Ranking powstał w oparciu o oceny najlepszych recenzentów wymienionych tutaj.
1
Średnia: 4,42
|
wg Wszystkich: 4,47
Średnia: 4,42
|
wg Wszystkich: 4,47
Ważkim nurtem pisarstwa Amosa Oza są eseje, w których zawarł on swoje szczególne doświadczenie: wielokulturowe dziedzictwo, młodość wpisaną w pionierską budowę państwa Izrael, czas wojny i czas dramatycznie trudnych prób ułożenia stosunków palestyńsko-izraelskich. Dotkliwe problemy naszych czasów, opisywane zazwyczaj językiem polityki, przesączone przez pryzmat wrażliwości pisarza humanisty nabierają innego wymiaru - diagnoza jest wnikliwsza, a wymiar etyczny i ludzki - bardziej wymowny.
Wyb...
Ważkim nurtem pisarstwa Amosa Oza są eseje, w których zawarł on swoje szczególne doświadczenie: wielokulturowe dziedzictwo, młodość wpisaną w pionierską budowę państwa Izrael, czas wojny i czas dramatycznie trudnych prób ułożenia stosunków palestyńsko-izraelskich. Dotkliwe problemy naszych czasów, opisywane zazwyczaj językiem polityki, przesączone przez pryzmat wrażliwości pisarza humanisty nabierają innego wymiaru - diagnoza jest wnikliwsza, a wymiar etyczny i ludzki - bardziej wymowny.
Wyb...
Czytaj więcej
2
Średnia: 4,33
|
wg Wszystkich: 4,52
Średnia: 4,33
|
wg Wszystkich: 4,52
Tom zawiera eseje, w których Oz analizuje kunszt pisarski klasyków literatury światowej od Czechowa, Fontanego, Kafki począwszy, poprzez Agnona, Yizhara i Shabtaia - swych rodaków - do Gabriela Garcíi Márqueza.
Jak zacząć opowieść, mając przed sobą czystą, białą kartkę papieru? Zdawałoby się, że nic prostszego, jeśli tylko pragnie się opowiedzieć jakąś historię. A jednak pisarze robią to na rozmaite sposoby: albo niemal utożsamiają się z narratorem, albo się wobec niego dystansują; niekiedy ...
Tom zawiera eseje, w których Oz analizuje kunszt pisarski klasyków literatury światowej od Czechowa, Fontanego, Kafki począwszy, poprzez Agnona, Yizhara i Shabtaia - swych rodaków - do Gabriela Garcíi Márqueza.
Jak zacząć opowieść, mając przed sobą czystą, białą kartkę papieru? Zdawałoby się, że nic prostszego, jeśli tylko pragnie się opowiedzieć jakąś historię. A jednak pisarze robią to na rozmaite sposoby: albo niemal utożsamiają się z narratorem, albo się wobec niego dystansują; niekiedy ...
Czytaj więcej