Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1 Ania z Zielonego Wzgórza 2 Przeminęło z wiatrem 3 Dolina Muminków
Czy ktoś z Was orientuje się, czy ukażą się kolejne tomy?? Dotąd ukazało się 19, a z tego co się orientuję, w oryginale ukazało się ich więcej...
Bardzo dobra książka, zaś końcówka rewelacyjna. Momentami wzruszająca. Polecam!!!
Gratuluję. Biegnę do księgarni :))
Jestem w trakcie czytania tej książki i zgadzam się z powyższymi opiniami. Książka niezmiernie irytująca. Również nie polecam.
Wszystkiego dobrego w nowej pracy :))
Obecnie czytam dwie książki: "Dożywocie" Marty Kisiel (jakoś nie mogę tej książki skończyć, bardzo mi się dłuży. Wiem, że wiele osób jest tą książką zachwycona, ale nie ja). Może nie mam poczucia humoru, gdyż ta książka mnie nie śmieszy:)) (a taki był chyba zamiar autorki). Druga książka to: "Zbrodnia w szkarłacie" Katarzyny Kwiatkowskiej - lekki kryminał retro, całkiem niezły, jakkolwiek wolę kryminały retro w wykonaniu, np. J. Szwechłowicz.
Przeczytałam "Zapisane w wodzie". Ocena 5. Teraz czytam te trzy książki, które wymieniłam w poprzednim komentarzu + "Dożywocie" Marty Kisiel - jak na razie (przeczytałam kilkadziesiąt stron) książkę tę uważam za średnią.
Obecnie czytam 4 książki: "Zapisane w wodzie" Paula Hawkins - dobry, wciągający kryminał (na razie ocena: 5) "Ogród letni" Paullina Simons - momentami książka jest nieco przydługa, ale generalnie wrażenia ok (na razie ocena 4,5) "Ojciec Brown: Trzy narzędzia śmierci" G. K. Chesterton - ciekawe opowiadania, wcześniej przeczytałam dwie książki o ojcu Brownie i muszę stwierdzić, że ten zbiór opowiadań jest najciekawszy (na razie ocena: 5) "Gin...
"Historia Lisey" S. Kinga
Witaj, mam nadzieję, że będziesz odnosiła liczne sukcesy w pracy:)).
Zdecydowanie za inspirującą książkę uważam "Złodziejkę książek" Markusa Zusaka.
Hej:)) Ok, dam jeszcze szansę Schmittowi i sięgnę po tę książkę:))
Większość osób zachwyca się tym pisarzem, mnie się jednak jego książki nie podobają - po prostu do mnie nie trafiają. Przeczytałam kilka i w zasadzie na plus mogę ocenić tylko "Oskara i panią Różę". Dla mnie Schmitt to taki Coelho. Jakiś czas temu czytałam "Zapasy z życiem" - końcówka to była czysta grafomania - stylistycznie książka jest na kiepskim poziomie.
Pomysł dobry, bo mam wrażenie, że to forum, niestety, powoli umiera. Przyłączam się. Sama wcześniej nie bardzo czułam potrzebę, aby się na nim udzielać, ale dzisiaj postanowiła, że czas to zmienić. No to do dzieła.
Z tym czasem to jest u mnie różnie. Czasami jest tak, że mam dużo czasu na lekturę, z kolei w inne dni tego czasu jest za mało. Jeśli o mnie chodzi, to ja nie lubię takiego czytania "podczas", czyli: podczas czekania w kolejce, podczas jazdy autobusem, itd. Mam nadzieję, że wiecie, o co mi chodzi. Ja czytam tylko wówczas, gdy mogę całkowicie, przez przynajmniej kilkadziesiąt minut, poświęcić się lekturze. Rozumiem, że niektórzy są tak zapracowani...
Obecnie czytam kilka książek: "Katarina, paw i jezuita" Jančar Drago - niezła, polecam wszystkim miłośnikom realizmu magicznego w jego wersji słoweńskiej. "Córka wiedźmy" Brackston Paula - hmmm początek mnie zaintrygował, potem gorzej, oczywiście z ostateczną oceną się wstrzymuję aż do momentu dokończenia powieści. "Charlotte Brontë i jej siostry śpiące " Ostrowski Eryk - to nie są moje klimaty. Przeczytałam na razie 50 stron i jakoś ta książk...
"Bibliotekarki" (Rudzka Monika Teresa) "Świętoszek" Molier (właśc. Poquelin Jean Baptiste) "Dziewczynka w zielonym sweterku" (Paisner Daniel, Chiger Krystyna) "1Q84: Tom 3" (Murakami Haruki) "Miłosny atlas anatomiczny" (Choromański Michał) "Kolorowe obrazki: Kilka powiastek i szkiców" (Gomulicki Wiktor (pseud. Fantazy)) "Malowany welon" Maugham W. Somerset
"Kafka nad morzem" Murakami
Czytałam tę książkę kilka miesięcy temu. Jest świetna.
Jestem w trakcie czytanie tej części i utwór ten bardzo przypadł mi do gustu... zresztą jak wszystkie książki Murakamiego. Może i nie jest to tak ciekawa powieść jak "Kronika...", ale też jest niezwykle interesująca.
Też się przyłączam.
A kiedy będzie trzecia część?????
Szczerze mówiąc, to nie bardzo rozumiem, dlaczego wiele osób jest zachwyconych twórczością tego pisarza. Mnie się jego książki niezbyt podobają (czytałam 2: "Ciotkę Julię..." i Święto Kozła). O ile jeszcze ta druga może być, to "Ciotka Julia..." zdecydowanie mnie nie zachwyciła.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)