Ranking powstał w oparciu o oceny najlepszych recenzentów wymienionych tutaj.
1
Średnia: 4,07
|
wg Wszystkich: 4,40
Średnia: 4,07
|
wg Wszystkich: 4,40
Brazylijka Heloneida Studart była bezkompromisową i nieugiętą krzewicielką feminizmu, aktywną działaczką polityczną, a przede wszystkim - choć twórczość literacka nigdy nie była jej głównym zajęciem - genialną pisarką.
W rodzinie Nogueira Alencar kobiety nie miały szczęścia. Zanim Maria odkręciła gaz, starannie uszczelniła kuchnię w swoim domu; napisała też bilecik z zaleceniem, by jej osiem pamiętników przekazano siostrzenicy. Teraz Mariana co rano wynosi na taras paczkę zawierającą sekret...
Brazylijka Heloneida Studart była bezkompromisową i nieugiętą krzewicielką feminizmu, aktywną działaczką polityczną, a przede wszystkim - choć twórczość literacka nigdy nie była jej głównym zajęciem - genialną pisarką.
W rodzinie Nogueira Alencar kobiety nie miały szczęścia. Zanim Maria odkręciła gaz, starannie uszczelniła kuchnię w swoim domu; napisała też bilecik z zaleceniem, by jej osiem pamiętników przekazano siostrzenicy. Teraz Mariana co rano wynosi na taras paczkę zawierającą sekret...
Czytaj więcej
2
Średnia: 4,80
|
wg Wszystkich: 4,60
Średnia: 4,80
|
wg Wszystkich: 4,60
Znakomita powieść o poszukiwaniu tożsamości, nieuchronności losu oraz odkrywaniu źródeł mitów i legend, jest to również opowieść o granicach przebaczenia.
Książka otrzymała liczne nagrody, między innymi Nagrodę São Paulo w dziedzinie literatury w 2013 roku oraz Nagrodę dla Najlepszego Młodego Brazylijskiego Pisarza w 2012 roku.
Główny bohater po śmierci ojca wyjeżdża do Garopaby, małej brazylijskiej miejscowości na wybrzeżu. Próbuje odszukać ślady dziadka, który mieszkał w tym miastecz...
Znakomita powieść o poszukiwaniu tożsamości, nieuchronności losu oraz odkrywaniu źródeł mitów i legend, jest to również opowieść o granicach przebaczenia.
Książka otrzymała liczne nagrody, między innymi Nagrodę São Paulo w dziedzinie literatury w 2013 roku oraz Nagrodę dla Najlepszego Młodego Brazylijskiego Pisarza w 2012 roku.
Główny bohater po śmierci ojca wyjeżdża do Garopaby, małej brazylijskiej miejscowości na wybrzeżu. Próbuje odszukać ślady dziadka, który mieszkał w tym miastecz...
Czytaj więcej
3
Średnia: 5,17
|
wg Wszystkich: 3,57
Średnia: 5,17
|
wg Wszystkich: 3,57
Rio de Janeiro, lata 30. XX wieku. Pochodzący z Polski szewc Max Kutner zostaje zmuszony do pracy w cenzurze listów żydowskich imigrantów.
„Różowa kapa i poduszki przykrywały łóżko z rzeźbionego drewna. W kącie dwa wysokie fotele po bokach stolika, gdzie Hannah postawiła tacę.
– Herbaty?
Była w bordowym peniuarze, nieskalane oblicze, bez pudrów, które nakładają na siebie kobiety uwodzące mężczyzn. Uniosła filiżankę.
– Le chaim!
Wstążką związała włosy.
– Nie wiem, czego się pan spodzie...
Rio de Janeiro, lata 30. XX wieku. Pochodzący z Polski szewc Max Kutner zostaje zmuszony do pracy w cenzurze listów żydowskich imigrantów.
„Różowa kapa i poduszki przykrywały łóżko z rzeźbionego drewna. W kącie dwa wysokie fotele po bokach stolika, gdzie Hannah postawiła tacę.
– Herbaty?
Była w bordowym peniuarze, nieskalane oblicze, bez pudrów, które nakładają na siebie kobiety uwodzące mężczyzn. Uniosła filiżankę.
– Le chaim!
Wstążką związała włosy.
– Nie wiem, czego się pan spodzie...
Czytaj więcej