Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
MacDonald Ross (właśc. Millar Kenneth) to moje odkrycie miesiąca. Aquilla pisała o nim we wspomnieniach z marca i to mnie zachęciło. Przyznaję, że nigdy wcześniej nie słyszałam o tym autorze.
Trudno się zdecydować, oni się świetnie uzupełniają moim zdaniem. Ale wstępnie opowiadam się za Trurlem.
Super inicjatywa, będzie wiadomo gdzie szukać nowych tropów.
A może spróbuj Siostry Sucharskie również Olgi Rudnickiej.
U mnie też działa :), co prawda nie 30 stron tylko jedna. Ale i tak jestem bardzo zadowolona.
Do plebiscytu zgłaszam Martwy sad Bardzo dobry kryminał. Oprócz zagadki kryminalnej jest tajemnica rodzinna z przeszłości. Akcja toczy się wartko, ciekawie zarysowana postać głównego bohatera komisarza Marcina Zakrzewskiego. Polecam
Dziękuję za ciekawy konkurs. Gratulacje dla wszystkich uczestników.
Wielkie dzięki. Już wiem. Motyw alpinistyczny do mnie przemówił.
Ma ktoś może 23? Wygląda na to, że czytałam, ale pustka w głowie.
Jaki piękny tekst. Z przyjemnością przeczytałam. A reklama ciastek na dzień kobiet ubawiła mnie do łez.
Dziękuję za tę dyskusję, mam podobne odczucia
Dziękuję Joyeuse za wspaniały konkurs. Z początku nie wierzyłam, że cokolwiek wytypuję poprawnie. Dzięki celnym wskazówkom Organizatorki udało mi się pobić własny rekord konkursowy. Gratuluję zwycięzcom i wszystkim uczestnikom.
Bardzo dziękuję dot59 za konkurs i życzliwe podpowiedzi. Jestem wdzięczna za możliwość oderwania się na chwilę od tego, co wokół. Gratuluję pozostałym uczestnikom. Po publikacji tytułów i autorów widzę, że osiągnęłam swoje maksimum.
No niestety Mamucie, P. T. Uczestniczka nie kojarzy. Co poradzić, phi... :)
Dziękuję, ale niestety nie jestem w stanie z niczym tej podpowiedzi powiązać. Najpewniej nie czytałam tej książki ani nie kojarzę, żebym o tym słyszała.
Mogę pomataczyć o 18 - książka napisana w języku europejskim innym niż angielski i polski, powszechnie uważanym za bardzo trudny. W latach osiemdziesiątych był emitowany w polskiej telewizji serial na podstawie tej książki. W zamian chętnie dowiem się czegoś o nr 21.
Pięknie dziękuję za mataczenie do 16. Niestety nie podzielę się na razie niczym w zamian, bo dopiero piszę mejla do dot z prośbą o potwierdzenie.
Świetny konkurs. Okazuje się, co już wcześniej podejrzewałam, że przygotowanie odpowiednich fragmentów nie jest takie proste. Gratuluję zwycięzcy. Dziękuję wszystkim za dobrą zabawę.
Ania
Dziękuję bardzo. Mam. A z tymi ocenami książek ze szczenięcych lat to święta prawda.
Pomataczy ktoś na temat 8? Nie mam ocenionej ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że gdzieś to widziałam.
Dom z dwiema wieżami
Miasto Archipelag: Polska mniejszych miast nie aż tak bardzo ciekawe. Mimo dobrych intencji wyszło trochę tak: pan z dużego miasta sądzi, że wie o tym, co poszło nie tak na prowincji po krótkiej wizycie w kilku mniejszych miastach. Ale polecam tego autora: Miedzianka: Historia znikania, Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] i Źle urodzone: Reportaże o architekturze PRL-u [2012].
Dziękuję bardzo za pyszny konkurs. Gratuluję zwycięzcy i pozostałymi uczestnikom. Bardzo dobra zabawa.
Właśnie się zorientowałam, że minął już czas na podawanie rozwiązań w konkursie. Siadłam, żeby coś jeszcze rozwikłać a tu po terminie. Szkoda, że przegapiłam. Świetny konkurs.
Dziękuję bardzo za obszerną odpowiedź.
Dzięki za opinię. Zastanawiałam się nad zakupem tej książki ale w opiniach o niej na Amazonie wyczytałam, że dużo w niej okrucieństwa, znacznie więcej niż w "Na południe od Brazos". To by mi raczej nie odpowiadało. Poza tym pierwsza książka wydała mi się taka kompletna i nie chciałabym popsuć tego wrażenia kontynuacją. Jakie jest Twoje zdanie w tej materii?
Dziękuję za bardzo ciekawy konkurs. Gratuluję zwycięzcy i pozostałym uczestnikom.
Bardzo dziękuję za świetny konkurs. Przednia zabawa. Gratuluję zwycięzcom i pięknie dziękuję za nagrodę :)
Proponuję Błękitny zamek
Bardzo dobry pomysł na podziękowanie. Już chyba trochę późno na odpowiedź, ale może jeszcze nie masz kompletu podarków. Dla nauczycielki plastyki proponuję Wannę z kolumnadą, Filipa Springera. Sama ofiarowałam tę książkę pani od plastyki i była zachwycona. Wprowadziła nawet coś z tej książki na zajęcia z liceum. Dla nauczyciela fizyki proponuję Wahadło Foucaulta, Umberto Eco. Trochę branżowo a trochę dobrej rozrywki.
Dziękuję Carly za wspaniały konkurs. Żałuję, że obowiązki nie pozwoliły na większe zaangażowanie. Gratulacje dla zwycięzcy - chapeau bas.
Bardzo dziękuję za świetny konkurs. Zabawa znakomita. Trochę wstyd, że nie odgadłam wszystkich, które powinnam. Jednak się nie zrażam. Gratuluję zwycięzcy.
Korekta: z szóstki mam autora, może jakaś podpowiedź co do tytułu?
Nie pomogę w 13, bo nie mam w ocenach. A może jakaś dobra dusza podrzuci podpowiedzi do 5 i 6, które, jak się okazuje, czytałam.
Sporo się dzieje jak na książkę dla dzieci 😂
Dziękuję niedźwiedziowi za wspaniały konkurs i cierpliwe podpowiadanie, gratuluję dot zwycięstwa a pozostałym uczestnikom udziału. Świetnie się bawiłam.
Bardzo zachęcająca recenzja. Dziękuję. Mam już małą misiakową kolejkę. Pierwszą książką jest Samotnia. A oto i druga.
Dziękuję bardzo dot59 za przygotowanie konkursu. Gratuluję pozostałym uczestnikom. Zabawa była pyszna. I jestem wdzięczna za nagrodę :)
Zrobione :)
Ja jestem bardzo zachęcona. Dzięki
Gratulacje. Świetna recenzja.
Podróż ludzi Księgi Solaris - audiobook Historia przemocy Jestem zachwycona prezentami :)
Moja jedyna szóstka w tym roku to Dzienniki gwiazdowe [2001] . Odkryłam Lema i jestem zachwycona.
Mój kwiecień: Biała gorączka - 5,5 (audiobook), Niedziela, która zdarzyła się w środę- 5 (audiobook), Immunitet - 2, możliwe, że gdybym słuchała audiobooka ocena byłaby wyższa, jednak nie dla autora, a dla lektora Krzysztofa Gosztyły, Źle urodzone: Reportaże o architekturze PRL-u [2012] - 5 W trakcie Imię róży - audiobook.
Gratuluję pomysłu!
Pięknie wszystkim dziękuję za propozycje i wskazane wątki. Żegnaj zimowa chandro :)
Ania z zielonego wzgórza
Dzieci z Bullerbyn ?
Błękitny zamek na 100%
Wojna i pokój - 5 (audiobook) Ocena byłaby wyższa,gdyby nie przydługie rozważania historiozoficzne autora zamiast epilogu. Siedem szmacianych dat - nie jestem zainteresowana Przebrnęłam z niemałym trudem przez 40 stron i dałam za wygraną. Książka ma bardzo wysoką ocenę na biblionetce, ja pewnie nie wyszłabym poza ocenę 3. W trakcie: Madame Biblia - audiobook (jestem zachwycona).
Wypełniłam
U mnie również error
Niezła książka, chociaż ja wolę kolejną
Dziękuję wszystkim za polecenie rozweselających książek i wskazanie linków do podobnych dyskusji. Wiele z tych książek czytałam, niektóre czytane powtórnie po latach (np Chmielewska) już mnie niestety nie śmieszą. Jeszcze inne od początku mnie nie bawiły (Pratchett). Niemniej odnalazłam wiele tytułów, którymi przyjemnie zapełniłam schowek. Mam nadzieję, że przynajmniej kilka mnie rozbawi. Na koniec dodam, że dawno mnie nic tak nie rozśmieszyło ja...
Mój styczeń 2015 1/Wnuczka do orzechów 5,5 Przystąpiam do lektury z całym "bagażem" biblionetkowych dyskysji na temat Jeżycjady i samej Wnuczki. Ja nie oczekuję od Musierowicz zgrzytającego realizmu, nie przeszkadza mi jej optyka "wsi spokojna, wsi wesoła", konserwatywna wizja świata, brak pełnokrwistych postaci mężczyzn et cetera. Książka jest dla mnie po prostu urocza. A swoją drogą - jak pięknie się, w biblionetce, różnimy. 2/ Ziarno prawd...
W minionym roku zabrakło mi kilku książek do osiągnięcia celu. Mój wynik to 43. Ponawiam wyzwanie.
Mój grudzień 40/ Zapomniane słowa - 3,5 Zapowiadało się początkowo, że ocena będzie znacznie wyższa. Pomysł jest super - odświeżenie zapomnianych słów, wyrażeń. Zawiodło wykonanie. Każde słowo przypomina inny autor. Niektórzy z nich potraktowali rzecz poważnie i powstały piękne eseje. Inni zaś ewidentnie pisali swoje wypowiedzi "na kolanie". 41/ Stulecie detektywów - 5, akcja "tłuste kąski" Pasjonująca lektura, pokazująca w jaki sposób rozwij...
Tym razem dostałam: Źle urodzone: Reportaże o architekturze PRL-u [2012]. Nie spodziewałam się tej książki. Bardzo miłe zaskoczenie. Ja dałam 8 książek w prezencie.
A może ten polski podróżnik Cię zainteresuje? Okrążmy świat raz jeszcze: Przygód część pierwsza Okrążmy świat raz jeszcze: Przygód część druga
Doskonale Cię rozumiem.Od roku mam wielki regał zajmujący skośną przestrzeń pod schodami. Regał powstał z powodu przepełnienia regałów w pokoiku zwanym szumnie gabinetem (gabinecik to lepsze słowo). Początkowo regał trochę świecił pustkami, obecnie zapełnia się smakowicie. Książki układam tematycznie, chociaż to niełatwe. Mam też półkę pn "w czytaniu i pożyczone". Córka, z kolei, marzyła zawsze o biblioteczce otaczającej z obu stron okno, z parap...
Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna To, co prawda nie kryminał, ale dreszczyk emocji i przede wszystkim chirurgia występują.
Mój listopad pod znakiem akcji "czytamy w oryginale" 38/ Studium w szkarłacie 39/ Znak czterech Obie książki oceniam na 4, bo niższa ocena nie chce mi przejść przez klawiaturę, ale przyznaję, że czytanie było nieco nużące. Być może dlatego, że na każdej stronie co najmniej jedno zdanie w III okresie warunkowym, a może po prostu wyrosłam z tej lektury. W trakcie, lepszy wybór Stulecie detektywów Zapomniane słowa
Krystyna córka Lavransa Nie jestem wielbicielką fantasy, ale te książki to coś więcej: Drużyna Pierścienia Dwie wieże Powrót króla
Polska książka zapewne potrzebuje ratunku, ale czy na pewno w ten sposób? Zbieranie podpisów bez ujawnienia proponowanych zmian prawnych jest jak prośba o podpisanie czeku in blanco.
Moje propozycje Beksińscy: Portret podwójny Kruchy dom duszy: Wielka odyseja chirurgii mózgu Historia kultury Hip-hop w Polsce 1977-2013 (Buda Andrzej)
Wrzesień 36/Beksińscy: Portret podwójny - 5, książka naprawdę poruszająca, znakomicie napisana i udokumentowana 37/Czarodzicielstwo chwilowo bez oceny; to mój pierwszy Pratchett, jestem trochę zaskoczona ..... w trakcie: Stulecie detektywów
wspaniale!!!!!!
Zmiana na gorsze. Często przeglądam biblionetkę bez logowania. Zatem będę skazana na ten okropny nowy wygląd.
Polecam np. Cobena i Gerritsen w oryginale. Czyta się łatwo, a i książki nie najgorsze
Mój lipiec 30/ Inwazja Chwały czyli Życie pod otwartym niebem 4 31/ Opowieść o trzech królach 6 32/ Miedzianka: Historia znikania 6 33/ Aby działy się cuda (Johnson Bill) 5 34/ Czarna polewka 4 35/ Sprężyna 5 W trakcie: Stulecie detektywów
Maj i czerwiec pod znakiem Jeżycjady 17/ Opium w rosole 6 - ocena utrzymana, 18/ Kwiat kalafiora 5 - ocena utrzymana, 19/ Noelka 5, 20/ Pulpecja 6, 21/ Dziecko piątku 6, 22/ Córka Robrojka 5, 23/ Imieniny 5, 24/ Tygrys i Róża 5, 25/ Kalamburka 6, 26/ Język Trolli 4,5, 27/ Żaba 4, 28/ Przynagleni miłością 4,5, 29/ "Błogosławieństwo czy przekleństwo", Prince Derek 6
Marzec i kwiecień 10/ Kurtyna 4 11/ Kancelaria 4 12/ Felix, Net i Nika oraz Sekret Czerwonej Hańczy 4 13/ Ida sierpniowa powtórka ocena 5 utrzymana 14/ Małomówny i rodzina 5 15/ Szósta klepka 5 16/ Kłamczucha 4
Mój luty 4/ Klub Włóczykijów 5 5/ Niewiarygodne przygody Marka Piegusa 5 6/ Post 4 7/ Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] 5,5 8/ Więzienny prawnik 4,5 9/ McDusia 6 W trakcie Kurtyna
Mój styczeń 1/ Złodziejka książek 5,5 2/Boże Narodzenie w Lost River 4 3/ Gogol w czasach Google'a 4,5
Sprawdziłam dostępność w księgarniach polecanych przez Was książek (jeszcze raz dzięki).Niestety jedynie Trzy metry nad niebem jest dostępna. Dwie pozostałe - nakład wyczerpany. W związku z tym moja prośba o polecenie książek - prezentów dla osiemnastolatki jest nadal aktualna.
Dzięki za propozycje.Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Zwykle kupuję kilka książek na gwiazdkę dla mojej córki - wtedy jest większa szansa, że coś jej się spodoba.
Mój październik: Strażnik skarbu 4,5 - kryminał w stylu retro z Kaliszem w tle, polecam szczególnie mieszkańcom najstarszego miasta w Polsce Błękitny zamek - powtórka, tym razem w lepszym tłumaczeniu ocena utrzymana 5,5 Felix, Net i Nika oraz Świat Zero: Tom 2: Alternauci 4,5; gdyby nie mielizna na ostatnich 70 stronach, byłoby 5,5 W trakcie: Bracia Sisters Bez pożegnania
Ja również nie mogę się powstrzymać od spoglądania na okładki książek czytanych w miejscach publicznych (w moim przypadku to niestety poczekalnie). Szkoda tylko, że tak rzadko widuję tam czytających. Ostatnio miałam zabawną obserwację. Obok mnie w poczekalni siedziała kobieta z książką w ręku. Kiedy dyskretnie spojrzałam na jej książkę okazało się, że obie czytamy po rosyjsku .....:)
Wszystkiego najlepszego biblionetko. Jestem użytkownikiem z niewielkim stażem (1,5 roku) lecz już dzisiaj nie wiem jak ja wybierałam książki bez ocen, recenzji i opinii z bnetki. I mam już jednego praktykującego naśladowcę :)
Dzięki. Książki nie znam ale poznam.....
Bardzo Wam dziękuję za pomoc, wybrałam nowyje wstrieczi :)
Nie byłam nigdy na takim spotkaniu. Ciekawa jestem jak one przebiegają. Może ktoś uchyli rąbka tajemnicy?Jestem z Kalisza - miałabym blisko.
Pomysł bardzo dobry. Dzięki regularnemu czytaniu w oryginale utrzymuję swój angielski na niezłym poziomie. I też zaczynałam od uproszczonych wersji. Zachęcona przez ciebie przyjmuję wyzwanie i biorę Mistrza i Małgorzatę (po rosyjsku, nie po angielsku oczywiście :))
Czytam właśnie Bezcennego. Po 300 stronach zdecydowanie polecam. Bardzo porządna książka sensacyjna, ładny język, ciekawa historia. Skończyłabym ją dzisiaj, ale mąż mi zabrał :)
Mój czerwiec Powrót króla (Tolkien J. R. R. (Tolkien John Ronald Reuel)- 6
Goodreads. To nie całkiem biblionetka, ale też ma swoje zalety
To działa też w drugą stronę. Grę o tron kupiłam gdy okładka się zmieniła, bo ta poprzednia z Zysk to porażka. Z następnymi tomami też czekam. Szkoda że ich wydanie w nowej szacie jest uzależnione od serialu w hbo. Takie czasy, niestety
A może seria Gone, Michaela Granta, albo Trylogia Maga Trudi Canavan?
Wakacyjnie polecam Chmielewską: Większy kawałek świata, Wszelki wypadek, Nawiedzony dom. Poza tym Rafał Kosik i seria Felix, Net i Nika - sensacyjne, rozrywkowe, przyjemnie się czyta
a ja 8 i się nie dołączam :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)