Autor: beatrixCenci
Data dodania: 20.01.2019 11:29
STYCZEŃ
1. Sendlerowa: W ukryciu (5) - bardzo rzetelna i ciekawa biografia zmagająca się z rozbuchanym mitem i pełną sprzeczności osobą jej bohaterki. Jeden rzucający się w oczy lapsus - w pewnym miejscu zamiast tysięcy pojawiają się miliony. Zarazem przygnebiający obraz postawy Polaków wobec Żydów w czasie wojny, a i później też, którego nie mogą odkupić bohaterskie postawy jednostek ratujących Żydów.
2. Komplikacje: Zapiski chirurga o niedoskonałej nauce (5) - spodziewałam się raczej relacji...
Autor: dot59
Data dodania: 01.01.2023 08:13
Grudzień mi wyszedł dość skromny lekturowo, więc i w remanentce niewiele:
Zima na Majorce
Zmęczyła mnie ta lektura. Zmęczyła, mimo, że lubię kwiecisty styl – bo ten momentami bywa o wiele za bardzo kwiecisty – i lubię dygresje wplatane w bezpośrednią treść wspomnienia czy reportażu, które tutaj są nie tyle dygresjami, ile jak gdyby próbą dodania wagi własnemu pisaniu przez obszerne cytowanie tego, co na dany temat napisali inni; te cytaty i równie rozbudowane wstawki historyczno-polityczne...