Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
U mnie "Tysiąc..." na miejscu piątym. Za to na pierwszych dwóch "Opowiadania zebrane" Cortazara z tym, że na miejscu pierwszym tom drugi, a na drugim tom pierwszy ;)
1. Profesor Tymoteusz Misiak ("Sposób na Alcybiadesa" - Edmund Niziurski) 40 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 48 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 16 OUT 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 38 5. Szymon Darre ("Krystyna córka Lavransa" - Sigrid Undset) 32 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 44 7. Stanisław Wokulski ("Lalka" - Bolesław Prus) 22 SAVE ...
Oj... Przeoczyłam, że tylko zagraniczni. Za późno już chyba...
Witkacy - peyotl, opiaty, alkohol (dopiski na obrazach, w książkach pod wpływem czego był tworząc). Przybyszewski - nie wiem dokładnie co, ale z tego co kojarzę to opiaty i alkohol. Morrison - na pewno alkohol (dużo alkoholu), LSD, marihuana, opaty. Cocteau - opium.
Wiem, też miałam problem przy wyborze. Ja jednak omówiłam dokładnie po 2 utwory każdego. Zrobiłam to bardziej na zasadzie nakreślenia biografii i tego jak ważnym elementem życia było tworzenie - tu bardziej operowałam tytułami, że ten etap życia miał przełożenie na pisanie tego a tego. I potem konkretne 2 utwory - dokładna ich analiza. Może porozmawiaj z polonistką? Przedstaw, czy to, że widzisz to w taki sposób jest dobry i wystarczający.
Jak najbardziej masz prawo nie zachwycać się Murakamim. Mogę powiedzieć co ja cenię u niego. Bo wielbicielką jestem wielką (teraz kolekcjonuję swoje egzemplarze wszystkich jego książek - na razie tylko 3 na półce). Mówisz, że ma prosty język - mnie to fascynuje, bo jest... powiedziałabym ludzkie, życiowe. Jego świat za każdym razem staje się moim światem. Czasem mam wrażenie, że tworzone przez niego historie są senne. Tak pozytywne. Jest w nic...
Romantyczna fantastyka w pierwszym momencie skojarzyła mi się z "Poznaj swą drogę" - książką którą niedawno czytałam, romantyczna nie w sensie epoki literackiej, a tematyki, czyli fantastyki z wątkami romantycznymi. Ale pojawia się pytanie co autor miał na myśli. :)
Witaj, Miałam ten sam temat ale autorów innych - początkowo miało być 5 bardów, ze względu na ograniczenia czasowe skończyło się na Kaczmarskim i Cohenie. Pomysł z podziałem wydaje mi się bardzo dobry. Nie mogę się wypowiedzieć co do samych utworów, bo choć trochę czytałam, to nie uważam się za znawcę jego twórczości. Z doświadczenia powiem, nie analizuj zbyt wielu utworów - mnie udało się omówić 4, a i tak przekroczyłam wyznaczony czas. Zwł...
Jeśli się nie mylę to w Norwegian Wood było dużo The Beatles :) Trudno się dziwić, że są przesycone muzykę skoro sam Murakami prowadził (prowadzi) klub jazzowy. Jazzu też pojawia się sporo w niektórych tomach.
Książka napisana całkiem przyzwoicie, jednak podzieliłabym ją na dwie części. Pierwsza - świetna, trzymająca w napięciu z dreszczykiem, zastanawiająca, przerażająca. Druga - lekko nudnawa, nie mająca już tego czegoś, trochę "przegadana" i przede wszystkim dla mnie mało zaskakująca, a to w tym gatunku podstawa. Ogólnie oceniam jako całkiem dobrą. Nie podoba mi się polskie tłumaczenie tytułu, który nijak ma się do oryginału, a dodatkowo ma na...
Jak na razie korzystam z bezpłatnych tylko. Kwestia jest taka, że gmail, choć jest moją podstawową skrzynką nie jest pocztą której ufam w 100%. Polityka prywatności, przechowywanie maili, zbyt liczne powiązania np. z goole czy youtube mnie nie zachęcają. Poza tym jestem trochę antygooglowska jednak. Ale życie - trzeba coś wybrać. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad migracją na hotmaila jako skrzynki podstawowej. Zobaczymy, czas pokaże. Ogólni...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 18 OUT 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 4 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 32 SAVE 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 30 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" - Jacek Duka...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 18 OUT 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 4 out 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 32 SAVE 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 30 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" - Jacek D...
A ja, Wenoma, baaaaaardzo dziękuję BiblionetkoMikołajowi za Ja oraz aż dwa tomy Modlitwa żaby: Księga opowiadań medytacyjnych: Tom I. Baaaardzo się cieszę i nie mogę się doczekać jak już zobaczę te książki - odebrała Mama i nie mogąc wytrzymać do mojego przyjazdu do domu dzwoniła z pytaniem czy może otworzyć. Ja też niecierpliwa zrezygnowałam z wielkim żalem z otwierania prezentów, ale dzięki temu wiem i już się cieszę. Jeszcze raz bardzo dzię...
Na pewno pokonała mnie Masłowska ("Wojna..."). Jeszcze ostatnio słynne "Sekret" - dałam 2 z tego co pamiętam dlatego tylko, że jest cudownie wydany. "Potop" - zatrzymałam się na pierwszym akapicie i nie mogłam dalej... Po prostu blokada. W sumie to jedyna lektura jakiej nie przeczytałam. Jeszcze "Granicy" nie doczytałam na czas, ale dokończyłam później.
Jejku... A ja przepadam za Żeromskim... No, może poza nowelami, ale za nowelami jako takimi nie przepadam. Za to nie odnajduję się w Sienkiewiczu zupełnie.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 34 OUT 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 36 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 46 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Locke Lamora (z serii "Niecni Dżentelmeni" Scott Lynch) 30 7. Annie Wilkes ("Misery" - Stephen King) 4 SAVE 8. Dol...
No tak, przepraszam, przecież to po atakach w Nowym Jorku... Nie skojarzyłam. A książkę gorąco polecam :)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 26 OUT 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 36 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 52 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 18 8. Dolores Claiborne ("D...
Może "Wściekłości i duma" Fallaci? Książka kontrowersyjna, ale jak dla mnie to jest wynikiem wielkich emocji, które czuć, które stał się krzykiem o... O co to chyba zależy od wizji świata.
"Ciągle podkreśla się, jaki to Microsoft jest zły, a wszyscy mają konta na hotmailu." Bo Microsoft i Google to zło! :P Mnie bardziej drażniła niesamowita promocja Apple`ów i wszystkich ICośtam.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 50 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 52 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 20 5. Balladyna ("Balladyna" - Juliusz Słowacki)12 out 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 52 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Manke...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 50 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 50 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 20 5. Balladyna ("Balladyna" - Juliusz Słowacki) 22 OUT 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 48 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Mank...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 44 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 38 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 24 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 10 OUT 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 44 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 26 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Mankella) ...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 32 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 36 3. Humbert Humbert ("Lolita" - Vladimir Nabokow) 0 OUT 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 28 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 28 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 38 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 30 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Mankella) 42...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 30 3. Humbert Humbert ("Lolita" _ Vladimir Nabokow) 30 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 28 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 28 OUT 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca) 42 7. Grześ ("Idzie Grześ przez wieś" - Julian Tuwim) 28 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Hen...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fennie Flagg) 30 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 2 OUT 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 28 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 56 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca) 42 7. Grześ ("Idzie Grześ przez wieś" - Julian Tuwim) 30 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fennie Flagg) 30 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 8 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 30 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 54 6. Atos - hrabia de la Fère (z powieści Aleksandra Dumasa ojca) 42 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 0 OUT 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 56 SAV...
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 18 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 32 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 54 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 40 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 54 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 4 OUT 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 34 SA...
Bardzo dziękuję za pomoc. Badania zakończone.
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 30 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 44 SAVE 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 36 4. Teofil Różyc ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa") 24 OUT 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 14 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 30 7. Sancho Pa...
"Pod pojęciem polityki kryminalnej rozumie się całokształt działalności państwa i społeczeństwa zmierzającej do zapobiegania i zwalczania przestępczości" "Prawo karne w pytaniach i odpowiedziach" Andrzej Marek
Ach, przepraszam za spamowanie forum, ale... hm... to tu jest najbliższa mi społeczność, więc stąd prośba kierowana jest do was, mimo że nie ma wiele z książkami wspólnego.
Tylko, że reklamy można blokować, więc jak ktoś nie chcę reklam to ich nie ma, lub ma niewiele, bo większość zostaje przefiltrowana. Nie wiem, czy jest możliwość wstawiać reklamy całkiem odporne na adblocka.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 SAVE 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 32 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 24 OUT 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 36 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 20 8. Krystyna ("Krystyn...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 50 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 22 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 36 SAVE 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 26 OUT 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 30 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 24 8. Krystyna ("Krystyn...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 44 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 SAVE 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 20 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 34 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 26 OUT 6. Eragon ( cykl "Dziedzictwo" - Christopher Paolini)8 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 26 8. Krystyna ("Krystyna córk...
Dołączam do grona czytających klasykę. Od września do końca przyszłego roku. Tak skromnie powiem, że co najmniej jedna książka miesięcznie. Co do tytułów to nie mam konkretnych planów. Będę dopisywać w czytatniku. Na pewno zaczynam do Szekspira.
Eh, niewiele z tym przeczytałam, ale zaznaczone już i zerkać będę jak półka trochę się rozluźni :) (A jeszcze, "Lektor" jest dwa razy, ale to tak szeptem;).)
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 40 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 42 SAVE 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 20 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 58 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 28 OUT 6. Eragon ( cykl "Dziedzictwo" - Christopher Paolini) 14 7. Julian Ochocki ("Lalka" - Bolesław Prus) 30 8. Krystyna ("Krystyna córka ...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 38 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow)36 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 24 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 56 5. Kordian ("Kordian" - Juliusz Słowacki) 4 OUT 6. Eragon ( cykl "Dziedzictwo" - Christopher Paolini) 20 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 58 SAVE! 8. Krystyna ("Krystyna córka L...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 34 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 4 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 52 5. Kordian ("Kordian" - Juliusz Słowacki) 28 OUT 6. Eragon ( cykl "Dziedzictwo" - Christopher Paolini) 30 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 44 SAVE 8. Krystyna ("Krystyna córk...
A ja nie mam i nie chcę mieć konta na fb, dlatego bardzo proszę, piszcie także tutaj...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 14 OUT 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 50 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 50 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 4 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 44 SAVE 8. Krystyna ...
To ja się rozochociłam, ale pozostaje kwestia tego kiedy :)
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 58 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 6 out 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 42 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 42 save 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 22 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 8. Krystyna ("Kr...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 52 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 22 OUT 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 32 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 42 SAVE 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) 6 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krystyna (...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 46 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 56 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 40 SAVE 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) 28 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 36 8. Krystyna ("Krystyna...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 54 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta)42 SAVE 6. Dirk Pitt (z cyklu powieści o Dirku Pittcie Clive'a Cusslera) 52 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 36 8. Krystyna (...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 50 4. inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 28 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 36 SAVE 6. Dirk Pitt (z cyklu powieści o Dirku Pittcie Clive'a Cusslera) 40 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 34 8. Krystyna ...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 40 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 50 save 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 30 SAVE 6. Dirk Pitt ( z cyklu powieści o Dirku Pittcie Clive'a Cusslera) 30 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)34 8. Marce...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 48 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 8 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 30 SAVE 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) 56 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 36 8. Marcel (cykl "W...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 44 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 OUT 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 30 SAVE 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) 50 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 34 8. Marcel (cyk...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 56 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców"- Robert Foryś) 32 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 40 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 16 OUT 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 36 SAVE 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) 44 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 30 8. Mar...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 52 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców"- Robert Foryś) 30 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 40 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 20 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 34 SAVE 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) 40 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 8 OUT 8. Mar...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 48 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców"- Robert Foryś) 30 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 38 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 22 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 32 SAVE 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) 34 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 16 8. Marcel...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 40 2. Bridget Jones ("Dziennik Bridget Jones"- Helen Fielding) 30 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 34 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 14 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta)28 SAVE 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 56 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 12 OUT 8. Marcel (cykl "W ...
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 52 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 8 OUT 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 22 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 34 SAVE 5. Martin Eden ("Martin Eden" - Jack London) 48 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 40 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 30 8. Marcel (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust) 26 ...
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 32 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 24 3. Onufry Zagłoba ("Trylogia" - Henryk Sienkiewicz) 58 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 34 save 5. Martin Eden ("Martin Eden" - Jack London) 30 6. Jon Snow (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 20 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 58 8. Vuko Drakkainen ("Pan Lodowego Ogrodu" Jarosław Grzędowicz) 56 9. Al...
Ostatnio byłam świadkiem cudownej scenki w tramwaju. Stoi sobie 3 mężczyzn, na oko 20-letnich, stroje z czterema paskami wiadomej firmy. Jeden z nich zaczyna opowieść: - No i poszłem po... Na co okrzyk na pół tramwaju kolegów (jednocześnie!): - Poszedłem się mówi (i tu odpowiedni epitet na K)! Jest nadzieja dla narodu?
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 36 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 28 3. Onufry Zagłoba ("Trylogia" - Henryk Sienkiewicz) 48 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 34 5. Pippi ("Pippi Pończoszanka" - Astrid Lingstren)SAVE 10 6. Jon Snow (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 20 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 46 8. Vuko Drakkainen ("Pan Lodowego Ogrodu" Jarosław Grzędowicz) 44 ...
1. Panna Marple (z książek Agaty Christie) 40 2. Papkin ("Zemsta" - Aleksander Fredro) 38 3. Onufry Zagłoba ("Trylogia" - Henryk Sienkiewicz) 32 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 34 save 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 52 6. Jon Snow (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 16 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 36 8. Vuko Drakkainen ("Pan Lodowego Ogrodu" Jarosław Gr...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Dolores Umbridge (cykl "Harry Potter" - J.K. Rowling) 16 OUT 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 28 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 32 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 12 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 46 8. Paul Atryda (cykl "Diuna...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 14 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 38 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 30 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 34 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey) 32 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) 32 ...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 26 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 32 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 30 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 34 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey) 32 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) 32 ...
Oj... Nie usunęłam "KILL" przy Boromirze i "SAVE" przy Soplicy, ale punkty nie są tam odjęte i dodane przeze mnie. Chyba już za późno na tak skomplikowane działania...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 38 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)SAVE 22 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 12 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 2 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 18 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórza" ...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 34 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 18 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 24 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 10 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 38 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 18 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórza"...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 32 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 20 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 26 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 12 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 18 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórza"...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 30 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)30 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 58 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 20 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 32 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 22 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 48 8. John Coffey ("Z...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 44 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 20 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 32 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 24 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) SAVE 42 8. John Coffey ("...
I pomyśleć, że jedna mała zmiana na liście i takie zamieszanie :P
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 24 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 48 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) OUT 0 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 32 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 34 8. John Coffey ("Ziel...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 36 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 50 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 36 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) OUT 18 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 30 8. Severus Snape (cykl o Ha...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 6 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 34 4. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 44 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 28 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 24 7. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) SAVE 32 8. Emma Bovary ("Pani B...
Eh... Mój debiut i co? nie odjęłam punktów przy OUT - mogę prosić o korektę następnego "gracza"?
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) SAVE 26 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 26 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 42 8. Emma Bovary ("...
Czytałam kilka pozycji z tej serii i jestem zachwycona. Ostatnio Mamie podsunęłam "Kwietniową czarownicę". Zobaczymy jakie będą jej wrażenia. Co do samej tematyki to jest to czego szukam. O kobietach przez kobiety, ale nie romanse, nie miłość jako główny temat. Mogłabym określić, że pazura jest jest w tych książkach. Często wzbudzają niepokój, nie poddają się schematom, wnoszą coś. A mimo to każda jest inna. Do tego autorki różnej narodowoś...
A ja? Ja zaczęłam... Ledwie kilkadziesiąt stron, a mnie już się literki rozmazują... Ale chyba czasem trzeba też tak... Uczy - uczy mądrości i wrażliwości, ale ja tu już zaczyna wnioski wyciągać zamiast wracać do lektury :)
Nie... Proszę... Nie mam konta na naszych klasach, naszych celach, i innych fecebookach i nie chcę mieć. Nie chcę też żeby jedyny portal, które w dużym uproszczeniu można nazwać społecznościowym zamienił się w coś podobnego. Takie podejście jak jest tutaj w zupełności mi odpowiada i boję się, że kiedyś to się zmieni...
Bergerson z Zakonu Krańca Świata. Nie wiem czemu :/
Pielucha
W takim razie jeszcze ja... Od 2005-08-17 21:14... A wątek to mi umknął!
"Zrobię to sama, stwierdziłam, jak zakonnica przekomarzająca się z wibratorem" M. Atwood ("Dobre kości") Bardzo mnie rozbawiło to stwierdzenie, a i zbór niczego sobie. Można więcej znaleźć. :)
Mamutku kochany, pamiętaj, że jest dewiacja negatywna ale też pozytywna. Normy można naruszać przez ich przekraczanie, łamanie, ale też dzięki robieniu czegoś ponad, czegoś co do tej pory nie było normą, ale wykracza ponad nią. Muszę też dodać coś co ostatnio mnie zafascynowało, czyli określenia Znanieckiego który dewiantów określał jako zboczeńców, i wyznaczał kategorię zboczeńcy podnormalnego i nadnormalnego. Tak, więc zgadzam się! Jak najb...
Jeszcze chyba ja tak nieśmiało się zgłaszam. Na pewno nie wiem jeszcze, ale możliwe, że nie tylko ja, bo MY, czy Mama i ja :) Ale to jeszcze się zobaczy, w każdym razie chciałabym bardzo, a szczegółowe informacje wysłałam w mailu do Olimpii. Pozdrawiam wszystkich!
Z tego co pamiętam w planach była raczej północ Polski :)
Po drugim tomie rezygnuję... Nie jestem w stanie. Mam nieodparte wrażenie, że cała książka nie ma zakończenia, jest pisana już z myślą o kolejnym tomie. Całą fabułę tego tomu można podsumować w 2 zdaniach a przecież do szczególnie krótkich nie należy.
Kilka lat temu spotkałam się z podobnym problemem u Piątka jeśli dobrze pamiętam w "Kilku nocach poza domem", ale mogę mieszać. Społeczeństwo globalne, całkowita kontrola, kamery na każdym rogu ulicy to zaczyna być naszą codziennością. W telewizji, czy w internecie duże grono osób szuka coraz mocniejszych wrażeń. A niewiele już zostało z rzeczy dotychczas niepokazanych, więc jej obawy wydają mi się jak najbardziej zasadne. Przedstawienie scen...
Mikołaje kochane, dziękuję bardzo za "Frajerów" Ziemkiewicza, "Klub Dantego" Pearla i "Zielone wzgórza Afryki" Hemingway`a. Bardzo, bardzo dziękuję!
Jak dla mnie to zawsze pierwsze tomy są najlepsze. Nie zdarzyło mi się chyba czytać książki, gdzie kolejne części byłby lepsze od poprzednich (no może Pratchett, ale to przez różnych bohaterów). Tak więc na pewno nie jest to co na początku, ten tom nie wywoływał takich emocji, ale na pewno nie mogę powiedzieć, że należał do złych. A nawet powiem, że całkiem fajnie się czytało :)
Ja czytam z prasy NG, NG Traveler i Charaktery. To są te, które kupuję. W bibliotece często sięgam po Wiedzę i Życie, Fokus, Podróże, Poznaj Świat. Mam to szczęście, że biblioteka również w czasopisma jest dobrze zaopatrzona :)
Nie powiem... porównanie zaskakujące, ale trafne :) Przede wszystkim spodziewałam się większego rozwinięcia tematów kryminalistyczne, a odniosłam wrażenie, że autor tylko ich dotknął i wycofywał się. Wiele wątków mogło być bardziej rozwiniętych, zwłaszcza, że rzecz dzieje się w dość niezwykłym miejscu. Do tego narracja pierwszoosobowa w pewnym momencie zaczyna męczyć. W pewnych sytuacjach uniemożliwiło to rozbudowanie obrazu innych bohaterów, ...
Niestety... Przeszukałam wszystkie pliki uczelniane i muszę stwierdzić, że to akurat jest na starym komputerze, który odmówił posłuszeństwa i się włączać nie daje...
Na razie nie, bo kupiłam niedawno, a jeszcze nie obejrzałam. Ale na pewno na stronach znajdziesz sporo informacji - np. na filmwebie
Może biografia Williama Blake`a - wiem, że jest książkowa, a i film Jarmuscha "Truposz", z tego co wiem, można nazwać pewną formą jego biografii. Mogłabyś porównać przedstawienie w książce i filmie. Nie wiem, co lubisz, czym się interesujesz, bo najlepiej dobrać tak postaci, abyś nie zmuszała się do "wgłębiania w ich życie".
Innej opcji nie brałam pod uwagę :)
Z moich doświadczeń wynika, że najciekawsza jest zawsze sobota - najwięcej znanych i cenionych osób się pojawia. Zobaczymy jak będzie w tym roku.
Mam bardzo łatwy do zapamiętania - nawet korci mnie, aby sobie z tym numerem maila założyć - 16500 :) Miałam już numerowy adres, więc czemu nie kolejny. Przy tamtym pytano dlaczego taki i tłumaczyłam, że 6655321 to nr. Alexa z "Mechanicznej pomarańczy". Przy adresie 16500@... mogłabym reklamować biblionetkę :)
Cieszę się, że to jest praktykowane. U mnie w bibliotece była podobna akcja dla dzieciaków ze szkoły specjalnej. W sumie to ja to pisałam to dla konkretnej grupy, dla dzieciaków, które są ze skrajnie trudnych środowisk, dla np. pogotowia opiekuńczego, dla ośrodków, gdzie dzieci przyjeżdżają (a raczej są przywożone) bezpośrednio po interwencji policji. Może to i trudne zadanie, ale nie niewykonalne. Może wcielę w życie mając okazję. Mam taką nad...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)