Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Charlotte Brontë i jej siostry śpiące (5,5) – zakupiłam i przeczytałam pod wrażeniem arcyciekawego spotkania z autorem w Bnetce. I zgadzam się z misiakiem: tej pozycji nie sposób ominąć omawiając literaturę poświęconą rodzeństwu Bronte. Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? audiobook (5) Na wschód od Edenu audiobook – było wspaniale wrócić ponownie do Salinas, powieść podobała mi się jeszcze bardziej niz dekadę temu, kiedy cz...
A myślałam, że tylko ja tak mam:-) Pozdrawiam
Ogromnie się cieszę i gratuluję pozytywnie zakończonych negocjacji z tak prestiżową spółką :-) Osobiście liczę na integrację książek w BN z ebookami i audiobookami. A także na aplikację na androida :-)
Pozwól, że odniosę się tylko do jednego wątku. Widzę, że czytamy dzieciom te same książki. Dzięki Twoim polecankom :) Maleszka wzbudził absolutny zachwyt, ale Piaskowy Wilk również się podoba. Czekam na więcej i pozdrawiam
Mój grudzień: Kobiety władzy PRL (4)- jak zwykle u tego autora przyjemne czytadło. Obfituje w ciekawostki, ale niewiele wnosi. Atlas chmur (5,5) - jedna z ciekawszych rzeczy jakie ostatnio czytałam, lubię takie zabawy z kilkoma gatunkami literackimi, film mnie również nie rozczarował, chociaż mogę dyskutować o pewnych irytujacych zmianach w stosunku do pierwotnej fabuły. Korona śniegu i krwi (5,5)- absolutny zachwyt, Piatowie jak żywi, w...
Moniko, z reportaży czarnego polecam Ci gorąco Mariusza Szczygła, Wojciecha Góreckiego a przede wszystkim Swietłanę Aleksijewicz, wszystkie pozycje. Ja również zaliczam sagę Martina do moich odkryć tego roku.
Nigdy nie przypuszczałam, ale z bólem serca zamieszczam na tej liście jedną, jedyną pozycję: McDusia Lidze na to, że sytuacja za rok się nie powtórzy.
Zdecydowanie. Planuję obejrzeć film dopóki nie zniknie z ekranów dlatego szybko kupiłam ebooka i powieść po prostu "połknęłam". Oryginalna forma, znakomity pomysł i wykonanie, umiejętne połączenie kilku gatunków literackich zdecydowanie zasługuje na uznanie.Brawo dla autora. A w sobotę ekranizacja bez dwóch zdań.
Szczęśliwie załączam jeszcze jedną powieść do mojej listy: Atlas chmur (5,5)
Serdeczne dzięki. Wszystkiego dobrego na Święta.
Między innymi: Wywiad z władzą Bardzo się cieszę... Wesołych Świąt!
Oczywiście pośpieszyłam się z tym 2013 rokiem. Jak edytować tytuł? Ratunku!
Mój listopad: Nawałnica mieczy: Krew i złoto (5) Blog osławiony między niewiastami (5) Książka twarzy (5) Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (5,5)
Mój październik: Gringo wśród dzikich plemion audiobook Dziedzictwo (5) – babskie czytadło, ale naprawdę dobre, idealne na coraz dłuższe jesienne wieczory Zakazane wrota (5) – warto, warto, warto…. Nędznicy (audiobook) Dama Pik (4) – niezłe, ale nie brakowało błędów faktograficznych McDusia (3,5) – wielki zawód, co prawda z przyjemnością czytałam wszystkie dyskusje na Bnetce, niestety sentyment do starych części Jeżycjady nie ...
Mój wrzesień: Krążownik spod Somosierry (4) audiobook Dziecko dla profesjonalistów (4) Rok 1984 (6) audiobook Książka moich wspomnień (4,5) Tak, jak nie przepadam za prozą Iwaszkiewicza, tak wspomnienia wyjątkowo przypadły mi do gustu Miedzianka: Historia znikania (4,5) Gra o tron: Powieść graficzna: Tom 1 (4,5) Gra o tron (6) audiobook – no i wpadłam :-) Pamiętam jak kilka lat temu Krasnal gorąco zachęcała mnie do lektury. I jak zniechę...
To książka najstarszej prawnuczki, pracownika naukowego UW. Gorąco polecam. Niestety miałam pożyczoną więc nie udostępnię.
Mój sierpień: Rozmowa w "Katedrze"(4) Światu nie mamy czego zazdrościć: Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej (5,5) Pra: Opowieść o rodzinie Iwaszkiewiczów (5) Nic nie zdarza się przypadkiem (5,5) Gustaw i ja (4)
Mój lipiec: Urząd mojego ojca (4,5) - uwielbiam czytać o świecie, którego już nie ma. Żydowska Warszawa początków XX-wieku... Ostatnie życzenie (audiobook) - wspaniałe nagranie znakomitych opowiadań, dzięki zaangażowaniu kilkunastu aktorów i oprawy muzycznej słucha się fantastycznie Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości (5,5) - kolejny reportaż tej autorki, który mnie totalnie zachwycił, ona naprawdę prawdziwie słucha i rozumie sw...
Bardzo dobry miesiąc, wreszcie miałam czas aby trochę poczytać a Shriver mnie po prostu zaszokowała. Musimy porozmawiać o Kevinie (6) Ojciec chrzestny (audiobook) 6 Żony i córki (4,5) Dom pod Lutnią (5) Dzienniki kołymskie (4,5) Moulin Rouge: Powieść o życiu Henryka de Toulouse-Lautreca (audiobook) 5 Chochoły (5)
Podpisuję się pod "Lalką" i pod Szostakiem. Właśnie kończę "Dumanowskiego". "Chochoły" jeszcze przede mną, polecam "Oberki do końca świata" jeśli jeszcze nie czytałaś.
Dziewczynka w zielonym sweterku (4) Lalka (6) audiobook Afery i skandale Drugiej Rzeczypospolitej (3,5) Powieści warszawskie (5) "Pride and Prejudice" (Jane Austen) (5) Wpływowe kobiety Drugiej Rzeczypospolitej (4,5) Dziecku: Poczytaj mi, mamo: Księga pierwsza (5,5) "Poczytaj mi mamo": Księga druga
Mnie również 2 lata temu zauroczyły "Oberki". Teraz jestem bardzo ciekawa najnowszej książki Szostaka.
Jeśli miałabyś okazję iść w Warszawie do Romy na musical "Les Miserables" to polecam gorąco
Nowe kłopoty z historią: Publicystyka z lat 2005-2008 Warszawa a ponadto najnowszy czytnik Kindle :-) Wesołych Świąt i samych przyjemności czytelniczych w 2012 r. Wam życzę
On był podobno bezlitosny również wobec najbliższych :-(
Apropos "Nędzników" - lepiej późno niż wcale:-) Cieszę się, że Ci się tak podobała, co kilka lat muszę do niej powracać.
Mój październik: Lapidarium III (4,5) Lapidarium II (5) W naszym domu (3,5)- Pani J.P. już dziękujemy, historia jak zwykle ciekawa, ale do bólu przewidywalna i ten styl...:-( Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej (5)- może zbytnio po łebkach, zbyt ogólnie, ale uwielbiam czytać o międzywojniu, książka zdecydowanie oddawała klimat epoki Lapidarium (5)-cóż, moim zdaniem obok II najlepsze Lapidarium
Brawo! Wspaniała recenzja, gratuluję! Do jej przeczytania myślałam, ze zanalizowałam tę wspaniałą powieść ju we wszystkich możliwych aspektach. Jak wielkie pole do interpretacji jeszcze zostało.
Bardzo dobry jakościowo chociaż skromny miesiąc: Drewniany różaniec (4) Droga (6) Oskarżona: Wiera Gran (5)
Stawię się :-)
Witam, mój maj: Trzej muszkieterowie (4) audiobook Wojna nie ma w sobie nic z kobiety (5,5)-wstrząsające i do głębi prawdziwe,zasłużony laureat tegorocznego "Kapuścińskiego" The Lion, the Witch and the Wardrobe (Lewis Clive Staples) (5) Autobiografia (5,5)-na okładce jest napisane że "to najlepsza,rzecz jaką A.Ch. kiedykolwiek napisała" i chyba się z tym zgadzam
Napisz parę słów o Piskale.
A dlaczego Marai tak nisko?
Kosiarz (5)- Pratchett w najlepszej formie i dużo radości Zajezierscy (4)- lekka, łatwa i przyjemna lektura na wakacyjne wieczory, nie wiem jeszcze czy będę chciała sięgnąć po drugi tom Dzisiaj narysujemy śmierć (5,5)- co można jeszcze napisać o największym ludobójstwie końca XX-wieku. Lepiej zamilknąć... Sprężyna (powtórka) 12 rozmów o miłości: Rok po katastrofie (5)
Przypomnisz sobie na spotkaniu Bnetkowym :-)
Nie, nie ukrywam :-) Przecież nie miałaś problemów z identyfikacją.
Dziewczyna z perłą (5) audiobook More Tales from Shakespeare (Charles and Mary Lamb) (3) Mistrz i Małgorzata (nadal 6) audiobook Don Kichote (4) audiobook Chłopiec z latawcem (6) RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą (5) Zrób sobie raj (5,5)
A równie dobry?
Smakowity miesiac, czego wszystkim życzę :-) 20: 20 lat nowej Polski w reportażach według Mariusza Szczygła (6) - creme de la creme polskiego reportażu. Lektura obowiązkowa dla wszystkich miłośników "Dużego Formatu" Spuścizna (5)- kontynuacja znakomitego "Dworu" i ponownie klasyka powieści obyczajowej Harry Potter and the Chamber of Secrets (J.K. Rowling)(5) Kobieta w bieli (5)- dla miłośników XIX-wiecznej powieści z dreszczykiem l...
Mam podobne doswiadczenia do Ciebie misiaku, a poniewaz czytalam ja juz wielokrotnie, teraz dla odmiany posluchalabym audiobooka, lecz obawiam sie, ze nie wyszedl.
Ostatni lot: Spojrzenie z Rosji (5) Dom Augusty (5,5) Cierń kresowy: Opowieść o Edwardzie Woyniłłowiczu i jego rodzinie (5) Kane i Abel (5,5) audiobook
:-) A co do Dürrenmatta to widziałam kiedyś świetny teatr TV z Jandą i Stuhrem w głównych rolach :-)
Chyba jeszcze chwilkę poczekamy :-)
Wiesz, jakoś nie przemówiła do mnie ta historia. A może to wina lektora?
Stasiland jednak Cię nie zawiódł ;-) Muszę po to sięgnąć.
A u mnie deficytu czasowego ciąg dalszy: Dotknięcie pustki (3) audiobook Twierdza szyfrów (5) audiobook Toast za przodków (5) chętnie sięgnę po "Planetę Kaukaz" Jedz, módl się, kochaj (3) tragedia! Zielona Mila (4,5) audiobook
Aniu kochana, duża buźka i następnych szczęśliwych lat Bnetką :-)
Kochana, po co się zamęczasz tą "wampiriadą"?
Po "Senności" mieszane. Dobre pióro i znakomita obserwacja rzeczywistości, ale niestety odczułam, że to "nadpisany" scenariusz filmowy. "Dworu" słuchałam w interpretacji Zapasiewicza i to był strzał w dziesiątkę. Tak jak wspomniałam, jest to powieść społeczno-obyczajowa, która niezmiennie kojarzy mi się z "Lalką", obrazuje świat którego już nie ma, ciekawe zróżnicowane osobowości kierujące się nakazami religii, serca, rozumu, namiętności. Prawdz...
Dwór (5,5) audiobook - to moje pierwsze i na pewno nie ostatnie spotkanie z Singerem, nasuwały mi się skojarzenia z żydowską "Lalką" Pasażerka (5)- ukłony dla Paren W rajskiej dolinie wśród zielska (6)- zachwyt absolutny Pasażerka ciszy: Dziesięć lat w Chinach (5) Kirgiz schodzi z konia (4)gdyby nie propagandowe wstawki to byłoby 5 Moskwa-Pietuszki (4) audiobook Narrenturm (5,5) audiobook - całkowite objawienie audiobookowe, nie...
Jasne, w końcu te lektury nas kształtowały :-) 50. Stanisław Lem "Solaris"
Na razie podsumujmy: 1. Bolesław Prus - "Lalka" 2. Władysław Reymont "Ziemia obiecana" 3. Henryk Sienkiewicz "Qvo Vadis" 4. Jarosław Iwaszkiewicz "Panny z Wilka" 5. Stefan Żeromski "Przedwiośnie" 6. Wiesław Myśliwski "Traktat o łuskaniu fasoli" 7. Gustaw Herling-Grudziński "Inny świat" 8. Antoni Libera "Madame" 9. Marek Hłasko "Opowiadania zebrane" 10. Leopold Tyrmand "Dziennik 1954" 11. Adam Mickiewicz "Pan Tadeusz" 12. ...
:-) Tu mozemy polemizować. Ja, na przykłąd dodałam "PRzedwiośnie" nei dlatego, że jestem jakąś miłośniczka tej powieści, ale dlatego, że reprezentuje pewien kanon aktualnych wówczas postaw i poglądów. Myślę, ze podobnie jest z "Nad Niemnem". Zachęciłeś mnie do tego Dukaja :)
Naprawdę znakomity pomysł i realizacja. Każdy ma coś w sobie, ale też optuję za trójką, również z lekką zmianą wyrazu spojrzenia :-)
Myślę, że możesz się czuć niemal połowicznie uspokojony :-)
A stąd, że czas na zmiany :-) A po drugie to jedna z moich ulubionych postaci literackich dzieciństwa, moja imienniczka. Pozdrawiam
Bardzo interesujące zestawienie, chociaż obecność niektórych książek zdecydowanie mnie zaskakuje, np. "Kod Leonarda...". Mam na swoim koncie 32 (głównie te klasyczne), a w planach jeszcze kilkanaście. Swoja drogą szkoda, że nigdy w takim zestawieniu nie znajdzie się żadna, nawet najlepsza pozycja polska (Conrada nie liczę.) Widać jak mało znaczymy w dorobku literatury światowej...
A ja polecam dodatkowo najnowszy wywiad z autorką książki zamieszczony w "Dużym Formacie" dn.16.09.2010r.
:-) Właśnie, właśnie...czy aby wstęp wolny dla wszystkich Bnetkowiczów?
Zapowiada się szalenie interesująco. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku uda się tam zorganizować spotkanie Biblionetkowe :-)
:-) Byłby problem z pierwszymi wydaniami :-)
Świetny pomysł i fantastyczne miejsce. Mam nadzieję, że do takiego spotkania dojdzie :-)
Ale namieszałam!!! Byłam cały czas przekonana, że mówicie o Kongresie Wiedeńskim ustanawiającym nowy porządek Europy po wojnach napoleońskich. To dopiero byłoby wyzwanie: lektury sprzed 1815 r.
Nędznicy zostali opublikowani w 1862r., natomiast Kongres odbył się w latach 1814-1815.
Przepraszam, nie zauważyłam. Na dobrą sprawę to z moich propozycji nic się nie klasyfikuje. To może polecę "Niebezpieczne związki". :-)
Plany ambitne, ale ciekawe i w pewien sposób wpisane w nastrój pór roku :-) Ze swej strony dorzuciłabym jeszcze "Mistrza i Małgorzatę","Nędzników" i "Noce i dnie", jeśli jeszcze nie czytałaś.
Wiem, zdecydowanie. Mam nadzieję, że następnym razem się nagadamy Jolu.
W myśl zasady lepiej późno niż wcale (a jak sie okazało można było wcześniej) ja również bardzo, bardzo się cieszę i do zobaczenia w Kielcach!
Sto lat! Więcej czasu dla siebie i dla Biblionetki.
Przepraszam i przesyłam urodzinowe uściski :-) To dopiero 4 lata, a myślałam, że przynajmniej 6.
Prawdaż, prawdaż, nic się nie zmieniło w tej sprawie. Czekamy z exilvią na propozycję terminu, ale to już chyba na emilku :-)
Wiesz, ze ja również. Zamierzam się w końcu wziąć za Martina, juz od dawna mam go na szczycie polecanek, ale dopiero na spotkaniu ogólnopolskim krasnal zachęciła mnie w sposób wyjątkowy.
Dziękuję. Miło było Was poczytać, chociaż już po lekturze. A może nawet lepiej...
To kolejny dowód na zbieżność naszych gustów czytelniczych (w przynajmniej w gatunku reporterskim). Polecam Ci też gorąco "Czarny ogród".
Mój sierpień: Triumf chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (5)– nie tak pasjonujące jak pierwsza część, ale równie wciągające Wyspa klucz (6)– to niesamowite, że to pierwsza polskojęzyczna książka o Ellis Island,I to od razu jaka! Toulouse-Lautrec: Biografia (5,5)– to klasyka gatunku Jerzy Giedroyc: Do Polski ze snu (4,5)– podpisuję się pod opinią MonikiW
Kochani, było fantastycznie, zdjęcia wspaniałe. Przebywanie w Waszym towarzystwie to zaszczyt i sama przyjemność:-) Olimpio - jesteś wielka, podziękowania za organizację, a takze a może przede wszystkim za chęć podjęcia się realizacji tak karkołomnego projektu z sukcesem :-) Chciałabym przeprosić wszystkich za moje wyjście "po angielsku", lecz niestety obowiązki rodzinne i taksówka wzywały. Za rok mam nadzieję być pełnoetaotwym uczestnikiem....
Monika, co do "Giedorycia" mogę się tylko podpisać pod tym co napisałaś. Z tego samego powodu obniżyłam ocenę tej solidnie napisanej pozycji. Najbardziej zdenerowały mnie wnioski, iż Michnik wielkim i cenionym uczniem Giedorycia był, natomiast Herling-Grudziński na starość zdziwaczał i stał się człowiekiem przesiąkniętym lewicową nienawiścią. Czytałam jego dzienniki i choćby zbliżonego do zamysłów autorki zacietrzewienia nie zauważyłam. Pozdra...
Dziękuję Ci bardzo. Mam w bibliotece.
Oj, jaka szkoda, że jestem na wakacjach. Co do audiobooków to w pełni się z Tobą zgadzam, szczególnie prozaiczne, domowe czynności nabierają szczególnego uroku podczas ich słuchania. A ja teraz słucham fenomenalnego "Narrenturm" i nie wyobrażam sobie jak po tak wspaniałym słuchowisku powrócić do tradycyjnego audiobooka. Życzę Ci udanego pobytu w domu :-)
W każdym razie będę o tym pamiętać :-) Do zobaczenia :-)
Dziękuję bardzo za polecankę. Obowiązkowo do schowka!
No coś Ty, chyba 5 :-) Ale z audiobookiem pierwsza. 63 godziny słuchania. Polecam!
Zapomniałabym na śmierć o moich dwóch długaśnych audiobookach, których słucham z konieczności w braku możliwości czytania: "Ogniem i mieczem" w fenomenalnej i szóstkowej intepretacji Mieczysława Voita, kończę "Noce i dnie" w niezłej narracji Zofii Kucówny.
Jedna pozcyja, ale za to jaka: Głową o mur Kremla (6) - niezwykły reportaż, obszerna część poświęcona wojnie w Czeczenii do głębi poruszająca. Polecam wszystkim zainteresowanym tematyką.
Olimpio, ja przyjadę tylko na sobotę. Ale napiszę Ci e-maila w tej sprawie. Pozdrawiam
Było bardzo miło, jak zwykle musiałam sobie coś kupić, tym razem z segmentu "gender", ale kusi mnie też ten "Stasiland", nad którym dumała ex. Mam nadzieję, że udało Ci się wypożyczyć Folleta.
Będę na pewno. Szkoda, że bedzie nas tylko troje.
Iduś, najprawdopodobniej będę...Może ktoś jeszcze do nas dołączy?
Wiem, wiem...czeka na mojej półeczce na swoją kolej :-)
Miałam bardzo dobry jakościowo czerwiec, czego i Wam życzę: Kongres futurologiczny; Opowiadania Ijona Tichego (5,5)– Lem wyłącznie cudowny i genialny Wroniec (4,5)– ciekawy pomysł i realizacja, ale zabrakło mi tego "pieprzu" powieściowego Wyzwolony (5)– może z lekka anachroniczna, ale z pasją napisana powieść biograficzna o Wyspiańskim Między niebem a piekłem (4,5) Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St...
Książkowe wspomnienia z maja: Kobieta na krańcu świata(3)- kiepściutko, autorka stawia siebie w centrum wydarzeń, bohaterowie potraktowani marginalnie, choć ich historie mogłyby być ciekawe; do Cejrowskiego czy Hugo-Badera więcej niż daleko... Ziele na kraterze (5,5)- znakomite, wspaniałe, wielka literatura, miłość bez patosu i wielkich słów; ostatnie kilkadziesiąt stron poświęcone powstaniu warszawskiemu zalane morzem łez Chopin: Powścią...
Kociu, tematem czytnikow natchnales mnie podczas ostatniego spotkania Bnetkowego i od tego czasu czytam na ten tematem dosc intensywnie, studiuje ceny i zastanawiam sie nad kupnem. zdecydowalam sie poczekac na II generacje czytnikow i bardziej rozbudowana oferte polskich ebookow, wowczas zdecyduje sie na zakup. W tej chwili mam przyjemnosc pisac te slowa z testowego ipada, ktory zostal mi uzyczony na 2 dni (stad brak polskich znakow) i jestem tym...
Ja w każdym razie bez niespodzianki, zapowiadam się :-)
Dlatego, że to mistrz Kapuścińśki w gorszym wydaniu, przypadkowa zbieranina myśli na zróżnicowanym poziomie, stąd wyciągnięta średnia. :-)
Straszne, jak czlowiek weźmie za dużo obowiązków na swoje barki, nie mierząc sił na zamiary to efekt może być tylko tak żenujący: Lapidarium V (4) Pozdrawiam majowo i życzę Wszystkim (nie wyłaczając siebie) więcej czasu na czytanie
Lirael kochana, to wspaniała recenzja i bardzo przemyślana, gdybym nie czytała tej książki wcześniej, to na pewno teraz bym po nią sięgnęła. W swoim czasie nie mogłam się od niej oderwać i czytałam ją nawet w brudnym i źle oświetlonym barze na stacji benzynowej na trasie W-wa Gdańsk. Pozdrawiam ciepło :-)
Ja, jak zwykle :-)
Po 9 dniach katastrofy, wciąż pozostając w tej niezwykłej i smutnej atmosferze, jedyne na co liczę,a robię to z wielką i nieśmiałą nadzieją,to pojednanie z Rosją, rehabilitację ofiar i ujawnienie wszelkiej dokumentacji dotyczącej zbrodni katyńskiej.
Cieszę się. To faktycznie wartościowa biografia :-)
Moje marcowe lektury: ...i poniosły konie (4) Kapuściński non-fiction (5)- uczciwa, wnikliwa i bardzo rzetelna biografia. Nie przestałam byc admiratorką twórczości RK,a ponadto stałam sie fanką Domosławskiego Maria Curie (5) - wartościowa biografia krystalicznej postaci, polecam nie tylko kobietom Public Relations: Budowanie reputacji firmy (Piotr Andrzejewski, Wiesław Kot,) (4) Wesołych Świąt :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)