Ranking powstał w oparciu o oceny najlepszych recenzentów wymienionych tutaj.
1
Średnia: 3,63
|
wg Wszystkich: 4,33
Średnia: 3,63
|
wg Wszystkich: 4,33
„Lichwa jest grzechem. Dlaczego? Co za klątwa dosięga sakiewki, którą napełnia lichwiarz, którą ubóstwia, której nie chce wypuścić z rąk, niczym Harpagon swej szkatułki, i która w końcu zepchnie go w wieczną śmierć? Czy żeby uratować siebie, będzie musiał porzucić sakiewkę, czy też znajdzie sposób, bądź też sposób taki zostanie znaleziony, by zachować i sakiewkę, i życie, życie wieczne?”
(fragment książki)
W książce „Sakiewka i życie” Le Goff omawia jeden z najważniejszych problemów śred...
„Lichwa jest grzechem. Dlaczego? Co za klątwa dosięga sakiewki, którą napełnia lichwiarz, którą ubóstwia, której nie chce wypuścić z rąk, niczym Harpagon swej szkatułki, i która w końcu zepchnie go w wieczną śmierć? Czy żeby uratować siebie, będzie musiał porzucić sakiewkę, czy też znajdzie sposób, bądź też sposób taki zostanie znaleziony, by zachować i sakiewkę, i życie, życie wieczne?”
(fragment książki)
W książce „Sakiewka i życie” Le Goff omawia jeden z najważniejszych problemów śred...
Czytaj więcej
2
Średnia: 3,80
|
wg Wszystkich: 4,26
Średnia: 3,80
|
wg Wszystkich: 4,26
Gdy w 1958 ukazała się „Antropologia strukturalna”, Claude Lévi-Strauss (ur. 1908) miał za sobą kilka ważnych publikacji, w tym bestsellerowy „Smutek tropików”. Zapewne dzięki „Antropologii” został rok później powołany do Collège de France. Tom ten już samym tytułem ukształtował pewną perspektywę poznawczą w tej dziedzinie. Wzorem amerykańskim Lévi-Strauss mówi raczej o antropologii kulturowej niż o etnologii, tę zaś jako teoretyczną naukę porównawczą odróżnia od etnografii. Antropologia-etnolog...
Gdy w 1958 ukazała się „Antropologia strukturalna”, Claude Lévi-Strauss (ur. 1908) miał za sobą kilka ważnych publikacji, w tym bestsellerowy „Smutek tropików”. Zapewne dzięki „Antropologii” został rok później powołany do Collège de France. Tom ten już samym tytułem ukształtował pewną perspektywę poznawczą w tej dziedzinie. Wzorem amerykańskim Lévi-Strauss mówi raczej o antropologii kulturowej niż o etnologii, tę zaś jako teoretyczną naukę porównawczą odróżnia od etnografii. Antropologia-etnolog...
Czytaj więcej
3
Średnia: 3,83
|
wg Wszystkich: 3,27
Średnia: 3,83
|
wg Wszystkich: 3,27
Czytaj więcej
4
Średnia: 4,83
|
wg Wszystkich: 4,41
Średnia: 4,83
|
wg Wszystkich: 4,41
Historia obcowania Europejczyków z kotami jest o wiele krótsza niż dzieje ludzkiej zażyłości z psami, toteż niewiele zachowało się literackich przekazów z czasów starożytnej kultury śródziemnomorskiej, opowiadających o początkach współistnienia człowieka z pręgowanym drapieżcą.
Niegdyś całą Europę - prócz Irlandii i Skandynawii - zamieszkiwał gatunek małego dzikiego kota, który do dziś żyje w Szkocji, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Ale ten zatwardziały samotnik za grosz nie ufał ludziom i ...
Historia obcowania Europejczyków z kotami jest o wiele krótsza niż dzieje ludzkiej zażyłości z psami, toteż niewiele zachowało się literackich przekazów z czasów starożytnej kultury śródziemnomorskiej, opowiadających o początkach współistnienia człowieka z pręgowanym drapieżcą.
Niegdyś całą Europę - prócz Irlandii i Skandynawii - zamieszkiwał gatunek małego dzikiego kota, który do dziś żyje w Szkocji, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Ale ten zatwardziały samotnik za grosz nie ufał ludziom i ...
Czytaj więcej
5
Średnia: 5,00
|
wg Wszystkich: 5,06
Średnia: 5,00
|
wg Wszystkich: 5,06
Słynny religioznawca omawia i analizuje różnorodne inicjacje w kulturach pierwotnych, ale również klasycznych, a także szczątki motywów inicjacyjnych w chrześcijańskiej Europie.
[Znak, 1997]
Słynny religioznawca omawia i analizuje różnorodne inicjacje w kulturach pierwotnych, ale również klasycznych, a także szczątki motywów inicjacyjnych w chrześcijańskiej Europie.
[Znak, 1997]
Czytaj więcej
6
Średnia: 5,00
|
wg Wszystkich: 4,90
Średnia: 5,00
|
wg Wszystkich: 4,90
Wybitny rumuński religioznawca zajmuje się w tym zbiorze esejów podstawowymi wyobrażeniami religijnymi grupowanymi wokół symboli-kluczy: symbolem środka, więzów i mięczaków. Eliade oddaje bogactwo wariantów, jakimi obrosły te tematy i ich uderzającą spójność. W eseju o czasie przedstawia założenia najważniejszych prądów umysłowych Indii, a w szkicu poświęconym symbolizmowi i historii tłumaczy, w jaki sposób jego idee odnoszą się do religijnej i intelektualnej sytuacji człowieka w świecie.
[KR...
Wybitny rumuński religioznawca zajmuje się w tym zbiorze esejów podstawowymi wyobrażeniami religijnymi grupowanymi wokół symboli-kluczy: symbolem środka, więzów i mięczaków. Eliade oddaje bogactwo wariantów, jakimi obrosły te tematy i ich uderzającą spójność. W eseju o czasie przedstawia założenia najważniejszych prądów umysłowych Indii, a w szkicu poświęconym symbolizmowi i historii tłumaczy, w jaki sposób jego idee odnoszą się do religijnej i intelektualnej sytuacji człowieka w świecie.
[KR...
Czytaj więcej