Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Austerlitz Madame Pylinska i sekret Chopina Pasażer
Wiersz perełka - popłakałam się ze śmiechu :)))))))
Zachęciłaś mnie do czytania kryminalnych przykurzątek :) Lubię klimaty z z lat 60-70-tych. "Śmiejącego się policjanta" wznowił Amber w 2010 roku, więc pewnie jest również dostępny w bibliotekach.
W listopadzie zwykle czytam dużo więcej. Ten jakiś taki wyjątkowy. Siła rzeczy - 5 Przeznaczenie - 4,5 Głębia - 5 Lew-Starowicz Zbigniew - 5 Sąsiedzi - 4,5
Mój październik: Uderz się w serce - 5 Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów - 5,5 Kajś: Opowieść o Górnym Śląsku - 6 Miłość warta wszystkiego - 4,5 Kwestia winy - 5 Pora przypływu - 5 Roztrzaskane lustro: Upadek cywilizacji zachodniej - 6
Profesor Roszkowski będzie gościem konferencji „Walka kulturowa w UE. Dostosować się czy walczyć?” 5 listopada w Warszawie. Warto posłuchać.
Mój faworyt wygrał :) Gratulacje! Właśnie jestem w trakcie lektury "Kajś" i cieszę się, że nie będę czekać w kolejce do rezerwacji tej pozycji w bibliotece. Książka bardzo ciekawa, kopalnia wiedzy o Śląsku i poszukiwaniu własnych korzeni. Zbigniew Rokita dołącza do grona moich ulubionych pisarzy.
Oto finałowa siódemka: - Kasper Bajon "Fuerte" (wyd. Czarne, 2020) - Krzysztof Fedorowicz "Zaświaty" (wyd. Wysoki Zamek, 2020) - Aleksandra Lipczak "Lajla znaczy noc" (wyd. Karakter, 2020) - Grzegorz Piątek "Najlepsze miasto świata. Warszawa w odbudowie 1944-1949" (wyd. W.A.B., 2020) - Jacek Podsiadło "Podwójne wahadło" (wyd. WBPiCAK, 2020) - Zbigniew Rokita "Kajś" (wyd. Czarne, 2020) - Monika Śliwińska "Panny z »Wesela«. Si...
Ja się przymierzam do Britt-Marie tu była i coś czuję, że to będzie uczta :) Aktualnie kończę Przegwizdane. Lektura lekka i pełna humoru, którego na co dzień ostatnio mi brakuje.
Za szybko minął ten czerwiec. Zmagazynowałam w domu książki z czterech bibliotek i jak zwykle będę musiała kilka z nich prolongować. Czym mam ich więcej, tym mniej udaje mi się przeczytać. 1. Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie" - 2021 Wigilia Wszystkich Świętych - 5 Zagadka Błękitnego Ekspresu - 4,5 Brzemię - 4 Plus dwie polskie pozycje: Innego życia nie będzie - 4,5 Dobra nowina - 5,5
Bo w tej czytatce właśnie cytat z Osiatyńskiego jest najważniejszy. Ja się jeszcze z nim w pełni nie identyfikuję, ale pracuję nad tym (zapisałam ku pamięci). Znalazłam jeszcze taki: "To bardzo ważne, by siebie samego nie nastawiać na dzień czy na całe życie tak ambitnie, że niepowodzenie będzie nieuniknione. Jeśli człowiek chce za dużo osiągnąć, zaplanować, zrealizować, to jest stale z siebie niezadowolony. A może po to, by być z siebie zadow...
Świetne podsumowanie, Louri. :) Dzięki za przypomnienie terminu 'ojkofobia'. No cóż, takie dziwne czasy mamy.
Moi Drodzy Bardzo przepraszam za to, że nieświadomie (a bardziej przez moje lenistwo i roztargnienie) doprowadziłam do tej dyskusji :( Mój nick pojawia się w tym wątku już tyle razy, że postanowiłam się wytłumaczyć. Do mojego czytatnika trafiają teksty wycięte z różnych blogów, czasami książek i artykułów i ten akurat pochodzi z jakiegoś portalu psychologicznego (autora tego fragmentu nie zapisałam) Wszystkie moje dotychczasowe czytatki były...
"Wiosnę zaginionych" próbowałam czytać, ale jakoś mi nie szło. Może dlatego, że nie dotrwałam do mojej magicznej 40 strony. W tej sytuacji kolejna próba musi zakończyć się sukcesem! Żałuję, że moje ostatnie odkrycia "kryminalne" Stelar Marek (właśc. Biernawski Maciej) i Górski Piotr (ur. 1971) nie zostały jeszcze docenione :(
Też tak pomyślałam...
Mnie też zachwycił! I bardzo zaintrygował. Cieszę się, że mam przed sobą jeszcze trzy tomy z Krukiem, intrygującym Krukiem ;) Chylę czoło przed panem Górskim i pozostaję oddaną fanką.
[ciach]
A najnowszy tom sagi już czytałaś? Córka W mojej bibliotece jeszcze nie ma. Już nie mogę się jej doczekać. Widzę, że lubimy podobne książki. Może zajrzyj na moje oceny to może znajdziesz coś, co Ci się spodoba. Millenium? A może coś J. Małeckiego?
Ja spędziłam pierwszy lockdown właśnie z Agathą Christie. Przeczytałam ponad 10 pozycji i dzięki temu bardzo dobrze wspominam ten czas. Rendez-vous 2020 zaliczone :) Ale sporo kryminałów zostało mi jeszcze do przeczytania, więc chętnie przyłączam się do akcji :)
Właśnie przymierzałam się do czytania Prousta :) Wreszcie znalazłam w jakiejś bibliotece nowsze wydanie cyklu i mam nadzieję, że czcionka będzie przyzwoita. Przyłączam się tym samym do akcji!
Gdziekolwiek spojrzysz - 5 Trzecia część thrillera Szamałka trochę słabsza niż poprzednie, ale świetnie trzyma w napięciu. Sprawnie poprowadzona akcja, wiarygodne postacie i ciekawa intryga. Powieść ma też wiele zalet edukacyjnych. Wyprawa Kon-Tiki: Tratwą przez Pacyfik - 5,5 Relacja z przygotowań i podróży tratwą przez Pacyfik do wysp polinezyjskich. Wciągnęła mnie bez reszty. Doktor Bogumił - 5 Ciekawe spojrzenie na XIX-wieczną medycyn...
A mnie sponiewierało "Królestwo". Był nawet płacz... Dobrze pisze ten Twardoch, oj dobrze.
Bardzo lubię literaturę japońską - czytam wszystko, co mi wpadnie w ręce i idąc tropem autora "Zagłady" natknęłam się na informację, że napisał on ponad 20 powieści, a nie 5, jak podano w powyższej nocie.
Czyli, która lepsza? I skąd tyle literówek w tym tekście?
O, tak dużo lepiej. A media podchwyciły błąd językowy jednego pana jako jako chwyt reklamowy, bo zwraca uwagę, i takich kwiatków mamy, niestety, coraz więcej w medialnym obiegu :((
"Dawno temu w Hollywood" bardzo mi się podobał, mimo że miejscami przypominał spaghetti western. Mój mąż miejscami lekko pochrapywał, a ja zachwycałam się świetną grą aktorską głównych bohaterów. Chyba zasłużony Oscar dla Pitta, ale moim faworytem jest DiCaprio. Sceny z dziewczynką na planie westernu - rewelacja! Polecam
A "nie kłam medyka" jak Wam się podoba?
Znowu kiepski miesiąc i tak już chyba zostanie (8 godzin pracy zawodowej robi swoje). Nikt nie idzie - 4,5 Życie za wszelką cenę - 5,5 Dziewczynka z walizki: Historia dwóch sióstr rozdzielonych przez wojnę - 3,5 Czyste zło - 5
Mój bardzo skromny czerwiec: Słownik imion własnych - 3,5 Kopia doskonała - 3,5 I nie wróciłeś... - 5,0 Widmokrąg - 5,0
Dziękuję za "woły" :) Całkowicie mi odpowiadają. Do innych zmian w nowej odsłonie powoli się przyzwyczajam.
Dobre :)
Ręce opadają, a oczy coraz mocniej pieką i łzawią...
To kiedy nastąpią te zmiany? Coś się robi w tej kwestii? Jakiś admin nam odpowie? :(
Jeszcze nie wiem. Biorę pod uwagę LC i NaKanapie. Ten ostatni wydaje się dość przejrzysty, ale trzeba wypróbować i porównać. Niestety przyzwyczajenia robią swoje. Ale może warto je zmienić?
W 100 procentach popieram wniosek Moniki. Jeśli będzie trzeba, to codziennie będę to powtarzać na forum. Jeżeli w najbliższym czasie nie nastąpi jakaś zmiana w tej kwestii, będę powoli przenosić swój cenny katalog na inny serwis. Szkoda zdrowia.
Ze względu na czcionkę uciążliwą dla mojego wzroku obawiam się, że będę rzadziej tutaj zaglądać :(
Niektóre z tych pozycji długo będę wspominać... Pianie kogutów, płacz psów - 5,5 Człowiek, który śpi - 3,5 Dziewczyna z ganku - 4,5 Grzech zaniechania - 5,5 Kanon w odwróceniu - 5,5 Hanulka Jozy - 5 Powieść bez O - 4 Błoto słodsze niż miód: Głosy komunistycznej Albanii - 5,5 Szczególnie ostatnią.
Marzec bardzo rozczytany. Odkryłam nową bibliotekę, w której znalazłam sporo "przykurzątek" i cennych pozycji. Czytam je na zmianę n nowościami ulubionych pisarzy. Ważka - 5 Zgiełk czasu - 5 (Pierwszy kontakt z tym pisarzem i to bardzo udany. Książka oparta na życiu Szostakowicza) Metafora się zmienia - 4,5 (rozczarowanie, szykowałam się na ucztę, a ledwie zmogłam - mam nadzieję, że to tylko słabszy moment w karierze potencjalnego kandydata na...
Podpalacz oraz reszta cyklu o komisarzu Mortce. Z polskich pisarzy piszących kryminały polecam również Małgorzatę Rogalę.
Mój luty: Wśród swoich - 4 Karnak - 4 Morderstwo w Orient Expresie - 5,5 Ostatnie lato - 4 Żar - 5 Cztery róże dla Lucienne - 5 Tatuażysta z Auschwitz - 4,5 Tęskniąc za Kissingerem - 4,5 Opowieść o miłości i mroku - 5,5 Letnik z Mierzei - 4,5
Guguły - 5 Guguły - 5,5 Profesor Andrews w Warszawie; Wyspa - 4,5 Pojawia się idea - 5 Dowody na istnienie - 4 Opowiadania bizarne - 4 Instrukcja dla pań sprzątających: Opowiadania - 5
A jak wypadacie w podsumowaniu tego wyzwania na 2018 rok? Moje wyzwanie zaliczone, a nawet przekroczone - 80 pozycji. Bywało lepiej, gdy nie było konkurencji w postaci internetu :(
Ja się chętnie przyłączę :) Przymierzam się do przeczytania Majtreji i innych powieści tego autora.
Najwyższy czas przyłączyć się do akcji :) W roku ubiegłym skupiłam się przede wszystkim na nowościach wydawniczych, od czasu do czasu chwyciłam jakieś "przykurzątko", a o Agacie całkiem zapomniałam. Kilka lat temu nie bardzo mi szło czytanie jej powieści, chyba warto się przekonać, czy nadal tak jest.
Mój grudzień: Pejzaż z aniołem - 5 Tuwim: Wylękniony bluźnierca - 5 Kochankowie - 4,5 Dobra matka - 5 Z każdym oddechem - 5
Krótka i jasna ankieta - polecam!
Zamiast Dżozefa numer dwa powinny być Cienie z oceną 5,5 :)
Dżozef - 5 Dżozef - 5,5 Trochę większy poniedziałek - 4,5 Łukasz - 4,5 Urszula - 4,5
I wyszło szydło z worka.
Przejrzałam wszystkie pozycje ze strony "Przeterminowane zapowiedzi". Kilkanaście książek z tej listy można już kupić. Wysłałam powiadomienia w celu zmiany, a przy okazji przejrzałam sobie nowości na rynku :) Nowsze zapowiedzi też będę śledzić. Pozdrawiam
Klucz kulików. W Polsce od 1984 roku. Jestem 12 oceniającą. Bardzo wysoko zresztą. Polecam!
Dżozef Kolejna świetna powieść pana Małeckiego. Uwielbiam :)
W tej kwestii ja też chętnie pomogę :)
Pejzaż z aniołem jest 5 pozycją z tej serii. Ale powiązania są luźne i można czytać jako odrębną historię.
Mój październik, lekko spóźniony: Z nienawiści do kobiet - 4,5 Zawsze jest przebaczenie - 5,5 Bardzo mi przypadła do gustu saga rodziny Neshov. Losy kilku bohaterów, ale jak wspaniale opowiedziane. Fałszerze pieprzu: Historia rodzinna - 5 Ja, My, Oni: Teresa Torańska w rozmowie z Małgorzatą Purzyńską - 4 Nieczułość - 5,5 Jestem zachwycona! Zasłużone nagrody i nominacje dla pani Bundy. Czekam na kolejną powieść. Grzech - 3,5 Polski Carter t...
Właśnie czytam tę pozycję i mam takie same odczucia. Lekkie rozczarowanie pisarzem, ale może inne jego książki przypadną mi bardziej do gustu.
Szukaj mnie wśród lawendy - cykl Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, a w nim między innymi mężczyzna idealny, o jakim niejedna z nas marzy ;).
No, niestety jest. A już chciałam zapytać co z Angelusem ;-)
Wpadki to chyba moja specjalność. No, sorry.
Przed chwilą sprawdziłam i dopiero pojawił się u mnie. Czary jakieś, czy co? Pewnie dlatego, że mam na stałe Biblionetkę i się nie wylogowuję. Tym razem się uśmiałam z mojej kolejnej wpadki. Proszę tego nie komentować.
A co a alternatywnym Noblem? Mijają trzy dni... Nie, żebym się czepiała, ale wypadałoby coś napisać.
Dziękuję bardzo za wszystkie słowa pocieszenia! :) Nie widzę publicznego napiętnowania, więc nie jest chyba aż tak źle. Ale mimo wszystko muszę popracować nad swoją nieuwagą. Wiadomość o Nike była faktycznie schowana pod konkursem, mimo że podano ją parę dni później.
Całkowicie nietrafiony wątek. Płonę ze wstydu i więcej się nie wychylam! Zwracam honor Wiadomościom. I idę po nowe okulary do czytania ;)
Gdy dopada mnie chandra wychodzę z domu (nawet jak jest trzaskający mróz za oknem) i udaję się do najbliższej biblioteki, by poszperać w "przykurzątkach", których całe naręcze przynoszę potem do domu.
To się okaże, jak się ukaże i co autorka w tym dziele pokaże ;)
Wkrótce zabieram się za czytanie tej książki. Temat "Wałęsa" omijałam zawsze szerokim łukiem, ale nadszedł czas, żeby się z nim zmierzyć. Myślę, że trafiłam na odpowiednią pozycję. Obrzydliwa nagość mnie zaintrygowała.
Simona: Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak - 5 Zapłata - 5 Jacyś złośliwi bogowie zakpili z nas okrutnie: Korespondencja 1955-1996 - 4,5 Wołanie kukułki - 5 Rozmówca - 5 Stracona - 3,5 Wściekłość i duma - 5,5
Nawet w czasie urlopu nie udało mi się przeczytać więcej niż zwykle: Żmijowisko - 4,5 (nietypowy kryminał - raczej powieść psychologiczna. Wolę jednak serię z Mortką) Ci, którzy walczyli - 6 Ci, którzy wierzyli - 5 (ostatni tom trochę za bardzo przegadany, losy bohaterów powierzchownie potraktowane, dlatego niższa ocena) Dom na Placu Waszyngtona - 5 Klucz kulików - 5,5 (powieść bardzo refleksyjna i smutna) Kaprysik: Damskie historie - 5 ...
Przeczytane w czerwcu: Zbrodnia lorda Artura Savile - 5 Światło między oceanami - 5,5 Przejęcie - 5 Rzeczy, których nie wyrzuciłem - 4,5 Carte blanche - 5 Serce w skowronkach - 5 Niewiedza - 4
A co z 5? Bardzo mnie intryguje książka, z której pochodzi i chętnie ją przeczytam :)
Oj, czepliwy człowieku :(
Przeczytane w kwietniu: Złamane pióro - 5 Siostra - 5 Okruchy codzienności - 5 Ci, którzy przeżyli - 5,5 Najcenniejszy dar - 4 Babie lato - 5,5
Mój marzec skromny, bo utknęłam w powieści Shantaram, którą muszę przeczytać w ramach DKK. Po stu stronach wreszcie mnie wciągnęła, ale nie wiem czy zdołam ogarnąć tę cegłę do 9 kwietnia). Życie i śmierć króla Jana - 4 (też w ramach DKK, Szekspir mniej znany) Sekret, którego nie zdradzę - 4,5 (według mnie najsłabsza z całego cyklu. Sekret, którego nie zdradzę - 4,5 Prochy Angeli ("Prochy Angeli") - 6 (perełka biograficzna), średnia czytelni...
Wesołych i spokojnych Świąt, moi Kochani :)
Zdecydowanie Krew za krew. I film na podstawie tej książki.
Shantaram
Ze zwykłego biskupa od razu awans na papieża ?! Na hierarchii kościelnej to Pan Janusz chyba się nie zna.
Mój luty wyjątkowo bogaty: Bóg zapłać - 5 Pasja życia - 5,5 Ludzie z Placu Słońca - 3,5 Radość życia - 5,5 Pomyleniec - 5 Mój dzielny tata - 5 Leśna Polana - 4,5 Córka - 4 Podpalacz 5,5 Ale żadnej 6 nie mogłam dać, bo mimo że książki mi się podobały, to jednak zawsze było jakieś ale.
Właśnie skończyłam Podpalacz. Świetny kryminał! Polskie realia i właściwie nie ma w nim nic, do czego można by się przyczepić. Biorę się za "Farmę lalek".
Ale wątek Korneliusz7 też jest niedostępny, to chyba nie Twoja wina.
A czemu są zablokowane Książkowe wspomnienia z lutego ? Już myślałam, że będę pierwsza :(
Musi to być cudowna książka, jeśli tylko ją oceniłaś/eś i to tak wysoko ;)
A oto lista moich ulubionych książek o miłości: Równanie miłości Zanim się pojawiłeś Czas życia i czas śmierci List w butelce Powtórnie narodzony Przeminęło z wiatrem
Ludzie z Placu Słońca. Oceniłam nisko, bo nie mogłam wczuć się w te poszarpane historie. Taki nonszalancki sposób pisania reportażu nie bardzo mi odpowiada. Autorka trochę mnie wymęczyła.
Jak to dobrze, że zaczęłam przygodę z Małeckim od "Rdzy" :) Już jestem zafascynowana autorem.
A oto mój spóźniony styczeń: Magiczna moc: Opowiadania - 5,5 (najlepsze, moim zdaniem, opowiadania Singera) Matka - 5 Kappy - 5 (fantastyka po japońsku - warto) Iqbal - 4 Czekam na ciebie całe życie - 5 Ciastko z wróżbą - 4,5 Równanie miłości - 6 (przeczytałam jednym tchem - wzrusza) Niech wieje dobry wiatr - 4.5
Dobry pomysł :) Zabiorę się za to jutro.
Równanie miłości Ta książka mnie porwała! Psychologia miłości przecudnie napisana. Szczerze polecam! W podobnym klimacie jest powieść innej włoskiej pisarki - Powtórnie narodzony. Jeśli chodzi o psychologię w powieści, to Włosi są naprawdę w tym dobrzy. Moje wyzwanie czytelnicze tego roku - "włoszczyzna" w każdej postaci :) Pozdrawiam noworocznie!
Oj, zagapiłam się i za szybko kliknęłam dodaj :( Brakujące oceny w kolejności dodania:5,5; 4,5; 4,5; 5; 4,5;6; 5,5. Hrabal jak zwykle rewelacyjny. O książce Boni ciągle jeszcze myślę. A tegoroczny noblista lekko mnie rozczarował. Być może dlatego, że to ponoć jego debiut. Bo "Okruchy dnia" to już mistrzostwo! Czy "Pejzaż w kolorze sepii" nie wydaje Wam się trochę powierzchowny i niezrozumiały? Nie widzę tu żadnego przesłania i powiązań ze stary...
Mój październik literacki: Wieża z klocków Ganbare!: Warsztaty umierania Tulipanowa gorączka Cicha fala Poza ciszą Pejzaż w kolorze sepii Zbyt głośna samotność
Ganbare!: Warsztaty umierania to książka, która porusza i zapada w pamięć. Autorka opisała ogrom nieszczęść jakie spotkały Japończyków po tsunaami w 2011 roku. Rozdziały o promieniowaniu - przerażające. Z lżejszych pozycji, które przeczytałam mogę Ci polecić: Wyznania gejszy Shogun: Powieść o Japonii Więcej znajdziesz w tagach o Japonii.
Cieszę się, że pomogłam :)
A ja mam kilka propozycji: Bidul Zdobywam zamek Nauczycielka Powolny człowiek Historia zaginionej dziewczynki Foucault w Warszawie Może coś?
Zerwać pąki, zabić dzieci - 5 Tajemnica mojej matki - 5 Nocny prześladowca - 5 Chłopiec na szczycie góry - 5 Geniusz zbrodni - 5,5 (ach, ten to lubi psychopatów ;)) Eli, Eli - 4,5 Córka wiatrów - 5,5 (piękna i mądra książka, ale to dopiero początek)
Jolu, naprawdę tylko jedna?! To do Ciebie nie podobne! Ja, jeśli utknę w jakiejś słabszej pozycji, staram się w międzyczasie przeczytać coś cienkiego. W tym miesiącu przeważnie szły same cieniasy, bo nie miałam weny do czytania.
Prawa natury - 4 Żniwo - 5 Tańczymy już tylko w Zaduszki: Reportaże z Ameryki Łacińskiej - 5 Czekając na Godota - 4,5 Ten Inny - 5 Nakarmić kamień - 5 Misja na czterech łapach: Powieść dla ludzi - 5
Już zdobyłam wydanie z 2004 roku. Dzięki za odp.
Oto mój kwiecień: Tak wyszło - 3 Jeden za drugim - 5,5 ("ręka, noga, mózg na ścianie") Za zamkniętymi drzwiami - 5 Twarze tajfunu: O poszukiwaniu szczęścia na Filipinach - 5,5 Perła: Afrykański przypadek księdza Grosera - 4,5 (ocena obniżona za bluzgi, które nie pasują mi do cyklu o księdzu Groserze) Portret Suzanne - 4,5
Trzy twarze Ewy Piękny umysł
Sklep Potrzeb Kulturalnych Księga Tatr Narkotyk gór: Nowele tatrzańskie Na przełęczy: Wrażenia i obrazy z Tatr
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)