Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeśli nie będzie miejsca, przejdziemy się Żydowską i coś znajdziemy :)))
O, dla mnie bardzo spoko :)))
Niedziela, 17, tylko gdzie?
Sobotę mam wprawdzie zajętą, ale w niedzielę chętnie bym się spotkała :) nie było mnie na spotkaniach całe wieki :)
Przeczytałam z dużym opóźnieniem, ale w sumie termin jest ok :))) chętnie :)))
Dziękuję, dziękuję, dziękuję Biblionetkołajowi za "W łóżku z..." :) Jest mi rozkosznie i erotycznie :)))
Nie da rady :(
A chętno, chętno, o ile nic nie stanie na przeszkodzie. Będę czekać na info :)))
Postaram się :)))
Do usług :)))
A dajcie Wy mi spokój z tym Larssonem :))) Pierwsza część była dla mnie przyzwoita, kryminał, jak kryminał, choć nieco przegadany. Druga miałam chęć cisnąć w morskie fale, gdyż akurat czytałam ją na plaży. Trzeciej bym nie zmęczyła, gdyby nie to, że bardzo nudziło mi się w pracy :P Jak dla mnie, nie dzieje, się tam absolutnie nic, poza spiętrzaniem coraz bardziej niewiarygodnych wydarzeń. A co mi tam, wyżyję się :))) Główny bohater jest oczywi...
1. Zabić drozda (5) 2. Kultura kłamstwa: Eseje antypolityczne (5) 3. Kato-tata: Nie-pamiętnik (4,5 - nie miałam pojęcia, jak to ocenić... ale lektura boli) 4. Zrób mi jakąś krzywdę... czyli Wszystkie gry video są o miłości (3,5) 5. Uwikłanie (4,5) 6. To! (4) 7. Kozioł ofiarny (4) 8. Chuda (3,5) 9. Morderstwo w alei Róż (4)
Wstępnie tak :)
Ja, niestety, nie dam rady - rodzinny mityng mam :(
Jestem chętna :)))
1. Dziewczyna z tatuażami (4,5) 2. Gra Ripleya (3) 3. W ciemność (4,5) 4. Kilka myśli o ropusze zwyczajnej oraz inne nieznane szkice, opowiadania i eseje (3,5) 5. Kołysanka dla mordercy (4) 6. Saturn: Czarne obrazy z życia mężczyzn z rodziny Goya (5,5) 7. Homo ludens: Zabawa jako źródło kultury (4) 8. Heloiza i Abelard (3)
1. Hotel Pekin (4) 2. Gra Geralda (4,5 - oj, odechce się czytelnikowi nieprzyzwoitych zabaw, odechce) 3. Utalentowany pan Ripley (5) 4. Ripley pod ziemią (3) 5. Biała gorączka (5,5)
Nie wykluczam, że się zjawię :))) Mam tyyyyle do oddania :)))
Podpisuję się pod tą opinią, wreszcie ankieta przy której socjologa szlag nie trafia :) Wypełniona :)
1. Nowe nowe media (4,5) 2. Nie myśl, że książki znikną (6) 3. Mojry (4) 4. Świat finansjery (4,5) 5. Niewolnica Isaura (1 - tak, wiem, nie liczyłam na wiele, ale miałam nadzieję chociaż na porządną guilty pleasure :))) 6. Ostatnią kartą jest śmierć (3,5) 7. Kinoman (4) 8. O uwodzeniu (5) Muszę się także pochwalić, że wraz z końcem lutego dobiłam 900 ocen :)))
Mi pasuje raczej :)))
Wiesz co, 4,5 dałam, bo ogólnie wzruszające, ale jakoś tak teraz myślę, że to trochę ocena na wyrost. Moim zdaniem - przerost formy nad treścią, no i miałam to samo silne wrażenie szantażu emocjonalnego, co przy "Oskarze i pani Róży". Krótko mówiąc - można, ale nie nie jest to lektura obowiązkowa :)))
Osobówka 10.40 będzie akurat, co?
Będę akurat po ostatnim egzaminie, więc będę jechać prosto z Posen - może się zdarzyć, że nie będę mogła nic oddać w związku z tym (książki trzymam w Bdg). Ale POWINNAM BYĆ :)
1. Biała lwica (5) 2. Moskwa-Pietuszki (5) 3. Popiełuszko: Będziesz ukrzyżowany (3) 4. Mogliby w końcu kogoś zabić (3,5) 5. W co wierzy ten, kto nie wierzy? (5,5) 6. Seks, demokratyzacja pożądania i media czyli Kultura obnażania (4,5) 7. Śmierć na Nilu (4,5) 8. Scenariusz: Niedoskonałe odbicie filmu (4,5) 9. Piąta kobieta (5)
Czwartek u mnie raczej nie, już mam zaplanowany. Ale reszta łikendu u mnie jest wolna. I następny też. Dostosuję się.
Myślę, że w przypadku studentów jest takie samo prawdopodobieństwo, że nie będzie coś pasować, jak w przypadku innych :) Ja np. jestem wtedy przed sesją, co prawda będę miała wuchtę roboty, ale postaram się wyrwać na parę godzin. Nikt nikomu przecież wyrzutów nie robi, wiadomo,że nie da się wybrać daty, która będzie pasować wszystkim.
Postaram się być.Data - ganz egal :))) TĘSKNIĘ!!!
1. Gwałt: Opowieść miłosna (5) 2. Krwawy południk (4,5) 3. Emancypacja Mary Bennet (2 - za niszczenie świętości:P) 4. Co u pana słychać?: Dziesięć reportaży o powojennej moralności zbrodniarzy hitlerowskich (5,5) 5. Aktualność piękna: Sztuka jako gra, symbol i święto (4) 6. Wyspa skazańców (4)
14 może być, 15 takoż :)
Oj, koniecznie!:))) Zwłaszcza filmy!
Jeśli nie boisz się, że go przetrzymam - chętnie :))) Ale w sumie jestem na tę książkę dość napalona, więc pewnie byłaby priorytetem... :))) Więc POPROSZĘ :)))
Wiadomości o mojej śmierci są mocno przesadzone - będę :)))
Pod koniec czerwca się obroniłam, ufff... :)))) 1. Dziewczyna, która igrała z ogniem (3,5 - a dajcie spokój z tym Larssonem, postać Lisbeth jest dla mnie tak niewiarygodnie przegięta, że momentami chciałam cisnąć książką w morskie fale :))) 2. Powiedział mi wróżbita: Lądowe podróże po Dalekim Wschodzie (5) 3. Onitsza (4) 4. Erynie (4) 5. Imperium plotki czyli Amerykańskie śniadanie z niemowląt (3) 6. Piąta strona świata (5) 7. Dlaczego m...
Ejjj, ja się dopiero skapnęłam, że to jutro :((( i nie mogę :((( Czy spotkamy się jeszcze w wakacje?
1. Antychrześcijanin (4,5 - typowo wielkanocna lektura ;))) 2. Mity o miłości (4) 3. Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki (3,5) 4. Jak myślą "tubylcy": O kapitanie Cooku, na przykład (4) 5. Nikogo nie ma w domu (3,5) 6. Obrzędy przejścia: Systematyczne studium ceremonii (4,5) 7. Alchemia kultury: Od opium do kawy (3,5) 8. Drżące ciała: Rozmowy z artystami (5,5 - lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się współczesną sztuką, w szcze...
André Gide.
:D
1. Człowiek jest tylko bażantem na tym świecie (Müller Herta) (3,5 - właściwie to przeczytałam ją w zeszłym miesiącu, ale o tym zapomniałam, co jest chyba najlepszą recenzją. Chyba w zły czas trafiła albo przedawkowałam Hertę) 2. Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury (Harris Marvin) (4) 3. Zbrojni (Pratchett Terry) (4) 4. Ewangelia według Jezusa Chrystusa (Saramago José) (6) 5. Chryzantema i miecz: Wzory kultury japońskiej (B...
To już nawet nie był stosik ani stos... To była biblioteczka bez regałów!
Kurczaczek był nazywany kaczuszką przez urywającą. Nie bądźmy drobiazgowi w taksonomii :)))
Ja przyniosłam do domu trzy pożyczanki - niespodzianki :))) Ale nie opierałam się szczególnie mocno :))) Było przemiło, tylko jakoś krótko :P Za to urwana główka kaczuszki RZĄDZI :)))
Chcę zdjęć!:)
No i masz... :/Tto będziemy w kontakcie.
Ania ma mój numer :) Tylko musicie siedzieć długo, bo zanim się przebiję przez Dąbrowskiego to pewnie będzie 19 :/
Przybędę w podskokach :)
Data ok, ale wolałabym ciut później, bo mam do 18.15 zajęcia. Albo najwyżej dacie mi znać, gdzie jesteście :)))
Fantastyczna recenzja! Zachęciłaś mnie do sięgnięcia po tę książkę, co zostało mi kompletnie obrzydzone wcześniej. Idiotyczna sprawa, samo czytanie książki - a nie jej ocena - jest teraz prezentowane jako jakiś ideologiczny wybór :/ Fajnie, że napisałaś tę recenzję zupełnie niezależnie od tego całego szumu dookoła. Dzięki i do schowka! :)
Wstępnie SI :P
A dlaczemu???
A dlaczemu?
No właśnie mnie znudził. Jakieś takie mało dynamiczne i w dodatku przeciętnie napisane. Chyba teraz przez jakiś czas będzie mnie na Chmielewską otrząsać :/
1. Piąte dziecko (4) 2. Straż! Straż! (5,5) 3. Historyk (2 - nuuuuudaaaaa) 4. MW (4) 5. Kruchy dom duszy: Wielka odyseja chirurgii mózgu (5) 6. Klin (3) 7. Na glinianych nogach (6) 8. 21:37 (3,5) Mam lekki książkowstręt, tylko Terry mnie porywa obecnie :)))
Może wpadnę, ale nie obiecuję.
Nie będzie mnie, niestety. Hew fan!
No i odgrzebałaś... :)))
Co Mia, co Mia?! Ja nic nie mówię!:P
Sesja mnie zabiła :))) 1. Kultura konwergencji: Zderzenie starych i nowych mediów (5) 2. Jezus, i biel stanie się jeszcze bielsza: Jak Kościół wymyślił marketing (4) 3. Solea (3)
Poprosiłabym o Biegnącą z wilkami :)))
Jest kilka rzeczy, które bym chętnie pożyczyła... W zamian mogę przynieść Lalę i być miła :))))
Wypluj te słowa!
O Bożeno, literatura przygodowa zaczyna mi się jawić jako kopalnia Maryś Zuziek :)))
No dobrze, Hrabia jest niedoskonały moralnie :))) I to go ratuje :))) Choć nadal uważam, że jakieś drobne ubytki w obyczajach by mu nie zaszkodziły... A ten tylko zemsta i zemsta, żadnych nałogów, kobiet, nic! A Winnetou to może, nie czytałam... A co powiesz o Tomku Wilmowskim? Nie mogłam przebrnąć przez książki o nim, tak mi działał na nerwy - genialne dziecko, motyla noga! :)))
Dość kiepsko skończyła ta Mary Sue, co się postaciom jej pokroju zwykle nie zdarza... ;)
Howgh! :))) Może założymy jakiś klub niezachwyconych Larssonem?:))) Nie, żeby mi zaraz bardzo przeszkadzał, ale zachwytu nie podzielam... No i Lisbeth mnie też irytowała - jakby autor włożył cały swój wysiłek w to, żeby bohaterka nie wyszła na mdłą, omdlewającą dziewicę i zapomniał przyjrzeć się efektowi. No i ten denerwujący nadmiar szczegółów i istny product placement... Ech, co ludzie widzą takiego w tym Larssonie?
No ja też go lubię, też :))) I też mam dreszcze a nawet czasem i łzę uronię... Ale niziołek :)))
Ooo, a ja żyłam w przekonaniu, ze on się naprawdę nazywa jak warzywo :)))
Cytat zabawny zwłaszcza w kontekście wymoczkowatego Pattisona :)))
No bo Kmicic nie jest Mary Sue :))) Piękny i silny, ale jednocześnie cham i prostak, pijak, morderca i warchoł - i jeszcze pokonany przez kurdupla :))) Toteż Jędrusia można lubić, za to od Oleńki miałam mdłości :)))
Ano, słyszałam, słyszałam :))) Czytałam nawet dyskusje nad tym, czy zmierzch można uznać za prawdziwą literaturę, czy raczej jest to przerośnięty "blogasek" z "opkiem" :)))
Ale on tych najbliższych wcale nie miał - jak się tylko zorientował, że nadal są najbliższymi, to odstąpił pokornie od finalizacji niecnych planów :)))
Edit: fanfic z Mary Sue dotyczył Star Treka :)
Ulżyło mi:))) Rozumiem popularność, ale tej fali szóstek to się dziwię :)))
Ufff, wreszcie ktoś, kto nie uważa Larssona za objawienie - a już myślałam, że jest ze mną coś nie tak :)))
1. I człowiek stworzył bogów...: Jak powstała religia? (3) 2. Edvard Munch: 1863-1944 (4) 3. Mitologie artysty (3) 4. Awangarda po awangardzie: Od neoawangardy do postmodernizmu (4) 5. Szklana huta (2) 6. Gulasz z turula (4,5 - ha, Kalais, ja też mam kilka autografów w książkach! :))) 7. Dom z papieru (5 - dzięki, Izabelas, ślicznie wydane, aż przyjemnie czytać takie cacka :))) 8. Wampir: Biografia symboliczna (6 - i tu też dodatkowy plus ...
Oki, może być wcześniej, może być nawet pora śniadaniowa :))) Proszę o wskazanie miejsca :)
Wstępnie TAK :))) A tytuł faktycznie dramatyczny - czy obowiązuje żałobna czerń i woalki?:P
Uch, Ty chwalipięto! :))) Pochwal się lepiej, co tam Gwiazdorek przytaszczył do Lubicza :)))
Fotoplastikon :))) Ślicznie wydana jest ta książka, aż się nie chce jej z rąk wypuszczać :)))
Diabeł na wolności: Erica Jong o Henrym Millerze - biografia Millera połączona ze wspomnieniami autorki na jego temat.
Mogę pożyczyć :) Jedna z moich ulubionych książek, zdecydowanie :)))
Nie dziękuję na wszelki wypadek :))) Badania są w trakcie, nawet Admin coś o tym wie ;))) Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
A czy i ja mogę tak nieśmiało poprosić?:)))
Wiem, wiem, oświeciło mnie w kapieli! Druty to Szaleństwo Majki Skowron i Ariel dobijający targu z dziewczyną ojca :)))
No proszę... Cały dzień piszę o hipertekście, a takiej informacji się nie doszukałam :))) Jednak biblionetkowicze są niezastąpieni jako źródło informacji :)))
Ha! Dzięki Ci! :))) Wydaje mi się, że to to :)))
Motyla noga, nooo... :))) Kojarzy mi się Musierowicz, ale może mnie już wyobraźnia ponosi :)))
Czy 17 to aby nie Dzieci z Bullerbyn i Lasse jako Wodnik grający na grzebieniu?:))) A z 12 kojarzy mi się coś mgliście... Gdzieś robiono szaszłyki na drutach dziewiarskich, tylko gdzie?
Nie, żadna z tych książek nie jest do mgr - część za to do innych prac i referatów. A książkowstręt mam, bo pracę pisze o książkach właśnie - o ich współczesnym statusie, roli, jaką pełnia i o ich przyszłości. W skrócie: jak książka funkcjonuje jako medium i jak sobie radzi w świecie Internetu. Temat szeroki jak autostrada i powoli czuję, że się w nim zakopuję... :| A praca ta na socjologii :)))
Nie wiem, przez ile lat się przedawnia :))) Ale moje osobiste rozgrzeszenie masz :))) Mnie ręka swędziała, jak oddawałam do biblioteki "Książki i ludzi", a diabełek na ramieniu szeptał "Powiedz, że zgubiłaś, powiedz, że zgubiłaś..." :)))
U mnie w tym miesiącu bida z nyndzo... Trochę książkowstręt mam, pewnie częściowo przez magisterkę :/ 1. Ciało i władza: Polska sztuka krytyczna lat 90. (5) 2. Artystyczny wirus: Polska sztuka krytyczna wobec przemian kultury po 1989 roku (4,5) 3. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (4,5 - Larsson tak gorąco polecany, a jednak trochę zawiódł... Faktycznie, na początku wciąga jak odkurzacz, ale rozwiązanie zagadki było, IMHO, nieciekawe. W og...
Często ostatnio bywam we Wrocławiu i akurat teraz mnie tam nie ma... Buuu... :(((
;(((( No Boo, no fun...
A czy jeśli ktoś nie będzie miał czasu na obiad wcześniej, to czy wolno mu zakupić sałatke za własne pieniądze i zjeśc sobie w cichości ducha? :P
Eć, eć! :)
Pasuje mi raczej na pewno :) Do zobaczenia za tydzień!
Spuchłaś mi schowek! :P
No nic, tylko współczuć :))) Łączymy się w bólu... Może coś poczytaj na pocieszenie? :))))
Uważam, że warto wziąć :))) Tylko, żeby potem nie było na mnie, jeśli ci nie podejdzie :))) Muszę lojalnie ostrzec: na początku jest dużo historyczno-teologicznych dywagacji, mi osobiście ciężko się przebijało. Ale dalej... mmmm... :)))
Nie rezygnuj z Eco! Imię Róży jest genialne. Nie warto zrażać się słabszymi książkami.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)