Autor: Sznajper
Data dodania: 04.10.2010 11:00
50. Jacek Dukaj Perfekcyjna niedoskonałość ☑ - 4,97
ex aequo Andrzej Sapkowski Trylogia husycka ☑ - 4,71
49. Rafał Ziemkiewicz Pieprzony los kataryniarza - 4,21
48. Anna Brzezińska, Grzegorz Wiśniewski Chwała ogrodów - 4,50
47. Ewa Białołęcka Kroniki Drugiego Kręgu ☑ - 4,78
46. Janusz A. Zajdel Cylinder van Troffa - 4,88
45. Feliks W. Kres Król Bezmiarów - 4,51
44. Edmund Wnuk-Lipiński Apostezjon - 4,75
43. Marek Oramus Dzień drogi do Meorii - 4,41
42. Stanisław Lem ...
Autor: Sznajper
Data dodania: 26.11.2010 09:22
http://esensja.pl/ksiazka/publicystyka/tekst.html?id=10772&strona=1
Noc wyroczni [4,52]
Ślepy zabójca [4,93]
Wody głębokie jak niebo [4,73]
Gringo wśród dzikich plemion [5,26]
Związek żydowskich policjantów [4,53]
Siedemdziesiąt dwie litery [5,19]
Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 1 [4,40]
Hańba [4,35]
Vita nostra [5,05]
Inne pieśni [5,15]
Lód [5,02]
Ex libris: Wyznania czytelnika [5,09]
Amerykańscy bogowie [4,80]
Rozpoznanie wzorca [4,53]
Zaginione miasto Z: Amazońska...
Autor: Louri
Data dodania: 06.05.2016 09:52
1984: (jako SFINKS) Paradyzja
1985: Głowa Kasandry: Opowiadania [KAW]
1986: nie przyznano
1987: nie przyznano
1988: Rozpad połowiczny
1989: nie przyznano
1990: Sapkowski Andrzej "Mniejsze zło" (opow.)
1991: Huberath Marek S. (pseud.) "Kara większa" (opow.)
1992: (powieść) Król Bezmiarów
1992: (opowiadanie) Sapkowski Andrzej "Miecz przeznaczenia"
1993: (powieść) nie przyznano
1993: (opowiadanie) Sapkowski Andrzej "W leju po bombie"
1994: (powieść) Krew elfów
1994: (opowiadanie) Biało...
Autor: Stormbringer
Data dodania: 03.11.2017 14:39
Nagrody Sfinks dla książki roku, najlepszej powieści polskiej oraz najlepszej powieści zagranicznej:
1995
Książka roku: Niedokończone opowieści
Powieść polska: Krew elfów
Powieść zagraniczna: Hyperion
1996
Książka roku: Lewa ręka ciemności
Powieść polska: Pieprzony los Kataryniarza
Powieść zagraniczna: Wieczna wojna
1997
Książka roku: Człowiek z Wysokiego Zamku
Powieść polska: Chrzest ognia
Powieść zagraniczna: Płyńcie łzy moje, rzekł policjant
1998
Książka roku: Wieża Jask...
Autor: nutinka
Data dodania: 01.01.2024 13:21
W minionym roku więcej szóstek — świetna trylogia o Cyceronie pozwoliła zanurzyć się w mój ulubiony okres historyczny i ulubiony region świata, oraz powtórkowy Greene, do którego mam od lat sentyment. Niemało też „prawie szóstek”, z czego tylko Grzędowicz powtórkowy. Dobry był ten rok. 😊
Na 6 oceniłam:
● Robert Harris, Cycero
● Robert Harris, Spisek
● Robert Harris, Dyktator
● Graham Greene, Czynnik ludzki (powtórka)
Na 5,5 zasłużyły:
● Nancy Kress, Hiszpańscy żebracy
● Elżbieta Che...