Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Powrót do klasyki kryminałów, czyli Tajemnicza historia w Styles
Właśnie wczoraj zastanawiałam się, gdzie uciekła kontynuacja ekranizacji trylogii. Pierwsza część była naprawdę niezła i na tym się skończyło, a szkoda.
Dziękuję Wam za przyłączenie się do akcji, cieszę się, że przypadła Wam do gustu, że dzieliliście się wrażeniami z lektury. Mam nadzieję, że będzie to dla innych wskazówka, po co warto sięgać. Niestety, ze swojej strony, nie mogę się pochwalić osiągnięciami w tej dziedzinie. W trakcie wyzwania "odpadłam". Ale to przez to, że wiele się działo, między innymi zaszłam w ciążę, wyemigrowałam, zostałam szczęśliwą matką obecnie dwumiesięcznej Nadii....
Baby blues: Jak się nie dać: Poradnik dla rodziców :)
I jak minął Wam luty? U mnie lepiej, niż miesiąc poprzedni. Przeczytałam cztery kryminały, każdy inny, a każdy interesujący. Dziesięciu Murzynków [5.0] - Niesamowita książka, której zakończenie bardzo mnie zaskoczyło. Lektura bardzo zajmująca i trzymająca w napięciu. I wciąż tylko pojawiało się to pytanie: kto teraz...? A. B. C. [4.0] - W końcu Poirot! Oceniłam na cztery, ale przyznam, że to bardzo ciekawa książka. Jak zwykle zaskakujące ro...
W lutym mam za sobą nieco więcej książek niż w poprzednim miesiącu: 1. Nawałnica mieczy: Stal i śnieg [4.0] 2. Dziesięciu Murzynków [5.0] - Akcja: rok 2014 z Agathą Christie 3. Klątwa tytana [3.0] 4. Pianista [4.5] 5. Entliczek pentliczek [3.0] - Akcja: rok 2014 z Agathą Christie 6. A. B. C. [4.0] - Akcja: rok 2014 z Agathą Christie 7. Noc w bibliotece [3.0] - Akcja: rok 2014 z Agathą Christie 8. Nawałnica mieczy: Krew i złoto [4.0]
Trochę spóźnione podsumowanie ;) 1. Złodziej pioruna [5.0] 2. Morze potworów [4.0] 3. Starcie królów [4.0] 4. Spotkanie w Bagdadzie [ 3.0] - Akcja: rok 2014 z Agathą Christie
Bardzo ładne oceny. U mnie tylko jedna książka przeczytana - Spotkanie w Bagdadzie. Ocenilam słabo, ale to nic. Na luty na pewno planuję "Dziesięciu murzynków". A co dalej - zobaczymy.
Niestety muszę zrezygnować ze spotkania. Stan zdrowia nie pozwala mi na to, bym mogła się pojawić. Przepraszam bardzo i życzę Wam przyjemności. :)
Co do soboty, jeszcze w tygodniu będę wiedziała czy mi odpowiada. Teraz, niestety, nie mogę jednoznacznie odpowiedzieć.
Ja szczerze mówiąc bardziej byłabym za piątkiem.
Wraz z rozpoczęciem Nowego Roku przyłączam się do akcji. Będzie to mój plan i cel na ten 2014 rok. ;)
Dziękuję za książkę "Szósta klepka" M. Musierowicz Mikołajowi z Wrocławia. Tym bardziej, że książka jest nowa!
U mnie także bezproblemowo. :) Dziękuję!
1. Jeździec miedziany [5,5] 2. Harry Potter i insygnia śmierci [5,0] 3. Dziewiętnaście minut [5,0] 4. Tatiana i Aleksander [5,0] 5. Znak Ateny [4,5]
Jest kilka rzeczy, które mnie w książkach denerwują: - brak przypisów pod tekstem, zazwyczaj sobie daruję, gdy muszę szukać ich na końcu - zbyt obszerne przepisy, zajmujące większość strony - tłumaczenie na język polski imion, zwłaszcza jeśli tłumacz jest niekonsekwentny i tłumaczy nie wszystkie, a tylko te, "które się da" - opisy na okładkach zdradzające fabułę - brak tłumaczenia obcojęzycznych fragmentów - błędy autorów, jak u Simons, g...
Tatiana i Aleksander
Ja również jestem za. :-)
Piękna historia. Gratuluję i życzę wszystkiego, co najlepsze. ;)
Harry Potter i insygnia śmierci
U mnie październik bardzo lekki, ale przy tym dobry. 1. Finale [4.5] - kiedyś zaczęłam, to wypadało i zakończyć czytanie serii, choć wiele wątków zdążyłam już zapomnieć. 2. Harry Potter i Książę Półkrwi [5.0] 3. Syn Neptuna [5.0] 4. Małomówny i rodzina [5.0] - mała próba przed nadrobieniem zaległości czytelniczych. Zachęcona bardzo pozytywnymi recenzjami Jeżycjady M. Musierowicz (na biblionetce), postanowiłam sama w końcu przekonać się c...
Dla mnie ekstra. Brakowało mi nieco takiego rozszerzonego zasięgu Literadaru. Czekam na publikację numeru. ;-)
Ja też poproszę o dopisanie do listy.
Może ja za młoda jestem, żebym też tak się nie dziwiła? ;) "Aczkolwiek są książki, co do których się zastanawiam, czy ktoś w ogóle może chcieć je czytać... " - i tu właśnie o to mi chodzi. Bo niektóre badziewia też czasem przeczytam.
Jeśli zobaczyłabym osobę w stroju eleganckim, czytającą Pratchetta, nie poczułabym się oburzona. Może i pomyślałabym, że do takiej osoby pasuje mi inny typ literatury, światem w końcu rządzą stereotypy, ale uśmiechałabym się do siebie i walczyła ze sobą samą, że znów nie mam odwagi podejść do osoby czytającej książkę. Poza tym cieszyłabym się, że spotykam ludzi, którzy czytają i jednocześnie zastanawiałoby mnie to, co takiego zabawnego/wzruszaj...
Nie mówię, że nie może czytać fantastyki. Bo dlaczego nie? Po prostu uznałam, że bardziej pasowałaby mi klasyka. Fantastyka byłaby dość ciekawa. No i na pewno nie wzbudziłaby we mnie takich emocji, jak książka czytana przez tą panią.
A ja nie mam takiego problemu. Z przyjemnością wręcz zaczynam Jeżycjadę Małgorzaty Musierowicz. Przeczytałam jedną książkę pisarki, więc nie powinnam tak od razu oceniać, ale co to za wstyd czytać ciekawe książki. Za to wspomniana przeze mnie w czytatce lektura, jak to określiła exilvia, przypomina czytanie publicznie pornografię. Dla mnie to książka niemoralna i gorsząca. Misiak, "A gdyby kobieta była niedystyngowana i mniej elegancka - ...
O, patrz. Ja do niedawna na Szwederowie mieszkałam. ;) Z ciekawości zerknęłam na oceny, rzeczywiście, niektóre się bardzo różnią. Niby nie powinno się właśnie tak oceniać. Chociaż... I tak w głowie pojawia się ta myśl, te niezbyt przyjemne myśli na temat danej osoby. Zakładając, że nawet kobieta czyta książkę, żeby przekonać się, co czyta młodzież, to i tak.. niesmak pozostaje. Z resztą, ja bym publicznie się wstydziła czytać Pięćdziesiąt twa...
Jeździec miedziany
Można się jeszcze dopisać do listy?
Jakie są Twoje wrażenia po tej drugiej książce?
Chyba spróbuję jeszcze sięgnąć po trylogię, jednak nie w najbliższym czasie. Na razie pozostał mi pewien niesmak.
Tylko jedno nazwisko jest mi znajome. Przeczytałam ze dwie książki Weeksa, oceniłam je dość wysoko, więc wiem, że warto. A polecasz coś szczególnie z proponowanych przez Ciebie pisarzy?
Właśnie czytam "Uczennicę maga", którą zaczęłam z ogromnymi nadziejami, że zachęci mnie do przeczytania trylogii. Teraz książka leży obok mnie i zastanawiam się, czy chcę po nią sięgać, skoro mnie nudzi. Nie interesuje mnie to, co się wydarzy dalej. Przeczytałam 200 stron, fabuła wydaje mi się do przewidzenia. Czasem lubię w trakcie czytania danej książki, zerknąć na opinie tutaj. Wiem, że wątek dawno już był aktywny, ale przecież powinno się w...
Temat dotyczący balu jest, moim zdaniem, nudny. Sama niegdyś wahałam się nad takim, ostatecznie wzięła go koleżanka. Pamiętam, jak cieszyłam się potem z tematu, który wybrałam ostatecznie, a jak jej wcale nie zazdrościłam. Najciekawszy jest drugi, no i ja bym ten wybrała. Sama opisywałam z resztą temat dość smutny, bo śmierć dziecka. Lubię też takie analizy psychologiczne, więc może dlatego też ten temat przypadł mi do gustu. Trzeci to właściw...
Dawno nie słuchałam żadnego audiobooka. Promocja jest świetna, no i obejmuje książkę, którą od dawna mam w planach. Ciekawa jestem jak spodoba mi się "Achaja". :)
Gra o tron [4.5] Wyspa z mgły i kamienia [1.5] O psie, który jeździł koleją [4.0] Upalne lato Kaliny [3.0] Tajemniczy ogród [5.0] Zaślubiny patyków [2.5]
A czy te same informacje będą opublikowane na forum po zjeździe? Mnie, jak i części pozostałych użytkowników BiblioNetki, nie będzie, a ciekawa jestem niezmiernie "co teraz". ;)
[*]
Ja w sumie też bym się skusiła, ale wolałabym gdzieś dalej być w kolejce. Także chętnie przepuszczę kilka osób przed siebie.
Ja również chętnie książkę przeczytam. Obojętnie mi w sumie, jaki numer przypadnie. ;)
Ekstra! Nie mogę się już doczekać. ;)
W lipcu dość skromnie, ale przy tym całkiem przyjemnie (nie licząc jednej "wpadki"). 1. Jeden dzień [4.0] 2. Tam, gdzie spadają anioły [5.0] 3. Służące [5.0] 4. Ptasiek [1.0] 5. House i psychologia: Humanitaryzm jest przereklamowany [4.0]
Ja również się piszę.
1. Hobbit czyli Tam i z powrotem [4.5] 2. Anaruk, chłopiec z Grenlandii [4.0] 3. Harry Potter i czara ognia [5.0] 4. Harry Potter i Zakon Feniksa [5.0] 5. Cham [3.0] 6. Przygody Filonka Bezogonka [2.5] 7. Wejść między lwy [3.5] 8. Lassie, wróć! [4.0] 9. Wyznania gejszy [5.0] 10. Zwodniczy punkt [4.5] 11. Niewolnica Isaura [2.5]
Chętnie przeczytam. :)
Proszę o dopisanie do listy.
Cham
Po Idiota i Hobbit czyli Tam i z powrotem, teraz czytam Silmarillion.
U mnie maj dokładnie dwa razy lepszy od kwietnia, jeśli mowa o liczbie przeczytanych książek. Jakościowo też nie było tragicznie, choć... mogło być zdecydowanie lepiej. 1. Światło [1.0] 2. W dwadzieścia lat później [5.0] 3. Lśnienie [2.0] 4. Kuszenie losu [5.0] 5. Spalona żywcem [5.0] 6. Idiota [2.5]
Już wszystko ustalone; piątek, godzina 16:00, Oranżeria. Jakby ktoś chciał przyjść jeszcze. ;)
Jeszcze nie mamy. Wstępnie tylko wiem, że to będzie piątkowe popołudnie, ale też okazało się, że i sobotę mam wolną.
Ja nadal jestem zainteresowana. Najbardziej odpowiada mi piatkowe popoludnie. 31 maja. Przepraszam za brak polskich znakow. Pisze z telefonu.
Pomysł spotkania trochę podupadł, a ja wciąż dzielnie obserwowałam wątek. Nie chciałam się wypowiadać, bo nie wiedziałam, czy znów mi coś nie wypadnie, ale teraz deklaruję, że pędzący pociąg mnie nie zatrzyma. Oba terminy mi odpowiadają. Pytanie brzmi: propozycja spotkania aktualna?
Również zgłaszam chęć zmiany loginu. Obecny mnie denerwuje, a chciałabym mieć taki sam, jak na blogu. Stary login: Ceisha Nowy login: Incrusta
Kuszenie losu
Lśnienie
Słabiutko w kwietniu. Kolejny miesiąc, kiedy czasu na czytanie nie było zbyt wiele, ale i jedna z lektur też dość mocno mnie zniechęcała do samego czytania. Za to jednocześnie poprawiałam sobie skutecznie humor inną lekturą. ;) Zimowy monarcha [2.0] Niespokojne czasy [6.0] Udawanki [3.0]
W dwadzieścia lat później
Raczej nie odosobnionym, mnie się autorki "Czarnoksiężnik z Archipelagu" nie podobał. Ani styl ani klimat książki nie przypadły mi do gustu.
Zimowy monarcha oraz Niespokojne czasy
Uważam, że książka, którą przeczytałam nie była wystarczająco dobra. Pomysł ciekawy, ale wykonanie słabe. Niecałe 240 stron to według mnie za mało, by ująć tak spory kawał życia głównego bohatera obfitujący przede wszystkim w masę przygód. Zabrakło mi opisów, przy których mogłabym się zatrzymać. Ta sama treść, przedstawiona na 500 stronach, prezentowałaby się lepiej.
Czas zabijania 4,5 Czarownice z Salem Falls 5,0 Trzej muszkieterowie 4,5 Mój przyjaciel Kaligula 1,0 Na krawędzi cienia 5,0 Czarnoksiężnik z Archipelagu 3,0
- możliwość tworzenia własnych kategorii w schowku - dodawanie do jednej książki kilku gatunków (czasem jedna książka to, na przykład, zarówno kryminał, jak i fantasy)
Mój przyjaciel Kaligula
Mam spory problem, ponieważ w niedzielę na 15:00 muszę iść do kościoła. Dałabym radę przyjść najwyżej na pół godzinki, a nie wiem czy to ma sens tak wpaść i uciekać. Ewentualnie mogłabym być wcześniej, ale to już nie wiem jak komu pasuje.
Zatem niedziela?
Dołączam bardzo chętnie. Wcześniej nie miałam pojęcia, o co chodzi z tymi nickami, a tu się okazuje, że to świetna zabawa.
Trzej muszkieterowie
Nie mam pojęcia czy mi coś nagle nie wyskoczy w tym terminie, a istnieje taka możliwość, ale wstępnie już zgłaszam swoją chęć przybycia. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się być. :)
Luty był bardzo skromny, niestety, głównie ze względu na pracę. Przyznam się jednak, że dużą rolę odgrywało też moje nastawienie. Czasem bywa tak, że czytać się nie chce. 1. Pollyanna 2. Mały lord 3. Zwyczajny facet 4. "Jomsvikinga Saga" [audiobook]
A to niespodzianka! Nawet nie wiedziałam, że biorę udział w konkursie. ;)
Skończyłam przypominać sobie lektury dzieciństwa, więc czas na coś poważniejszego. Czyli przede mną Biesy.
Nie pisałam, że Jane przebija Scarlett, lecz, że ją przypomina. To różnica. :-) "Lokatorka..." jest interesującą książką, na pewno warto przeczytać, ale "Profesora" już nie polecam. Zanudziłam się jak mops.
I ja tak sądzę, choć nie powinnam się wypowiadać, skoro książki jeszcze nie skończyłam. :) Zadziwia mnie fakt, że autorka potrafi mnie jedną książką zanudzić niemiłosiernie, zaś inną wywołać zachwyt. Czytając przypominają mi się losy Scarlett O`Hara. ;)
Dziwne losy Jane Eyre
Niemcy - Chaimek (akt I, scena I) Chłopiec w pasiastej piżamie - (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Nowy rok zaczynam z książką, którą zaczęłam jeszcze w starym - Zamek z piasku, który runął. Jakoś nie mogę przebrnąć. Pierwszy tom czytało mi się zdecydowanie najlepiej.
Grudzień wypadł bardzo, bardzo skromnie. Sama jestem zaskoczona tym, że nie przeczytałam więcej. Dziewczyna, która igrała z ogniem Cyfrowa twierdza Na końcu tęczy
179 - wynik bardzo ładny, choć mógłby być lepszy. Grudzień okazał się mało aktywny czytelniczo, choć czasu wolnego wcale nie miałam tak niewiele.
Przepraszam, że informuję na ostatnią chwilę, ale nie pojawię się jutro. Wybaczcie.
Mnie również wszystko pasuje, tylko gdzie się konkretnie wtedy umawiamy?
No tak, wszystkie ;-)
Mi to odpowiada, jak najbardziej. Drukarnia na Gdańskiej otwarta jest od dziewiątej (i tu jest na przykład Coffee Heaven). Nigdy tam nie byłam na kawie, więc nie mogę powiedzieć jaką serwują.
Z tym, że ja będę mogła przyjść wtedy na godzinę, półtorej godziny maksymalnie, ale okej. Przyjść chociaż na tyle wystarczy :)
Ojć. Pomyliły mi się daty. Najpierw miał być 27 grudzień, potem 28. Przepraszam za pomyłkę. Chodziło mi o te dwa dni po świętach.
Na pewno 26 grudnia od 13 do około 16 jestem zajęta. Być może 27 grudzień będzie to samo. Także wolne mam popołudnia. Co dalej - nie mam pojęcia i zapewne będę wiedziała dopiero po świętach. :/ I całkiem możliwe, że na dzień przed - praktycznie na ostatnią chwilę.
Ja też bym chętnie się pojawiła. Na chwilę obecną czas po świętach mam wolny, ale trudno mi tak stuprocentowo powiedzieć, czy nagle mi coś nie wypadnie.
Wyróżnienie redakcji biblioNETki to zaszczyt! ;) Dziękuję bardzo, naprawdę miło robi się na serduszku.
Przeczytane: Profesor [1] - ogromne rozczarowanie, najgorsza z książek sławnych sióstr, jaką miałam okazję czytać Kamizelka [5] - powtórka, niesamowita nowela - co do tego zdania nie zmieniłam Konrad Wallenrod [5.5] - powtórka z liceum, nie wiedziałam, że Mickiewicz będzie w stanie mnie jeszcze tak zaciekawić Świętoszek [4] - kolejna powtórka z liceum, Molier jednak bardziej mnie zainteresował, gdy się jeszcze uczyłam, teraz brak zac...
Bardzo dziękuję Mikołajowi z Bielsko-Białej za książkę Spalona żywcem. Prezent jest wspaniały.
Ja bym proponowała Przeminęło z wiatrem.
I ja także. Nie miałam pojęcia, że ta książka wędruje sobie, a od jakiegoś czasu chcę ją przeczytać.
Dzisiaj byłam z awizo na poczcie, także książka już jest u mnie.
1. Baśnie barda Beedle'a: Z kanonu czarodziejskich lektur 2. Trzepot skrzydeł 3. Cieślakowie 4. Za zakrętem 5. Trzynaście powodów 6. Ja 7. Hryciowie 8. Całując ul 9. Ono 10. Kupię rękę 11. Lilka 12. Stowarzyszenie umarłych poetów Taki troszkę skąpy ten październik, ale nieco się pozmieniało u mnie i czasu wolnego mniej na to czytanie miałam. A teraz będę czytać książkę Profesor. Jeszcze nie zaczęłam, więc bardzo wątpię, by udało...
Również chętnie bym książkę przeczytała.
"Kłamczuchy" nie czytałam i trochę mi głupio. Liczę na to, że kiedyś jeszcze to nadrobię. A co do samych lektur i ich opracowań. Szkoda mi tych uczniów, którzy mają marne oceny, bo czytają książki, a nie same streszczenia. Te osoby może i zdają sobie sprawę, że kształcą swoją wyobraźnię i też doskonalą bogactwo językowe, ale ilu z tych uczniów będzie tak zachęconym, w ten sposób, do czytania od wczesnych lat? Przestaje dziwić, że coraz mniej ...
Pewnie, że dobrze. Dopisuję się do listy w takim razie. ;)
A jaka to jest wersja? Pełna czy skrócona?
Mój wrzesień: 1. Głos naszego cienia 2. Bajki dla niektórych dorosłych 3. 1Q84: Tom 2 4. Ludzie na walizkach 5. Gdybyś mnie teraz zobaczył 6. Kod Leonarda da Vinci 7. Argentyna 8. Requiem dla młodego żołnierza: Monte Cassino 9. Duma i uprzedzenie 10. Mariola, moje krople... 11. Wampir z M-3 12. 1Q84: Tom 3 13. Moje drzewko pomarańczowe 14. Zajezierscy 15. Przeminęło z wiatrem 16. Gringo wśród dzikich plemion 17. Boliwia 18. Hi...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)