Autor: Sznajper
Data dodania: 04.10.2010 11:00
50. Jacek Dukaj Perfekcyjna niedoskonałość ☑ - 4,97
ex aequo Andrzej Sapkowski Trylogia husycka ☑ - 4,71
49. Rafał Ziemkiewicz Pieprzony los kataryniarza - 4,21
48. Anna Brzezińska, Grzegorz Wiśniewski Chwała ogrodów - 4,50
47. Ewa Białołęcka Kroniki Drugiego Kręgu ☑ - 4,78
46. Janusz A. Zajdel Cylinder van Troffa - 4,88
45. Feliks W. Kres Król Bezmiarów - 4,51
44. Edmund Wnuk-Lipiński Apostezjon - 4,75
43. Marek Oramus Dzień drogi do Meorii - 4,41
42. Stanisław Lem ...
Autor: DariuszCichocki
Data dodania: 23.10.2016 08:51
Nie mam zamiaru pisać recenzji o Solaris - przecież ich tyle napisano! Nie mam zamiaru dzielić się z Wami moimi refleksjami "przed" i "po", jako że to była lektura po ponad czterdziestu latach. Ale mam ochotę na cytat:
(...) mnie idzie o Boga, ktrego niedoskonałość wynika nie z prostoduszności jego ludzkich stwórców, ale stanowi jego najistotniejszą, immanentną cechę. Ma to być Bóg ograniczony w swojej wszechwiedzy i wszechmocy, omylny w przewidywaniu przyszłości swoich dzieł, którego bieg uks...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: Aguuu
Data dodania: 08.01.2019 10:07
STYCZEŃ
Tajemna historia 4.0
Opowieść o elitarnej i bardzo nietypowej grupie studentów, którzy skrywają mroczną tajemnicę. Jako całość jest to dobra proza, nie da się jednak nie zauważyć męczących dłużyzn, które nie pchają akcji do przodu ani też nie zachwycają na tyle stylem by się obronić.
Duchowe życie zwierząt 5,5
Niemiecki leśnik i pasjonat o emocjonalnej stronie zwierząt. Słyszałam wiele o tej książce i nie zawiodłam się. Dużo ciekawych obserwacji autora plus sporo fachowej wiedzy w...
Autor: ilia
Data dodania: 11.12.2023 21:07
Fragmenty tych książek znalazły się w moim konkursie MORZA I OCEANY - konkurs nr 261 (październik 2022 r.)
1. Mała syrenka
2. Dolina Muminków w listopadzie
3. Wielka, większa i największa
4. Anaruk, chłopiec z Grenlandii
5. Sztorm na Glenanach
6. Kwestia ceny
7. Niespokojna krew
8. Zbrodnia nad urwiskiem
9. Tożsamość Bourne'a
10. Kroniki portowe
11. Opowieść rozbitka
12. Stary człowiek i morze
13. Latarnik
14. Ziemia, planeta ludzi
15. Ocalenie: Opowieść z płytkiego morza
16. O...
Autor: Monika.W
Data dodania: 06.01.2024 11:44
1. Testament czyli Opowieść o Tadeuszu Kościuszce słowami jego ordynansa, syna afrykańskiego księcia Agrippy Hulla, ocena: 4
Sama opowieść o Kościuszce - bardzo ciekawa. Bardzo polubiłam Kościuszkę. Jego obraz z lekcji historii jest znacznie uproszczony - a to rzeczywiście postać wielka i wspaniała. Umiłowaniem równości i wolności jest mi bliski bardzo.
Samo wykonanie - nie podobało mi się bardzo. Wpisuje się w trend ludyzmu - czyli piszemy językiem nie-literackim. prostym, pełnym błędów, itp....