Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Klaudyna w szkole
Zielone , smażone pomidory
Saga o zbóju Twardokęsku
Kordian
Opowieści z Wilżyńskiej doliny :)
Ze strony Edwarda to była platoniczna miłość.Ale masz rację,Edward rzeczywiście był niedojrzały a Bella powierzchowna :)
Przepraszam,niechcący dodałam wersję pierwszą i wersję poprawioną :)
Każda książka coś we mnie zmienia,czegoś uczy,coś mi daje,czasami odbiera,każda nawet najsłabsza książka.Ale trzy książki które najwięcej zmieniły w moim życiu to: 1.Władca pierścieni-pierwszy raz przeczytałam trylogię jak miałam jakieś 9,10 lat i była to moja pierwsza książka fantastyczna ,uzależniłam si ę od niej,przeczytałam ją 4 razy z rzędu,i potem też do niej wracałam i wiem,że będę jeszcze wracać.Odnalazłam w niej inny świat nie nasz pu...
Każda książka coś we mnie zmienia,czegoś uczy,coś mi daje,czasami odbiera,każda nawet najsłabsza książka.Ale tzry książki które najwięcej zmieniły w moim życiu to: 1.Władca pierścieni-pierwszy raz przeczytałam trylogię jak miałam jakieś 9,10 lat i była to moja pierwsza książka fantastyczna ,uzależniłam si ę od niej,przeczytałam ją 4 razy z rzędu,i potem też do niej wracałam i wiem,że będę jeszcze wracać.Odnalazłam w niej inny świat nie nasz pu...
Dla mnie raczej dziwne było to,że zakochał się w nastolatce :)Może i wyglądał młodo ale i tak pozostawał stulatkiem :) A Bella nie dość,że nastolatka to taka naiwna i dziecinna :) Ale przynajmniej nie była taka pusta jak te wszystkie Angele :)
Przepraszam,chciałam napisać zauroczeniu Jacobem :)
Zoana,nie oszukujmy się miłość to też pożądanie i seks. Przynajmniej na początku.Idealna,szlachetna,piękna,czysta miłość i zero zachwytu,miłości ,pragnienia ciała ukochanego ? Po za tym to Edward reprezentuje tu platoniczną miłość,miłość Belli do niego to bardzo ludzka miłość ;Bella zwracała uwagę na innych przystojnych mężczyzn ,nie mówiąc już o jej zauroczeniu Edwardem :)
Dodaję Syriusza i Snape 'a z Harry 'ego :)
Co do Sienkiewicza to Azja,Azja i jeszcze raz Azja :)
Rhett Butler Pan Knightley Legolas Aragorn Pan Rochester Heatcliff Książe Andrzej z Wojny i pokoju
Dorzucę jeszcze :kurkę riabę Małą Wierę Słodki Listopad Gnijącą pannę młodą Osadę
Płaczę na każdym filmie i na każdej książce :) Ale filmy na których najbardziej płakałam to :Keith Szkoła uczuć Titanic Niebezpieczne związki(zakończenie było strasznie wzruszające ) Czasem słońce,czasem deszcz Nazywam się Khan Slumdog:milioner z ulicy Chłopiec z latawcem Władca pierścieni (musiałam,bo tak kocham Władcę pieścieni,że płaczę i na ksiązce i na filmie) Harry Potter(z tego samego powodu :) ) Skazany na Bluesa (bo uwielbiam D...
Z tego wszystkiego najbardziej polecam Tołstoja :)Jego postacie są tak samo realistyczne jak postacie Mitchell,bohaterowie też się zmieniają, zakończenia nie zawsze dobre,wątki historyczne,miłość realistycznie opisana ,nie jak ta w harlequinach.Po za tym niesamowite dzieła :)Podczas czytania wciągle się wzruszałam i płakałam :) Polecam też Noce i dnie-Marii Dąbrowskiej :)
Wojna i Pokój Anna Karenina Jane Eyre Wichrowe wzgórza Niebezpieczne związki powieści Jane Austen seria Północ i południe-też tematyka wojny secesyjnej ,ale nie są to książki tak dobre jak Przeminęło z wiatrem :)
Oczywiście :)
Kamień na kamieniu-Wiesława Myśliwskiego i Dziady III jednocześnie.Czytałam właśnie Myśliwskiego i w tym samym czasie kazali namprzeczytać Dziady.A ja się nie mogę oderwać o Myśliwskiego, a z drugiej strony jestem kujon :) A mamy na jutro te Dziady przeczytać.Więc czytam na zmianę obydwie książki.To nie znaczy,że Dziady mi się nie podobają.Piękna książka.Wgl kocham Mickiewicza :)Ogólnie bardzo lubię lektury,bo ja wszystkie książki lubię :)Mnie po...
Przepraszam,chciałam napisać:to nie jest fantastyka :)
Miła,przyjemna i wciągająca książeczka.Miło się czyta tak dla odmóżdżenia :)Zmierzch jest niestety napisany słabym językiem,przeciętnym stylem .Poza tym Meyer strasznie się rozwleka nad każdą scenką:nad gotowaniem,gapieniem się w lustro,sprzątaniem,rozmyślaniem nad tym,czy Edzio jest wampirem czy nie itp.I nie powiedziałabym,że to jest fantastyka,raczej romans z wątkami fantastycznymi,które służą temu,żeby romans był ciekawszy.Jeśli nie męczy ci...
nie zauważyłam,że napisałaś o zdradzie :) miłość-Świtezianka ojczyzna-Syzyfowe prace no i nie wiem :) Jestem dopiero w II LO.
miłość-cierpienia młodego Wertera,Dzieje Tristana i Izoldy,Quo Vadis,Wojna i pokój(motyw miłości księcia Andrzeja do Nataszy i Sonii do Mikołaja),Faraon(miłość Sary do Ramzesa),przypowieść o Hiobie(miłość do Boga) ojczyzna-Kamienie na szaniec,różne utwory Słowackiego,Mickiewicza,Byrona, reduta ordona ideały-Antygona,Siłaczka,Kandyd czyli optymizm
u mnie zawsze na pierwszym miejscu stoi przyjemność potem obowiązek :) Gdy wracam ze szkoły najpierw kilka godzibn czytam książkę, a potem wieczorem,(zazwyczaj póżnym,bo książki niestety wciągają :)) biorę się za naukę,zawsze mi schodzi prawie cała noc , bo nauki niestety mam pełno,kładę się o wpół do czwartej,budzę się po dwóch i chodzę ciągle niewyspana:) Ale czego się nie robi dla miłości życia:)
Myślę,że ani wiek ani płeć nie mają wpływu na ocenę książki , znam osoby w wieku czterdziestu lat które są fanami zmierzchu i osoby w wieku 13 lat które uważają go za beznadziejny.Myślę, że na ocenę książki wpływają:oczytanie ,dobry gust , inteligencja, po za tym zakładam, że facet interesujący się literaturą jest świadomy,że Montgomery pisała książki skierowane do młodych dziewcząt i że książki Danielle Steel są romansami,i owszem mogą dostać do...
ach,zapomniałam o serii o dzieciach czerwonego króla:) Polecam gorąco,mają cudowną atmosferę grozy i tajemniczości:)
Jak można mieć jesienną depresję?Moim zdaniem jesień jest najpiękniejszą ze wszystkich pór roku,aczkolwiek wszystkie są przepiękne i każda ma własny,niepowtarzalny czar.Ale jesień..To niesamowita pora roku,to cudowne jesienne powietrze,te przeprzepiękne czerwone,brązowe,żółte liście spadające z drzew,jesienne,urocze słońce;ale przede wszystkim ta aura przemijania,nie smutnego,ale spokojnego,szczęśliwego przemijania.Poza ty jesień kojarzy mi się z...
Wątpię,żebyś zniechęciła się do władcy pierścieni,czytając go teraz.Ja przeczytałam go w czwartej klasie podstawówki i do dziś jestem fanatyczką Tolkiena(czytam trylogię co rok)natomiast Hobbit w szóstej klasie podstawówki był już dla mnie za dziecinny,tak więc polecam ci Władcę pierścieni.Jeśli chodzi o inne ksiązki fantastyczne to polecam ci serie felix,net i nika,Artemis Fowl,serię o atramentowym świecie,kroniki Whartone,serię Zwiadowcy,Świat...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)