Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie miałam pojęcia, że coś takiego istnieje. Dzięki za info.
Moja ocena jest podobna. Co prawda, po każdym tytule tegoż autora obiecuję sobie, że już nigdy więcej, że zbyt powierzchownie, plotkarsko, "po powierzchni", ale ostatecznie i tak sięgam po kolejną jego książkę.
"Sześć przechadzek po lesie fikcji" Umberto Eco. Tę książkę trzeba przeczytać kilka razy, a później już żadna lektura nie wydaje się prosta:)
Polecam dwóch autorów: Sławomira Łuczaka "I tak wszyscy się tu znajdziecie" oraz Marcina Brzostowskiego "I tak skończymy w więzieniu" , "Podpalę wasze serca" lub zbiór króciutkich opowiadań "Szach-Mat"
Nie spotkałam się jeszcze z tak rozbudowaną formą audiobooka. Brzmi ciekawie. Typowe audiobooki są nie dla mnie. Nie jestem słuchowcem, błyskawicznie się dekoncentruję i za chwilę tracę wątek. Uwielbiam natomiast e-booki. Kiedyś byłam szalenie sceptyczna, pierwsze próby czytania takich książek odbyły się na komputerze i nie byłam zachwycona. Porządny czytnik zamieszał tak, że teraz tylko e-booki.
"Obcy" Camusa. Nic więcej nie powiem. Przeczytasz - od razu będziesz wiedziała co napisać.
W tym roku wśród natłoku książek mogę wyróżnić i gorąco polecić niemalże jako lektury obowiązkowe 3 pozycje: 1. "Armagedon w retrospektywie" Kurta Vonneguta - zbiór niepublikowanych wcześniej opowiadań tegoż autora, okraszone wstępem syna autora. Smakowite. 2. "Podpalę wasze serca!" Marcina Brzostowskiego, kolejna udana książka tego autora. Zdecydowanie za rzadko rozpieszcza nas pan Brzostowski swoimi dziełami, tudzież arcydziełami. 3. "...
Świetna strona, zamierzam odwiedzać ją regularnie. Właśnie czegoś takiego mi brakowało.
Gorąco polecam Grzegorza Kasdepkę. Każdy leń książkowy pokocha czytanie po jego książkach. Myślę, że na początek mogę polecić Detektywa Pozytywkę.
O tak! "Spóźnieni kochankowie" Whartona.
Film "Światło odbite" o Andrzeju Bursie. Trudno go zdobyć, ale warto włożyć to trochę wysiłku. Oczywiście "Wojaczek" o Rafale Wojaczku...
Kupuję zdecydowanie mniej książek. I nie chodzi tu wyłącznie o ceny samych książek, ale o ceny w ogóle. Niestety stać mnie na coraz mniej rzeczy, muszę liczyć się z każdą złotówką i w pierwszej kolejności wydaję pieniądze na to, na co zwyczajnie muszę (rachunki, jedzenie). Nie zostaje mi nic. Dlatego wcale nie dziwi mnie Twoje pytanie. To strasznie przykra sytuacja, ale wiem, że niedługo nie będzie mnie stać nawet na okazjonalny zakup i zostaną m...
Marzyłabym o takim książkomacie. To genialny pomysł. Niestety tam gdzie mieszkam nie ma nawet dobrej księgarni, więc kupuję przez internet:)
Dla mnie Varga zdecydowanie na tak, poza jedną koszmarnie przegadaną i nudną "Karoliną".
Ja mam nieco inne wrażenia. Jestem po lekturze "Mariola, moje krople" i niestety muszę przyznać, że poza lekkim piórem ta autorka nie jest w stanie niczego ciekawego zaproponować. Ot, zwykła historyjka jakich wiele. Książka do przeczytania w tramwaju lub na plaży, nie wymaga od czytelnika absolutnie żadnego myślenia. Taka sobie leciutka lekturka. Słyszałam sporo dobrego o tej autorce i gdy znajoma pożyczyła mi jej książkę, bardzo się ucieszyłam. ...
Moje najnowsze zakupy: 1. "Małżeństwo wagi półśredniej" Irvinga 2. "Wyjdź za mnie" Updike'a 3. "W nocy gorzej widać" Głowackiego 4. "Rodeo" Keseya Oprócz tego niemała sterta książek z poprzednich zakupów:)
Bardzo proszę, jak przeczytasz tę książkę daj znać czy warto. Przymierzam się do niej od jakiegoś czasu i chciałabym usłyszeć czyjąś opinię na temat tej książki.
To chyba sama odpowiedziałaś sobie na swoje własne wątpliwości. Życzę Ci dużo szczęścia i wytrwałości. Myślę, że sama najlepiej wiesz czego chcesz. Powodzenia:)
Jeden z najśmieszniejszych cytatów jaki w tej chwili przychodzi mi do głowy pochodzi z książki "Szach-Mat! czyli Szafa wychodzi, ja zostaję" Marcina Brzostowskiego: " Nie będę ukrywał, że u Aurelki najbardziej kręciły mnie bicepsy" Zresztą cytatów z tej książki dałoby się przytoczyć całe mnóstwo.
Mam dwa pytania: 1. Dlaczego chcesz iść na polonistykę? 2. Co Ciebie interesuje, co lubisz robić, co mogłoby sprawić Ci przyjemność w późniejszym życiu zawodowym?
W tej chwili przychodzi mi do głowy tylko Marcin Brzostowski i albo jego "I tak skończymy w więzieniu!" (powieść) albo "Szach-Mat! czyli Szafa wychodzi ja zostaję" (opowiadania). Na upartego można jeszcze dołączyć Małgorzatę Rejmer, Krzysztofa Vargę i Sławomira Łuczaka, ale w ich przypadku miałabym lekkie opory żeby nazwać ich książki wybitnymi. Gdybym miała ich literaturę jakoś sklasyfikować, powiedziałabym, że to półka niżej niż Brzostowski.
Frida i jej obrazy wywołują u Ciebie agresję? Ale numer! Dlaczego? napisz proszę, bo mnie to naprawdę interesuje:)
Mam podobne odczucia. Czytałam autobiografię Przybory i gdy ukazała się TA książka byłam zdziwiona wątkiem Osieckiej w jego życiu. Wątek ładny, twórczy poetycko, ale w gruncie rzeczy chyba na tym należy zaprzestać.
Myślę o Twoim temacie i przyszła mi do głowy pewna książka. Autorem jest Sławomir Łuczak (polecam jego książki niezależnie od tematów maturalnych). Chodzi mi o tytuł "Fetyszysta". Jest to współczesna powieść o zdradzie w roli głównej, pisana z dwóch punktów widzenia: kobiety i mężczyzny. W ten sposób zahaczyłabyś również o literaturę współczesną.
Hłasko, a z poetów Wojaczek, Grzegorz Kaźmierczak
Wymienię tylko te, które przychodzą mi od razu do głowy: - Anioł w Krakowie - Jasminum - czeskie kino (wybrane tytuły, ale jest tego na tyle dużo, że nie będę się rozpisywać) - Gnijąca Panna Młoda - Moje Wielkie Greckie Wesele - Frida
Czy możesz napisać coś więcej o tej książce? Temat mnie zainteresował, ale chciałabym się dowiedzieć czy jest to po prostu zbiór sensacji z pogranicza teorii spiskowych, czy rzetelna, merytoryczna książka "na temat".
Daniel Odija "Ulica". Myślę, że się nie zawiedziesz.
Ja również polecam "Zrób sobie raj" Mariusza Szczygła.
Ja również dołączam się do grona osób, które nie doszukały się w tym filmie niczego wartościowego (no, może poza nazwiskiem reżysera). Krzykliwy film o niczym, podobnie zresztą jak książka, ale to już temat na osobną dyskusję.
To jest ciekawe pytanie. Siedzę i zastanawiam się nad tym od dobrej chwili i myślę, że postawiłby siebie z boku, poczułby się zażenowany i uciekł do dalekiej Argentyny.
Cóż, kolejność dowolna: 1. Pluton 2. Czas Apokalipsy 3. Ojciec Chrzestny 4. Życie Carlita 5. Pulp Fiction 6. Dzieciątko z Macon 7. Wściekłość i brud (dokument o Sex Pistols) 8. Control 9. Pożegnanie z Afryką 10. Dom zły Niestety, moja lista zawiera jeszcze przynajmniej kolejnych 10 tytułów. Ale skoro miało być 10...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)