Autor: Zoana
Data dodania: 30.01.2014 16:22
1. Niuch - 5
Kolejna świetna pozycja ze Świata Dysku. Tym razem mroczny kryminał, ale oczywiście z momentami do pośmiania się, szczególnie kiedy komendant Vimes zaznajamiał się z wiejską przyrodą, a jego synek rozwijał swą nowo odkrytą pasję. Powiedziałabym też, że jest to jedna z poważniejszych powieści autora; odnoszę wrażenie, że jego kolejne książki stają się coraz bardziej gorzkie. Trochę brakowało mi prowadzenia historii w wielu, pozornie niepowiązanych ze sobą wątkach, do czego przyzwy...
Autor: Monika.W
Data dodania: 01.01.2021 13:34
STYCZEŃ
1. Złoty róg, ocena: 5
Szymiczkowa trzymają poziom (że skopiuję konstrukcję gramatyczną z Lutka). Przemiła opowieść o Krakowie z początków XX wieku, gdzie intryga kryminalna jest tylko warunkiem sine qua non. Ta cała reszta, oj tak... Aż mi się zamarzył kapelusz z kokardą lub wronimi skrzydłami.
2. Człowiek, który był Czwartkiem, ocena: 3
Co to właściwie ma być? Jeśli sensacja z kryminałem - nuda, przewidywalność, zestarzało się okrutnie. Jeśli zaś powiastka filozoficzno-chrześci...