Komentarze użytkownika Czajka

Zlot BiblioNETkowy - TARNÓW, 6-8 września 2024 r.

Autor: Czajka Dodany 29.02.2024 17:24

:D O drutach już myślałam, pewnie nawet będę miała, ale tortury tylko jeżeli będziesz miała chęć :)

Zobacz całą dyskusję

Zlot BiblioNETkowy - TARNÓW, 6-8 września 2024 r.

Autor: Czajka Dodany 26.02.2024 18:32

Taka hotelowa specyfika :⁠-⁠)

Zobacz całą dyskusję

Zlot BiblioNETkowy - TARNÓW, 6-8 września 2024 r.

Autor: Czajka Dodany 26.02.2024 18:31

To koniecznie wiadomo, ale nawet gdyby nie, to i tak was znajdę :))

Zobacz całą dyskusję

Zlot BiblioNETkowy - TARNÓW, 6-8 września 2024 r.

Autor: Czajka Dodany 26.02.2024 17:37

Zapisuję się ja, Czajka Jeśli można to poproszę pokój jednoosobowy :⁠-⁠) I jak z zaliczkami czy już wiadomo?

Zobacz całą dyskusję

Łódź marcowa i lutowo pospotkaniowa

Autor: Czajka Dodany 18.02.2024 18:50

Nic dziwnego, że siedziałyśmy do piątej :D Apros czytania jednej strony przez pół godziny, podrzucam link do czytatki o Homerze - okazuje się, że może być gorzej (albo w sumie lepiej) Homer i śrubki

Zobacz całą dyskusję

Łódź marcowa i lutowo pospotkaniowa

Autor: Czajka Dodany 18.02.2024 17:57

U mnie to ja roznoszę każdy stosik, nie mogę mieć książek nie na półkach. No dobrze, klika lat miałam za tapczanem, ale zatapczan nie był na widoku.

Zobacz całą dyskusję

Łódź marcowa i lutowo pospotkaniowa

Autor: Czajka Dodany 18.02.2024 17:54

Mam nadzieję ogromną, teraz się staramy wrócić do comiesięcznych spotkań. Ech, głosy, Czajkomąż był dziś w szoku, jak sobie uświadomiliśmy, że prawie dwadzieścia lat w Biblionetce. Mnie zresztą też to zadziwia. :)

Zobacz całą dyskusję

Łódź marcowa i lutowo pospotkaniowa

Autor: Czajka Dodany 18.02.2024 16:58

Fajnie, że czasem takie zdanie jest pierwsze. ;) Czytałam tylko Przedwiośnie i Kruki - nie podobało mi się.

Zobacz całą dyskusję

Łódź marcowa i lutowo pospotkaniowa

Autor: Czajka Dodany 18.02.2024 16:23

O tym, że jak chcę się kupić oscypka, dobrze jest dużo czytać O tym czy jak książka ma piękny grzbiet to lepiej ją czytać czy lepiej nie czytać O tym czy Kubuś jest piękny w małych kawałkach, czy tylko w całości O tym czym Tarnów różni się od Gniezna O tym jakie plusy ma kidnaping i ksenofobia O tym czy słuchanie odbiorców jest szkodliwe i kiedy O tym, że Przyjaciele są fajni, nawet jak chrapią O tym jak autor zmienia koncepcje w połowie ...

Zobacz całą dyskusję

Podsumowanie 2023 / Plany 2024

Autor: Czajka Dodany 02.02.2024 11:42

"Nie warto czytać książki, której nie miałoby się chęci przeczytać jeszcze raz" Prześlę panu list i klucz (z głowy cytuję) Ale są różne typy czytelników, trzeba rozpoznać swój typ i tego się trzymać.

Zobacz całą dyskusję

Książka jak "cieplutki kocyk"

Autor: Czajka Dodany 18.01.2024 15:38

Kubuś Puchatek Ogrzewa mnie na ogół jak jest dużo herbaty, dużo dobrych relacji, humor i najlepiej, kiedy wszystko się toczy utartymi od lat ścieżkami, czyli lubię wszystkie archetypowe Kopciuszki i Królewny Śnieżki :)

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 11.01.2024 18:22

Nie mogę bardziej się zgodzić :)

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 11.01.2024 18:12

Staram się zawsze wypowiadać jasno, ale widać nie zawsze mi się to udaje. Chociaż w tym wypadku nie bardzo wiem, jak napisać to jaśniej, może więc powtórzę - nie ufam autorce w sytuacji, kiedy komentuje przeszłość. To, że Ignacy jest oczytany, mamy już zapodane w kalafiorze. Czy gdzieś wcześniej, jest napisane, że Mila nie lubi zmywać? "Teraz mogę wam już wyznać, że nienawidzę mycia naczyń i nienawidziłam zawsze" - omatko, jaka uciśniona Mila, cz...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 11.01.2024 17:05

Bez przesady znowu, to nie jest odmowa tylko wizja ułatwienia sobie. W ogóle - na razie jestem na etapie kalafiora co prawda - ale nie ufam pani Musierowicz w momentach, kiedy odnosi się do przeszłości swoich bohaterów, zatem nie mam przekonania do tego, że Mila nie lubiła zmywać. Poza tym, nie wiem jak jest w innych rodzinach, ale w mojej większe wydatki ustalamy razem. Nawet takie, które teoretycznie dotyczą tylko jednego z nas. Imieniny by...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 11.01.2024 10:58

Z Kalamburką to mam o tyle problem, że dla mnie to trochę dorabianie mitologii, pisana nie na żywo. Zawsze mnie to drażni, wiem, wcześniej nie mogła, ale po co zmieniać to, co było. Podobnie, gdyby był taki temat - najbardziej irytujący zabieg literacki, dla mnie byłaby to Kalamburka z tymi bibułami i genialnym dramaturgiem. Nawet jej nie mam na półce, jako jedynej. :))

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 11.01.2024 10:27

Robiła swetry na drutach, ale to jakoś krótko trwało. Przeczytam zaraz całą Jeżycjadę, to się dowiem. :)) Ale w ogóle jeszcze, dlaczego nikt nie żałuje Ignacego, że musiał czytać książki, których nie lubił, a nad Milą wszyscy płaczą, że zmywała. Życie nie polega na tym, że robimy tylko to, co lubimy. No, w każdym razie przeważnie i na ogół nie tym.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 11.01.2024 10:21

Oczywiście nie ustalimy tego tu, możemy tylko domniemywać. Nie lansowałam tu nic. Stwierdziłam tylko, jak wyglądał podział obowiązków dotyczących kuchni. Nie wypowiadałam się wtedy na temat wychowania. Na ten temat tomy można by pisać, bo to się bardzo zmieniało w czasie. Wracając do tematu - nie zgadzam się z tym, że da się człowieka ukształtować - to co mnie przekonuje, to różne charaktery wśród rodzeństwa chociażby. Kain i Abel na przykład...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 11.01.2024 10:01

Zadzwonił do siostry. I ta, zamiast oświecić go kulinarnie, nakarmiła ich pierogami i zupą oraz pieczenią w sosie. Niestety, tego się nie da obronić - widziałam cały szereg sytuacji, kiedy to kobiety rzucały się biednym mężczyznom na pomoc, nie pozwalając im nauczyć się przetrwać w kuchni. Pisałaś tu gdzieś o Szóstej klepce - tak, rodzina się tam nauczyła zmywać, ale Cesia ODMÓWIŁA. I to było warunkiem koniecznym. I proszę was, nie sprowad...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 10.01.2024 23:08

Smarowanie masłem to w Kubusiu raczej było i faktycznie świetnie sobie z tym radził bez doktoratu, natomiast tu była mowa o Ignacym i gotowaniu obiadów. Czy nie? Bo jeżeli o Ignacym, to nawet on zdawał sobie sprawę, że chleb z masłem nie stanowi pełnowartościowych posiłków dla dzieci.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 10.01.2024 21:33

JAK on miał się tego nauczyć, skoro cały czas wyręczały go kobiety??? Nawet nie mógł biedak eksperymentować z zamrożoną białą kiełbasą, bo przecież Gabrysia zabiła go wzrokiem. A potem wkroczyła siostra z tymi całymi pierogami i zupą grzybową. Sama na jego miejscu bym poszła czytać klasyków.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 10.01.2024 21:15

Moim zdaniem miał wredny charakter, oboje z Bogumiłaem próbowali przecież mu nakłaść do głowy, te kradzieże, pijaństwo, papierosy, o jakich zaniedbaniach myślisz?

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 10.01.2024 21:04

A on nie miał świnki wtedy?

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 10.01.2024 17:13

Ale zaraz. Pisałam wyraźnie, że autor ankiety nie czytał Kubusia ze zrozumieniem (może disneyowskiego) i że Lutek jest milszy. Odzieliłam więc jasno (poniekąd) ankietowanych królików od Królika właściwego. Może powinnam napisać - jak to uważacie się za Królika, czy nie pamiętacie, że był pozorantem? Jestem pod koniec Kubusia i mam pełno pogrążających dowodów. Temat będzie wkrótce :) Proszę ich nie brać do siebie :) No ale napisałaś, że w młod...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 10.01.2024 15:37

"dawnych prostych czasach podłogi myło się szmatą na klęczkach i komu to przeszkadzało" - a teraz trzeba na siłowni robić te wszystkie kocie grzbiety. :D W sumie ciekawe, kto wynalazł MOPa czy szczotkę na kiju. Pewnie Amerykanie. Muszę koniecznie powtórzyć Jeżycjadę - czy Mila pracowała zawodowo? Bo wtedy podział obowiązków byłby w domu i poza domem, a nie wszystko i nic.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 10.01.2024 15:30

Dobrze, może umiar nie było zbyt trafnym słowem, może lepsza byłaby prostota. Niczego nie przykładam, dlatego też napisałam, że nie był to ich wybór. Gdybym napisała, że Achilles zmywał ręcznie, bo nie popierał zmywarek, mogłabyś mi zarzucić brak rozumu, jak Królik Kubusiowi. :D Z patelnią masz rację - wydaje się być dziś usankcjonowana i niemalże zgodna z naturą, ale nie jest. Jest przejawem technologii i tego szalonego pędu ludzkości ku cywili...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 09.01.2024 15:50

Parobek pomagał tylko w polu, zmywała Ania albo Maryla, bo zmywanie to rzecz babska :D Akurat jeżeli chodzi o suplementy i leki, to miałby rację, przemysł farmaceutyczny zbija fortunę na kreowaniu potrzeb spożywania suplementów. I uważam, że w trosce o zdrowie Gabrysi miałby prawo się oburzyć :))

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 09.01.2024 15:43

Z Kanadą nie wiem, prywatnie tylko mnie zastanawiała drastyczna różnica między polską wsią a Avonlea. Mam w planie biografię L.M. Montgomery, może coś się wyjaśni. Omatko, nawet Homer nie opowiadał oryginalnie wymyślonych pieśni, tylko zasłyszane :Do Kwestii zmywarki nie rozstrzygniemy, wiadomo. W każdym razie do życia niezbędna nie jest. Już bardziej pralka, chociaż ja cały czas powtarzam, że teraz to już nie jest tak wyprane, o maglu nie ...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 09.01.2024 15:08

O, świetnie, bo akurat czytam teraz Kubusia (w oryginale) i mam plan powtórzyć Jeżycjadę. No ale proszę cię! Jak cenię Disneya za jego rozmach, tak uważam to, co zrobił z Kubusiem za barbarzyństwo - nie oglądałam ani nie czytałam nic co nie było kanoniczne.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 09.01.2024 15:02

Z winem gorzej, bo wtedy niedobre pili. Chodziło mi o to, że patelnia (czy raczej garnek) to podstawowa potrzeba i nikt tego nie kwestionuje. Jedna patelnia, nikt nie miał 55, bo trudno było zrobić, trzeba było Hefajstosa angażować i w ogóle. Mnie się podoba tamten dawny umiar, wynikał nie z wyboru oczywiście, ale pamiętam, jak urzekł mnie pewien egipski list starożytny, w którym była mowa o szału z frędzlami. Był jeden i miał swoją nazwę. Ter...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 08.01.2024 14:25

Jako aojda ma specjalne moce.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 08.01.2024 14:07

Ale dlaczego przykro, gdyby wszyscy się zgadzali, byłoby nudno. A czytałaś "Pańszczyznę"? Autor skutki pańszczyzny rozciąga aż na czasy współczesne właściwie. A czytałaś może Anię z Zielonego Wzgórza? Oni tam praktycznie mieszkali na wsi, mieli krowy, świnie, pole, nie mieli bieżącej wody ani zmywarki i nie byli przesadnie umęczeni. W każdym razie, już teraz poważnie - pomijając wyzysk (czyli pracę ponad siły, to, że chłopi latami byli spycha...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 08.01.2024 13:54

Aaaa, to ja teraz rozumiem! Jedyna bronię Ignacego, bo jedyna nie mam zmywarki i nie poczułam się dotknięta osobiście :D Opowiastki?? Opowiastki?? Jak w ogóle możesz pisać, że opowiastki? Nie skubałeś nigdy gęsi w Lipcach? Pieśni i opowieści są bardzo ważne - już u Homera chyba żeglarzom śpiewali (nie licząc syren), żeby równo wiosłowali. Poprawiają rytm, nastrój i w ogóle. I założę sobie nowy wątek i będę tam wpisywać dowody, jaki Ignacy b...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 08.01.2024 13:45

Patelnia nie jest przejawem konsumpcjonizmu, od zawsze jest, u Homera już prawie była.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 08.01.2024 13:41

Czy Wy nie pamiętacie, że Królik nie był Świetnym Organizatorem? Był tylko pozorantem biegającym z pustą taczką po budowie. Ten ankieter musiał czytać Kubusia bez zrozumienia. :D

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 07.01.2024 17:45

No ale on nie umiał zmywać! Moim zdaniem byłoby fair, gdyby opowiadał. I opowiadał w sumie. Kłamczucha nie umiała gotować i nikt jej nie zarzuca tego, że Bernard gotował.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 22:39

Weź pod uwagę pańszczyznę - to z tego wynikała nadmierna praca chłopów. Ja nie muszę sobie wyobrażać życia bez prądu, bez bieżącej wody - tak wyglądały moje wakacje wszystkie - zapewniam, da się przeżyć. :D Ale zauważ jak bardzo stajemy się niewolnikami tych udogodnień i ile czasu zajmuje nam ich obsługa. Najpierw wymyślamy udogodnienia a potem stoimy w korkach czy musimy iść na odwyk od telefonu. Oczywiście, nie jestem radykalna, zdaję sobie...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 21:05

Nie zgadzasz się, że teraz potrzeby są kreowane przez reklamę? Że na zmywarkę trzeba zarobić podobnie jak i na inne sprzęty ułatwiające życie? Że prostsze życie jednak pozostawiało więcej czasu ( no może poza mieleniem zboża na mąkę). Uważam, że panuje konsumpcjonizm, rozumiem, że nie z tego wynikał zakup Grzegorza, ale rozumiem też, że Ignacy mógł cały zakup zinterpretować inaczej. Przy jego oderwaniu od rzeczywistości na pewno w pierwszym mome...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 20:25

No ale przyznasz, że kwiatków u niego mało. To już wolę Marcelka, nie skąpi opisów. Lem mnie przygnębia.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 20:03

Ale nie uważasz, że w pewnym stopniu on miał rację? Ludzie dziś zapracowują się, żeby mieć wygodniej. Czasu od tego jakoś im nie przybywa. Zmywarki nie mam, ale pralki to nie chciałabym oddać. W każdym razie, na jego usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że on myślał o prostych czasach - każdy miał jeden płaszcz, jedną miskę, księżniczka z druhnami robiły pranie nad rzeką, grały przy tym w piłkę i spotkały Odyseusza. Było pięknie. Minimalizm mni...

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 19:31

Prezent to nie jest rzecz święta, może być niestosowny. A Ignacy miał prawo wyrazić opinię swoją, bo to w jego domu zdaje się, miał się pojawić ten sprzęt? Gdzie to było, w Noelce? Szczegółów nie pamiętam ani jakich używał argumentów.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 19:10

Ale dzieci na to patrzą i się nie uczą szacunku. Dlatego ja uwielbiam Ignacego i chciałabym być nim, nie jego żoną. Żona kochała go i z przyjemnością wypełniała obowiązki, zresztą on też ją kochał i rozmroził karpie, nie pamiętacie? Tak sobie myślę czy nie przyjemnie byłoby zmywać do mężowskich opowieści o Atlantydzie niż tylko zmywać.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 19:05

Z talerzy to nie, ale gdyby ściany były obwieszone połciami dla dekoracji, to mógłbyś się oburzyć i zagrzmieć moim zdaniem.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 18:59

O, przykro mi bardzo. Hyhy, najdalej zaszli z Królikiem wracając we mgle z Przyprawy. On wszystkich miał w nosie, nawet na biednym, utkniętym Kubusiu ścierki wieszał - liczyła się tylko organizacja, dyrygowanie i żeby on miał rację. Także w tej ankiecie coś dopisz sobie, bo milszy jesteś od Królika. :D

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 18:45

Nie obnosił się. Żył w świecie antyku i to było urocze. Byłam w tej pizzerii! Barbarzyństwo, książki przycięte, żeby pasowały do półek. Sama bym wyniosła wtedy, gdybym na to wpadła. A Ignacy to się zaczytał na pewno.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 18:41

No ale on przecież mąkę głodnym żołnierzom z narażeniem życia dowoził. Nie jego wina, że w czasie wojny mąka droga jest :P

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 18:38

Ciekawe by to było, ale nie wiem czy by przeżył takie badania, bo musiałby czytać te opisy wielokrotnie. A u Lema to gdzie przyroda jest? Bo kojarzę tylko jakieś mikre pnącza, które potem się okazały być brudnymi kalesonami. Reszta zardzewiała albo szarobura. :)

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 18:33

E tam, Wokulski sam własnoręcznie by się wzbogacił, nie był mu potrzebny ten lichy sklepik. Fortunę nieporównywalnie większą na wojnie zbił.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 18:30

Horpyna taka nadobna nie była za bardzo :)) Problem w tym, że kobiety wtedy funkcjonowały jako muzy. Chyba że były Jane Austen akurat.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 18:24

Bo ta stara Minclowa go zmanipulowała :D

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 17:43

Emma goniła za powierzchownymi aspektami - w dodatku była zakupoholiczką. Izabela była zdradliwą snobką. Zniszczyła biednego Wokulskiego, który mógłby być taki szczęśliwy z panią Stawską. O widzisz i to jest wzór kobiety cnotliwej i pełnej zalet. :)

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 17:22

No nie, miały się spełniać jako żony, a nie jako romantyczne kochanki. Jej system wartości (w przeciwieństwie do don Kichota) był postawiony na głowie zupełnie. Ps. Niech jakaś dobra dusza zgłosi Izabelę Łęcką - następna zaczadzona :)

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 16:52

No nie, weto!! Tylko nie Ignacy!! Łacina i starożytność to jego natura, nie ma w nim nic z wyższości i zarozumiałości. Równie dobrze mógłbyś zarzucać francuskim przedszkolakom, że szpanują nieskazitelnym akcentem. :D W ogóle - książki niby takie zdrowe, a mi ciśnienie się że cztery razy podniosło w tym wątku :D

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 16:45

No ale ona była odklejona od rzeczywistości, nawet nie podjęła próby stworzenia rodziny. A przecież czuła coś do niego na początku. Coś kojarzę z likierem było.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 16:35

1. Karlsson z dachu - kłamliwy egoistą 2. Królik (Kubuś Puchatek) - przemądrzały typ bez cienia uczuć 3. Emma Bovary - no niestety, chociaż czy to jej wina, że była niepoprawną romantyczką? I zgłaszam protest - w razie gdyby były liczone głosy potępiające - powinno się brać pod uwagę obronę. Niniejszym biorę w obronę Marcelka - był wrażliwym geniuszem, to wszystko tłumaczy.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 16:26

Mamucik, uwielbiam Cię (wiem, to nie na temat), a Muminki nie są takie płaskie, skoro tak Cię wkurzają. No i nie mów, że nie cenisz Mamusi Muminka. :Do Przyrodę nad Niemnem lubię, gorzej z tą globusową hipochondryczką.

Zobacz całą dyskusję

Najbardziej wkurzający bohaterowie literaccy.

Autor: Czajka Dodany 06.01.2024 16:16

"wcześniej traktował ją dobrze" - wcześniej ją prześladował i osaczył tak, że zgodziła się wyjść za niego w nadziei, że go pokocha. Z tego co ja pamiętam, Irena była piękna, nawet stary Joylon był pod jej urokiem, więc, jakkolwiek by to nie zabrzmiało, nikt z nią nie miał szans. June była bardzo opiekuńcza - te jej kaczęta, nic dziwnego, że jej przebaczyła.

Zobacz całą dyskusję

Zlot BiblioNETkowy - CIECHOCINEK, 1-3 września 2023 r.

Autor: Czajka Dodany 04.09.2023 12:48

W Toruniu pani powiedziała Anitrze - proszę pani, ja tu mam Mamuta! Natomiast w niedzielę podszedł do naszej grupki gość weselny (bo tam było też wesele), posłuchał chwilę o tym czy Mamut już wstał, gdzie Sowa a gdzie Mafia i speszony się wycofał mówiąc, że on chyba z innej imprezy:))

Zobacz całą dyskusję

Zlot BiblioNETkowy - CIECHOCINEK, 1-3 września 2023 r.

Autor: Czajka Dodany 04.09.2023 10:13

Dziękuję wszystkim!! Syrence za organizację, było cudnie nawet Czajkomąż stwierdził, że odżył. Uściski!!

Zobacz całą dyskusję

Zlot BiblioNETkowy - CIECHOCINEK, 1-3 września 2023 r.

Autor: Czajka Dodany 05.04.2023 14:48

Zapisuję się ja Czajka i Czajkomąż :) Poproszę o dwójkę z balkonem :*

Zobacz całą dyskusję

Podziękowania dla Biblionetkołaja 2022 r.

Autor: Czajka Dodany 19.12.2022 12:44

Opóźnione ale ogromne podziękowania dla Biblionetkołaja za Uczniowie Spartakusa :D

Zobacz całą dyskusję

Zlot Ogólnopolski - KRAKÓW, 9-11 września 2022

Autor: Czajka Dodany 14.09.2022 07:24

Koniecznie muszę posłuchać, dziękuję! I dziękuję za przewodnik po utworach Dimasha. Masz rację, trzeba trzymać kciuki za jego repertuar (teraz przygotowuje jakąś swoją kompozycję po hiszpańsku), chociaż ja lubię Okej. Panowie byli zmuszeni wysiąść z busa, bo ja ciągle mam głowę pełną zlotu :D

Zobacz całą dyskusję

Zlot Ogólnopolski - KRAKÓW, 9-11 września 2022

Autor: Czajka Dodany 12.09.2022 15:18

Dziękuję wszystkim, Organizatorce przede wszystkim (i za punkt rozliczeń, który był cudny)!! PS. Cieszę się, że doceniłaś głos Dimasha - skoro piąty element, to może Olimpico, albo Opera 2 albo Inakaide, albo Know wokaliza (przy tym po prostu się płacze, że muzyka taka piękna jest) PS PS Skarpetkowo w Ciebie wierzę. Ja też doceniam Twoją delikatność i takt :D PSPSPS Dziś w moim busie nie było ani panów ani rowerów

Zobacz całą dyskusję

Zlot Ogólnopolski - KRAKÓW, 9-11 września 2022

Autor: Czajka Dodany 27.05.2022 19:03

Zgłaszam się!! :))

Zobacz całą dyskusję

Łódź w marcu

Autor: Czajka Dodany 20.04.2022 12:51

Tak! U mnie aktualna :) Zaraz wyślę SMS dla pewności

Zobacz całą dyskusję

Łódź w marcu

Autor: Czajka Dodany 25.03.2022 12:40

Łódź w marcu

Autor: Czajka Dodany 25.03.2022 12:40

To może Silva Rerum o 12.00?

Zobacz całą dyskusję

Łódź w marcu

Autor: Czajka Dodany 24.03.2022 14:53

O, a jednak. :D 26 marca 2022 też mogę.

Zobacz całą dyskusję

Łódź w marcu

Autor: Czajka Dodany 24.03.2022 14:52

Z tego co udało mi się przeczytać ze zrozumieniem, wynika, że widzimy się 23 kwietnia? To ja mogę. :)

Zobacz całą dyskusję

Podziękowania dla Biblionetkołaja 2021 r.

Autor: Czajka Dodany 03.01.2022 15:27

Dziękuję bardzo Biblionetkomikołajowi za cudny tom Literatury na świecie. Oczywiście z Marcelem Proustem. :D

Zobacz całą dyskusję

Podziękowania dla Biblionetkołaja 2021 r.

Autor: Czajka Dodany 15.12.2021 08:15

Kochany BiblionetkoMikołaju z Łodzi, bardzo dziękuję za Mistera Di :)

Zobacz całą dyskusję

Ważne, co masz w sobie

Książka: Dżentelmen w Moskwie (Towles Amor)
Autor: Czajka Dodany 06.02.2021 13:15

Cyrylica nie przeszła. Masza w wiadomej bajce do niedźwiedzia mówi Miszka. Właśnie tak myślałam, czy to przypadek Ani nie Andzi, czy faktycznie polski rosyjski. Pamiętam jak w liceum używany był jako ostrze brzytwy przez tonących w meandrach językowych - ja wieczorami oglądaju telewizju. Chociaż nasz Michał biblionetkowy to Misiak, ale powszechnie się tak jednak nie zdrabnia. Ciekawe.

Zobacz całą dyskusję

Ważne, co masz w sobie

Książka: Dżentelmen w Moskwie (Towles Amor)
Autor: Czajka Dodany 06.02.2021 08:53

Już dawno nie miałam tyle radości z beletrystyki! Postawiłam szóstkę i najchętniej bym się przeprowadziła do pokoju obok. Potknięcia drobne są, ale język piękny, natomiast przypomniała mi się historia z mojego pobytu na obozie w Iwanowie. Był tam sześcioletni może chłopczyk, bardzo słodki, wszystkie dziewczyny mu matkowały, a my z Polski mówiłyśmy do niego zdrobniale Miszka. I do dziś słyszę, jak z powagą objaśniał - Ja nie Miszka, ja Misza. ...

Zobacz całą dyskusję

Zanim zjawiła się Ania

Książka: Maryla z Zielonego Wzgórza (McCoy Sarah)
Autor: Czajka Dodany 15.10.2020 15:45

Dziękuję! Przez tę całą pandemię i izolację zapisałam się do Legimi - tam jest. :)

Zobacz całą dyskusję

Zanim zjawiła się Ania

Książka: Maryla z Zielonego Wzgórza (McCoy Sarah)
Autor: Czajka Dodany 15.10.2020 15:00

Właśnie się dowiedziałam o tej książce i mam w planie ją sprawdzić, chociaż mam też podobne obawy. Uderzył mnie ten wątek niewolniczy - ja wręcz odniosłam wrażenie, że Maryla (jak bardzo ją lubię) nie angażowałyby się z całą pewnością, biorąc pod uwagę jaki stosunek miała do młodocianych francuskich robotników rolnych. :) "A wszakże rozumiesz, jak trudno jest dzisiaj znaleźć obcą pomoc! Nie ma tu innych pracowników prócz tych głupich wyrostków ...

Zobacz całą dyskusję

Łódź w marcu

Autor: Czajka Dodany 14.03.2020 18:42

U mnie chrzciny wnuczki przełożone, ale też myślę, że nie ma co kusić losu. Jakieś straszne pddgórki się piętrzą spotkaniowe. Mam nadzieję, że do kwietnia zaraza przycichnie. Ściskam was serdecznie z domu!

Zobacz całą dyskusję

Łódź listopadowo-mikołajkowa:)

Autor: Czajka Dodany 22.11.2019 09:14

Świetnie! :))

Zobacz całą dyskusję

Łódź listopadowo-mikołajkowa:)

Autor: Czajka Dodany 22.11.2019 09:14

Zdąż, zdąż! Mam dla Ciebie malutkie pocieszenia. :))

Zobacz całą dyskusję

Łódź listopadowo-mikołajkowa:)

Autor: Czajka Dodany 22.11.2019 09:13

15.00 dla mnie też lepiej. :)) Omatko, tak długo jeszcze bez Was nie byłam, gorsze niż odwyk czycoś. :))

Zobacz całą dyskusję

Łódź listopadowo-mikołajkowa:)

Autor: Czajka Dodany 15.11.2019 09:39

Super! Ja na 99,99% będę. :)

Zobacz całą dyskusję

Łódź listopadowo-mikołajkowa:)

Autor: Czajka Dodany 15.11.2019 09:38

Ja na 99,99% będę. :)

Zobacz całą dyskusję

Czekając na świt

Książka: Żar (Márai Sándor)
Autor: Czajka Dodany 05.11.2019 10:36

Tak, mam i mogę pożyczyć. :))

Zobacz całą dyskusję

Łódź we wrześniu/październiku

Autor: Czajka Dodany 12.10.2019 04:16

Mam nadzieję, że będę mogła. Prawie wyszłam z gładzi, ale operacja Kuchnia nadal trwa. W każdym razie wstępnie potwierdzam.

Zobacz całą dyskusję

Łódź we wrześniu/październiku

Autor: Czajka Dodany 22.09.2019 23:49

Mam remont w kuchni. Bardziej prawdopodobny jest październik, ale to i tak zależy od rozwoju sytuacji. Będę czujna. :))

Zobacz całą dyskusję

ZLOT OGÓLNOPOLSKI - ŚW. KATARZYNA / GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE, 30.08-1.09.2019

Autor: Czajka Dodany 02.09.2019 06:42

I ja dziękuję, było cudnie! I bez reklam, zupełnie nie jak w Biblionetce. ;))

Zobacz całą dyskusję

Łódź w maju

Autor: Czajka Dodany 03.05.2019 12:30

Najprościej przed Silva. 12.30. Już się nie mogę doczekać. :))

Zobacz całą dyskusję

Łódź w maju

Autor: Czajka Dodany 23.04.2019 06:03

Mnie też pasuje. :)

Zobacz całą dyskusję

Łódź w maju

Autor: Czajka Dodany 22.04.2019 13:08

To może 3 albo 4 maja albo 5? Potem pracuję.

Zobacz całą dyskusję

Łódź w maju

Autor: Czajka Dodany 17.04.2019 13:11

Ja też mogę. :D

Zobacz całą dyskusję

ZLOT OGÓLNOPOLSKI - ŚW. KATARZYNA / GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE, 30.08-1.09.2019

Autor: Czajka Dodany 15.04.2019 19:33

W miejscu zlotu. Już się na to cieszy przeogromnie. ;D

Zobacz całą dyskusję

Biblionetka na wyjeździe weekendowym

Autor: Czajka Dodany 24.03.2019 19:05

Ja też dziękuję za spotkanie i bardzo żałuję, że: 1. nie nocowałam w hotelu, bo zloty bez nocowania są gorsze od zlotów z nocowaniem 2. nie spotkałam Syrenki i Zochuny 3. nie spotkałam młodego. :))) Ps. Szkoda, bo miałam niespodziankę. :O

Zobacz całą dyskusję

Łódź w lutym 2019

Autor: Czajka Dodany 21.02.2019 15:31

Moje możesz trzymać.

Zobacz całą dyskusję

Łódź styczniowa

Autor: Czajka Dodany 12.01.2019 20:07

Nie przedatuje :)

Zobacz całą dyskusję

Łódź styczniowa

Autor: Czajka Dodany 12.01.2019 20:06

Szkoda bardzo. Niespodzianka się nie przestaje i jeszcze pewnie będzie. :)

Zobacz całą dyskusję

Łódź styczniowa

Autor: Czajka Dodany 11.01.2019 19:03

Łódź styczniowa

Autor: Czajka Dodany 11.01.2019 19:03

Oczywiście. Zapraszamy :)

Zobacz całą dyskusję

Łódź styczniowa

Autor: Czajka Dodany 11.01.2019 12:25

Pewnie że lepiej 😀

Zobacz całą dyskusję

Łódź styczniowa

Autor: Czajka Dodany 11.01.2019 12:14

Łódź styczniowa

Autor: Czajka Dodany 09.01.2019 13:44

Silva Rerum, 12.30. Tak zawsze mniej więcej jest. :) Wciśnij, wciśnij, będzie niespodzianka :))

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: