Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Uderzenia mego serca wystukują miłość w każdej chwili bez ustanku pewnego dnia przejmę stację radiową i będę nadawał bicie serca" Amarendra Chakravorty, fragment wiersza "Mój list miłosny" (cyt. za: J. Baran, "Koncert dla nosorożca")
dom zaśnieżony cynamonowy uścisk wita od progu
To dorzucę jeszcze Rozważania o Psalmach . Można tam znaleźć ciekawe interpretacje "kłopotliwych" fragmentów Psalmów - jak zwykle u Lewisa wszystko podane w bardzo przystępnej formie:)
To i ja będę:-)
Hipoteza, że bohaterka jest alter ego autorki jest dość ryzykowna... Moim zdaniem postać, która wzbudza tak silne emocje (choćby negatywne) jest dobrze wykreowana i na pewno nie świadczy o nieudolnym warsztacie pisarskim.
Ja również byłam zawiedziona po przeczytaniu tej książki. Tokarczuk zawsze była dla mnie jedną z ulubionych pisarek i cenię ją za to, że w każdej kolejnej książce stara się wprowadzić do swojej twórczości coś nowego. Tym razem zmierzyła się z kryminałem i niestety na tym polu odniosła porażkę. Największym zawodem było dla mnie to, że prawie od początku podejrzewałam jakie będzie rozwiązanie, a w połowie byłam już pewna, że moje podejrzenia są pra...
Korekta: Marcel ma 42! 1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 48 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 16 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 28 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) SAVE 60 :-) 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pi...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 48 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 16 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 28 6. Edmund Dantes ("Hrabia Monte Christo" - Aleksander Dumas) SAVE 60 :-) 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)34 8. Marcel (cykl...
1. Anna Karenina ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) SAVE 10 3. Tyrion Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 48 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger)OUT 26 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach)34 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey) 34 7. Hercules Poirot (Agata Christie, cykl o Herculesie Poirot) ...
Wydawnictwo MUZA, ja mam wydanie z 2006 r.:-)
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 12 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) SAVE 32 4. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 40 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 24 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 20 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 58 8. Emma Bovary (...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 16 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) SAVE 28 4. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 38 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 18 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska)26 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 52 8. Emma Bovary ("...
1. 4-5 dni 2. nie 3. "Pan Tadeusz", "Dziady", "Lalka", "Trylogia" Sienkiewicza, "Ferdydurke" 4. żaden nie przychodzi mi na myśl 5. Nasza Księgarnia 6. "Mały książę" 7. "Bieguni", "Szachinszach", "Martwa natura z wędzidłem" 8. R. Kapuściński, O. Tokarczuk, Z. Herbert 9. "Mały książę", "Muminki", wiersze Brzechwy i Tuwima, "Katarzynka" 10. 20-30 11. 5 12. "De profundis" Wilde'a, "Rok 1984" Orwella, "Oddział chorych na raka" Sołżenicyna, ...
Tu jest chyba podobny wątek: Wasz ranking książek A. Christie Pozdrawiam:-)
Szczerze mówiąc początkowo wręcz raziła mnie „nie-japońskość” jego powieści. Choćby odwołania do zachodniej literatury, sztuki, mitologii itp. Odbierałam to wręcz jako wyraz świadomego zerwania z tradycją. Miałam wrażenie, że akcja powieści mogłaby się rozgrywać równie dobrze w Europie. Dopiero z czasem zaczęłam odkrywać japońskie akcenty, aż wreszcie dostrzegłam jak bardzo Murakami jest zakorzeniony w tamtejszej kulturze. Chyba rozumiem co masz ...
Oj, jaki stary wątek - nawet nie pamiętałam, że to pisałam;-) Nie denerwuj się Tanyo, z tym "przebrnięciem" chodziło mi o to, że w oczekiwaniu na ponowne skupienie się autora na wątku dla mnie najciekawszym, musiałam przemierzać te, które wydawały mi się mniej ciekawe... To oczywiście typowe dla książek wielowątkowych - ale wcale nie jest to ich wadą: dzięki temu każdy znajdzie w nich coś dla siebie:-) Osobiście w książkach interesują m...
To straszne, że nie rozpoznałam "Kobiety z wydm":-( Bo tym, że nie rozpoznałam Muminków i Musierowicz (znowu!) specjalnie się nie przejmuje - to już niemal tradycja;-) Podziękowania dla Pawła za wspaniałą zabawę:-)
Olga Tokarczuk:-) Polecam zacząć od "Ostatnich historii", choć moim zdaniem "Bieguni" są niewątpliwie najlepsi:-) A co do Kundery, to też dopiero niedawno go odkryłam - z zachwytem rzecz jasna... Nie czytałaś jeszcze "Nieśmiertelności" - według mnie to najlepsza jego pozycja. Ostatnio wznowiono wydanie, więc po długim oczekiwaniu mogłam ją wreszcie nabyć i teraz czekam tylko na chwilę spokoju, by móc ją sobie powtór...
Błąd to najsmutniejsza rzecz jaka może się przydarzyć organizatorowi konkursu:( Ktrya uzyskała 8 punktów i zajęła 10 miejsce. Jeszcze raz przepraszam poszkodowaną. Napisałam już do Bogny z prośbą o poprawki... Pocieszam się tylko tym, że w naszych konkursach wyniki nie są najważniejsze;-) Mimo to mam nadzieję, że więcej błędów nie popełniłam...
No tak, nie znałam tego, więc trochę inaczej sobie wyobraziłam bohaterkę;-)
Oj, Czajko, bo jak ty wymyslasz takie trudne, to jak ja mam zgadnąć - na następnym spotkaniu trzeba będzie uzgodnić motywy kontrkonkursowe, żebym miała chociaż 50%;-)
> No i jest coś Millne'a, czego nie czytałam, hyhy. Nie czytałaś? To musisz szybko nadrobić, bo już oceniłaś na 4...;-)
A nie: 3:1 - czyli gorzej niż myslałam;-)
Podsumowanie kontrkonkursu: 2:1 dla moich dręczycieli;-) Ciekawa jestem bardzo co to było;-)
Przypominam, że lądujemy o 22.00, więc proszę już o ostatnie strzały:-)
Uroczyście ogłaszam, że właśnie odnotowałam pokonanie ostatniego dusiołka:-) Przypominam też, że na latanie macie jeszcze trzy dni...
Kochani, pięknie i z łatwością sobie latacie. A mówi się, że to takie trudne;-) Tylko cztery dusiołki: 2, 3, 16 i 25 (tego ostatniego właściwie tylko pół) jeszcze przed Wami umykają, ale myślę, że w lot je dogonicie;-)
Prośba do _niki_: zobacz jak wygląda sytuacja w Twojej skrzynce... Mój gołąb z odpowiedziami już dwa razy został zawrócony, bo jakoby już nie było dla niego miejsca...:-(
No, dla Kalipso wcale nie tak dobrze;-)
Merlin... mam kojarzyć z królem Arturem?:-))
Spadanie w przepaść kojarzy mi się tylko z "Nie-Boską komedią", ale to nie to;-)
1. nie wiem:( 2. "Odyseja"... w jakimś niewierszowanym tłumaczeniu?
To może coś o francuskich Ludwikach: Dumas Trzej muszkieterowie i następne części oczywiście też - może nawet bardziej, bo im dalej tym więcej o królach;-)
Nie wiem, czy chodzi Ci o obrazy wojny z punktu widzenia dzieci, czy generalnie o ciekawe książki o wojnie. Polecam: Kamienie na szaniec Zdążyć przed Panem Bogiem Pierwsza była nawet kiedyś lekturą w ósmej klasie - w czasach kiedy podstawówka trwała 8 lat... Druga trochę "trudniejsza" - ostrzegam, bo przeczytałam, że boisz się "poważnych" książek... ale nie ma się czego bać ;-) Może wcale nie okażą się takie trudne, ja...
Dziękuję bardzo:-) Z książkami nie ma problemu - możesz oddać jak przeczytasz. Maila z adresem już wysłałam:)
Niestety niewiele mam:-( Mogę Ci pożyczyć "Tartak" i "Nazywam się Czerwień"...
Ja bym chętnie przyjęła Vasariego:-) Zerknę do Twojego schowka - może mam coś, czego szukasz:-)
Może "Sklepy cynamonowe" Schulza? I jeszcze "Fale" V. Woolf.
Mnie jak na razie nie zachwyciła. Nie dostrzegłam niczego szczególnie oryginalnego w jej prozie. Co prawda czytałam dotąd tylko dwie pozycje tej autorki: "Słownik imion własnych" i "Z pokorą i uniżeniem". Pierwsza była w porządku, ale nie utkwiła mi w pamięci - dziś nawet nie potrafiłabym jej streścić;-) Druga zdecydowanie mi się nie podobała i to zarówno jeśli chodzi o treść (losy bohaterki wydały mi się raczej żałosne niż śm...
Najtrudniejsze są chyba te fragmenty, które nie mają znaczenia dla samej akcji, w których obrazy lub malarz pojawiają się epizodycznie. Tak jest np. w konkursowym fragmencie nr 3, który wielu osobom sprawiał problem, choć przecież książka jest bardzo znana...
Szanowni Zwiedzający, do zamknięcia muzeum pozostały już tylko cztery godziny:-)
Ojej, to brzmi zupełnie jak zadanie matematyczne - znajdź niewiadomą podstawiając odpowiednie dane;-)
11. Hmmm... wiedziałam, że powinnam była wybrać podpowiedź B?;-) 12. No tak... ;-)
A tu bez podpowiedzi nic nie wymyślę chyba...:(
W takim razie pasuje mi: Do latarni morskiej - Virginia Woolf.
Hmmm... Romans wszechczasów?
Dziwne losy Jane Eyre - Charlotte Brontë?
Szymborska - "Pejzaż":) Nie znałam tego wiersza, ale poznałam po stylu, a z tytułem już nie było trudno;-)
Cisza tu straszna zapanowała. Czy to znaczy, że wszyscy już mają pełną kolekcję obrazów? ;-) Jeśli komuś jeszcze zbyt mało wrażeń estetycznych, zapraszam do kontrkonkursu, ale bynajmniej nie w celu dodawania kolejnych obrazów - potrzebuję pomocy w związku z tymi, które już są;-)
Wolę A, chyba, że nie zgadnę: wtedy będę wolała B;-) Usilnie starając się stosować metodę dedukcji, wytężałam moje szare komórki w poszukiwaniu autora, który by tu pasował i... nic:-/ Obstawiam, że to coś polskiego i współczesnego, dobrze?. Ta scena, którą opisujesz... coś mi się kojarzy... hmmm, będę myśleć...
Cieszę się bardzo, bo trzymałam za nią kciuki:-) To chyba najlepsza jej książka do tej pory. Oby następne były tak dobre, jak ta (jeśli nie lepsze;-)).
Oj nie wiem... 11 jeszcze jakoś mi się kojarzy, ale nie wiem dlaczego "Taką twarz można było znaleźć w każdym domu." i bardzo mnie to nurtuje... 12 w ogóle nie kojarzę. To coś kryminalnego albo sensacyjnego? - tak przypuszczam, bo skoro G. szukała obrazu, ale już go nie szuka, tzn., że może już nie mogła go szukać, a to nasuwa mi na myśl morderstwo - i to pewnie motywem był ten obraz... ;-)
Chmielewska?
"Potop" Sienkiewicza zdaje się...
No to 1 to "Lalka" Prusa:-) Wiedziałam, że jak będę strzelać Proustem w różne fragmenty to kiedyś trafię;-D Jasne, że był - Proust i Lot pasują do każdego konkursu, bez względu na temat;-)
Toteż muszę się zapisać do Klubu, żeby przeczytać jeszcze raz i ją zweryfikować;-)
W sumie to wszystko jedno - jak widać nawet jak czytałam nie poznaję;-) W takim razie spróbuję strzelać w autora: B. Hrabal?
Na drugie zdecydowanie mniej. Chyba, że wliczać wody podziemne;-)
Nawet nie musisz mówić:-] Już teraz zacznę się ubiegać o członkostwo w Klubie Usiłujących Przeczytać Prousta;-)
Weszłam w posiadanie:-) I chyba teraz karnie wyznaczę sobie zadanie ponownego jej przeczytania;-)
No tak, przecież jest A. A. to Aniela. Pozwólcie, że teraz zapadnę się pod ziemię...
"Ida sierpniowa" - M. Musierowicz? Ale gdyby nie to, że po przewertowaniu moich ocen i odrzuceniu wszystkim możliwości została mi właśnie ta książka, pewnie w życiu bym na to nie wpadła...;-) Chyba muszę sobie zrobić powtórkę. Jak na razie weszłam w posiadanie "Kłamczuchy" i ją chyba znam najlepiej, bo przeczytałam więcej niż raz:-) Ale "Ida..." to zamierzchłe czasy - podstawówka;-)
No nie wiem, będę strzelać: Lucy Maud Montgomery?
A czytałam to?
Hihi, Proust? Jak tak, to tytuł już pozostawię Czajce;-)
Wreszcie ktoś się ulitował;-) "Kot, który czytał wspak" - Lilian Jackson Braun.
A. to Alicja, nie jestem tylko pewna która. Sądzę, że druga, bo pierwszą znam dużo lepiej i jakoś nie kojarzę, żeby tam był taki fragment. Czyli: "O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra" - Lewis Carroll. Ale pytanie dodatkowe jest już ponad moje siły;-)
Zwiedzający stoją jeszcze niepewnie w drzwiach, obawiając się przekroczyć próg sali. Proszę, proszę dalej - mówi z uśmiechem kuratorka - obrazy nie gryzą. Ale oto już sześciu śmiałków ruszyło do dzieła i niemal jedna trzecia dusiołków została pokonana w pierwszym starciu. Płótna drżą, po ramach przebiega im dreszcz niepokoju. Co dalej...? - myślą.
Coś mi świta, ale chyba w tej chwili mnie nie olśni...
Znowu nic:(
4 raczej nie, ale 5 jak najbardziej:-) "Szachownica flamandzka" - Arturo Pérez-Reverte. Przynajmniej jedno się udało;-)
Ta bransoletka z czymś mi się kojarzy, ale bardzo mętnie. I to o moim konkursie mówicie, że trudny!;-)
Chyba nic mi się nie kojarzy...
1 czytałam, prawie na 100%... I to, zdaje się, całkiem niedawno... ale za nic nie mogę sobie teraz przypomnieć gdzie... 2 to Proust może?:-D Bo na "Lot nad kukułczym gniazdem" nie wygląda;-)
A ja pospiesznie tylko zerkając w Twoje ocenione już znalazłam jeden obrazek. Może jak zajrzę głębiej, to coś jeszcze znajdę;-) A i podpowiedzi są już dość wyraziste... Czekam na maila:-)
Jeśli chodzi o film, to może "Nosferatu – symfonia grozy" - klasyka:-)
Może znajdziesz coś tu: [artykuł niedostępny] a tu odpowiedzi: [artykuł niedostępny] :-)
Czy ktoś może mi pomóc w ugaszeniu pożaru 22?
W 14 jest słowo-klucz. Dzięki niemu odpowiedź staje się prosta jak bułka z masłem, choć chyba bardziej wykwintna;-)
10. Na ten pożar naprowadziła mnie przede wszystkim osoba narratora. Pomogły zwłaszcza trzy zdania znajdujące się mniej więcej w środku akapitu zaczynającego się od "Strażacy z...".
Z własnego doświadczenia wiem, że warto zacząć od Dziesięciu Murzynków. Była to jedna z pierwszych (jeśli nie pierwsza) książka Christie, którą czytałam i muszę dodać, że pozostała jedną z moich ulubionych. Ale jeśli chcesz najpierw zapoznać się z Herculesem Poirot, to może sięgnij po Karty na stół, Morderstwo w Orient Expresie lub Śmierć na Nilu. Wymieniłam te, które cenię i które są zarazem najbardziej klasyczne w formie: wąskie grono podejrz...
To może jeszcze dorzucę: Kotarska Maja :-)
Sądzę, że w tej sprawie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale zdaje się, że proza i muzyka nie są aż tak odległe od siebie. Udowadnia to m. in. twórczość Kundery i to nie tylko za sprawą jego osobistego zainteresowania muzyką (oto przykład na to, że pisarze także mogą cenić, rozumieć i analizować muzykę). Autor ten w swoich esejach, w których zajmuje się przede wszystkim problemem rozwoju powieści, niejednokrotnie porównuje kompozycję tekstu proza...
Proponuję Białe zeszyty Soni Raduńskiej. Zwykle mówi się o niej jako o dzienniku dojrzałej kobiety, co może budzić wątpliwości, czy jest to odpowiednia lektura dla młodzieży. Ale bez obaw. Ja sama czytałam ją w ostatniej klasie liceum, a więc miałam wtedy 18-19 lat i od tamtego czasu jest jedną z tych książek, które w jakiś sposób mnie zmieniły (na korzyść, mam nadzieję;-)). Dla mnie jest to przede wszystkim książka o poznawaniu i akceptowaniu si...
A, i w "Nędznikach" też pojawia sie taki wątek...
Do pewnego stopnia Co do grosza. Z tym że milioner, który się dorobił jest tu postacią negatywną, od której czterej bohaterowie próbują przy pomocy podstępów odzyskać, utracone na skutek oszustwa, pieniądze. To tak w skrócie. Polecam, chociaż nie wiem czy ta pozycja będzie pasować do Twojej kategorii:-)
Po 20.07 będę dopiero w sierpniu w Łodzi. To może wtedy?
My z Czajką przemyśliwałyśmy to:-) Dobrze, że ktoś wyszedł z oficjalną propozycją;-) Jestem za, byle przed 20.07.
Widzę, że Pamuka już znasz:-) Mogę Ci więc tylko polecić inną jego książkę: "Nazywam się Czerwień". Sporo tam o problemie obrazowania w islamie. Jego "Nowe życie" znacznie mniej odnosi się do interesującej Cię tematyki, choć też jest chyba warte przeczytania:-)
Autorem jest Kader Abdolah. Ale, z tego co widzę, książka nie została jeszcze przetłumaczona - przynajmniej ja nigdzie nie mogę jej znaleźć w wersji polskiej, a do BN też jeszcze nie została wprowadzona, więc chyba trzeba trochę poczekać (lub zabrać się za wersję oryginalną):-)
W oryginale możesz też sobie ściągnąć bezpłatnie w formacie PDF ze storny: http://www.oscarwildecollection.com/ lub też poczytać w Internecie, np. tu: http://www.online-literature.com/wilde/being_earnest/ Życzę miłej lektury:-)
Ze słyszenia i kilku fragmentów, które udało mi się kiedyś obejrzeć. Już od dość dawna chcę zobaczyć ten film, ale jak dotąd, z przyczyn nie do końca zależnych ode mnie, nie miałam jeszcze okazji. Przypuszczam, że jest godzien uwagi...
"Opowieści o zwyczajnym szaleństwie" Zelenki również na mnie zrobiły ogromne wrażenie. Podobnie jak jego "Guzikowcy". Z czeskich filmów, które widziałam pamiętam jeszcze "Jedna ręka nie klaszcze" (David Ondříček), co do którego mam ambiwalentny stosunek - miejscami trochę zbyt czarny humor jak dla mnie... i "Mężczyzna idealny" (Filip Renč), który jest całkiem przyjemną i niegłupią komedią romantyczną (w moi...
Kiedyś zaczytywałam się książkami A. Christi:-) Moje szóstki w jej kategorii to: 1. Dziesięciu Murzynków 2. Zabójstwo Rogera Ackroyda 3. Pułapka na myszy 4. Dom zbrodni 5. Dopóki starczy światła 6. Spotkanie w Bagdadzie Piątek ma u mnie trzy razy więcej, więc już sobie daruję;-)
Też czytałam ją mniej więcej w Twoim wieku i podobała mi się, mimo iż nigdy nie przepadałam za książkami historycznymi. Jeśli, w przeciwieństwie do mnie, ten typ książek szczególnie Cię interesuje, "Quo vadis" niewątpliwie przypadnie Ci do gustu:-)
Przejrzałam jeszcze moje oceny i... trudno to ukryć: wśród autorów dominują mężczyźni. Z kobiet wśród swoich piątek znalazłam jeszcze Veteranyi Aglaja. Jej książki na pewno nie są płytkie ani banalne... raczej dość specyficzne, więc pewnie nie każdego przekonają. Ale zawsze można spróbować, bo chyba warto:-)
Olga Tokarczuk:-)
Pięknie napisane:-) Skutecznie przypomniałaś mi za co polubiłam Raduńską. "Kartki..." już od dawna mam w schowku, ale po Twojej recenzji czuję, że nie będą już długo czekać na swoją kolej;-)
Może coś z prozy poetyckiej Herberta? W różnych jego tomikach można znaleźć. Ale w Internecie też jest sporo... Np. "Hermes pies i gwiazda", "Wieża", "Dróżnik" - to moje ulubione:-)
Ja też byłam zachwycona tymi książkami:-) Polecam: Życie Pi :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)