej, po głębokim rozczarowaniu "Trudnym trupem" (to było trudne przeżycie).
"Co się wydarzyło w Madison County" - W. R. James
W wolnych chwilach wypoczywam malując na szkle. W domu mam niewiele swoich obrazków, bo znajomi często proszą mnie o nie.. .a ja nie odmawiam.
Mnie ta książka się nie podobała, wszystkie inne tego autora bardzo dobrze mi się czytało. Prawdę mówiąc "wymęczyłam" ją.
O ile pamiętam, to chyba "Demon z altówką" - W. Orłowa
Nie chce mi się tego nawet komentować :-{
Nowe wydanie "Psychologii i życie" jest trochę inne (dla mne bardziej czytelne). Na pierwszym miejscu figuruje jako autor nie Zimbardo P. G. tylko Gerrig Richard J. Do książki dołączona jest płyta CD-R. Różnice w treści były również w poprzednich wydaniach.
Ruiz Zafón Carlos - "Cień wiatru"
Ja zaczynając pracę w pedagogicznej też się bałam (nie miałam wtedy przygotowania bibliotecznego). Do biblioteki zaczęłam przychodzić 2 tygodnie wcześniej aby zapoznać się z księgozbiorem i z pracą. Pierwszy tydzień to była zmiana przedpołudniowa, a więc nie byłam sama i dalej jakoś poszło. Nie ukrywam, że początki były trudne, lecz teraz nie mogę sobie wyobrazić innej pracy. Zaczęłam w tym roku robić nauczyciela dyplomowanego (okropne są te stop...
Ja dzisiaj wyskrobałam ostatnie pieniądze i zakupiłam "Czarną polewkę". Mam nadzieję, że nie będę tego żałować. A wieczorem....zaszyję się w kątku i zacznę się nią delektować (chyba, że moje dziecię będzie szybsze).
"Całe zdanie nieboszczyka" J. Chmielewskiej i chyba "Przed sklepem jubilera" K. Wojtyły
Zgadzam się z tym, że "Eragona" łatwo się czyta. Niestety książka ta nie zachwyciła mnie tak bardzo jak Ciebie. Mam cały czas dylemat czy sięgnąć po następną część.
A ja cały czas poszukuję tej książki. Chcę się sama przekonać jaka ona jest. Niestety chyba będę musiała kupić ją na aukcji, bo ani u znajomych, ani w moich bibliotekach jej nie ma.
Jest to moja druga książka Nurowskiej po "Wieku samotności", którą przeczytałam i....nie byłam rozczarowana. Poprzednią pozycję podsunął mi mój czytelnik, po tę już sięgnęłam świadomie. Teraz czekają na mnie "Dwie kobiety" i "Mój przyjaciel zdrajca". Zaczynam dzisiaj wieczorkiem.;)
"...Justynka rzetelnie postarała się wygrzebać z siebie wszystkie najgorsze cechy charakteru, dotkliwie odczuwając brak wrodzonego sadyzmu. -Na pięć kilo ten welur - szyfon obstanie, a ja wiem, że ciocia ma gorset. Trudno, tydzień udręki, a potem wystrzał, więc jak ciocia chce....Helenka ciocię przypilnuje, ja też, a dodatkowo może ciocia codziennie przez godzinę tańczyć. Kobiety chudną od nóg. Więc niech ciocia podejmie męską decyzję. Dec...
1. Natanson Tadeusz - "Wstęp do nauki o muzykoterapii" 2. Shuter - Dyson Rosamund, Gabriel Clive - "Psychologia uzdolnienia muzycznego" 3. Wierszyłowski Jan - "Psychologia muzyki" 4. Wierszyłowski Jan - "Zarys psychologii muzyki"
2, 6 i 9 mnie też bardzo się podobają. Ja lubię wszystkie ballady Gans'n'roses. Odkryłam też dzięki mojej córce Evanescence, szczególnie dwie piosenki często słucham ostatnio.
Mój pierwszy kontakt z tym utworem - to przedstawienie teatru telewizji.Zauroczył mnie i tak sięgnęłam po książkę i nie zawiodłam się.
Bardzo mi się podobały "Słoneczniki" i czytałam je wiele razy. Dlatego kiedyś kupiłam sobie kontynuację tej książki "Paladyni" i to było moje wielkie rozczarowanie. Do tej pory nie dobrnęłam do końca i chyba nigdy już jej nie doczytam.
Przeczytaj ciąg dalszy - "Ostatnie lato", może nie czyta się tego już tak dobrze jak pierwszą część, ale dowiesz się co dalej działo się z Dag.
"Podróż Teo"-Catherine Clement. Bohaterem książki jest 14 - letni chłopiec Teo dotknięty ciężką chorobą, którego bardzo bogata ciotka zabiera w podróż dookoła świata. Dzieki tej podróży ciotka Marta ma nadzieję go wyleczyć. Odwiedzają Jerozolimę, Istambuł, Pragę, Bahię, Moskwę, Dakar, Dżakartę, Rzym, Tokio i inne miejsca. Spotykają przedstawicieli różnych religii, którzy zapoznają ich ze swoją wiarą. Biorą udział w ceremoniach, obrzęda...
"Kodu..." oczywiście drugi raz nie przeczytam, ale do kryminałów Chmielewskiej (ulubionych oczywiście)wracam ciągle i mimo, że znam zakończenie, bawią tak samo.
A mnie z dorosłych książek Nienackiego podoba się najbardziej "Dagome Iudex".Oczywiście lubię też i inne jego książki, mam prawie wszystkie z serii "Pan Samochodzik...Jakiś czas temu czytałam w "Kalejdoskopie" dosyć negatywny artykół na temat Nienackiego, ale to wcale mnie nie zniechęciło do jego twórczości. ;))
Ja kocham wieś...........w wakacje i tylko w wakacje. Nie chciałabym mieszkać na wsi, ale też i w dużym mieście, bo mnie męczy. Miejscowość, w której urodziłam się i żyję jest dla mnie idealna. Wszędzie mam blisko, tak więc nie mogę narzekać. A wieś, w której spędzam wakacje jest przecudna, poniemiecka, z bardzo bogatą historią i miłymi ludźmi. Kocham lasy, które szumią mi za płotem, kiedy wychodzę na poranną kawę. Cisza i śpiew ptaków pomaga mi ...
A może "Dywizjon 303"?
zazdrość
W mojej bibliotece jest tak jak u Ciebie Nutinko;)
Co do niewiedzy bibliotekarzy, to kiedyś słyszałam o dosyć śmiesznej sytuacji, która miała miejsce w bibliotece szkolnej. Do biblioteki przyszedł uczeń i poprosił o opowiadanie Hemingwaya "Stary człowiek na moście" i został obśmiany przez bibliotekarkę i kilka nauczycielek, że tytuł mu się pomylił i chodzi mu chyba raczej o "Stary człowiek i morze". Bibliotekarka wcisnęła mu ową książkę i uczeń wyszedł. Wyobraźcie sobie jak gł...
Czy to wina bibliotekarza, że książka jest wypożyczona i notorycznie niezwracana? Chyba raczej nie. Nie mam wpływu na czytelnika, żeby oddawał książki w terminie. Mimo najszczerszych chęci i telefonów do dłużników, jest tak jak jest. Sama na własnej skórze doświadczam braku nowości w bibliotece publicznej, do której czasem chodzę, ale nie winię o to bibliotekarzy. Wiem z własnego doświadczenia, że kupiłoby się wszystko tylko NIESTETY BIBLIOTEKI C...
Mam alergię na oba pisma ;)
Pierwszy raz spotkałam się z tą książką w "Wysokich obcasach". Przeczytałam zamieszczone tam fragmenty i zainteresowałam się nią. W tamtym czasie szukałam czegoś ciekawego do czytania dla mojej córki i po przeczytaniu pierwszej części stwierdziłam, że jest niezła i kupiłam ją, i tak już zostało.
Anielka. Nie wyłam, ale było mi smutno.
Proponuję M. Musierowicz-Hichopter. Książeczka bardzo się nadaje, z każdego opowiadania wynika coś ważnego. Oprócz tego: seria o Karolci i PLastusiowy pamiętnik.
Ja polecałabym przeczytać: Dar i Tajemnica oraz Wstańcie, chodźmy! Autobiografia jest bardziej zlepkiem (udanym!!)różnych wypowiedzi Jana Pawła II. Wiele z treści Autobiografii jest zaczerpnięte właśnie z tych książek. Obie są naprawdę świetne ;))
Masz wiadomość to jeden z moich ulubionych filmów, które mam w swojej prywatnej wideotece. Czasem dla poprawy humoru lubię sobie oglądać jeden z nich. Jeśli chodzi o Dumę i uprzedzenie, to mam dwie wersje tego filmu. Mam też: Miasto aniołów, Kochanka, Bezsenność w...i wiele wiele innych.
Czytałam tę ksiązkę w liceum i pamiętam, że bardzo mi się podobała. Ekranizacje jej też zapadły mi w pamięci. Ostatnio zbieram się do ponownego przeczytania niektórych szkolnych lektur i myślę, że nie będę nimi zawiedziona, może trochę inne będą wrażenia ale chyba tak samo pozytywne ;)
Jakozak wyraziła dokładnie moje odczucia dotyczące Coelho.;p
No właśnie tak ma się zachowywać prowadząca tego teleturnieju. Na BBC PRIME prowadząca też zachowuje się okropnie w angielskiej wersji tego programu.
Z nudniejszych czynności, które wykonuję w bibliotece to: układanie kart książek i katalogowych, statystyka miesięczna i roczna. Do moich obowiązków należy też: opracowywanie nowych książek oraz ich klasyfikacja, tworzenie zestawień bibliograficznych, opiekuję się kartoteką zagadnieniową, opracowuję zestawienia nowości na naszą stronę internetową. Jak wcześniej wspomniałam prowadzę zajęcia z dzieciakami. Organizuję wystawy okolicznościowe w bibli...
Ja w tym roku szkolnym rozpoczęłam pracę z dziećmi upośledzonymi. Prawdę mówiąc gdybym wiedziała jak te zajęcia będą wyglądać, to chyba nie podjęłąbym się ich. Wolę 30 przedszkolaków od 11 upośledzonych dzieci. Praca jest naprawdę trudna i chylę czoła przed nauczycielami szkół specjalnych.
Szkoda, że nie przeczytałaś całości. Ja mam wszystkie książki tej autorki. A do "Wielkiego diamentu" bardzo lubię wracać. Szczególnie 2 tom podoba mi się. A porządkowanie biblioteki po przodkach było super (te tomiszcza w srebrze i drogich kamieniach oprawne).
Wydaje mi się, że wciąż pokutuje pogląd iż nasza praca polega na podawaniu książek z półki. Nic bardziej mylnego. Owszem to też robię, ale to tylko maleńki ułamek pracy bibliotekarza...
Nie, wymagane są studia wyższe dowolnego kierunku. Nie wydaje mi się jednak aby to było dobre. Jakieś przygotowanie biblioteczne powinno być.
A ja polecam "Najstarszą prawnuczkę" i "Wielki diament"
Agis, ale z tego co wiem to u nas w Polsce do pracy w bibliotece publicznej nie są wymagane studia z bibliotekoznawstwa (tak jest przynajmniej w mojej miejscowości). W bibliotekach pedagogicznych natomiast wymagane są studia magisterskie lub podyplomowe z bibliotekoznawstwa i ukończony kierunek o profilu pedagogicznym.
deszcz
Moja biblioteka, w której pracuję, dopiero niedawno została skomputeryzowana, dlatego jeszcze dużo pracy przed nami. Głównie wprowadzamy w chwili obecnej księgozbiór do bazy danych do użytku czytelników, ale niestety jest to praca jeszcze na ładnych kilka miesięcy. Dzięki nowemu systemowi jaki będzie u nas, czytelnicy będą mogli korzystać nie tylko z naszej bazy ale też innych bibliotek. Jeśli zaś mowa o przyszłych czytelników, to moja biblioteka...
pustelnia
róża
Do mojej biblioteki trafiają maturzyści, którzy chcą zaprezentować się jak najlepiej i z takimi czytelnikami pracuje mi się świetnie. Mogę im naprawdę wiele pomóc, podpowiedzieć. W tamtym roku miałam jednak takiego maturzystę, że.. ...i tu brak mi słów do uczuć jakie mną wtedy targały, przez tydzień nie mogłam się opanować. Jego matka latała po katalogach, ja między półkami....a on siedział z rękami w kieszeniach i tylko powtarzał: mamuśka już wy...
To było pytanie do jakozak:-)
Mnie tylko jedna jego książka nie przypadła do gustu (Nad rzeką...).Reszta też bardzo mnie się podobała. Jak myślisz dlaczego Coelho jest tak krytykowany?
Piękne :-))
Jutro przetestuję Twój przepis, dodam chyba jeszcze do tych ciasteczek orzechy włoskie;)
Czajko, dobrał sobie i to całkiem niezłą ;)
Nie tylko Ty zawiodłaś się na tej książce. Mnie się ona też wydała męcząca.
A mnie się HP6 podobał i to właśnie dlatego, że nie jest różowiutko i cukierkowo. Gdyby tak było, byłabym zawiedziona.
Czytałam tę książkę wiele lat temu, jako nastolatka i pamiętam, że nie zrobiła na mnie zbyt wielkiego wrażenia. Dlatego chyba już nigdy po nią nie sięgnę :-)
Zgadzam się z jakozak ;)Nie znam tego.
Z dziennika uczestnika wyprawy polarnej:"Środa, 25 stycznia. Idziemy już dwa tygodnie. Do bieguna zostało 140 km. Profesor Kowalski jest coraz słabszy. Długo nie pociągnie. Może za dużo osób wlazło mu do sań..."
Jeśli chodzi o opracowania do Tolkiena, to jest sporo opracowań w czasopiśmie Nowe Książki: nr 2 i 16 z 1962r, 20/80, 4/83, 2/86.Książki omawiające tę tematykę to: R.P.Jasiński-Science Fiction:szkice z dziejów literatury popularnej w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii;A.Zgorzelski-Fantastyka-utopia-science fiction.
Prawdę mówiąc nie mam porównania. Nigdy nie czytałam tamtego tłumaczenia, a to obleci.
Ja mam wydanie tej książki z 1992 roku, wydaną przez Ludową Spółdzielnię Wydawniczą, a tłumaczyła Anna Przedpełska-Trzeciakowska.
Przeczytałam z czystej ciekawości, czytało się dobrze, ale to nie jest mój ulubiony gatunek i raczej nie sięgnę po następną książkę tego autora.
Charaktery, to magazyn psychologiczny. W piśmie zawarta jest różnorodna tematyka w bardzo przystępnej formie. Czyta się dobrze, polecam:)
Ja też lubię Eminema. Moje gusty muzyczne są dość rozległe i dlatego raczej w każdym gatunku znajduję coś dla siebie. Mam dużą płytotekę i gdybyś do niej zajrzała, to znalazłabyś tam wszystkie rodzaje muzyki od poważnej do hip-hopu (nie mam tylko techno, ale też czasem słucham);)Dla mnie ważne są wrażenia po wysłuchaniu utworu i niektóre odczucia pozostają na dłużej, nawet na lata. Gdybym mogła, to chodziłabym ze słuchawkami na uszach ciągle (lub...
Wakacje...Wyjazd z przyjaciółmi...Bieszczady...Solina...
Wszystkie ballady tego zespołu bardzo lubię;)
Trzymam, mnie się nie udało już kilkakrotnie, ale nadal będę się starać;)
Czemu Majak? Sama nie wiem. Może dlatego, że snuję się czasem po domu nocną porą jak ten majak nocny.
A podoba Ci się muzyka z filmu Bliżej i Miasto Aniołów?
Moni ta piosenka też mi się bardzo podoba, ale to już zupełnie inne wspomnienie...
Ja właśnie przez biblionetkę dowiedziałam się o kontynuacji. Książkę było mi trudno zdobyć, ale się udało i nie żałuję.
"2/3 sukcesu" są niezłe. Przygody w Afryce to - "Skarby" (chyba najmniej mi się podobała), a "Nawiedzony dom" jest super. O ile się nie mylę to z serii o Pawełku i Janeczce wyszło 5 książek.
Warto przeczytać, sama poleciłam ją kilku znajomym i też byli nią zachwyceni:-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)