Pokaż:
najwyżej oceniane książki
Ocenione książki otrzymały minimum 50 ocen
1
Liczba ocen: 102
|
Średnia ocena: 4,81
Liczba ocen: 102
|
Średnia ocena: 4,81
Chorwackie środowisko nie miało przecież copyright na nacjonalizm. "Kulturę kłamstwa" można czytać również jako analizę serbskiego nacjonalizmu. Każdego innego nacjonalizmu. Różnice są znikome. Ja stoję po prostu po drugiej stronie.
Bagaż emocjonalny uchodźców z byłej Jugosławii jest ogromny. Nie istnieje ciężar większy od wstydu. Haniebne jest wszystko, co zdarzyło się w byłej Jugosławii. Nawet jeżeli nie jesteś bezpośrednią ofiarą, to nie znaczy, że nie jest ci wstyd. Wstydzisz się za tych,...
Chorwackie środowisko nie miało przecież copyright na nacjonalizm. "Kulturę kłamstwa" można czytać również jako analizę serbskiego nacjonalizmu. Każdego innego nacjonalizmu. Różnice są znikome. Ja stoję po prostu po drugiej stronie.
Bagaż emocjonalny uchodźców z byłej Jugosławii jest ogromny. Nie istnieje ciężar większy od wstydu. Haniebne jest wszystko, co zdarzyło się w byłej Jugosławii. Nawet jeżeli nie jesteś bezpośrednią ofiarą, to nie znaczy, że nie jest ci wstyd. Wstydzisz się za tych,...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 105
|
Średnia ocena: 4,73
Liczba ocen: 105
|
Średnia ocena: 4,73
Pod przewrotnym tytułem "Czytanie wzbronione" kryją się trzydzieści dwa znakomite eseje Dubravki Ugrešić, pisane z perspektywy wschodnioeuropejskiego pisarza poruszonego mechanizmami pełnego absurdów i blichtru zachodniego rynku literackiego. Wiedza, przenikliwość i autoironia autorki sprawiają, że książka wykracza poza zakulisowe perypetie pisarzy, wydawców, redaktorów i agentów - zadaje uniwersalne pytania o wolność wyboru, utratę autentyzmu, o istotę czytania.
[Świat Literacki, 2003]
Pod przewrotnym tytułem "Czytanie wzbronione" kryją się trzydzieści dwa znakomite eseje Dubravki Ugrešić, pisane z perspektywy wschodnioeuropejskiego pisarza poruszonego mechanizmami pełnego absurdów i blichtru zachodniego rynku literackiego. Wiedza, przenikliwość i autoironia autorki sprawiają, że książka wykracza poza zakulisowe perypetie pisarzy, wydawców, redaktorów i agentów - zadaje uniwersalne pytania o wolność wyboru, utratę autentyzmu, o istotę czytania.
[Świat Literacki, 2003]
Czytaj więcej