Komentarze użytkownika Suara

Nowa odsłona Biblionetki!

Autor: Suara Dodany 10.12.2018 10:16

Czcionka praktycznie niewidoczna. Za oknem zima, niebo zachmurzone, światła wpada przez okno znaczniej mniej niż latem. Wtedy nic nie uda się przeczytać choć mój komputer w kącie pokoju stoi!!!

Zobacz całą dyskusję

Obce twarze

Książka: Broda zalana krwią (Galera Daniel)
Autor: Suara Dodany 19.08.2017 19:19

Zgadzam się całkowicie. Też miałam wrażenie, że coś mi tu nie gra, coś zgrzyta. Ty to określiłeś. Ta książka jest zbyt wyrachowana, zbyt wydumana, zbyt "niemożliwa" i dziwaczna.

Zobacz całą dyskusję

hasło na grawer

Autor: Suara Dodany 27.06.2017 17:31

Nie przepraszaj! Ludzi, którzy nie znają lub mylą znaczenie słów czy zwrotów należy informować. Jeżeli ktoś się obrazi to jego problem. Mam nadzieję, że w towarzystwie biblionetkowym nie ma obrażalskich, tylko tacy, którzy dowiadują się czegoś nowego!

Zobacz całą dyskusję

Tam, gdzie wszyscy są zadowoleni

Książka: Życie po duńsku: Rok w najszczęśliwszym kraju na świecie (Russell Helen)
Autor: Suara Dodany 27.06.2017 16:47

Bardzo zachęcająca recenzja, wpisuję książkę na listę kolejkową :-)

Zobacz całą dyskusję

"Lesio" - czy to aby naprawdę książka warta uwagi?

Książka: Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna (Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
Autor: Suara Dodany 27.06.2017 16:42

W punkt powiedziane, ja też do "Lesia" nie zapałałam, ani zresztą do Chmielewskiej. Przeczytałam chyba cztery albo pięć jej książek a podobały mi się tylko dwie: "Wszystko czerwone" i "Krokodyl z kraju Karoliny". Z drugiej strony czytałam je pewnie ze dwadzieścia lat temu więc nie jestem pewna czy przetrwałyby próbę czasu. Aż chyba spróbuję je przeczytać ponownie. Mam nadzieję, że w bibliotekach gdzieś to mają, bo był czas, że wydawano Chmielewsk...

Zobacz całą dyskusję

Japoński wacharz

Autor: Suara Dodany 22.06.2017 18:22

Mam "Japoński wachlarz", wydanie II z 2011

Zobacz całą dyskusję

„Inwazja” Wojtka Miłoszewskiego – strach, niepewność i przetrwanie

Autor: Suara Dodany 20.06.2017 14:58

Zgadzam się w zupełności, i jakoś nie ciekawi mnie ta książka.

Zobacz całą dyskusję

Powrót nad Niemen

Książka: Nad Niemnem (Orzeszkowa Eliza)
Autor: Suara Dodany 17.06.2017 17:26

Czytałam w liceum jakieś eony czasu temu i podobało mi się, nawet bardzo. Oczywiście byłam osamotniona w tej opinii, mam wrażenie, że nawet moja polonistka nienawidziła "Nad Niemnem".

Zobacz całą dyskusję

Status opiekuna

Autor: Suara Dodany 07.06.2017 21:50

Dziękuję najuniżeniej, to dla mnie nowość i radość i już tam natentychmiast pędzę. Tylko nie jestem pewna czy nie wyszłam aby na "wielkiego białego ptaka"( czyli na gęś po prostu) z tą niewiedzą:-)

Zobacz całą dyskusję

Status opiekuna

Autor: Suara Dodany 07.06.2017 21:17

Ja kompletnie nie rozumiem o czym Wy mówicie? To gdzieś w biblionetce można zmienić skórkę? Gdzież, ach gdzież ta funkcjonalność? I jeszcze niektórzy mają swoje kolory? To ja tutaj sześć lat jestem i tego nie wiem? Pomocy...

Zobacz całą dyskusję

"Kultura okropna" pod lupą

Książka: Jak przejąć kontrolę nad światem, nie wychodząc z domu (Masłowska Dorota)
Autor: Suara Dodany 21.05.2017 21:09

Zrobię podobnie jak Ty, bo mam względem Masłowskiej dokładnie takie same odczucia.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z kwietnia 2017

Autor: Suara Dodany 20.05.2017 22:43

W tym ujęciu rzeczywiście jej komentarz mógłby być bardzo interesujący. Może właśnie przez pryzmat braku doświadczenia osobistego. Bez emocji po prostu. Może rzeczywiście zimne, "rozumowe" podejście myśliciela jakim była bez wątpienia powiedziałoby nam sporo o nas samych. Niestety tego się już nie dowiemy...

Zobacz całą dyskusję

Ględzący Pilch

Książka: Wyznania twórcy pokątnej literatury erotycznej (Pilch Jerzy)
Autor: Suara Dodany 20.05.2017 16:55

Dziękuję Ci bardzo za nadanie formy słownej temu co ja od dawna o Pilchu myślę... Król JEST nagi jednak.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z kwietnia 2017

Autor: Suara Dodany 20.05.2017 16:44

Tylko czy byłaby w stanie skomentować, zinterpretować "Duchologię" bez osobistego doświadczenia? "Duchologia" przywołuje pamięć tego, co chyba chcemy zapomnieć lub już zapomnieliśmy, ktoś "obcy" może o tym przeczytać ale czy dobrze zrozumie motywacje, nas, którzy przez to przeszliśmy. Nieważne czy w wieku lat dziesięciu, dwudziestu, trzydziestu...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z kwietnia 2017

Autor: Suara Dodany 19.05.2017 22:17

Ja przeczytałam z trudem tylko jedną książkę i próbowałam ze dwie następne ale nie przebrnęłam przez pokłady głupot tam powypisywane. Natomiast czytało się to gładko i bezboleśnie. Ale generalnie to możesz mieć rację :-)

Zobacz całą dyskusję

Nauka a religia.

Autor: Suara Dodany 19.05.2017 20:32

Hm... Obawiam się, że w tej materii "na bank" to niczego nie można być pewnym. Ani teraz, ani potem, ani nigdy. Trzeba się jednak zdecydować bo trwanie w zawieszeniu potrafi nieźle "dokopać". Nie mogłabym wejść jedną nogą do ukropu, drugą do przerębla i mówić, że woda jest letnia. Albo - albo. Podjęłam decyzję kiedyś(po "długich i ciężkich cierpieniach") i trwam ale to jest trwanie myślące. I - co wiem z doświadczenia - też może "dokopać".

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z kwietnia 2017

Autor: Suara Dodany 18.05.2017 16:56

Dla mnie Mróz jest niestrawny, nagromadzenie bzdur przechodzi pojęcie choć styl pisarski ma niezły.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z kwietnia 2017

Autor: Suara Dodany 18.05.2017 16:54

Ojej, Susan Sontag tak nisko? Dlaczego? Wiem, że jej się łatwo nie czyta, ale mądra kobieta była jednak...

Zobacz całą dyskusję

Nauka a religia.

Autor: Suara Dodany 18.05.2017 16:47

" Mam niestety jeszcze trzy inne, równie hołubione (eh!)" A dlaczego niestety?

Zobacz całą dyskusję

Portret zmieniającej się epoki

Książka: Miasteczko Middlemarch (Eliot George (właśc. Evans Mary Ann))
Autor: Suara Dodany 11.05.2017 20:54

Ech, ale przynajmniej ciut pogadaliśmy :-)))))

Zobacz całą dyskusję

Portret zmieniającej się epoki

Książka: Miasteczko Middlemarch (Eliot George (właśc. Evans Mary Ann))
Autor: Suara Dodany 11.05.2017 19:35

Oczywiście, że jest dopuszczalne, ale tak jak napisałam zgrzyta mi w zębach i pewnie się czepiam :-))) Nawiasem mówiąc też nie słyszałam nigdy żadnego kazania Glempa (na szczęście chyba). Gdzieś przeczytałam, że on własnie użył pierwszy tego słowa w kościelnej mowie. Spotykam się z "ubogacaniem" dosyć często ostatnio a drażni mnie jak mało co. Ale jak powiadam czepiam się :-)))

Zobacz całą dyskusję

Portret zmieniającej się epoki

Książka: Miasteczko Middlemarch (Eliot George (właśc. Evans Mary Ann))
Autor: Suara Dodany 11.05.2017 18:20

"George Eliot udało się także ubogacić fabułę wątkami procesu budzenia się w Anglii tolerancji religijnej, rozpędzania się machiny postępu technicznego i rewolucji przemysłowej". "Ubogacić" - kościelny glempizm u Louri'ego!!!! Naprawdę? Wiem, wiem Doroszewski i tak dalej, ale jednak z zębach mi zgrzyta. Skoro jest "ubogacić" to może powinno być także "ubiednieć" ( bo przecież: wzbogacić - zbiednieć). Może się czepiam, ale "ubogacanie" ostat...

Zobacz całą dyskusję

Austen konserwatystką

Autor: Suara Dodany 07.03.2017 18:31

To napisz, że nie znasz takich podręczników a nie, że Ci pytanie uwłacza. Kobieto!!! Kim Ty jesteś, że obrażasz kogoś kto ma chęć czegoś się nowego dowiedzieć. Moim skromnym zdaniem po prostu obraziłaś biblionetkowiczkę, która w dobrej wierze zwróciła się do Ciebie po pomoc w tej materii. Nie każdy ma czas i ochotę za zgłębienie 64 857 szczegółowych opracowań o każdej epoce literackiej w Polsce. Skończyłaś polonistykę, no i? Czy to jest jaki...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 05.03.2017 21:37

Rany boskie, zaraz Orwell... To już jest nie byle jakie demonizowanie tej całej sprawy! Ktoś wymyślił biblionetkę, ktoś wymyślił regulamin, ktoś wymyślił system ocen. Ne wiem kto, ale na początku pewnie jakaś bardzo mała grupka ludzi lub wręcz jedna osoba. I tak sobie w internecie taka biblionetka tkwi i się rozrasta, ale jeśli ktoś mnie zaprasza do jakiejś wspólnoty to obowiązują tam jakieś jego zasady i ten ktoś ma prawo wymagać żeby zaprosz...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 05.03.2017 21:04

Zdecydowanie do tego właśnie.

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 02.03.2017 18:37

A przepraszam, to moja wina, teraz ja się kajam! Jakoś nie doczytałam. Przepraszam jeszcze raz!

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 02.03.2017 17:48

Jak dla mnie z systemem oceniania jest wszystko w porządku ale ja nie korzystam prawie wcale z polecanek. Mam zupełnie inne kryterium doboru lektur.

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 02.03.2017 17:40

A ja zaczynam odnosić wrażenie, że to Ty teraz prowadzisz krucjatę przeciwko Lourie'mu(czy jak to się tam odmienia).

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 02.03.2017 17:37

Najwyraźniej i tu przenikają hejterzy :-((((

Zobacz całą dyskusję

Zdumiewające drzewa

Autor: Suara Dodany 02.03.2017 17:33

Ta książka jest nie tylko dobra czy bardzo dobra!!!!! Ona jest po prostu genialna w swej prostocie. Powinna być lekturą obowiązkową w szkołach na zajęciach z biologii.Ta książka nie jest lekturą dla tych co chcą tylko spacerować po lesie. Ta książka jest dla ludzi, którzy chcą być odpowiedzialni za przyrodę, za to dziedzictwo, które zostawimy swoim dzieciom, wnukom i prawnukom. Może gdyby ludzie wiedzieli czym są drzewa i jak bardzo jesteśmy od...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 28.02.2017 12:04

Miejmy nadzieję, że porzuci w końcu tego nieszczęsnego Larssona. Będzie ponoć w Warszawie na targach w tym roku... Może mu ktoś zasugeruje, żeby napisał coś swojego :-))

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 27.02.2017 21:51

A to interesująca informacja, zaraz sprawdzę w mojej bibliotece czy przypadkiem nie posiadają.

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 27.02.2017 16:19

Zdecydowanie zgadzam się z Tobą, że autor kontynuacji naraża się na porównanie z "oryginałem" i rzeczywiście najczęściej nie wypada to najlepiej. Ja natomiast jestem zadeklarowanym wrogiem pisania kontynuacji. Do czasu "Co nas nie zabije" przeczytałam tylko jedną kontynuację. Był to straszny gniot - dalszy ciąg "Przeminęło z wiatrem", tytułu już nawet nie pamiętam. Na usprawiedliwienie powiem, że miałam wtedy grypę, gorączkę i byłam niepoczyta...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 24.02.2017 16:39

Na temat "Co nas nie zabije" mam swoją teorię i ciekawa jestem czy ktokolwiek się ze mną zgodzi. Otóż osobiście uważam, że to jest całkiem niezła książka. Powiedziałabym nawet, że zdecydowanie lepsza niż "Millenium". Ale, jest jedno "ale"... Lagercrantz jako autor skandynawskich kryminałów, które zalewają świat w ostatnim czasie zapewne miałby niejakie trudności z przebiciem się nie tylko na świecie ale może i w swym ojczystym kraju. Natomiast o...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 22.02.2017 22:33

Przepraszam za to co napiszę teraz, ale jeżeli wystawiasz gdzieś tam "niemal wszystkim" pozycjom taką samą ocenę to bardzo mi Ciebie żal... Żal mi tego, że nie odczuwasz euforii po przeczytaniu czegoś co wprawia w zachwyt i nie możesz dać 6. Żal mi tego, że nie możesz po przebrnięciu z trudem przez jakiś gniot z czystej ciekawości ( co też ten autor jeszcze głupiego wymyślił) postawić z zimną satysfakcją 1. To smutne, że nie jesteś w stanie i...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 22.02.2017 22:19

Twój przykład z filmami jest nie adekwatny ponieważ Twoje oceny filmów nie są skrajne tylko pośrodku a to już oznacza coś zupełnie innego. W środku czyli w szarości mieści się znacznie więcej pojęć, rzeczy, uczuć, widoków, nawet działania ludzkiego. Skrajne oceny czy słowa czy działania są albo oślepiająco białe albo atramentowo czarne. A cała reszta jest pośrodku i skrajne uczucia czy wrażenia są nam zazwyczaj przez życie ofiarowywane nader rzad...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 22.02.2017 22:10

Hmmm, no może ale jednak ta teoria nie wydaje mi się spójna. Dyskutanci są mocno podzieleni, ale ja osobiście uważam, że nie da się każdej zaczętej książki ocenić na 6 czy na 1. Po prostu to nie działa. Można znacznie więcej książek ocenić średnio czyli ( wg mojego systemu oceniania coś pomiędzy 3,5 - 4,5). Nie da się zacząć książki i po 30 stronach uznać, że jest taka fascynująca, że to będzie na pewno 6. Ani zacząć i po wspomnianych 30 strona...

Zobacz całą dyskusję

Żenująca podróbka kryminałów Christie

Książka: Zamknięta trumna (Hannah Sophie)
Autor: Suara Dodany 21.02.2017 19:39

Skoro nie doczytuje to po co ocenia. Wyszłaś z kina po 12 minutach bo film nie do zniesienia i mówisz znajomym, że Oskara powinien dostać?

Zobacz całą dyskusję

Ustawa o książce – pomysł o stałej cenie powraca

Autor: Suara Dodany 21.02.2017 19:32

Święta prawda, Empik to pasożyt na czytelnictwie. Szkoda, że nie da się go rozgnieść butem...

Zobacz całą dyskusję

Ustawa o książce – pomysł o stałej cenie powraca

Autor: Suara Dodany 21.02.2017 19:29

Zgadzam się z każdym Twoim słowem!!!!! To jest kolejna kompletna paranoja w tym coraz bardziej koszmarnym państwie!!!!!

Zobacz całą dyskusję

Luke Skywalker, Han Solo, Indiana Jones i człowiek, który ich wymyślił

Autor: Suara Dodany 11.12.2016 14:34

Już trafiła. Pół godziny temu widziałam ją w Empiku - a dziś 11 grudnia :-)

Zobacz całą dyskusję

„Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej – Literacka Nagroda „Nike” 2016 przyznana!

Autor: Suara Dodany 08.10.2016 18:08

Nie, to nie jest wstyd żaden. Czytasz to co lubisz, to co Ci odpowiada, to co Cię rozwija wewnętrznie albo dostarcza Ci rozrywki albo zabijasz lekturą czas w pociągu albo cokolwiek... Jeżeli będziesz czytać nie dla własnej ciekawości tylko dlatego, że "trzeba" bo nagrodzone, "wypada" bo nagrodzone to biada Ci.

Zobacz całą dyskusję

„Nakarmić kamień” Bronki Nowickiej – Literacka Nagroda „Nike” 2016 przyznana!

Autor: Suara Dodany 08.10.2016 17:57

Ja się z Tobą generalnie zgadzam, teraz nastała moda na zdrobnienia. Jest taki lektor filmów, nazywa się Jarosław Łukomski, w tej branży pracuje już grubo ponad 20 lat( może nawet ponad 30). Pan urodzony w 1962 roku więc nastolatkiem nie jest... Od jakiegoś czasu ( zaledwie kilka lat) na koniec filmu pan Łukomski informuje widzów, że "czytał Jarek Łukomski".Mnie osobiście to drażni. Przez wiele lat czytał listy dialogowe Jarosław a teraz Jarek....

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lipca 2016

Autor: Suara Dodany 31.07.2016 16:58

Lipiec uważam za bardzo udany: 55.(1)Emmanuel Carrere - Królestwo (5) 56.(2)Jacek Dehnel - Krivoklat (5,5) 57.(3)Dmitry Glukhovsky - Futu.re (5) 58.(4)Jan Walencik - Ostatnia puszcza nizinnej Europy (4,5) 59.(5)Jan Walencik - Smak białowieskiego miodu. Jak kręciłem serial "Tętno pierwotnej puszczy" (4) 60.(6)Jesus Carrasco - Pod gołym niebem (4,5)

Zobacz całą dyskusję

W obronie medytacji

Książka: Blondynka nad Gangesem (Pawlikowska Beata)
Autor: Suara Dodany 30.07.2016 15:23

Pawlikowska jest kompletnie niestrawna już od dawna. Pisze co tylko jej ślina na język przyniesie. Zna się dosłownie na wszystkim: na podróżach, psychologi, jedzeniu, językach obcych, gotowaniu, "pozytywnym myśleniu", szczęściu, kotach, tajemnicach i kłamstwach naszej cywilizacji, fotografowaniu i kto wie na czym jeszcze. I w każdej z tych dziedzin to "autorytet"co się zowie!!! Dziwię się, że ktoś ją jeszcze wydaje bo widzę jej książki w stos...

Zobacz całą dyskusję

Chłopiec i pustynia

Autor: Suara Dodany 27.06.2016 19:04

Tez się skusiłam. W mojej bibliotece jest co prawda wypożyczona ale zamówiłam. Zaciekawiłaś mnie.

Zobacz całą dyskusję

lektury "na lato"

Autor: Suara Dodany 26.06.2016 20:01

Czytałam kilka tych "Akuninów" ale tak dawno temu i tak bez wrażeń, że nie pamiętam kompletnie nic. A powtarzać jednak nie warto.

Zobacz całą dyskusję

lektury "na lato"

Autor: Suara Dodany 26.06.2016 19:28

lektury "na lato"

Autor: Suara Dodany 26.06.2016 19:25

Nie da się edytować postów. NIESTETY !!!

Zobacz całą dyskusję

lektury "na lato"

Autor: Suara Dodany 26.06.2016 19:24

Oooo, to ja też tą Odyseję chcę bardzo... Zakończenie książki jest chyba najtrudniejszym zadaniem dla pisarza. Z tym, że zakończenie może całkowicie zawalić doskonałą książkę już się spotkałam nie raz ale w drugą stronę... Czy pamiętacie jakąś słabszą książkę, którą zakończenie uratowało?

Zobacz całą dyskusję

lektury "na lato"

Autor: Suara Dodany 26.06.2016 14:56

Albo dołujące albo ( jak powiada moja córka) przepraszam za wyrażenie "słodko pierdzące" zakończenia. To jakiś chyba trend ogólnoświatowy:-))))

Zobacz całą dyskusję

lektury "na lato"

Autor: Suara Dodany 26.06.2016 14:54

Właśnie, ja także preferuję coś co pozwala mi się zanurzyć całkowicie w lekturze, nie odrywać się od niej z powodu konieczności pójścia na zakupy czy przygotowania obiadu. Coś co pozwala mieć wolną głowę do przemyśleń a więc może właśnie książki "trudniejsze", wymagająca skupienia ale i większej ilości czasu...

Zobacz całą dyskusję

Powieść sensacyjna

Autor: Suara Dodany 23.06.2016 16:59

Co do Ciszewskiego to kwestia gustu, dla mnie nieco zbytek fantazjowania...

Zobacz całą dyskusję

Pochłaniacz - Katarzyna Bonda

Autor: Suara Dodany 22.06.2016 19:09

W całości się z Tobą zgadzam. Chyba promuje się u nas "kryminalistów", żeby udowodnić czytelnikom, że nie mamy się czego wstydzić. Ja czytałam jeszcze dwie rzeczy Chmielarza ( uszło ale nie powala), Mróz jest dla mnie niestrawny, Bonda to dobry styl pisarski( jak dla mnie ) ale stopień zagmatwania jej historii i objętość przerasta moje możliwości. Krajewski to erudyta, który się ekscytuje własnym pisarstwem, tak jak niektórzy podniecają się włas...

Zobacz całą dyskusję

Pochłaniacz - Katarzyna Bonda

Autor: Suara Dodany 22.06.2016 18:59

"Morderstwo pod cenzurą czytałam" ale mówiąc szczerze ledwo skończyłam. Może inne są lepsze? Ale Czubaj mnie zainteresował. Czy cykl trzeba czytać kolejno czy nie?

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z kwietnia 2016

Autor: Suara Dodany 13.05.2016 22:02

Zgadzam się z Tobą w całej, absolutnej rozciągłości.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z kwietnia 2016

Autor: Suara Dodany 13.05.2016 22:00

Ja się zraziłam do "Rodziny Połanieckich" po serialu telewizyjnym ( starożytnym już...). Na sam widok Anny Nehrebeckiej przechodzi mnie dreszcz przerażenia i chyba nigdy się za to nie wezmę.

Zobacz całą dyskusję

Co teraz czytasz, część 36

Autor: Suara Dodany 14.04.2016 18:48

Właśnie zaczęłam Moralność mózgu: Co neuronauka mówi o moralności. Bardzo jestem ciekawa, bardzo, bo temat frapujący.

Zobacz całą dyskusję

Co teraz czytasz, część 36

Autor: Suara Dodany 14.04.2016 18:35

O ile dobrze pamiętam z jakiejś lektury, to Anglia przedwojenna była bardzo "klasowo" podzielona. Te różnice były znaczne i chyba nikt się nie przejmował tymi, którzy się w "niższej" klasie społecznej borykali z życiem. Pewnie wg. statusu społecznego, zajmowanego przez Christie byli źle sytuowani. Takie były czasy a ona jest nieodrodną Brytyjką i to Brytyjką - by tak rzec - "imperialną" z korzeniami w epoce Królowej Wiktorii.

Zobacz całą dyskusję

Co teraz czytasz, część 36

Autor: Suara Dodany 14.04.2016 18:21

Nie słyszałam o tej konkretnej książce, o jedenastu zaginionych dniach tak. Warto przeczytać?

Zobacz całą dyskusję

Co teraz czytasz, część 36

Autor: Suara Dodany 13.04.2016 22:27

Ja posiadam i zapałałam chęcią przeczytania natychmiast :-)

Zobacz całą dyskusję

Co teraz czytasz, część 36

Autor: Suara Dodany 13.04.2016 22:26

"Autobiografię" Christie czytałam w marcu ale powiem szczerze, że niezbyt mi się podobała. Nie nazwałabym jej także autobiografią, były to dla mnie raczej sentymentalne wspomnienia autorki z różnych okresów życia( niestety raczej nudnawe i przegadane). A już w ilości posiadanych przez nią domów pogubiłam się zupełnie. Jestem ciekawa Twojego wrażenia po przeczytaniu całości.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2016

Autor: Suara Dodany 06.04.2016 22:25

Marzec z dwoma hitami: Rittenhouse i Jerzy Vetulani w rozmowie z Marią Mazurek. Obie pozycje gorąco polecam. 23.(1) Olgierd Świerzewski - Zapach miasta po burzy (4) 24.(2) Agatha Christie - Noc i ciemność (3) 25.(3) Agatha Christie - Noc w bibliotece (3,5) 26.(4) Agatha Christie - Morderstwo odbędzie się (4) 27.(5) Marie Kondo - Magia sprzątania (4) 28.(6) Agatha Christie - Autobiografia (4) 29.(7) Sophia Tobin - Żona złotnika ...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2016

Autor: Suara Dodany 06.04.2016 22:21

Ja polecam pomimo europocentryzmu, informacje ciekawe, niektóre zaskakujące, warto przeczytać.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2016

Autor: Suara Dodany 06.04.2016 22:19

Szukam tych "Pasków" bezskutecznie już od jakiegoś czasu i nic. Mnie się "Niebieski" podobał choć też uważam, że nie tylko europocentrycznie ale nawet "zachodnio-europejsko - centrycznie". Zauważyłam, że francuscy historycy średniowiecza koncentrują się w zasadzie na Francji z wielką niechęcią traktując inne kraje. Może czasem wspomną o Niemczech czy Włoszech ale żadnej wzmianki o naszym regionie a przecież Polska w tamtym czasie była krajem lic...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z marca 2016

Autor: Suara Dodany 06.04.2016 22:08

Też czytałam "Kamerdynera" w marcu i tez oceniłam nisko. A tak dobrze się zapowiadało...

Zobacz całą dyskusję

Krótka notka z miesięcznego podsumowania

Książka: Zaginięcie (Mróz Remigiusz (pseud. Løgmansbø Ove))
Autor: Suara Dodany 25.03.2016 21:44

W razie czego wołaj o pomoc, stawię się niezwłocznie :-)))

Zobacz całą dyskusję

Czy przy ocenianiu korzystacie z 'niezainteresowany/a'?

Autor: Suara Dodany 15.03.2016 22:17

Ja nigdy tej opcji nie używam.

Zobacz całą dyskusję

Zagraj to jeszcze raz, Jack!

Autor: Suara Dodany 15.03.2016 22:11

Po to jest magia kina żeby zrobić herosa z niewysokiego bruneta...Dosłowność zabiłaby kino zaraz po jego powstaniu. Tak naprawdę przecież nie o wzrost chodzi. Tom Cruise bardzo dobrze sobie poradził z rolą moim zdaniem. Liam Neeson jest zbyt jakby to rzec...prosty z wyglądu. Nie żeby był nieprzystojny ale ma w sobie coś co ( dla mnie oczywiście )nie pozwalałoby mu być dobrym Jackiem. Jack jest w książce także dosyć inteligentnym facetem z dużą...

Zobacz całą dyskusję

Nominowani do Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego

Autor: Suara Dodany 06.03.2016 22:55

Bardzo bym jej życzyła, że tak powiem za "całokształt".

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 06.03.2016 22:51

Ja w sprawie pomidorów :-) Widziałaś może film na podstawie książki z Kathy Bates w roli Evelyn? Mnie film zachwycił, podobnie jak książka. Muszę ją sobie koniecznie powtórzyć bo mnóstwo lat temu czytałam.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 06.03.2016 22:46

Właśnie to mnie bardzo zaciekawiło, będę uważnie czytać. A jak "Dom i jego głowa"?

Zobacz całą dyskusję

Upadek brytyjskiego szkolnictwa

Autor: Suara Dodany 06.03.2016 12:12

Obawiam się, że jest to tendencja globalna. Niestety...

Zobacz całą dyskusję

Dylematy historyka

Autor: Suara Dodany 05.03.2016 13:57

Trzymam kciuki, jestem bardzo ciekawa kogo dotyczy Twoja praca!

Zobacz całą dyskusję

Dylematy historyka

Autor: Suara Dodany 04.03.2016 20:29

Czy ta historia ma jakiś koniec? Napisałaś?

Zobacz całą dyskusję

„Boskie przyrodzenie” – historia niezwykłej przyjaźni

Książka: Boskie przyrodzenie: Historia penisa (Hickman Tom)
Autor: Suara Dodany 04.03.2016 18:44

Świetny tekst. Właśnie zakupiłam sobie e-booka i mam nadzieję na znakomitą lekturę.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 04.03.2016 11:42

Wielkie dzięki, spisałam, sprawdziłam. Cztery moje ulubione biblioteki mają wszystko!

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 04.03.2016 00:07

Prawdę mówiąc jakoś nigdy nie uważałam, żeby panna Marple ginęła w tle czy próbowała się tam schować. Ale czytałam mało i dawno temu. Geraldine McEwan nadal jest dla mnie mało sympatyczna. Koniecznie muszę natomiast zobaczyć Joan Hickson! Koniecznie. Ech, co tu dużo mówić, jutro idę do biblioteki po książki z panna Marple. Kolejka wzięła właśnie w łeb!

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 03.03.2016 20:46

Właśnie, wydaje mi się ,że gdyby w kryminałach Christie nie było kryminału byłyby to świetnie książki obyczajowe.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 03.03.2016 20:43

Niestety nie widziałam tych filmów. Może na BBC kiedyś je pokażą. Muszę trzymać rękę na pulsie.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 03.03.2016 20:41

Żadnego filmu z Joan Hickson nie widziałam ale znalazłam w internecie zdjęcia z serialu i powiem, że z wyglądu bardzo by mi odpowiadała. Widziałam natomiast wszystkie cztery filmy z Margaret Rutherford, ale ona jest dla mnie zbyt żywotna, fertyczna, ruchliwa, wszędzie jej pełno... Panna Marple jest raczej spokojną obserwatorką ( co wnoszę z trzech przeczytanych wieki temu książek z jej udziałem). Geraldine McEwan, ( obejrzałam trzy filmy z jej...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 03.03.2016 17:11

Dzięki za drogowskazy. "Więcej pań niż panów" już zaklepałam w bibliotece.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 03.03.2016 16:59

Uważnie przeczytałam Twoją wypowiedź i przyznaję Ci rację w sprawie panny Marple. Gnębiło mnie to jednak i w związku z tym przekartkowałam szybko coś z panna Marple "w tle" i już wiem skąd moja do niej niechęć. Otóż nie z książek(fakt, że więcej czytałam Herkulesowych przygód) a z filmów. Postać panny Marple w moim mniemaniu nie miała szczęścia do aktorek. Widziałam trzy czy cztery filmy i w żadnym panna Marple nie była nawet podobna do moich wy...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 20:04

To prawda, panna Marple to małe miasteczko czy też duża wieś a Poirot to wielki świat. Jednak nie w tym rzecz. Rzecz w konstrukcji postaci samego detektywa oraz osób niejako współpracujących z Herkulesem( panna Lemon czy kapitan Hastings). Lubię to Poirotowe zarozumialstwo i tę jego nieznośną pedanterię i ten przenikliwy umysł z prawie głośno szumiącymi szarymi komórkami. Jego śmiesznostki przybliżają mi go i czynią bardziej sympatycznym niż ws...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 19:45

To racja, tylko biografie z "szerokim tłem" dają pełny obraz opisywanej postaci. Może to styl Garlickiego mnie znużył i zniechęcił. Trudno mi dziś orzec bo próbowałam to przeczytać tak około trzech lat temu.

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 19:00

Właśnie, najważniejszy jest główny bohater. Ja za panną Marple jakoś specjalnie nie przepadam, uwielbiam za to Herkulesa i jemu jestem skłonna wybaczyć wszystko :-)

Zobacz całą dyskusję

motylek - doskonały kryminał na zimowe wieczory

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 18:57

Ale mnie zainteresowaliście tą Puzyńską! Czy cykl można czytać "jak leci" czy jakaś kolejność obowiązuje?

Zobacz całą dyskusję

Miasto po burzy

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 18:46

Jestem w trakcie czytania ( wczorajszy wieczór str 455) i muszę stwierdzić, że bardzo mi się podobało do momentu gdy Oleg poznaje Tatianę. Od tej chwili książka zaczyna zjeżdżać po równi pochyłej w stronę ckliwego romansidła. Oczywiście przeczytam do końca, ale tu mi jednak zgrzyta. Zobaczymy co będzie dalej...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 18:33

Z lutego jestem zadowolona. W zasadzie. Mogłoby być lepiej jakościowo. 11.(1)Marisha Pessl -Wybrane zagadnienia z fizyki katastrof (4,5) 12.(2)Joe Alex - Piekło jest we mnie (3,5) 13.(3)Leonard Pietraszak, Katarzyna Madey - Ucho od śledzia (4) 14.(4)Franciszek J.Klimek - Mruczę więc jestem (4,5) 15.(5)Franciszek J.Klimek -Gdy KOT przebiegnie ci drogę (5) 16.(6)K.Krenz, J.Bielak - Księżyc myśliwych (4,5) 17.(7) Agatha Christie...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 18:24

No proszę!! Też w tym miesiącu przeczytałam "Morderstwo na plebanii" ale mnie się jakoś zupełnie nie spodobało. Może dlatego, że nie przepadam za Panną Marple? Oceniłam je chyba na 3,5...

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 18:18

O rany, 11 lat!!! I dlaczego nie przeczytałaś tego 11 lat temu? O ile można zapytać oczywiście. To znakomita książka. Chciałbym ją mieć na własność ale niestety jest nie do zdobycia a jeżeli gdzieś na allegro się trafi to kosztuje 100-150 zł (!!!!).

Zobacz całą dyskusję

Książkowe wspomnienia z lutego 2016

Autor: Suara Dodany 02.03.2016 18:12

Ja próbowałam Garlickiego ale nie dałam rady, jest dla mnie zbyt drobiazgowa. Poddałam się po jednej czwartej ( może nawet mniej).

Zobacz całą dyskusję

Nie żyje Umberto Eco

Autor: Suara Dodany 20.02.2016 18:32

Z treści notatki: "Ogromna wiedza historyczna oraz głęboka znajomość konwencji narracyjnych pozwalają mu tworzyć fabuły wielowarstwowe, atrakcyjne zarówno dla czytelników powieści detektywistycznych, jak i dla zwolenników wyrafinowanych zabaw literackich". Fabuła, konwencja narracyjna, wyrafinowana zabawa literacka a nie praca naukowa... jak mi się zdaje pisarz ( każdy a już z pewnością tej miary co "ten pan" czyli Umberto Eco) ma prawo nawet...

Zobacz całą dyskusję

"Lektura jest snem, objaśnianie przykrą jawą, która na próżno usiłuje spłacić dług czytania"[1]

Książka: Dobrze się myśli literaturą (Koziołek Ryszard)
Autor: Suara Dodany 12.02.2016 19:37

Twój tekst Misiaku jak zwykle powoduje, że zaraz frunę wirtualnie do biblioteki i poszukuję... Dzięki.

Zobacz całą dyskusję

Najpiękniejsza powieść, jaką przeczytałam w roku 2015

Książka: Niebłahe igraszki (Söderberg Hjalmar)
Autor: Suara Dodany 12.02.2016 19:12

Generalnie jestem po Twojej stronie, ale zastanawiam się czy aby na pewno Twoje teksty winny być zamieszczane jako recenzje. Może pisz po prostu czytatki i podłączaj do książek. Nie znam Twoich tekstów ale (bez obrazy) może nie są na tyle dobre, żeby być recenzjami z prawdziwego zdarzenia. Tekst, będący przedmiotem całej dyskusji wygląda bardziej jak osobisty komentarz czy luźne uwagi na temat lektury, która Cię zachwyciła. Recenzją z prawdziw...

Zobacz całą dyskusję

Najpiękniejsza powieść, jaką przeczytałam w roku 2015

Książka: Niebłahe igraszki (Söderberg Hjalmar)
Autor: Suara Dodany 12.02.2016 18:48

Nie warto też tak bardzo obnosić się z nie wiadomo dlaczego urażoną dumą. Nie wiem kim jesteś w Biblionetce ale Twoja wypowiedź tak bardzo trąci wyższością, że aż mi się nieprzyjemnie zrobiło. Użytkownicy biblionetki to nie zahukani i zastraszeni pracownicy korporacji a Ty nie jesteś Dyrektorem-Bogiem rządzącym wszystkim i wszystkimi o każdej porze dnia i nocy. Koczowniczka ma prawo się zezłościć, jest pewnie sfrustrowana i wcale się nie dziwi...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Xangô z Baker Street (Soares Jô)
Autor: Suara Dodany 11.02.2016 17:33

Cóż, mam wrażenie, że ktoś, kto bierze się za "kontynuację" czegoś co nie może być kontynuowane przez autora, że tak powiem "pierwotnego" z powodów oczywistych (czyli śmierci tegoż) nie ma zaufania sam do siebie lub idzie na łatwiznę. Przecież wiadomo,że kontynuacja "Millenium" sprzeda się na pniu a gdyby książka Lagercrantza nie była tak głośna - z powodu tegoż Millenium - to pewnie trudniej byłoby się jej przebić a tym samym autor pewnie mniej...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Xangô z Baker Street (Soares Jô)
Autor: Suara Dodany 11.02.2016 11:20

Oj, dobrze to nie wygląda.

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: