Komentarze użytkownika iqminus

Paryski spleen

Książka: Merde! Rok w Paryżu (Clarke Stephen)
Autor: iqminus Dodany 17.07.2007 01:20

Wydaje mi się, że stereotyp Francuzek ukazujący je jako kobiety myślące niemal wyłącznie o seksie i, jak to ujęłaś, "rozchwiane emocjonalne", jest dość powszechny. A to właśnie przez skumulowanie wielu stereotypów (o Francuzach, Brytyjczykach, politykach itp.) autor "Merde..." stara się osiągnąć efekt komiczny. To samo dotyczy licznych sprośności w tej książce - komu z nas Paryż nie jawi się jako "stolica miłości" (m...

Zobacz całą dyskusję

Zawiedzione nadzieje

Książka: Jak powstaje człowiek: Nauka i spór o aborcję (Morowitz Harold J., Trefil James)
Autor: iqminus Dodany 18.12.2006 01:18

Chyba faktycznie nie jesteśmy w stanie się porozumieć. Widzę co prawda znaczną różnicę między moim cytowaniem Twoich wypowiedzi (do których możesz się odnieść i które można znaleźć w poprzednich komentarzach) a Twoim implikowaniem mi tez, których nie postawiłem, ale w obydwie te kwestie z pewnością świadczą o zupełnie innym sposobie postrzegania przez naszą dwójkę problemów i wzajemnych relacji w społeczeństwie. Jeśli chodzi o ocenę wiedzy in...

Zobacz całą dyskusję

Zawiedzione nadzieje

Książka: Jak powstaje człowiek: Nauka i spór o aborcję (Morowitz Harold J., Trefil James)
Autor: iqminus Dodany 14.12.2006 06:40

W swojej poprzedniej wypowiedzi napisałem: „każde uśrednienie, nie podparte statystyką, będzie zawsze bardzo subiektywne”, co oznacza, że statystykę uważam za właściwą metodę uśredniania. W związku z tym nie kwestionuję, jak napisałaś, ani statystyki ani socjologii. Prosiłbym, żebyś uważniej czytała to, co piszę – męczy mnie ciągłe powtarzanie tego samego. To samo dotyczy kwestii matury. Powtórzę więc raz jeszcze (może tym ra...

Zobacz całą dyskusję

Zawiedzione nadzieje

Książka: Jak powstaje człowiek: Nauka i spór o aborcję (Morowitz Harold J., Trefil James)
Autor: iqminus Dodany 12.12.2006 23:36

Nie chce mi się po raz któryś powtarzać, dlatego proszę Cię o cofnięcie się do mojej wypowiedzi na temat zakresu znaczenia słów (na przykładzie słowa „ludzie”). Uśrednianie czegokolwiek jest niebezpieczne, bo likwiduje różnorodność znaczeniową. Poza tym każde uśrednienie, nie podparte statystyką, będzie zawsze bardzo subiektywne (i wracamy tu do problemu „co autor miał na myśli”). Wydaje mi się więc, że w dyskusjach należa...

Zobacz całą dyskusję

Zawiedzione nadzieje

Książka: Jak powstaje człowiek: Nauka i spór o aborcję (Morowitz Harold J., Trefil James)
Autor: iqminus Dodany 12.12.2006 14:14

Jak już mówiłem: wyniki matury za nie są dla mnie miarodajne. Tym bardziej, jeśli dyskutujemy o wiedzy biologicznej, a Ty mówisz o maturze z matematyki. Konwencje terminologiczne są ogólnie przyjęte. Jeśli mówię np. „ludzie”, to mam na myśli wszystkich przedstawicieli Homo sapiens, a nie „wszystkich z wyjątkiem takich, których akurat teraz nie mam na myśli”. To samo dotyczy „emerytek”, „młodzieży̶...

Zobacz całą dyskusję

Zawiedzione nadzieje

Książka: Jak powstaje człowiek: Nauka i spór o aborcję (Morowitz Harold J., Trefil James)
Autor: iqminus Dodany 12.12.2006 01:22

To właśnie koniec książki jest w niej - w tym przypadku - najważniejszy, stanowi logiczne podsumowanie argumentów autorów i całego ich wywodu. Wtedy też, po przygotowaniu czytelnika na poprzednich stronach, autorzy podają swoją receptę na dylematy związane z aborcją. Zresztą: czy jest jakaś różnica w ważności między poszczególnymi stronami książki? Czy informacja podana na stronie 15 jest ważniejsza od informacji ze strony np. 29? Co do nazwy...

Zobacz całą dyskusję

Zawiedzione nadzieje

Książka: Jak powstaje człowiek: Nauka i spór o aborcję (Morowitz Harold J., Trefil James)
Autor: iqminus Dodany 11.12.2006 20:29

Absolutnie nie zgadzam się z tezą, że autorzy „Jak powstaje…” nie podają gotowych rozwiązań. Przecież oni wprost określają nam, kiedy wg nich płód wykształca cechy typowo ludzkie, a na końcu prezentują swoje subiektywne zdanie na temat aborcji. Zgodzę się, że robią to w sposób wyważony i nie narzucają czytelnikom swoich poglądów, ale – z której strony by na to nie spojrzeć – jest to przecież podawanie nam gotowego ro...

Zobacz całą dyskusję

Zawiedzione nadzieje

Książka: Jak powstaje człowiek: Nauka i spór o aborcję (Morowitz Harold J., Trefil James)
Autor: iqminus Dodany 11.12.2006 12:58

Literatury dotyczącej aborcji jest w Polsce, wbrew obiegowym opiniom, całkiem sporo. Problemem jest fakt, że więcej się o aborcji mówi niż się o niej czyta, a więc literatura ta nie jest zbyt znana (pojawia się tu też problem obecności książek o tej tematyce w bibliotekach – z tym, szczególnie w mniejszych miejscowościach, być może rzeczywiście jest kiepsko). Książek, które traktują aborcję tylko i wyłączenie z biologicznego punktu widzenia...

Zobacz całą dyskusję

Rozrywka pierwsza klasa

Książka: Kod Leonarda da Vinci (Brown Dan)
Autor: iqminus Dodany 22.06.2006 15:08

Radzę na przyszłość uważać z nazywaniem "postmodernistyczną" powieści, która jest po prostu modna i niezbyt udana artystycznie (choć to drugie to już oczywiście kwestia gustu). Postmodernizm dekonstruuje sensy, a nie po prostu dodaje nowe interpretacje.

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: