Autor: Sznajper
Data dodania: 21.01.2008 19:19
(Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Autor: hburdon
Data dodania: 25.03.2008 23:51
1.
„Aforyzmy nie służą do tego, żeby podług nich żyć; służą do zabawiania towarzystwa przy stole.” (131)
2.
„Zwyciężyła, obracając łyżeczkę na obrusie o dziewięćdziesiąt stopni. Kombinacja trzech porcelanowych kubeczków paraliżowała maselniczkę. Pod chlebnikiem padły szklanki i kieliszki; śmiała szarża flakonika z bukiecikiem świeżych kwiatów unieruchomiła pancerniki talerzy metalowych. Nóż zatonął w bagnistej konfiturze. Słońce padało na serwetki; cień solniczki wskazywał lewy róg stołu....
Autor: Sznajper
Data dodania: 04.10.2010 11:00
50. Jacek Dukaj Perfekcyjna niedoskonałość ☑ - 4,97
ex aequo Andrzej Sapkowski Trylogia husycka ☑ - 4,71
49. Rafał Ziemkiewicz Pieprzony los kataryniarza - 4,21
48. Anna Brzezińska, Grzegorz Wiśniewski Chwała ogrodów - 4,50
47. Ewa Białołęcka Kroniki Drugiego Kręgu ☑ - 4,78
46. Janusz A. Zajdel Cylinder van Troffa - 4,88
45. Feliks W. Kres Król Bezmiarów - 4,51
44. Edmund Wnuk-Lipiński Apostezjon - 4,75
43. Marek Oramus Dzień drogi do Meorii - 4,41
42. Stanisław Lem ...
Autor: Rbit
Data dodania: 27.03.2012 21:27
Jazda pociągiem od zawsze kojarzyła mi się z czytaniem. Nie wyobrażam sobie podróży bez książki pod ręką. Dlatego bardzo żałuję, że teraz nieczęsto zdarza mi się korzystać z usług przewoźników kolejowych. Spędzając coraz więcej czasu w samochodzie, staram się nie tracić czasu, słuchając audiobooków, ale to już "nie to".
Ostatnio przemyślenia i wspomnienia związane z podróżą pociągami wzbudziła we mnie lektura pierwszej części "Obłędu" Jerzego Krzysztonia - "Tropiony i osaczony". W dużej mierz...
Autor: Pok
Data dodania: 02.05.2014 13:31
Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią (5,5)
Świetnie napisana autobiograficzna relacja z przebiegu zagadkowej i straszliwej choroby jaką jest schizofrenia. Autorka wnikliwie opisuje swoje stany psychiczne, uczucia, przeżycia i myśli oraz ukazuje, jak była traktowana podczas pobytu w zakładach psychiatrycznych. Lektura tej liczącej zaledwie 200 stron książeczki potrafi znacząco zwiększyć naszą wiedzę. Pokazuje dokładnie, "co?", "jak?" i "dlaczego?". Naprawdę godna uwagi ...
Autor: Louri
Data dodania: 06.05.2016 09:52
1984: (jako SFINKS) Paradyzja
1985: Głowa Kasandry: Opowiadania [KAW]
1986: nie przyznano
1987: nie przyznano
1988: Rozpad połowiczny
1989: nie przyznano
1990: Sapkowski Andrzej "Mniejsze zło" (opow.)
1991: Huberath Marek S. (pseud.) "Kara większa" (opow.)
1992: (powieść) Król Bezmiarów
1992: (opowiadanie) Sapkowski Andrzej "Miecz przeznaczenia"
1993: (powieść) nie przyznano
1993: (opowiadanie) Sapkowski Andrzej "W leju po bombie"
1994: (powieść) Krew elfów
1994: (opowiadanie) Biało...
Autor: Louri
Data dodania: 20.05.2016 11:14
2008: Lód
2009: Kameleon
2010: Struktura
2011: Chochoły
2012: Science Fiction [minipowieść]
2013: Czarne
2014: Holocaust F
2015: Pokój światów
2016: Niebiańskie pastwiska
2017: Czterdzieści i cztery
2018: Różaniec
2019: Imperium chmur
2020: Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli
Inne nagrody literackie: Nagrody literackie
Autor: Louri
Data dodania: 16.10.2017 08:06
2009
Austria: Paulus Hochgatterer, Die Suesse des Lebens
Chorwacja: Mila Pavićević, Djevojčica od leda i druge bajke
Francja: Emmanuelle Pagano, Les Adolescents troglodytes
Węgry: Szécsi Noémi, Kommunista Monte Cristo
Irlandia: Dryft
Włochy: Daniele Del Giudice, Orizzonte mobile
Litwa: Laura Sintija Cerniauskaité, Kvėpavimas ¡ marmurą
Norwegia: Osaczenie
Polska: Lód
Portugalia: Dulce Maria Cardoso, Os Meus Sentimentos
Słowacja: Zdarzyło się ...
Autor: Stormbringer
Data dodania: 03.11.2017 14:39
Nagrody Sfinks dla książki roku, najlepszej powieści polskiej oraz najlepszej powieści zagranicznej:
1995
Książka roku: Niedokończone opowieści
Powieść polska: Krew elfów
Powieść zagraniczna: Hyperion
1996
Książka roku: Lewa ręka ciemności
Powieść polska: Pieprzony los Kataryniarza
Powieść zagraniczna: Wieczna wojna
1997
Książka roku: Człowiek z Wysokiego Zamku
Powieść polska: Chrzest ognia
Powieść zagraniczna: Płyńcie łzy moje, rzekł policjant
1998
Książka roku: Wieża Jask...
Autor: Rbit
Data dodania: 09.01.2019 10:05
STYCZEŃ:
1. Pamiętnik (5,0)
Wspaniała, choć krótka pozycja na rozpoczęcie roku. Ależ to jest świetnie napisane. Prosto z mostu, szczerze, bez zbędnego oratorstwa. Szkoda, że obejmuje tylko pierwsze 26 lat życia. Czas, który ukształtował charakter wielkiego, acz pechowego, męża stanu.
Próbka stylu [w rolach głównych Chodkiewicz i Władysław IV, rok 1617]
(Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Autor: ilia
Data dodania: 05.01.2020 00:25
"Pożeranie książek podstawą skutecznej diety". Zapewniam, że jest to najprzyjemniejsza dieta świata :) W ubiegłym roku przeczytałam 105 książek (w 2018 - 114). Najwięcej własnych - 65, ze spotkań biblionetkowych 21, z biblioteki 19.
Książką roku jest dla mnie bezapelacyjnie Lód (ocena 6), którą jestem zachwycona, a o mały włos bym jej nigdy nie przeczytała (choć miałam w schowku), gdyż jest to wielkie tomisko, a nie lubię czytać tak ogromnych ksiąg. Ale dzięki Miłośniczce - dziękuję Ci bardzo...
Autor: rollo tomasi
Data dodania: 17.08.2021 19:47
Tak jak prowadziłem bój okrutny z Wielkim Siedemnastakiem i nie dokończyłem go, gdyż wciąż pozostał mi Proust, Tołstoj i Biblia, tak by życia nie marnować na oczekiwanie, dorzucam do niego kolejnego siedemnastaka, co daje wraz z nieprzeczytanymi Wielkiego Dwudziestaka.
4. Księga niepokoju napisana przez Bernarda Soaresa
Pozostało mi ok. 30%, Pessoa snuje fantazje na temat biografii bez faktów i stwarza heteronim, fikcyjną biografię pisarza numer 1 - Bernardo Soaresa. Pessoa stworzy takich h...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...
Autor: ilia
Data dodania: 25.07.2023 17:43
W Biblionetce jest mnóstwo wspaniałych, interesujących tekstów. Przyszło mi na myśl, aby biblionetkowicze w tym miejscu zamieszczali linki do recenzji lub czytatek, które szczególnie zapadły im w pamięć. Teksty porywające, zachwycające, intrygujące, ciekawe, dobre, czyli ogólnie mówiąc takie, które bardzo nam się podobały, a których inni może nie znają, bo były napisane dawno. Ale nowe też mogą być :) Na dobry początek polecę trzy recenzje.
1. O tym, jak Benkowi było zimno, wersja druga (2014...
Autor: ilia
Data dodania: 24.10.2023 22:02
Fragmenty tych książek znalazły się w moim konkursie ZIMNO W LITERATURZE - konkurs nr 231 (październik 2019 r.)
1. Zima stulecia
2. Białe: Zimna wyspa Spitsbergen
3. Królowa Śniegu
4. W syberyjskich lasach: Luty-lipiec 2010
5. Zimowe serca
6. Rozmowy o Evereście
7. Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów
8. Wzgórze Błękitnego Snu
9. Mróz
10. Cisza: Opowieść o tym, dlaczego straciliśmy umiejętność przebywania w ciszy i jak ją odzyskać
11. Jakuck: Słownik miejsca
12. Zima Muminków
...