Pokaż:
najwyżej oceniane książki
Ocenione książki otrzymały minimum 50 ocen
1
Liczba ocen: 114
|
Średnia ocena: 5,02
Liczba ocen: 114
|
Średnia ocena: 5,02
Książka wybitnego francuskiego teoretyka kultury poświęcona fotografii. Mimo że traktuje o fotografii, jest rozprawą o współczesnej cywilizacji. Autor ukazuje granicę, na której kończy się kod kulturowy, a zaczyna przestrzeń określana przez niego mianem "niedialektycznej" - prześwietlona błyskawicą magnezji czy flesza.
[Wydawnictwo KR, 1996]
Książka wybitnego francuskiego teoretyka kultury poświęcona fotografii. Mimo że traktuje o fotografii, jest rozprawą o współczesnej cywilizacji. Autor ukazuje granicę, na której kończy się kod kulturowy, a zaczyna przestrzeń określana przez niego mianem "niedialektycznej" - prześwietlona błyskawicą magnezji czy flesza.
[Wydawnictwo KR, 1996]
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 58
|
Średnia ocena: 5,02
Liczba ocen: 58
|
Średnia ocena: 5,02
Rozmowy Ciorana, który udzielał wywiadów niezmiernie rzadko, są nie tylko ważnym komentarzem do jego książek. Przede wszystkim składają się na plastyczny portret człowieka o wielkiej wrażliwości i inteligencji, rozmówcy dowcipnego i pełnego swady, bystrego obserwatora i surowego sędziego świata, myśliciela wyzbytego wszelkich złudzeń, który tym bardziej potrafi cenić każdy - tak rzadki - okruch dobra i piękna znajdowany w tym "piekle", w jakie zdaniem Ciorana coraz wyraźniej przekształca się nas...
Rozmowy Ciorana, który udzielał wywiadów niezmiernie rzadko, są nie tylko ważnym komentarzem do jego książek. Przede wszystkim składają się na plastyczny portret człowieka o wielkiej wrażliwości i inteligencji, rozmówcy dowcipnego i pełnego swady, bystrego obserwatora i surowego sędziego świata, myśliciela wyzbytego wszelkich złudzeń, który tym bardziej potrafi cenić każdy - tak rzadki - okruch dobra i piękna znajdowany w tym "piekle", w jakie zdaniem Ciorana coraz wyraźniej przekształca się nas...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 78
|
Średnia ocena: 5,01
Liczba ocen: 78
|
Średnia ocena: 5,01
"Fragmenty dyskursu miłosnego" to książka niezwykła. Napisał ją profesor paryskiej uczelni, lecz nie jest to książka naukowa (we Francji sprzedano jej ponad 100 tysięcy egzemplarzy). Punktem wyjścia są "Cierpienia młodego Wertera", lecz nie jest to interpretacja ani komentarz. Pojawiają się wszystkie figury poststrukturalistycznego dyskursu (Nietzsche, Bataille, Lacan, Klossowski, Foucault, Deleuze), lecz nie jest to tekst dla nielicznych. Jej przedmiotem jest erotyka, lecz nie jest to ani roman...
"Fragmenty dyskursu miłosnego" to książka niezwykła. Napisał ją profesor paryskiej uczelni, lecz nie jest to książka naukowa (we Francji sprzedano jej ponad 100 tysięcy egzemplarzy). Punktem wyjścia są "Cierpienia młodego Wertera", lecz nie jest to interpretacja ani komentarz. Pojawiają się wszystkie figury poststrukturalistycznego dyskursu (Nietzsche, Bataille, Lacan, Klossowski, Foucault, Deleuze), lecz nie jest to tekst dla nielicznych. Jej przedmiotem jest erotyka, lecz nie jest to ani roman...
Czytaj więcej
4
Liczba ocen: 77
|
Średnia ocena: 4,99
Liczba ocen: 77
|
Średnia ocena: 4,99
Nie obchodzą mnie moje początki, interesuje mnie tylko początek. Jeśli zmagam się z własnymi narodzinami - z tą obsesją pomniejszą - to dlatego że nie mogę ucapić za łeb momentu początkującego czas. W ostatecznym rozrachunku jednostkowa niewygoda sprowadza się do niewygody kosmogonicznej, każde bowiem z naszych doznań jest pokutą za owo zbrodnicze doznanie pierwotne, poprzez które byt wymknął się nie wiadomo dokąd...
Emil Cioran
[Oficyna Literacka, 1996]
Nie obchodzą mnie moje początki, interesuje mnie tylko początek. Jeśli zmagam się z własnymi narodzinami - z tą obsesją pomniejszą - to dlatego że nie mogę ucapić za łeb momentu początkującego czas. W ostatecznym rozrachunku jednostkowa niewygoda sprowadza się do niewygody kosmogonicznej, każde bowiem z naszych doznań jest pokutą za owo zbrodnicze doznanie pierwotne, poprzez które byt wymknął się nie wiadomo dokąd...
Emil Cioran
[Oficyna Literacka, 1996]
Czytaj więcej
5
Liczba ocen: 59
|
Średnia ocena: 4,98
Liczba ocen: 59
|
Średnia ocena: 4,98
– Dwie strony tego samego
– Mit Syzyfa
– Listy do przyjaciela Niemca
– Publicystyka (wybór)
– Człowiek zbuntowany (wybór)
– Artysta i jego epoka
– Notatniki (wybór)
[Państwowy Instytut Wydawniczy, 1971]
– Dwie strony tego samego
– Mit Syzyfa
– Listy do przyjaciela Niemca
– Publicystyka (wybór)
– Człowiek zbuntowany (wybór)
– Artysta i jego epoka
– Notatniki (wybór)
[Państwowy Instytut Wydawniczy, 1971]
Czytaj więcej
6
Liczba ocen: 88
|
Średnia ocena: 4,97
Liczba ocen: 88
|
Średnia ocena: 4,97
Emil Cioran (1911-1995), francuski (od lat 40. XX wieku) filozof pochodzenia rumuńskiego, napisał "Złego demiurga" (1969) w dojrzałym okresie życia, ale z frenetyczną pasją młodego burzyciela. Jest to książka o religii, a ściślej przeciw religii (chrześcijańskiej) i o (pocieszającej) możliwości samobójstwa. Hasło "Bóg umarł" jest dla Ciorana eufemizmem i w rzeczywistości oznacza: umarła religia, zwłaszcza chrześcijańska, choć zachodzi podejrzenie demiurgicznej manipulacji już u początku świata. ...
Emil Cioran (1911-1995), francuski (od lat 40. XX wieku) filozof pochodzenia rumuńskiego, napisał "Złego demiurga" (1969) w dojrzałym okresie życia, ale z frenetyczną pasją młodego burzyciela. Jest to książka o religii, a ściślej przeciw religii (chrześcijańskiej) i o (pocieszającej) możliwości samobójstwa. Hasło "Bóg umarł" jest dla Ciorana eufemizmem i w rzeczywistości oznacza: umarła religia, zwłaszcza chrześcijańska, choć zachodzi podejrzenie demiurgicznej manipulacji już u początku świata. ...
Czytaj więcej
7
Liczba ocen: 335
|
Średnia ocena: 4,95
Liczba ocen: 335
|
Średnia ocena: 4,95
"Nietrudno zrozumieć, że Syzyf jest bohaterem absurdalnym tak przez swoje pasje, jak i udręki. Za pogardę dla bogów, nienawiść śmierci i umiłowanie życia zapłacił niewypowiedzianą męką: całe istnienie skupione w wysiłku, którego nic nie skończy. Oto cena, jaką trzeba zapłacić za miłość tej ziemi. Jeśli ten mit jest tragiczny, to dlatego, że bohater jest świadom. Bo też na czym polegałaby jego kara, jeśli przy każdym kroku podtrzymywałaby go nadzieja zwycięstwa?".
Niniejszy tom zawiera pierw...
"Nietrudno zrozumieć, że Syzyf jest bohaterem absurdalnym tak przez swoje pasje, jak i udręki. Za pogardę dla bogów, nienawiść śmierci i umiłowanie życia zapłacił niewypowiedzianą męką: całe istnienie skupione w wysiłku, którego nic nie skończy. Oto cena, jaką trzeba zapłacić za miłość tej ziemi. Jeśli ten mit jest tragiczny, to dlatego, że bohater jest świadom. Bo też na czym polegałaby jego kara, jeśli przy każdym kroku podtrzymywałaby go nadzieja zwycięstwa?".
Niniejszy tom zawiera pierw...
Czytaj więcej
8
Liczba ocen: 52
|
Średnia ocena: 4,93
Liczba ocen: 52
|
Średnia ocena: 4,93
Tematyka esejów i aforyzmów Ciorana skupia się wokół pesymistycznie ujętej kondycji człowieka, absurdalnej i wypełnionej cierpieniem egzystencji, paradoksów cywilizacji i kultury.
[Zielona Sowa, 2006]
Tematyka esejów i aforyzmów Ciorana skupia się wokół pesymistycznie ujętej kondycji człowieka, absurdalnej i wypełnionej cierpieniem egzystencji, paradoksów cywilizacji i kultury.
[Zielona Sowa, 2006]
Czytaj więcej
9
Liczba ocen: 60
|
Średnia ocena: 4,88
Liczba ocen: 60
|
Średnia ocena: 4,88
Mieliśmy w sobie szaleńca, ale mędrzec go przepędził. Wraz z nim odeszło to, co posiadaliśmy najcenniejszego, dzięki czemu akceptowaliśmy pozory bez konieczności czynienia na każdym kroku tak dla nich zgubnych rozróżnień między rzeczywistością a iluzją. Póki ów szaleniec był z nami, nie musieliśmy się niczego obawiać – ani my, ani pozory, które – cud to nieustający! – na naszych oczach przeistaczały się w rzeczy. Z jego zniknięciem degradują się one i na powrót popadają w swoją pierwotna nędzę. ...
Mieliśmy w sobie szaleńca, ale mędrzec go przepędził. Wraz z nim odeszło to, co posiadaliśmy najcenniejszego, dzięki czemu akceptowaliśmy pozory bez konieczności czynienia na każdym kroku tak dla nich zgubnych rozróżnień między rzeczywistością a iluzją. Póki ów szaleniec był z nami, nie musieliśmy się niczego obawiać – ani my, ani pozory, które – cud to nieustający! – na naszych oczach przeistaczały się w rzeczy. Z jego zniknięciem degradują się one i na powrót popadają w swoją pierwotna nędzę. ...
Czytaj więcej
10
Liczba ocen: 182
|
Średnia ocena: 4,81
Liczba ocen: 182
|
Średnia ocena: 4,81
Bunt ludzki w swoich formach wysokich i tragicznych jest może tylko ciągłym protestem przeciw śmierci, szaleńczym oskarżeniem losu, który określa powszechna kara śmierci. Sprzeciw wobec śmierci, pragnienie trwania i jasności są motorami tych wszystkich szaleństw, wzniosłych albo dziecinnych. Czy byłoby to tylko tchórzliwe i egoistyczne odmówienie zgody na własną śmierć? Nie, ponieważ wielu zbuntowanych zapłaciło, co trzeba było zapłacić, by móc znaleźć się na wysokości swoich wymagań. Zbuntowany...
Bunt ludzki w swoich formach wysokich i tragicznych jest może tylko ciągłym protestem przeciw śmierci, szaleńczym oskarżeniem losu, który określa powszechna kara śmierci. Sprzeciw wobec śmierci, pragnienie trwania i jasności są motorami tych wszystkich szaleństw, wzniosłych albo dziecinnych. Czy byłoby to tylko tchórzliwe i egoistyczne odmówienie zgody na własną śmierć? Nie, ponieważ wielu zbuntowanych zapłaciło, co trzeba było zapłacić, by móc znaleźć się na wysokości swoich wymagań. Zbuntowany...
Czytaj więcej
11
Liczba ocen: 100
|
Średnia ocena: 4,79
Liczba ocen: 100
|
Średnia ocena: 4,79
Najnowsza książka Milana Kundery to kontynuacja intelektualnych poszukiwań autora znanego zarówno z eseistycznych fragmentów, jak też z programowej książki "Sztuka powieści". Rozważania o "wynalezieniu" powieści i przemianach tego gatunku współistnieją tu z próbami zdefiniowania zależności literatury i świata. Obsesją pisarza jest stosunek między literaturą narodową a Weltliterature - literaturą światową, o której marzył Goethe. Przywołując Franza Kafkę, Kundera podkreśla, jak wielką sprawą dla ...
Najnowsza książka Milana Kundery to kontynuacja intelektualnych poszukiwań autora znanego zarówno z eseistycznych fragmentów, jak też z programowej książki "Sztuka powieści". Rozważania o "wynalezieniu" powieści i przemianach tego gatunku współistnieją tu z próbami zdefiniowania zależności literatury i świata. Obsesją pisarza jest stosunek między literaturą narodową a Weltliterature - literaturą światową, o której marzył Goethe. Przywołując Franza Kafkę, Kundera podkreśla, jak wielką sprawą dla ...
Czytaj więcej
12
Liczba ocen: 56
|
Średnia ocena: 4,76
Liczba ocen: 56
|
Średnia ocena: 4,76
"Mitologie" Rolanda Barthes'a, jedna z bardziej przenikliwych analiz kultury popularnej, zostały napisane w latach 1954-1956 i wydane w 1957 roku. "Starałem się wówczas - pisze Barthes we »Wstępie« - poddać systematycznej refleksji niektóre mity życia codziennego we Francji. Materiał tych refleksji mógł być rozmaity (artykuł w gazecie, fotografia w tygodniku, film, przedstawienie teatralne, wystawa), a ich temat zupełnie dowolny: z całą pewnością chodziło o rzeczywistość wokół mnie". Od tego cza...
"Mitologie" Rolanda Barthes'a, jedna z bardziej przenikliwych analiz kultury popularnej, zostały napisane w latach 1954-1956 i wydane w 1957 roku. "Starałem się wówczas - pisze Barthes we »Wstępie« - poddać systematycznej refleksji niektóre mity życia codziennego we Francji. Materiał tych refleksji mógł być rozmaity (artykuł w gazecie, fotografia w tygodniku, film, przedstawienie teatralne, wystawa), a ich temat zupełnie dowolny: z całą pewnością chodziło o rzeczywistość wokół mnie". Od tego cza...
Czytaj więcej
13
Liczba ocen: 69
|
Średnia ocena: 4,73
Liczba ocen: 69
|
Średnia ocena: 4,73
Ten esej został napisany niczym powieść: w dziewięciu niezależnych częściach pojawiają się i spotykają te same postacie: Strawiński i Kafka oraz ich dziwni przyjaciele: Ansermet i Brod; Hemingway i jego biograf; Janáček i jego mały naród; Rabelais i jego spadkobiercy: wielcy powieściopisarze.
Albowiem głównym bohaterem książki jest sztuka powieści: duch humoru, z którego postała, jej tajemnicze powinowactwo z muzyką, jej historia tworząca się w trzech odsłonach, estetyka jej trzeciej odsłony...
Ten esej został napisany niczym powieść: w dziewięciu niezależnych częściach pojawiają się i spotykają te same postacie: Strawiński i Kafka oraz ich dziwni przyjaciele: Ansermet i Brod; Hemingway i jego biograf; Janáček i jego mały naród; Rabelais i jego spadkobiercy: wielcy powieściopisarze.
Albowiem głównym bohaterem książki jest sztuka powieści: duch humoru, z którego postała, jej tajemnicze powinowactwo z muzyką, jej historia tworząca się w trzech odsłonach, estetyka jej trzeciej odsłony...
Czytaj więcej
14
Liczba ocen: 91
|
Średnia ocena: 4,71
Liczba ocen: 91
|
Średnia ocena: 4,71
Guy Sorman w swojej najnowszej książce, „Made in USA”, ukazuje rozległą panoramę Stanów Zjednoczonych, widzianych oczami niespiesznego przechodnia. Jego odkrywanie Ameryki, rozpoczęte w 1962 roku, kończy się ponad czterdzieści lat później, w roku 2004. Sorman opisuje społeczeństwo amerykańskie - ten osobliwy, niezrozumiały często twór, rządzący się innymi zasadami niż stara Europa. Wyjaśnia rolę rynku, religii, kultu ciała, przemocy w życiu codziennym, stosunku Amerykanów do mniejszości narodowy...
Guy Sorman w swojej najnowszej książce, „Made in USA”, ukazuje rozległą panoramę Stanów Zjednoczonych, widzianych oczami niespiesznego przechodnia. Jego odkrywanie Ameryki, rozpoczęte w 1962 roku, kończy się ponad czterdzieści lat później, w roku 2004. Sorman opisuje społeczeństwo amerykańskie - ten osobliwy, niezrozumiały często twór, rządzący się innymi zasadami niż stara Europa. Wyjaśnia rolę rynku, religii, kultu ciała, przemocy w życiu codziennym, stosunku Amerykanów do mniejszości narodowy...
Czytaj więcej
15
Liczba ocen: 57
|
Średnia ocena: 4,70
Liczba ocen: 57
|
Średnia ocena: 4,70
Najnowsza książka Guy Sormana to barwny reportaż, a zarazem ciekawa opowieść o Chinach i Chińczykach, która powstała w wyniku wieloletniej fascynacji Autora historią i kulturą Państwa Środka.
Na próżno jednak szukać w niej opisu narodzin gospodarczej potęgi, bo Chiny potęgą - gospodarczą, militarną czy polityczną - wcale nie są, zaś Zachód ogląda je zbyt często z niezrozumiałym zaślepieniem. Chiny potęgą? Wszechmocne panowanie Komunistycznej Partii Chin, brak demokracji, wyzysk najbiedniejsz...
Najnowsza książka Guy Sormana to barwny reportaż, a zarazem ciekawa opowieść o Chinach i Chińczykach, która powstała w wyniku wieloletniej fascynacji Autora historią i kulturą Państwa Środka.
Na próżno jednak szukać w niej opisu narodzin gospodarczej potęgi, bo Chiny potęgą - gospodarczą, militarną czy polityczną - wcale nie są, zaś Zachód ogląda je zbyt często z niezrozumiałym zaślepieniem. Chiny potęgą? Wszechmocne panowanie Komunistycznej Partii Chin, brak demokracji, wyzysk najbiedniejsz...
Czytaj więcej
16
Liczba ocen: 78
|
Średnia ocena: 4,69
Liczba ocen: 78
|
Średnia ocena: 4,69
Czy świat bez książek to tylko futurystyczna wizja, czy realne zagrożenie i efekt daleko idącej technizacji życia? Czy rzeczywiście grozi nam "bibliocaust", a jeśli nawet, czy byłoby to wydarzenie bez precedensu? Wiadomo przecież, że od dawien dawna książki dławił pożar, palono je na stosach i poddawano ingerencji cenzury. Słowo pisane było także wydane na pastwę ludzkiej ignorancji i głupoty. To zaś, co zastało jako spuścizna, jest ledwie strzępem twórczości minionych pokoleń.
Dwaj bibliofil...
Czy świat bez książek to tylko futurystyczna wizja, czy realne zagrożenie i efekt daleko idącej technizacji życia? Czy rzeczywiście grozi nam "bibliocaust", a jeśli nawet, czy byłoby to wydarzenie bez precedensu? Wiadomo przecież, że od dawien dawna książki dławił pożar, palono je na stosach i poddawano ingerencji cenzury. Słowo pisane było także wydane na pastwę ludzkiej ignorancji i głupoty. To zaś, co zastało jako spuścizna, jest ledwie strzępem twórczości minionych pokoleń.
Dwaj bibliofil...
Czytaj więcej
17
Liczba ocen: 100
|
Średnia ocena: 4,65
Liczba ocen: 100
|
Średnia ocena: 4,65
Czytaj więcej
18
Liczba ocen: 127
|
Średnia ocena: 4,64
Liczba ocen: 127
|
Średnia ocena: 4,64
Na książkę tę składa się siedem tekstów, w których autor rozwija swoją bardzo osobistą koncepcję powieści europejskiej. Kundera odwołuje się często do twórczości Rabelais'go, Cervantesa, Sterne'a, ale przede wszystkim (w tym upatrywać należy nowatorstwa jego spojrzenia na historię powieści) do mistrzów środkowoeuropejskich, jak Kafka, Musil, Broch, Gombrowicz. W dialogach, powołując się na własne utwory, autor analizuje najsubtelniejsze "techniczne" problemy, zwłaszcza sztukę kompozycji.
[Czy...
Na książkę tę składa się siedem tekstów, w których autor rozwija swoją bardzo osobistą koncepcję powieści europejskiej. Kundera odwołuje się często do twórczości Rabelais'go, Cervantesa, Sterne'a, ale przede wszystkim (w tym upatrywać należy nowatorstwa jego spojrzenia na historię powieści) do mistrzów środkowoeuropejskich, jak Kafka, Musil, Broch, Gombrowicz. W dialogach, powołując się na własne utwory, autor analizuje najsubtelniejsze "techniczne" problemy, zwłaszcza sztukę kompozycji.
[Czy...
Czytaj więcej
19
Liczba ocen: 134
|
Średnia ocena: 4,64
Liczba ocen: 134
|
Średnia ocena: 4,64
"Jak powieść" to błyskotliwy i zabawny esej o literaturze i o czytaniu. Autor, wykorzystując swoje doświadczenia czytelnika, syna, ojca i nauczyciela, ogłasza swego rodzaju manifest miłości czytania. W lekkim i dowcipnym tekście ukazuje własną wizję lektury, a także omawia zjawiska, które sprawiają, że dzisiejsza młodzież nie czyta. Radzi, co zrobić, by nie zniechęcić dziecka, zanim zasmakuje ono w rozkoszach lektury. Podpowiada, w jaki sposób przekazać młodzieży przyjemność czytania, ba! zarazi...
"Jak powieść" to błyskotliwy i zabawny esej o literaturze i o czytaniu. Autor, wykorzystując swoje doświadczenia czytelnika, syna, ojca i nauczyciela, ogłasza swego rodzaju manifest miłości czytania. W lekkim i dowcipnym tekście ukazuje własną wizję lektury, a także omawia zjawiska, które sprawiają, że dzisiejsza młodzież nie czyta. Radzi, co zrobić, by nie zniechęcić dziecka, zanim zasmakuje ono w rozkoszach lektury. Podpowiada, w jaki sposób przekazać młodzieży przyjemność czytania, ba! zarazi...
Czytaj więcej
20
Liczba ocen: 55
|
Średnia ocena: 4,49
Liczba ocen: 55
|
Średnia ocena: 4,49
Wolter (François Marie Arouet de Voltaire, 1694-1778), genialny pisarz, filozof i historyk francuski, został pochowany w paryskim Panteonie. Na sarkofagu umieszczono napis: »Pomścił Calasa, Sirvena, La Barre'a i Montbailli'ego«. Jan Calas został niewinnie stracony 9 marca 1762 r.
"W parę miesięcy później Wolter przystąpił do akcji. Opublikował zredagowane przez siebie listy i oświadczenia wdowy po Calasie i jej synów. W listach nawoływał swych przyjaciół do czynnego zajęcia się losem Calasów....
Wolter (François Marie Arouet de Voltaire, 1694-1778), genialny pisarz, filozof i historyk francuski, został pochowany w paryskim Panteonie. Na sarkofagu umieszczono napis: »Pomścił Calasa, Sirvena, La Barre'a i Montbailli'ego«. Jan Calas został niewinnie stracony 9 marca 1762 r.
"W parę miesięcy później Wolter przystąpił do akcji. Opublikował zredagowane przez siebie listy i oświadczenia wdowy po Calasie i jej synów. W listach nawoływał swych przyjaciół do czynnego zajęcia się losem Calasów....
Czytaj więcej
21
Liczba ocen: 54
|
Średnia ocena: 3,94
Liczba ocen: 54
|
Średnia ocena: 3,94
„Doprawdy wstyd, Czytelniku, że od kiedy pierdzieć począłeś, nie wiesz nawet, jak to robisz i jak to robić powinieneś. Sprawa ta, analizowana przeze mnie rzetelnie, dotąd zaniedbana była wielce nie dlatego, że niegodna uwagi, ale z powodów innych: zdawało się bowiem, iż żadnej metodzie nie podlega, i nowych w tej materii nie poczyniono odkryć. To błąd. Znacznie bardziej, niż zwykliśmy mniemać, potrzebna jest wiedza, po co pierdzimy. Pryncypia owej sztuki przedkładam przeto zainteresowanym”.
„...
„Doprawdy wstyd, Czytelniku, że od kiedy pierdzieć począłeś, nie wiesz nawet, jak to robisz i jak to robić powinieneś. Sprawa ta, analizowana przeze mnie rzetelnie, dotąd zaniedbana była wielce nie dlatego, że niegodna uwagi, ale z powodów innych: zdawało się bowiem, iż żadnej metodzie nie podlega, i nowych w tej materii nie poczyniono odkryć. To błąd. Znacznie bardziej, niż zwykliśmy mniemać, potrzebna jest wiedza, po co pierdzimy. Pryncypia owej sztuki przedkładam przeto zainteresowanym”.
„...
Czytaj więcej
22
Liczba ocen: 71
|
Średnia ocena: 3,59
Liczba ocen: 71
|
Średnia ocena: 3,59
Czytaj więcej