Autor: beatrixCenci
Data dodania: 20.01.2019 11:29
STYCZEŃ
1. Sendlerowa: W ukryciu (5) - bardzo rzetelna i ciekawa biografia zmagająca się z rozbuchanym mitem i pełną sprzeczności osobą jej bohaterki. Jeden rzucający się w oczy lapsus - w pewnym miejscu zamiast tysięcy pojawiają się miliony. Zarazem przygnebiający obraz postawy Polaków wobec Żydów w czasie wojny, a i później też, którego nie mogą odkupić bohaterskie postawy jednostek ratujących Żydów.
2. Komplikacje: Zapiski chirurga o niedoskonałej nauce (5) - spodziewałam się raczej relacji...
Autor: mirejlle
Data dodania: 14.07.2021 19:12
55.
Patolodzy: Panie doktorze, czy to rak?
Ocena: 4,5
Gatunek: medycyna
Bardzo interesujące, dużo ciekawostek, czasem trochę z kosmosu, ale mimo to naprawdę warto. Tylko trzeba trochę przywyknąć do stylizowania się na amerykańskie książki popularnonaukowe. Co mnie osobiście trochę drażni i nic na to nie poradzę. Jakbym nie umiała czytać ze zrozumieniem, tobym się za coś takiego nie zabierała, nie trzeba mi upraszczać. ;)
56.
Serca bicie: Biografia Andrzeja Zauchy
Ocena: 5
Gatunek: biogra...
Autor: dot59
Data dodania: 01.09.2021 08:23
Jakoś mi się w sierpniu dobrze pisało recenzje i duże czytatki, więc do remanentki trafiło niewiele książek:
Miecz Jedi (3,5)
Opowiastka ze świata „Gwiezdnych Wojen”, przeznaczona – w czym się zorientowałam dopiero w trakcie czytania – raczej dla najmłodszych fanów tego uniwersum. Prościutka historia przygodowa, bez specjalnej głębi, nawet bez większej dawki Mocy. Ale napisana (i przetłumaczona) ładnym, kształtnym językiem.
Patolodzy: Panie doktorze, czy to rak? (5)
Z jednej strony ...