Autor: Pok
Data dodania: 04.05.2014 12:44
Nakręcana dziewczyna; Pompa numer sześć (5)
Wydanie powieści wraz ze zbiorem opowiadań wyszło całkiem nieźle. Patrząc na te różne wizje przyszłości można łatwo stwierdzić, że autor nie należy do optymistów. Wszystkie są dość ponure i poruszają problemy takie jak: przeludnienie, modyfikacje genetyczne, czy konflikt tradycji z nowoczesnością.
„Nakręcana dziewczyna” to więcej niż dobra powieść, choć może nieco przesadzona. W każdym razie świat, w którym energię utożsamia się z kaloriami, jest bez...
Autor: nialla
Data dodania: 16.12.2014 22:46
„Bo prawdziwy artysta musi cierpieć. Bo każdy mężczyzna zabija to, co kocha.”
*
„Dzieci muszą dorosnąć do swojej wyobraźni jak do za dużych butów.”
*
„Góry wybaczają niewiele pomyłek.”
*
„Łzy uzdrawiające to także te łzy, które parzą i smagają.”
„(...) motywy działania i postępki dorosłych muszą się wydawać dzieciom równie wielkie i groźne, jak niebezpieczne zwierzęta widziane w mrokach ciemnego lasu. Dzieci, poruszane niczym marionetki, mają tylko mgliste wyobrażeni...
Autor: Louri
Data dodania: 02.01.2017 10:31
W zeszłym roku 106 książek - w tym roku planuję przynajmniej 52 - bo chciałbym wziąć się za wiele grubasów (w tym roku zapisuję ilości stron), czekających na półkach i w schowku :)
Poprzednie: Lektury 2016r.
Następne: Lektury 2018r.
STYCZEŃ 2017 (ΣR=Σm=2285s)
1. Wszystkie jasne miejsca powtórka, na 5.0, recka Miłość w cieniu depresji, miłość w ultrafiolecie (415s)
2. Łysiak na łamach 5 oraz wywiad-rzeka: Old Fashion-Man 5.0 nie czytałem wcześniejszych kompilacji publicystyki Łysiaka...
Autor: J
Data dodania: 18.01.2017 02:16
Lśnienie (5,5)
Mój kolejny King. Do poprzednich miałem rozmaite zastrzeżenia, ale ten tutaj to dreszczowiec, co się zowie! Nie sądziłem, że jeszcze jakaś książka potrafi mnie wciągnąć na tyle, bym te dreszcze faktycznie poczuł.
"Lśnienie" ("The Shining") to historia, której bohaterami są Daniel, pięciolatek o pewnych, jak się wydaje, paranormalnych zdolnościach, oraz jego rodzice. Sami, odcięci od świata, mają spędzić zimę w położonym w Górach Skalistych hotelu "Panorama" ("Overlook"), wz...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...